وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | بازار موبایل

گلکسی s21؛‌ به زبان جدید طراحی سامسونگ سلام کنید!

انتشار ۱۳۹۹/۱۲/۱۴ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۱۲/۱۴ ۱۵:۳۴ . ۱۳۰۸ بازدید

سامسونگ در January 14 سال 2021، از خانواده گلکسی s21 رونمایی کرد. آخرین پرچمداران این شرکت کره ای شامل گوشی های گلکسی s21، گلکسی s21 پلاس و گلکسی s21 اولترا است. در این مطلب می‌خواهیم گلکسی s21 را بررسی کنیم، باما همراه باشید.

سامسونگ گلکسی s21 ارزان‌ترین و کوچکترین عضو از خانواده پرچمدار و قدرتمند s21 است، اما جالب است بدانید که در بین 3 گوشی معرفی شده تنها گلکسی s21 دارای قلم S Pen می‌باشد. اما در عین حال بزرگترین نقطه ضعف سامسونگ گلکسی s21 پلاستیکی بودن درب پشت آن است در حالی که گلکسی s21 پلاس و s21 اولترا از بدنه پشت های گوریلا گلس ویکتوس استفاده می‌کنند. 

به غیر از این مواردی که گفته شد سامسونگ گلکسی s21 چه ویژگی های دارد؟ تفاوت های فاحش آن با اس 21 و اس 21 اولترا چیست؟‌ادامه این مطلب را از دست ندهید.

طراحی ظاهری سامسونگ گلکسی s21

اولین چیزی که در این گوشی توجه شمارا جلب می‌کند کم بودن حاشیه های صفحه نمایش است؛ سامسونگ گلکسی s21 دارای حاشیه های بسیار نازکی است، جالب است بدانید که بیش از 88 درصد از پنل جلوی گوشی مختص به صفحه نمایش آن می‌باشد. 

اگر به پنل پشتی این گوشی نگاه کنید بی شک مجذوب طراحی زیبای آن می‌شوید، در بخش دوربین؛ سامسونگ تغییراتی اساسی ایجاد کرده است و زیبایی خاصی را به پرچمداران جدید خود بخشیده است. دوربین های سامسونگ گلکسی s21 در یک محفظه فلزی قرار دارد که سه دوربین این گوشی با اندازه‌هایی تقریباً یکسان در این محفظه جای گرفته‌اند. البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که فلش LED این گوشی خارج از کادر دوربین ها بوده و همین موضوع باعث ایجاد یک تقارن و نظم خاص در قرارگیری دوربین های این گوشی می‌شود. 

 

 قیمت گوشی سامسونگ گلکسی s21

 

یکی از نکات منفی که لازم است به آن اشاره کنیم میزان برآمدگی بیش از حد محفظه دوربین است؛ برآمدگی این قسمت به حدی است که اگر گوشی را بر روی سطح صافی قرار دهیم لق می‌زند و تا حدودی آزار دهنده است. اما ممکن است با استفاده از یک قاب محافظ این مشکل برطرف شود. 

اما اگر بخواهیم به یکی از مهم ترین نقاط ضعف گلکسی S21 اشاره کنیم می‌توانیم از پلاستیکی بودن درب پشت آن یاد کنیم؛ چرا که نسل قبلی این گوشی که گلکسی اس 20 بود به پنل پشتی شیشه ای مجهز بود و مسئله پلاستیکی بودن درب پشت s21 یک نکته منفی محسوب می‌شود. البته همانطور که پیش‌تر گفته شد درب پشت گلکسی S21 پلاس و S21 اولترا از جنس گوریلا گلس ویکتوس می‌باشد.

پلاستیکی بودن درب پشت این گوشی را که فراموش کنیم؛ مات بودن درب پشت این گوشی باعث می‌شود که کمتر احساس پلاستیکی بودن به دست منتقل شود و هنگام دست گرفتن این گوشی حس و حال گوشی های ارزان قیمت و میان رده را احساس نکنیم.

سامسونگ در فریم دور این گوشی از فلز استفاده کرده است و روی این فریم، کلید های ولوم و پاور، اسپیکر، پورت USB-C، شیار سیم‌کارت، میکروفون و … که در همه گوشی ها مشترک است قرار گرفته است. اما باید به این نکته نیز اشاره کنیم که در لبه بالایی فریم این گوشی، میکروفون حذف نویز قرار گرفته است که به ضبط با کیفیت صدا ها کمک شایانی می‌کند.

 

بررسی گوشی s21

 

بررسی سامسونگ گلکسی S20 و S20 plus

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی s20 و s20 plus، از دیگر پرچمداران قدرتمند سامسونگ را از دست ندهید.

ممکن است تا الان متوجه شده باشید که این گوشی از جک 3.5 میلیمتری هدفون پشتیبانی نمی‌کند و شاید برای عجیب نباشد، اما ممکن است شوکه شوید که سامسونگ امکان پشتیبانی از کارت حافظه را در تمامی گوشی های پرچمدار سری S21 حذف کرده است؛ پس در هنگام خرید گوشی حتما به حافظه داخلی آن توجه کنید.

گلکسی S21 سامسونگ حدود 169 گرم وزن دارد که وزن نسبتا مناسبی دارد،‌ البته باید به این موضوع نیز توجه کنید که استفاده از بدنه پلاستیکی هیچ تاثیری روی وزن این گوشی نداشته است. 

گلکسی S21 در چهار رنگ سفید، نوک‌مدادی، بنفش و صورتی عرضه شده است و متاسفانه مانند گلکسی S21 Ultra دارای رنگ مشکی نیست اما همین رنگ های S21 نیز بسیار پرطرفدار هستند و زیبایی خاصی را به گوشی بخشیده اند. 

یکی از مهم ترین نکات مثبت گلکسی s21 گواهینامه IP68 می‌باشد؛ این گواهینامه بدین معناست که این گوشی در برابر گرد و غبار و آب تا بالاترین حد ممکن مقاوم است اما باید توجه داشته باشید که این گوشی ضد آب نیست و نباید از عمد این گوشی را در آب بیندازید. 

 

قیمت سامسونگ گلکسی s21

 

صفحه نمایش گلکسی S21 

سامسونگ در بخش صفحه نمایش، از صفحه نمایش 6.2 اینچی با پنل Dynamic AMOLED 2X با نسبت ابعاد 20:9 استفاده کرده است، جالب است بدانید که صفحه نمایش این گوشی 120 هرتز بوده و برای انجام کارهای گرافیکی،‌ بازی های ویدئویی و همچنین تماشای فیلم بسیار کارآمد می‌باشد. صفحه نمایش استفاده شده در Galaxy S21 دقیقا همان صفحه نمایشی است که پیش‌تر در گلکسی S20 استفاده شده بود با این تفاوت که رزولوشن صفحه از 1400*3200 پیکسل به 1080*2400 تغییر کرده است.

نمی‌توان گفت که گلکسی s21 در بخش صفحه نمایش پیشرفت چندانی داشته است چرا که در مقایسه با سامسونگ گلکسی S20 در بخش هایی مانند رزولوشن، نسبت صفحه نمایش به بدنه و روشنایی ضعیف‌تر عمل کرده است.

صفحه نمایش گلکسی S21 از حالت HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند؛ این قابلیت در سرویس های پخش ویدئو مانند: یوتیوب، نتفلیکس و… در دسترس قرار دارد و لذت تماشای فیلم را دو چندان می‌کند.

نرم افزار سامسونگ گلکسی S21

سامسونگ گلکسی s21 به صورت پیش‌فرض به اندروید 11 مجهز می‌باشد. سامسونگ برای پرچمداران خود رابط کاربری One UI 3.1 را در نظر گرفته است که این رابط کاربری نیز به طور پیش فرض روی این گوشی نصب شده است. 

یکی از ویژگی های فوق العاده ای که ممکن است شما را شگفت زده کند Digital Key Plus است که مختص به One UI 3.1 می‌باشد. اما متاسفانه این قابلیت تنها روی s21 پلاس و s21 اولترا وجود دارد و در گلکسی s21 شاهد این ویژگی خارق العاده نیستیم.

 

بررسی سامسونگ s21

 

از دیگر ویژگی های نرم افزاری این گوشی می‌توانیم به edge screen، گیم بوستر، دارک مود اشاره کنیم که باعث می‌شوند کار با این گوشی را دلنشین و آرامش بخش باشد.

سخت افزار گلکسی S21 سامسونگ

سامسونگ همانند سال های گذشته، پرچمداران خود را در دو مدل با پردازنده های مختلف عرضه کرده است؛ مدلی که قرار است به چین و آمریکا صادر شود دارای پردازنده های Snapdragon 888 و مدل دیگری که به کشور های دیگر عرضه می‌شود به پردازنده اگزینوس 2100 مجهز هستند. 

تراشه اگزینوس 2100 به ساختار CPU سه‌تایی 1+3+4 مجهز است؛ به این صورت که به‌ ترتیب یک هسته‌ی قدرتمند Cortex X1، سه هسته‌ی میانی Cortex A78 و چهار هسته‌ی کم‌مصرف Cortex A55 مجهز است. همچنین سامسونگ گلکسی s21 برای پردازنده گرافیکی از Mali G78 استفاده می‌کند که طبق پیش بینی های انجام شده؛‌ عملکرد بهتری از خود در بازی های رایانه ای به جای می‌گذارد و یک پیشرفت خارق العاده به حساب می‌آید.

همچنین لازم به ذکر است که حسگر اثر انگشت این گوشی در زیر صفحه نمایش آن قرار گرفته است و در مقایسه با نسل های قبلی از سرعت و دقت بالاتری برخوردار است.

سامسونگ گلکسی S21 در دو نسخه با حافظه‌های 128 و 256 گیگابایتی به‌فروش می‌رسد، هر دو نسخه این گوشی به 8 گیگابایت رم مجهز هستند و در در پردازش های سنگین از خود ضعف نشان نمی‌دهند.

دوربین سامسونگ گلکسی S21 

همانطور که پیشتر گفته شد؛ دوربین های سامسونگ گلکسی S21 در یک محفظه فلزی قرار دارد، اما دوربین های این گوشی چند مگاپیکسل هستند و چه ویژگی هایی دارند؟ با ما همراه باشید.

دوربین های 3 گانه گلکسی S21 متشکل از یک دوربین 12 مگاپیکسلی واید،‌ یک دوربین 12 مگاپیکسلی اولترا واید و همچنین دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی است. لازم به ذکر است که دوربین های این گوشی می‌توانند با کیفیت 8K و نرخ تازه سازی 24 هرتز فیلمبرداری کنند! همچنین با تنظیم روی حالت 4K می‌توانید تا 60 هرتز را به راحتی ضبط کنید.

 

اس 21 سامسونگ قیمت

 

در بخش سلفی نیز، یک دوربین 10 مگاپیکسلی قرار دارد که وظیفه ثبت عکس و فیلمبرداری را برعهده دارد. متاسفانه در دوربین سلفی شاهد فیلمبرداری با کیفیت 8K نیستیم و تنها می‌توان 4K‌ با نرخ تازه سازی 60 فریم ضبط کرد.

باتری سامسونگ گلکسی S21

سامسونگ گلکسی s21 در بخش باتری از یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند که این باتری با شارژ سریع 25 واتی شارژ می‌شود. همچنین این گوشی از شارژ بی سیم 15 وات، شارژ معکوس 4.5 وات و Power Delivery 3.0 نیز پشتیبانی می‌کند.

یکی دیگر از نقاط ضعف گلکسی s21 کم ظرفیت بودن باتری آن می‌باشد؛ همانطور که خواندید باتری این گوشی در مجموع 4000 میلی آمپر می‌باشد که در مقایسه با گوشی های دیگر این عدد بسیار کم می‌باشد.

سامسونگ گلکسی نوت 20، آخرین پرچمدار سری نوت

اگر جزو علاقه مندان به گوشی های پرچمدار سامسونگ هستید این مطلب برای شماست!

جمع بندی

سامسونگ گلکسی s21 با صفحه نمایش 6.2 اینچی و پنل Dynamic AMOLED 2X، اندروید 11 و One UI 3.1، اگزینوس 2100 به همراه حافظه‌های 128 و 256 گیگابایتی با 8 گیگابایت رم و دوربین های قدرتمند خود می‌تواند گزینه ای عالی برای علاقه‌مندان به گوشی های پرچمدار و قدرتمند باشد. 

اگر جزو دسته افرادی هستید که به این نوع گوشی ها علاقه مند هستید خانواده گلکسی S21 یکی از بهترین گزینه ها برای شماست.

نظر شما در مورد گلکسی S21 چیست؟‌به نظر شما چه ویژگی هایی این گوشی را قدرتمند ساخته است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط
همه چیز درباره کدهای کاربردی گوشی موبایل
بلاگ | راهنماي سرويس ها
همه چیز درباره کدهای کاربردی گوشی موبایل
کدهای کاربردی گوشی موبایل یکی از موضوعات جذاب و کاربردی برای کاربران است. در این مطلب به بررسی هر یک از انواع کدهای کاربردی گوشی موبایل...
فناوری جدید شاتل موبایل ، انتخاب دستی شبکه رادیویی در سیستم های هوشمند
بلاگ | خدمات سیم کارت
فناوری جدید شاتل موبایل ، انتخاب دستی شبکه رادیویی در سیستم های هوشمند
شاتل موبایل توانست انتخاب دستی و تغییر شبکه رادیویی در سیم کارت هوشمند را برای اولین بار در ایران فراهم کند. برای اولین بار سیم کارت شاتل...
بررسی لوازم جانبی اورجینال سامسونگ
بلاگ | لوازم جانبی
بررسی لوازم جانبی اورجینال سامسونگ
لوازم جانبی اورجینال سامسونگ به عنوان یکی از دغدغه های اصلی برای کاربران این برند از گوشی های هوشمند است. با توجه به این دغدغه ی کاربران...
بررسی جامع گوشی های سری m سامسونگ
بلاگ | بازار موبایل
بررسی جامع گوشی های سری m سامسونگ
آیا می دانستید شرکت سامسونگ یکی از بزرگ ترین سازنده گوشی های هوشمند در جهان می باشد، گوشی سامسونگ نخست در سال 1938 میلادی تاسیس شد. آن زمان...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست