وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | اخبار اپراتورها

سیم کارت گردشگری و آشنایی با مزیت های ویژه آن برای گردشگران

انتشار ۱۳۹۹/۷/۱۹ . ۷۴۳۳ بازدید

امکان اتصال به اینترنت و برقراری تماس تلفنی هنگام مراجعه به یک کشور دیگر ضروری است. اکثر اوقات گردشگرانی که به ایران می آیند مجبورند فقط با WiFi هتل ها، کافه ها و رستوران ها از اینترنت بهره مند شوند و ارتباط خود را برقرار کنند. اما اغلب افراد ترجیح می دهند که همیشه از یک سیم کارت استفاده کنند تا این امکان برایشان فراهم باشد تا دائما آنلاین بوده و تمام امور خود را بتوانند در لحظه مدیریت کنند. برای این منظور می توان گفت سیم کارت گردشگری بهترین گزینه برای این افراد است.

به خصوص در ایران تهیه سیم کارت گردشگری بسیار آسان است. شما می توانید از سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و شاتل موبایل سیم کارت توریسم خود را به راحتی تهیه نمایید. در این مطلب سعی می کنیم تا توضیحات کاملی در ارتباط با سیم کارت گردشگری و مزیت های آن برای مسافران و گردشگران و همچنین نحوه خرید و فعالسازی آن ارائه کنیم.

سیم کارت گردشگری همراه اول چیست

در مورد سیم کارت گردشگری بیشتر بدانیم

ایران یکی از کشور هایی است که بخاطر تاریخ غنی و پر باری که دارد، از نظر آثار بجای مانده از سال های دور و همچنین فرهنگ خاص خود همواره مورد توجه جهانیان قرار داشته است. این توجه ویژه موجب شده است که بسیاری از گردشگران، کشورمان را برای سفر به عنوان یک کشور خارجی با تاریخی چندین هزار ساله و همچین فرهنگ خاص انتخاب کنند.

حدود پنج سال پیش بود (سال 1394) که سازمان میراث فرهنگی از خدمات ویژه ای برای گردشگران خارجی که به ایران می آیند خبر داد که بتوانند از میراث به جای مانده از گذشته به راحتی دیدن کنند و در زمینه ارتباطات و اینترنت نیز مشکلات قبل را نداشته باشند. این خدمت ویژه، سیم کارت های خاصی بود که به این افراد تحت عنوان سیم کارت گردشگری داده می شود.

سیم کارت های گردشگری البته مختص خارجی ها نیست، اما برای آن ها خدمات ویژه ای ارائه می دهد. بر اساس اظهارات معاون گردشگری وقت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،  این سیم کارت به دو زبان انگلیسی و عربی اطلاعات مربوط به جاذبه‌های گردشگری ایران را در اختیار استفاده‌کنندگان قرار می‌دهد‌، به اینترنت دسترسی آسان‌تری دارد و دارای مالتی‌مدیا‌، GPS و با قابلیت یک Handbook است.

این سیم کارت ها برای دیگر افرادی که عادت به سفر دارند و به گشت و گذار در طبیعت کشورمان علاقمند هستند نیز بسیار مناسب است. سیم کارت گردشگری از جمله سیم کارت های اعتباری به حساب می آید که افرادی که آن را تهیه می کنند برای تماس با خارج از کشور و تماس های بین المللی دیگر ملزم به پرداخت هزینه های گزاف مکالمه با خارج از کشور نیستند. همچنین می توانند از سرویس های دیگر مانند پیام کوتاه و اینترنت پر سرعت نیز استفاده کنند.

irancell tourist sim

سیم کارت گردشگری برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که به ایران می آیند تنها با ارائه یک پاسپورت معتبر توسط خودشان یا مسئولان تور، می توانند به راحتی سیم کارت گردشگری را در مرزهای ورودی‌، فرودگاه‌های بین‌المللی، کیوسک‌های اطلاع‌رسانی و یا آژانس‌های گردشگری کشور تهیه و استفاده نمایند.

مدتی پیش این سیم کارت ها در مشهد نیز به صورت جدی وارد فاز عملیاتی قرار گرفت و فروش آن به زائران، مسافران و گردشگران آغاز شد. سیم کارت های گردشگری در این شهر در بیش از 23 نقطه و پایگاه قابل خرید هستند.

سیم کارت 0912 کد 1

شما می توانید در فروشگاه سیم کارت مای رند، رندترین و خوش قیمت ترین سیم کارت های 912 را به صورت آنلاین خریداری نمایید.

irancell SIM

سیم کارت گردشگری ایرانسل

ایرانسل سالهاست در این زمینه فعالیت می کند،  این شرکت جزو اولین اپراتور هایی بود که این سیم کارت ها را تحت عنوان سیم کارت گردشگر به فروش می رساند. سیم کارت گردشگر با سه تعرفه مختلف در حال حاضر در دسترس هستند، نوع اول سیم کارت گردشگر 30 هزار تومان قیمت گذاری شده است. نوع دوم نیز 43 هزار تومان به فروش می رسد و نوع سوم سیم کارت گردشگر ایرانسل نیز 58 هزار تومانی است. این سیم کارت ها با توجه به خدماتی که ارائه می دهند و میزان آن، در قیمت ها متفاوت هستند. هرچند این سیم کارت ها مصوب دولتی دارند و باید با همین قیمت ها به دست گردشگران برسند، اما گاها برخی افراد سودجو از ناآگاهی گردشگران خارجی سو استفاده می کنند و این سیم کارت ها را به قیمت های گزاف به دست آنها می رسانند.

tourist Sim

چگونه سیم کارت گردشگر ایرانسل را تهیه کنیم؟

افرادی که قصد خرید این سیم کارت ها را دارند، باید پاسپورت خود را به پایگاه های مستقر این نوع سیم کارت ها در مراکز فوق الذکر تحویل دهند تا پس از بررسی مدارک و اسکن آن ها، سیم کارت گردشگر در اختیارشان قرار بگیرد.

البته این سیم کارت ها، فقط برای یک ماه قابل استفاده هستند و در هر صورت، پس از یک ماه برای همیشه خاموش می شوند و دیگر ارائه سرویسی به مشترکان نخواهند داشت.

ایرانسل به مشتریان خود این تضمین را داده است که با خرید سیم کارت گردشگر، از پر سرعت ترین اینترنت داخل کشور آن ها را بهره مند سازد و همچنین در آنتن دهی، ارسال پیامک و تماس نیز هیچ محدودیت و مشکلی نداشته باشند. پس بخاطر محدودیت زمان استفاده، هیچ محدودیتی در خدمات و ارائه آن گریبانگیر مشترکین این سیم کارت ها که اغلب افراد خارجی نیست هستند نخواهد شد.

از مزایای سیم‌کارت گردشگر ایرانسل می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • قیمت مقرون به صرفه
  • اینترنت پرسرعت
  • مناطق تحت پوشش گسترده
  • پشتیبانی ۲۴/۷
انواع سیم کارت گردشگر

تعرفه ها و جزییات سیم کارت گردشگری ایرانسل

ایرانسل، برای سیم کارت گردشگر نوع اول، که 30 هزار تومان قیمت دارد، یک ماه اعتبار در نظر گرفته است و همچنین این سیم کارت ها 4 هزار تومان نیز شارژ اولیه دارند. 1.5 گیگابایت اینترنت نیز در این سیم کارت ها گنجانده شده است.

سیم کارت های گردشگر نوع دوم از نظر قیمتی به صرفه تر از سیم کارت گردشگر نوع اول هستند. در این سیم کارت ها که 43 هزار تومان قیمت دارند، 14 هزار تومان شارژ اولیه در نظر گرفته شده و همچنین 3 گیگابایت اینترنت دارد. به همین خاطر از نظر قیمت بسیار به صرفه تر از نوع اولی هاست.

اما سیم کارت گردشگر نوع سوم 58 هزار تومان قیمت دارد. شارژ اولیه آن نیز 22 هزار تومان است و 5 گیگا بایت اینترنت را نیز در خود گنجانده است.

با بررسی سه نوع سیم کارت گردشگری که توسط اپراتور دوم یعنی ایرانسل به گردشگران قابل ارائه است، می توان به این نتیجه رسید که سیم کارت های نوع سوم در صورتی که مصرف اینترنت فرد نسبتا بالا باشد، طی مدت زمان اقامتش در ایران می تواند گزینه بهتری نسبت به سیم کارت های گردشگر نوع اول و نوع دوم باشد نیاز های بیشتری را از مشترکین رفع کند.

نکته ای که ایرانسل در مورد سیم کارت های گردشگر لحاظ کرده این است که به محض اینکه آن را در گوشی تلفن همراه قرار دهید قابل استفاده خواهد بود و دیگر مدت زمان زیادی را نباید منتظر بماند تا فعال شود.

چگونه سیم کارت گردشگری تهیه کنیم

شاتل موبایل و سیم کارت گردشگری

شاتل نیز در سایت خود از فروش و ارائه سیم کارت گردشگری خبر داده است و این سیم کارت ها نیز فیلد بخصوص خود را در سایت شاتل موبایل به خود اختصاص داده است.

شاتل در توضیح این سیم کارت ها اعلام نموده است: این سیم‌کارت اعتباری است و برای گردشگران و مسافرانی که به ایران سفر می‌کنند، در نظر گرفته شده است. این سیم‌کارت سرویس‌های مکالمه، پیامک و اینترنت را در سراسر ایران در اختیار گردش‌گران قرار می‌دهد. گردش‌گران می‌توانند با سیم‌کارت‌های گردش‌گری شاتل موبایل به آسانی با دوستان، خانواده و همکاران خود در ایران و دیگر کشور‌ها ارتباط برقرار کنند. این سیم‌کارت با بسته‌های خاص و با تاریخ انقضای متغیر در اختیار گردش‌گران خارجی قرار خواهد گرفت. سیم‌کارت گردش‌گری شاتل موبایل با امکانات ویژه گردش‌گران به زودی عرضه می‌شود.

«سیم‌ کارت هوشمند توریست» شاتل موبایل، سیم ‌کارتی هوشمند و اعتباری است.گردشگران می توانند با این سیم کارت خدمات مکالمه، پیامک و اینترنت همراه را با کیفیت بالا و بسیار مقرون به صرفه دریافت کنند. این سیم کارت دارای پوشش سراسری 3G و 4G بوده و گردشگران می توانند از این خدمات در زمان سفر خود لذت ببرند.

قیمت سیم کارت

در سایت مای رند جدول زیر قیمت های حدودی بر اساس صفر و کارکرده بودن شماره به طور کامل برای شما لیست شده است.

سیم کارت گردشگری

تعرفه ها و اطلاعات سیم کارت هوشمند گردشگری شاتل

سیم ‌کارت گردشگری شاتل موبایل با یک شکل پایه و در 4 بسته مختلف، متناسب با نیازهای گوناگون گردشگران در دسترس است.

بسته پایه با ۱ گیگابایت اینترنت همراه و ۲۰۰۰ دقیقه مکالمه درون شبکه و 2000 تومان اعتبار اولیه

بسته شماره ۱ با ۲.۵ گیگابایت اینترنت همراه و ۱۰۰۰ دقیقه مکالمه درون شبکه  و 5000 تومان اعتبار اولیه

بسته شماره ۲ با ۴.۵ گیگابایت اینترنت همراه و ۱۰۰۰ دقیقه مکالمه درون شبکه و 10000 تومان اعتبار اولیه

بسته شماره ۳ با ۱۰ گیگابایت اینترنت همراه و ۱۰۰۰ دقیقه مکالمه درون شبکه و 20000 تومان اعتبار اولیه

بسته شماره ۴ با ۲۰ گیگابایت اینترنت همراه و ۱۰۰۰ دقیقه مکالمه درون شبکه و 25000 تومان اعتبار اولیه

لازم به ذکر است که تمام این بسته ها یک ماهه هستند.

سیم کارت گردشگری شاتل موبایل

سیم کارت توریست شاتل موبایل را از کجا تهیه نماییم؟

سیم‌کارت‌ های هوشمند توریست شاتل موبایل به همراه بسته‌های ارائه شده را می‌توان از نمایندگی‌های شاتل موبایل در سراسر ایران  و یا با جه های شاتل موبایل در فرودگاه‌های کشور تهیه نمود. برای خرید سیم کارت گردشگری باید با ارائه گذرنامه، جهت خرید، ثبت‌نام و فعالسازی سیم‌کارت متناسب با نیاز خود، اقدام نمایید.

شما این امکان را دارید تا از طریق شماره ۰۹۹۸۱۰۰۰۰۰۰ با کارشناسان مرکز در تمام ساعات روز و در تمام هفته تماس بگیرید و و از پشتیبانی لازم برای سیم کارت بهره مند گردید.

سیم کارت گردشگری ایرانسل

سیم کارت گردشگری همراه اول

سری سیم کارت های گردشگری همراه اول برای دسترسی آسان، سریع و ارزان مسافرین ورودی به جمهوری اسلامی ایران به خدمات موبایل اپراتور همراه اول ارائه گشته است. این سیم کارت ها نیازهای دسته های مختلفی همچون ایرانگردی، زیارتی و بازرگانی و بر پایه نیاز این افراد به مکالمه صوتی، ارسال پیامک و اینترنت 4G و همچنین مدت اقامتشان در ایران تعریف شده‌اند. 

خریداری و ثبت سیم کارت های گردشگری صرفا با استفاده از پاسپورت امکان پذیر است و هر فرد می‌تواند نهایتا 3 سیمکارت به شکل همزمان، فعال داشته باشد.

سیم کارت گردشگری چیست؟

نحوه برقراری تماس و شارژ سیم کارت توریست همراه اول

توجه داشته باشید که مشترکان برای برقراری تماس به مقصد خارج از ایران، لازم است پیش شماره بین الملل کشور مقصد را به ابتدای شماره مقصد اضافه نمایند.

مثلا: 0098912123456789 و یا 98912123456789+

مشترکان این سیم کارت ها می‌توانند با خریداری شارژ الکترونیکی یا فیزیکی همراه اول از طریق نمایندگی های همراه اول و یا فروشگاه های مجاز و با استفاده از کد دستوری زیر، اعتبار سیم کارت های خود را افزایش دهند:

#کد پانزده رقمی*300*

اما گاها به جای استفاده از سیمکارت ایرانی بهتر است از سیمکارت همان شور استفاده کنید. در ادامه به معرفی سیمکارت های معتبر در برخی از کشور های توریستی می پردازیم.

خرید سیمکارت اماراتی 

امارات دارای دو اپراتور مهم و معتبر است ؛ اپراتور اتصالات (Etisalat) و اپراتور دو موبایل (Du Mobile) . شما میتوانید در فرودگاه امام خمینی سیمکارت هر دو اپراتور را بخرید. اما اگر فراموش کردید نگران نباشید در فرودگاه مقصد در امارات هم میتوانید از این دو اپراتور سیمکارت تهیه کنید و البته تمامی فروشگاه ها و سوپر مارکت های امارات سیمکارت این دو اپراتور را دارند.برای تهیه این سیمکارت ها به اصل و کپی پاسپورت یا ویزای محل اقامت نیاز است و حدود 20 الی 50 درهم همراه خود داشت باشید. ممکن است با فعال سازی و تنظیم سیمکارت مشکل داشته باشید پس بهتر است در همان محل خرید از فروشنده بخواهید تا سیمکارت را برایتان فعال کند.

خرید سیمکارت ترکیه ای 

4 اپراتور معروف تر ترکیه عبارت اند از : ترکسل (Turkcell) ، ودافون (Vodafone)، ترک تلکام (Turk Telekom) ، آوا (Avea) .

و البته طبق تحقیقات ما سیمکارت های اپراتور ترکسل (Turkcell)  بهترین سیمکارت برای گردشگران محسوب میشود این اپراتور بهترین پوشش شبکه ای در ترکیه و بهترین بازار معاملات سیمکارت را در ترکیه دارد. برای خرید سیمکارت ترکیه ای میتوانید در فرودگاه مقصدتان یا نزدیکترین فروشگاه به محل اقامت تان مراجعه نمایید. لازم به ذکر است که حتما پاسپورت خود و مقدار کافی پول (لیر یا دلار) همراه داشته باشید.

سیم کارت گردشگری و آشنایی با مزیت های ویژه آن برای گردشگران

خرید سیمکارت عراقی 

سالانه مسافرین زیادی از ایران وارد عراق می شوند. با اینکه شما میتوانید در عراق از سیمکارت های ایرانی خودتان نیز استفاده کنید ، اما بد نیست نگاهی به سیمکارت های عراقی نیز بیندازید. دلیل آن هم واضح است چرا که هزینه رومینگ در عراق بسیار زیاد است پس اگر حتما نیاز به برقراری تماس و یا اینترنت دارید بهتر است سیمکارت عراقی تهیه کنید. 3 اپراتور اصلی موجود در عراق عبارت اند از : آسیاسل، زین و کورک تلکام .

اگر در ایام اربعین قصد پیاده روی به طرف کربلا را دارید می توانید در مرز ایران و عراق سیمکارت های اعتباری عراقی تهیه کنید که البته مدت محدودی فعال خواهند بود. اگر قصد سفر هوایی به عراق را دارید نیز در فرودگاه مقصد میتوانید سیمکارت مورد نیازتان را خریداری نمایید. 

حتما پاسپورت و مقدار کافی پول همراه داشته باشید و از آنجایی که ممکن است با نحوه فعالسازی سیمکارت ها آشنا نباشید بهتر است از فروشنده بخواهید تا سیمکارت شما را فعال و تنظیم کند.

سیمکارت های بین المللی

از اسم این نوع سیم کارت ها مشخص است که مختص تمام دنیاست. البته بهتر است بگوییم در 200 کشور دنیا که لبته در 85 کشور خدمات سیم کارت بین المللی رایگان است. با اینکه هزینه خرید این سیمکارت ها نسبتا زیاد است و در حال حاضر از 600 هزار تومان به بالاست ولی نکته مثبت درباره این سیمکارت ها ، ارزانی تعرفه ها و نداشتن هزینه اضافی رومینگ در بیشتر کشورها است. شرکت های زیادی هستند که سیمکارت بین المللی عرضه می کنند از جمله  oneSim ،WorldSim ،KeepGo ،GoSim و KnowRoaming. 

سیمکارت های بین المللی را میتوانید از طریق سایت های معتبر خریداری کنید.

خرید سیمکارت ارمنستانی

ارمنستان هم از دیگر کشور های توریستی و همسایه ایران است. ماند همه کشور های دیگر شما نیاز به تماس و اینترنت در این کشور دارید برای همین پیشنهاد ما تهیه کردن سیمکارت ارمنستانی است. معروف ترین و معتبر ترین اپراتور های ارمنستانی عبارت اند از : Vivacell، Ucom و Beeline. 

شما میتونید در فرودگاه مقصد و یا از شعب دفاتر این سه اپراتور در ارمنستان سیمکارت مورد نظرتان را تهیه کنید. لازم به ذکر است که همراه داشتن سیمکارت و مقدار کافی پول ( درام ارمنستان) ضروری است. حتما از فروشنده محل خرید سیمکارت تقاضا کنید تا سیمکارت شما را فعال  تنظیم کند.

سیمکارت ارزان

خرید سیمکارت آذربایجانی

در آذربایجان نیز 3 اپراتور معروف تر و معتبر تر وجود دارد ؛ Azercell ، Bakcell و Nar . که البته پیشنهاد ما Balcell  است چرا که تقریبا 96 درصد مناطق آذربایجان را تحت پوشش دارد. با این حال سیمکارت های Azercell نیز مناسب اند و حدود 80 درصد مناطق آذربایجان را تحت پوشش قرار میدهد. برای خرید سیمکارت آذربایجانی علاوه بر فرودگاه مقصد میتوانید به دفاتر این سه اپراتور مراجعه نمایید. همراه داشتن پاسپورت و مقدار کافی پول ضروری است. همان زمان که سیمکارت را میخرید از فروشنده بخواهید تا سیم کارت را برای فعال کند. نکته دیگر این است که هرگز با سیمکارت آذربایجانی تان با ارمنستان تماس نگیرید! 

خرید سیم کارت مالزیایی

مالزی دارای 4 اپراتور معتبر است که عبارت اند از: سلکام (Celcom) ، مکسیس (Maxis) ،

 دیجی (DiGi) و  یو موبایل( U Mobile ). مالزی نیز یکی دیگر از کشور های توریستی دنیا است که قطعا برای ارتباطات گردشگران تدابیری در نظر گرفته. برای تهیه سیمکارت های مالزیایی کافی است به شعب دفاتر فروش اپراتور مد نظرتان مراجعه کنید. البته این دفاتر را در فرودگاه ها و فروشگاه نیز میتوانید پیدا کنید.

سیمکارت بین الملل

سیم کارت تایلندی

تایلند یکی از محبوب ترین کشور ها برای سفر میان ایرانی هاست. 4 اپراتور معتبر در این کشور وجود دارد به نام های : AIS ، dtac ، Move True و TOT . که البته پیشنهاد ما dtac  است که علاوه بر پوشش عالی برای توریست ها مناسب تر است. در محل نزدیک به اقامتتان ا فرودگاه های مالزی می توانید با مراجعه به دفاتر این 4 اپراتور سیمکارت مد نظر خود را تهیه کنید . همراه داشتن پاسپورت و مقدار کافی پول را فراموش نکنید. نکته جالبی که درباره سیمکارت های تایلندی وجود دارد این است که برای تماس گرفتن با ایران باید پیش شماره 0098 یا 00198 را وارد کنید که البته تفاوت هایی در این دو نوع پیش شماره وجود دارد. اگر 0098 را بگیرید کیفیت صدای تماس شما بهتر خواهد بود و در صورتی که 00198 را بگیرید تماس شما کیفیت کمتری خواهد داشت ولی در عوض هزینه تماس شما کمتر خواهد بود!

سیمکارت چینی 

قطعا اگر به چین سفر کنید به تماس گرفتن و یا حداقل به اینترنت نیاز دارید. چین هم مانند بقیه کشور ها چند اپراتور معتبر تر دارد که عبارت اند از : China Mobile, China Unicom, China Telecom 

که البته ما china mobile را پیشنهاد میکنیم. برای خرید سیم کارت های چینی هم با به همراه داشتن پاسپورت تان به دفاتر این اپراتور ها مراجعه کنید. چین معروف به بازار دستفروشان است! اما با این حال تا جایی که میتوانید سیمکارت از دستفروش ها نخرید یا اگر به هر دلیلی از دستفروش ها سیمکارت تهیه کردید حتما از سالم بودن سیمکارت اطمینان حاصل فرمایید.

منتظر نظرتان مفید شما هستیم..

مطالب مرتبط
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
بلاگ | خدمات سیم کارت
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
امروزه با پیشرفت تکنولوژی شما می توانید به راحتی توسط امکاناتی مانند سامانه‌ های الکترونیکی، تلفن بانک، کدهای دستوری و یا اپلیکیشن های پرداخت...
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
بلاگ | لوازم جانبی
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
امروزه ساعت های هوشمند سیم کارت خور یا واچ فون، یکی از محبوب ترین گجت ها و فناوری های جدید و مدرن است. این ساعت به دلیل کاربردهای فراوانی...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
بلاگ | سیم کارت
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
جالب است بدانید در دوران قدیم سیم کارت های رند جذاب و منحصر به فرد بودند. این موضوع باعث شده سیم کارت های رند از دیگر سیم کارت ها جدا شوند...
تعداد 1 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 5
1
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. سلام خسته نباشید تحرفه سیمکارتهای گردشگری به چه شکله؟

    پاسخ :

    سلام وقت بخیر. در خود مقاله به تعرفه ها و جزئیات اشاره کرده ایم.

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست