وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | بازار موبایل

تاثیر شبکه شاد بر بازار موبایل

انتشار ۱۳۹۹/۲/۱۵ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۲/۱۵ ۱۲:۵۲ . ۱۱۶۱ بازدید

همزمان با شیوع کرونا و تعطیلی سراسری مدارس، وزارت آموزش و پرورش برای جبران خلا آموزشی و ارائه آموزش از راه دور شبکه شاد را معرفی کرد تا دانش آموزان در فضایی تعاملی و اختصاصی به تحصیل بپردازند. اما با گذشت زمان مزایا و معایب این شبکه آموزشی رخ نمایی کرد و تاثیرات زیادی بر بازار موبایل و سیمکارت گذاشت و البته جنجال ها و حواشی زیادی را نیز برانگیخت.

شبکه شاد چیست؟

شیوع بیماری کرونا در جهان منجر به  تعطیلی مدارس در همه کشورها از جمله ایران گشت. با این حال اهمیت و ضرورت ادامه آموزش دانش آموزان، سبب شد تا وزارت آموزش‌ و پرورش جهت ایجاد مدارس در فضای مجازی، فعالیت های بی‌وقفه و گسترده ای را صورت دهد. همین تلاش ها منجر به این شد که در کم ترین زمان، شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) را راه‌ اندازی نماید.

شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) در محیطی ایمن و اختصاصی و با امکانات بومی و به عنوان شبکه آموزشی مخصوص وزارت آموزش‌وپرورش راه‌اندازی گشته تا هرآنچه که در مدرسه رخ می داد را در زمان تعطیلی مدارس در این فضای امن دیجیتالی اجرا کند.

شبکه شاد قیمت موبایل

افزایش تقاضا برای گوشی موبایل به خاطر شبکه شاد

بازار موبایل ایران با افزایش حجم تقاضا و نسبتا کاهش عرضه به دلایل مختلف با عدم توازن جدی روبرو گشته است. این مسئله تا حد زیادی منجر به افزایش قیمت انواع گوشی تلفن همراه نیز شده است.

پس از شیوع کرونا، عملاً واردات موبایل به ایران به علت عدم فعالیت کشورهای صادر کننده با خلا رو به رو شد. اما از سویی با تعطیل شدن مدرسه ها، سیستم آموزش کشور به سمت استفاده از فضای دیجیتال و شبکه شاد حرکت نمود. همین موضوع افزایش شدید تقاضا در بازار تلفن همراه ایران را در پی داشت.

ازدحام شدید فروشندگان موبایل برای خرید اقلام مختلف مربوط حوزه تلفن همراه در برهه زمانی خاصی گویای همین افزایش تقاضا بود. به هر ترتیب با زیاد شدن تقاضا و کاهش حجم محصول به دلایل بالا، هم اکنون روند عرضه و تقاضا در بازار موبایل به هم خورده و به همین جهت رشد فزاینده قیمتها در بازار را میبینیم.

این تاثیرات و نوسانات قیمتی حتی در بازار سیم کارت نیز قابل مشاهده است.

البته مسئولان مرتبط با بازار اسمارت فون و کالای دیجیتال اعلام نموده اند، طی روزهای پیش رو و با فعالیت مجدد کشورهای صادر کننده کالای دیجیتال از جمله امارات موجب افزایش عرضه محصول در بازار خواهیم بود و کاهش نسبی قیمتها را در پی خواهد داشت.

شبکه شاد قیمت سیم کارت

شبکه شاد قیمت گوشی هوشمند را افزایش داد

بررسی و تحلیل بازار موبایل در دو ماه اخیر بیان می کند که با وجود کاهش قیمت دلار، در قیمت اسمارت فون ها و برندهای لپ تاپ و تبلت ها با افزایش قیمت رخ داده است. این تناقض قیمت با نگاه به رکود کلی و تعطیلی بازار موبایل، غیرطبیعی به نظر می‌ رسد

قیمت موبایلهای هوشمند با برند سامسونگ بین ۳۰ تا ۶۰ درصد افزایش، قیمت برند نوکیا ۱۱ درصد افزایش، قیمت برند هوآوی ۲۹ درصد افزایش و برند شیائومی بین ۲۲ تا ۳۳ درصد افزایش داشته‌اند.

مشخص است تقاضای خرید تلفن هوشمند توسط دانش آموزان و معلمان برای شبکه شاد، تنها دلیلی است که می‌تواند در این بازه زمانی به افزایش تقاضا و کاهش تلفن همراه هوشمند دامن بزند. چون حتی با گسترش کرونا در دنیا نیز، تقاضای خرید تلفن‌های هوشمند ۲۹ درصد کاهش یافته است و مشابه این موضوع نیز در ایران باید به وقوع می پیوست.

حواشی شبکه شاد

حواشی ودیگر تاثیرات شبکه شاد

یکی از عمده ایراداتی که به این طرح وارد شده است این است که خانواده های کم درآمد به خصوص در مناطق محروم گوشی هوشمند ندارند و امکان خرید موبایل هوشمند یا لپ تاپ را نیز ندارند. البته وزیر آموزش و پروش اعلام نموده است که الزامی برای خرید گوشی هوشمند نیست و برای مناطق محروم و کم درآمد طرح های جایگزینی از جمله مدرسه تلویزیونی و ارسال بسته های آموزشی در حال اجراست.

همچنین عدم دسترسی به اینترنت و عدم آشنایی با فضای دیجیتال از جمله مشکلاتی است که شبکه شاد با آن دستو پنجه نرم می کند.

در نهایت امید است مسئولان علاوه بر نگاه به مشکلات کاربران، در جهت ثبات و ایجاد آرامش در بازار موبایل نیز اقدامات لازم را انجام دهند.

مطالب مرتبط
معرفی انواع باتری تلفن همراه و راهکارهایی برای افزایش عمر باتری
بلاگ | بازار موبایل
معرفی انواع باتری تلفن همراه و راهکارهایی برای افزایش عمر باتری
امروزه با پیشرفت تکنولوژی، انواع و اقسام جدیدی از باتری ها نیز به وجود آمده اند که هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند. اسمارت فون ها...
گوشی های اوپو فایند ایکس و فایند ایکس 2؛ ناشناخته ولی عالی
بلاگ | بازار موبایل
گوشی های اوپو فایند ایکس و فایند ایکس 2؛ ناشناخته ولی عالی
شرکت اوپو یک شرکت چینی است که در حوزه اسمارت فون ها و سایر تجهیزات الکترونیکی فعالیت می‌کند. با گذشت زمان پای محصولات این شرکت به ایران...
بررسی آیفون SE 2020 ، از تولیدات جدید شرکت اپل
بلاگ | بازار موبایل
بررسی آیفون SE 2020 ، از تولیدات جدید شرکت اپل
اپل تلاش کرده تا در نسخه 2020 آیفون SE، محصولی به روز و پیشرفته را ارائه کند تا علاوه بر جلب رضایت حداکثری مشتریان، حضور قدرتمندتری در بازار...
بهترین گوشی های نوکیا موجود در بازار کدام مدل ها هستند؟
بلاگ | بازار موبایل
بهترین گوشی های نوکیا موجود در بازار کدام مدل ها هستند؟
برند نوکیا، از قدیمی ترین برند‌های بازار موبایل در جهان است، که با وجود حضور برندهای سامسونگ، آنر و اپل هنوز هم علاقه‌مندان و وفاداران خود...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست