وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | دنیای فناوری

تولید تراشه اسنپدراگون 875 آغاز شد

انتشار ۱۳۹۹/۹/۲ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۹/۲ ۱۲:۵۸ . ۲۲۵۶ بازدید

این روزها گوشی های هوشمند از توان پردازشی بسیار زیادی بهره می‌برند و می‌توانند کار های مختلفی را با سرعت زیادی انجام دهند. این پیشرفت به لطف افزایش روزافزون توان پردازنده‌ ها می باشد که هر سال بهتر از سال گذشته می شوند. کوالکام یکی از تولیدکنندگان چیپست های پیشرفته است و معمولا در انتهای هر سال میلادی، از جدیدترین تراشه‌ی پرچم‌دار خود رونمایی می‌کند. امسال قرار است اسنپدراگون ۸۷۵ به‌عنوان قدرتمندترین تراشه‌ی این شرکت انجام وظیفه کند.

اخبار و گزارشاتی که از تایوان منتشر شده، بیان می کند که TSMC (شرکت صنایع نیمه‌رسانای تایوان) تولید تراشه اسنپدراگون 875 را شروع نموده است. این چیپست پرچمدار نسل بعدی کوالکام (Qualcomm) است. این شرکت قصد دارد تا اسنپدراگون 875 را  تا پایان سال رسماً به بازار معرفی کند و بدون شک پرچمداران گوشی های هوشمند سال 2021 به این تراشه مجهز خواهند شد.

شرکت TSMC دقیقا در چه زمینه ای فعالیت می کند؟

شرکت صنایع نیمه‌رسانای تایوان که نام انگلیسی آن Taiwan Semiconductor Manufacturing Company می باشد و معمولا به اختصار تی‌اس‌ام‌سی (TSMC) نامیده می شود، عنوان بزرگترین و برترین تولیدکننده خصوصی و حرفه ای محصولات نیمه‌رسانا در جهان را به دوش می کشد. دفتر مرکزی این شرکت در پارک فناوری شینجو در کشور تایوان در حال فعالیت است. کمپانی TSMC، تولید کننده بخش عمده ای از محصولات نیمه‌رسانا و سیلیکونی در دنیا بوده، به طوری که اکثر پردازنده های غیر اینتلی دنیا از جمله AMD در خط تولید این کمپانی به مرحله تولید می‌رسند. 

شرکت صنایع نیمه‌رسانای تایوان تراشه های اسنپدراگون را برای کمپانی کوالکام تولید می نماید.

 

چیپست اسنپدراگون چیست

 

سری پردازنده های کوالکام اسنپ دراگون را بیشتر بشناسیم

کوالکام، (Qualcomm) شرکت فناوری و تجهیزات ارتباطی و مخابراتی واقع در آمریکا، که در سال ۱۹۸۵ در شهر سن دیگو، کالیفرنیا تأسیس گشت و دفتر مرکزی آن نیز در همین شهر واقع شده است.

اما اسنپدراگون (Snapdragon) نوعی از پردازنده های معروف و پرکاربرد مخصوص اسمارت فون ها و تبلت ها بر پایه معماری کم‌مصرف ساخت کمپانی کوالکام است. از خانواده اسنپدراگون می‌توان به پردازنده‌های اسنپ‌دراگون اس۱، اسنپ‌دراگون اس۲، اسنپ‌دراگون اس۳، اسنپ‌دراگون اس۴، اسنپدراگون ۲۰۰، اسنپدراگون ۴۰۰، اسنپدراگون ۶۰۰، اسنپدراگون ۸۰۰ و اسنپدراگون ۸۰۵ و اسنپدراگون ۸۰۸ و اسنپدراگون ۸۱۰ اشاره نمود.

در بازار موبایل معمولا شرکت های بزرگی همانند سامسونگ، هواوی و شیائومی از تراشه های اسنپدراگون بهره می گیرند.آخرین تراشه کوالکام یعنی اسنپدراگون 875 در سال 2021 به بازار معرفی می شود.

بررسی تخصصی سری وان پلاس 8

 نقد و بررسی وان پلاس 8 پرو،‌ آخرین پرچمدار شرکت وان پلاس که از پردازنده اسنپدراگون 865 بهره مند است را از دست ندهید!

اسنپدراگون 875 پرچمدار کوالکام در سال 2021

اسنپدراگون 875 در یک گره پردازش (لیتوگرافی) 5 نانومتری از کارخانه بیرون می آید که می تواند باعث صرفه جویی بسیار زیادی در مصرف انرژی شود. سرعت بیشتر پردازش و تبادل اطلاعات از دیگر دستاوردهای این لیتوگرافی 5 نانومتری خواهد بود. بر خلاف اسنپدراگون 865 ، انتظار می رود که تراشه جدید مودم داخلی X60 را با تکنولوژی 5G (که توسط مدل های جدید آیفون 12 نیز استفاده خواهد شد) را بر روی خود داشته باشد.

در این چیپست یعنی تراشه اسنپدراگون 875، این بار هسته اصلی می تواند از چند پردازنده مختلف قدرتمند Cortex-X1 بهره ببرد، به جای اینکه فقط از یک خانواده Cortex-A7x استفاده نماید.

پردازنده X1 کورتکس در اسنپدراگون 875، وعده 30 درصد عملکرد بهتر را نسبت به پردازنده صدر بازار خود یعنی A77 داده است.

 

اسنپدراگون 875 پلاس

 

پردازنده گرافیکی اسنپدراگون 875

براساس اطلاعات در دسترس، یک پردازنده گرافیکی جدید با نام Adreno 660 نیز در دستور کار تولید قرار گرفته است. این بدان معنی است که از همان معماری پایه مانند آدرنو 650 در داخل چیپست اسنپدراگون 875 استفاده خواهد شد، اما احتمالاً کوالکام  پیشرفت های عملکردی بیشتری را برای این تراشه در ذهن دارد.

البته خوب است بدانید که خطوط تولید صنایع نیمه‌رسانای تایوان (TSMC) این روزها بسیار شلوغ است. چرا که علاوه بر سفارش اسنپدراگون 875 کوالکام ، در حال ساخت GPU های جدید رده بالا برای AMD و چیپست A14 با گره پردازش 5 نانومتر برای اپل است. به نظر می رسد تمام کمپانی های بزرگ در حال ایجاد تغییر و تحول در سخت افزار های خود بوده و نسل جدیدی از تراشه ها به بازار ارائه خواهد شد.

بالتبع گوشی های هوشمند سال 2021 نیز با استفاده از این تراشه ها، در این تحولات نقش مهمی ایفا خواهند کرد.

توان پردازش اسنپدراگون 875

اسنپدراگون 875 یک تراشه مبتنی بر فناوری ساخت 5 نانومتری است که نسبت به تراشه های 7 نانومتری، بهبودهای قابل توجهی را کسب کرده است. تراشه‌های 5 نانومتری در مقایسه با نمونه‌های 7 نانومتری از لحاظ مصرف انرژی چیزی در حدود 20 درصد کارکرد بهینه‌تری دارد و در عین حال تقریبا 25 درصد کوچکتر از پردازنده های 7 نانومتری هستند.

لازم به ذکر است که این تراشه مجهز به هسته‌ی Cortex-X1 خواهد بود که نقش قابل توجهی در بهبود عملکرد آن ایفا می‌کند. این هسته‌ی پردازشی در مقایسه با هسته‌ی Cortex A77 می‌تواند حدود ۳۰ درصد سرعت بیشتری داشته باشد. همچنین هسته Cortex-X1 نسبت به Cortex A78 که به‌تازگی معرفی شده است هم عملکرد بهتری دارد.

 

اسنپدراگون 875

 

چه پردازنده هایی در رقابت با اسنپدراگون 875 قرار می گیرند؟

اسنپدراگون 875 تراشه قدرتمندی است و قرار است قدرت قابل توجهی را به کاربران ارائه دهد؛ به همین دلیل رقیب مهمی برای تراشه‌ی A14 Bionic اپل به حساب می‌آید. طبق بررسی‌های صورت گرفته، تراشه‌ی A14 Bionic از نظر عملکرد پردازنده و پردازنده‌ی گرافیکی در مقایسه با A13 اختلاف زیادی ندارد. این بدان معناست که اپل تصمیم جدی برای قدرتمند تر کردن پردازنده خود نداشته است، اما اسنپدراگون 875 قرار است در مقایسه با نسل قبلی خود توان بسیار بیشتری را به ارمغان بیاورد.

اما در این بین باید به تراشه‌ی 5 نانومتری اگزینوس 2100 سامسونگ نیز اشاره کنیم. این تراشه مبتنی بر هسته‌های پردازشی Cortex-A78 است و و احتمال می‌رود که از هسته‌ی بسیار قدرتمند Cortex-X1 بهره مند نباشد. طی سال‌های گذشته، پردازنده‌های اگزینوس همواره ضعیف‌تر از نمونه‌های اسنپدراگون ظاهر شده‌اند و امسال هم به دلیل این اختلاف، احتمالا فاصله‌ی بین این دو تراشه‌ی پرچم‌دار بیشتر از گذشته می‌شود.

چه گوشی هایی از اسنپدراگون 875 بهره مند هستند؟

شنیده ها حاکی از آن است که شرکت‌های سازنده‌ی گوشی هوشمند قصد دارند در نیمه‌ی اول سال 2021، 5 گوشی پرچم‌دار مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون 875 با شارژر 100 واتی رونمایی کنند. پیش بینی می‌شود که سامسونگ گلکسی S21، سری وان پلاس 9، می 11 پرو از گوشی هایی باشند که از اسنپدراگون 875 قدرت می‌گیرند. 

همچنین پیش بینی می‌شود که کوالکام مشغول همکاری با ایسوس برای عرضه‌ی گوشی‌های گیمینگ مجهز به اسنپدراگون 875 است.

 

اسنپدراگون 865

 

به نظر شما اسنپدراگون 875 می تواند از تراشه A14 Bionic اپل و اگزینوس 2100 سامسونگ قوی تر باشد؟ چه چیزی می تواند باعث قوی تر بودن این پردازنده باشد؟ چه گوشی هایی از این پردازنده استفاده خواهند کرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط
آنتن BTS چیست و نقطه زنی سیم کارت چگونه انجام می‌شود؟
بلاگ | دنیای فناوری
آنتن BTS چیست و نقطه زنی سیم کارت چگونه انجام می‌شود؟
آنتن های BTS مجموعه ای از تجهیزات مخابراتی هستند که در مخابرات بی سیم، ارتباط مشترک با شبکه را فراهم می‌کند. این نوع از آنتن ها در مناطقی...
معرفی انواع باتری تلفن همراه و راهکارهایی برای افزایش عمر باتری
بلاگ | بازار موبایل
معرفی انواع باتری تلفن همراه و راهکارهایی برای افزایش عمر باتری
امروزه با پیشرفت تکنولوژی، انواع و اقسام جدیدی از باتری ها نیز به وجود آمده اند که هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند. اسمارت فون ها...
بهترین گوشی های سال 2020
بلاگ | بازار موبایل
بهترین گوشی های سال 2020
در حال حاضر، گوشی های هوشمندی وجود دارند که از مابقی تلفن های همراه یک سر و گردن بالاتر هستند. در این مقاله قصد داریم به بررسی 10 مورد از...
سامسونگ گلکسی A42، ارزان قیمت اما 5G !!
بلاگ | بازار موبایل
سامسونگ گلکسی A42، ارزان قیمت اما 5G !!
سامسونگ در 11 نوامبر 2020 (21 آذر 1399) از سامسونگ گلکسی A42 رونمایی کرد. این گوشی با توجه به قیمت پایین خود و بهره مندی از تکنولوژی 5G...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست