وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | بازار موبایل

بررسی تخصصی Samsung Galaxy A70 گوشی سامسونگ گلکسی A70

انتشار ۱۳۹۸/۹/۲۵ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۴/۱۱ ۱۱:۴۷ . ۵۱۷۳ بازدید

گوشی های سری A سامسونگ، مدل های میان رده گوشی را در بر می گیرند که اکثر آن ها قیمت های متوسط و پایینی دارند. به طور کلی این نوع از تلفن های همراه یعنی گوشی های میان رده با توجه به نوسانات قیمت ارز و کاهش ارزش ریال، طی چند ماه اخیر به پر فروش ترین گوشی های بازار ایران تبدیل شده و توانسته اند سهم بالایی از بازار را تصاحب کنند. به همین خاطر از محبوبیت بالایی در بین ایرانیان برخوردار هستند. برند سامسونگ نیز که اساسا جزو برندهای محبوب تلفن همراه در جهان و خصوصا ایران به حساب می آید و در بین گوشی های اندرویدی پیشتاز است توانسته با تولید گوشی های سری A خود بازار ایران را نیز در گوشی های میان رده به دست بگیرد.

در این مطلب قصد داریم یکی از گوشی های میان رده سامسونگ را مورد بررسی قرار دهیم که چیزی از پرچمداران سامسونگ طی سال های اخیر کم نداشته و قابلیت رقابت با آن ها را دارد؛ صحبت از گلکسی A70 است که در کنار برادر کوچکترش یعنی A50  دو میان رده محبوب سامسونگ در ایران به حساب می آید و توانسته جای خود را در بین مشتریان ایرانی باز کند. سری اِی سامسونگ در سال اخیر و با احساس خطر این شرکت کره برای از دست دادن بازار گوشی های میان رده و واگذاری آن به چینی ها، دچار تحولی عظیم شد و در واقع سال 2019 میلادی را می توان سال شکوفایی سامسونگ در بازار میان رده ها ارزیابی کرد.

در ادامه به بررسی این گوشی می پردازیم و نقاط ضعف و قوت آن را شرح خواهیم داد:

گلکسی a70

 

ویژگی های اصلی سامسونگ گلکسی A70

گلکسی A70 را همه به سخت افزار قدرتمندش می شناسند. به طوری که برخی حتی معتقدند این گوشی می تواند همپای گوشی های پرچمدار سامسونگ عمل کند و نیاز های مشتریان حرفه ای را نیز پاسخ دهد. این گوشی به تراشه اسنپدراگون 675 مجهز است که جزو تراشه های قدرمتندی به حساب می آید که در کمتر گوشی این روزها استفاده می گردد.

این گوشی در قاب پشتی خود به یک گلاستیک مجهز است. گلاستیک به قاب هایی گفته می شود که از پلاستیک ساخته می شود اما ظاهری شیشه ای دارد و انگار یک لایه شیشه ای روی پلاستیک قاب پشتی آن کشیده شده است. همچنین تلالو رنگ های پشت قاب در نور ظاهری زیبا به دستگاه بخشیده که به طور کلی حس نمی کنید یک گوشی پلاستیکی در دست گرفته اید.

هرچند امکان ایجاد خط و خش روی درب پشتی گوشی وجود دارد. بهتر است برای محافظت از گوشی، از قاب های مختلف استفاده کنید تا قاب پشتی گوشی آسیب نبیند.

در قسمت نیمه بالایی گوشی، آرم همیشگی سامسونگ را می بینیم که در  سمت چپش هم دوربین سه گانه گوشی رخ نمایی می کند. زیر دوربین نیز فلش آن قرار دارد که همگی به صورت عمودی و در یک خط بصورت متوالی به صف شده اند.

 

ابعاد و وزن گلکسیA70

گلکسی A70 یکی از بزرگترین گوشی هایی است که برند کره ای سامسونگ تاکنون اقدام به ساخت آن کرده است به همین خاطر اساسا نمی توان به راحتی و با یک دست گوشی را کنترل کرده و مدیریت کرد. در حالت عادی شما این امکان را ندارید که به سادگی دست خود را به بخش های بالایی گوشی برسانید به همین خاطر شاید این مسئله چندان خوشایند تان نباشد. گوشی علی رغم قاب براق خود، اصلا لغزنده نیست و به خاطر انحنایی که در پشت گوشی مشاهده می شود، به خوبی در دست جای می گیرد و به سادگی هم نمی افتد، پس نباید نگران افتادن های ناگهانی گوشی در استفاده روزمره از روی دست بود.

از آنجایی که بدنه دستگاه از پلاستیک مقاوم و با کیفیتی ساخت شده، علی رغم اندازه بزرگ گوشی، اما وزن آن تنها 183 گرم است که در رنج گوشی هایی با همین اندازه و حتی کوچکتر اصلا گوشی سنگینی به حساب نمی آید.

ضخامت گوشی طبق اعلام سامسونگ، 8 میلی متر ذکر شده که برای محصولی که یک باتری قدرتمند را در خود دارد که در ادامه به آن هم اشاره می کنیم، ضخامت معمول و به اندازه ای است.

سامسونگ گلکسی a70

 

ظاهر گلکسی A70

در صفحه جلویی، با یک صفحه ۶.۷ اینچی مواجه ایم که از این گوشی یک فبلت ساخته است! گلکسی A70 به قدری بزرگ است که به راحتی می توانید انواع فیلم ها را در آن ببینید و از کیفیت بالای آن لذت ببرید. گوریلا گلس 3 یکی از تفاوت های گلکسی A70 با پرچمداران سامسونگ است. به طوری که در این گوشی ها از گوریلا گلس 5 استفاده شده اما گلکسی A70 مجهز به گوریلا گلس 3 می باشد که البته می تواند در قیمت تمام شده گوشی نقش مهمی ایفا کرده و تاثیر زیادی بگذارد.

وجود یک ناچ U شکل در بالای صفحه گوشی، موجب شده که دوربین سلفی قدرتمند آن به زیبایی در صفحه جلوی گوشی قرار بگیرد. حاشیه های سیاه گوشی نیز نسبت به بدنه، تناسب 86 درصدی را دارد که توانسته بخش زیادی از گوشی را پوشش دهد.

در پایین گوشی، ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا قرار گرفته است، همچنین USB تایپ C  نیز از جمله قسمت های پایینی دستگاه به شمار می رود. میکروفن و اسپیکر گوشی نیز در کنار هم قرار دارند. در کناره های گوشی نیز، در سمت راست آن دکمه پاور و ولوم قرار گرفته که حضور این دو در کنار هم، اخیرا در گوشی های سامسونگ رواج پیدا کرده است.

در سمت مقابل گوشی و قسمت های کناری، اسلت سیم کارت ها قرار دارد. گلکسی A70 که یک گوشی دو سیم کارته است، با سه جایگاه مجزا توانسته همزمان هر دو سیم کارت فعال و استفاده از حافظه جانبی را نیز برای مشتری داشته باشد که این از جمله ویژگی هایی است که افراد در زمان خرید گوشی به آن دقت می کنند و می توانند به راحتی از دو سیم کارت خود استفاده کنند و یک حافظه جانبی را نیز همزمان در کنار حافظه اصلی دستگاه داشته باشند.

galaxy a70

 

حسگر اثر انگشت گلکسی A70

حسگر اثر انگشت نیز در صفحه جلویی دستگاه است که البته زیر صفحه قرار گرفته و نمی توان به آن دسترسی فیزیکی داشت اما به اعتقاد بسیاری از کاربران، این حسگر اثر انگشت یکی از ضعف های بزرگ گلکسی A70 به حساب می آید که سامسونگ هنوز نتوانسته آن را رفع کند. به طور کلی، حسگر گوشی کند عمل می کند که با آپدیت های نرم افزاری سامسونگ اندکی این ضعف برطرف شد اما هنوز هم نسبت به حسگرهای فیزیکی پشت گوشی در مدل های مختلف تلفن همراه، حسگر اثر انگشت گلکسی A70 یک ضعف بزرگ است که هنوز مرتفع نشده است.

حسگر گوشی با کندی بسیار عمل می کند و در اغلب مواقع نیز در شناسایی اثر انگشت مشکل دارد به گونه ای که بسیاری از کاربران نسبت به این موضوع به سامسونگ شکایت کرده و خواستار حل آن شده اند. اما سامسونگ تنها کاری که از دستش برمی آمد آپدیت های نرم افزاری برای اصلاح حسگر بود که توفیق چندانی نداشت و نتوانست موفق عمل کند.

حسگر گلکسی a70

 

صفحه نمایش گلکسی A70

از حسگر ضعیف گوشی که بگذریم باید کمی در مورد صفحه نمایش و اسپیکر گوشی نیز صحبت کنیم. صفحه نمایش گوشی، یک سوپر امولد 6.7 اینچی است که از جمله بزرگترین تولیدات سامسونگ به شمار می رود. تراکم پیکسل 393 و پنل 2400 در 1080 از آن یک گوشی با رزولوشن بسیار بالا ساخته که استفاده از آن در یک گوشی میان رده کمی عجیب به نظر می رسد زیرا می تواند قیمت را به شکل زیادی بالا برده و تاثیر مستقیمی در قیمت پایانی محصول داشته باشد.

نور در صفحه نمایش گلکسی آ 70 نسبت به سایر رقبا کمی با ضعف مواجه است که در حالت خودکار روشنایی پنل به ۶۷۰ نیت می رسد و نسبت به برخی رقبا رقم پایینی به حساب می آید.

استفاده از گوشی در روشنایی معمولی و حتی زیر نور مستقیم خورشید نیز میسر است به همین خاطر چندان مشکل نور صفحه گلکسی ای 70 به چشم نمی آید و مسئله ای نیست که بخواهد شما را نسبت به خریدش منصرف کند.

 

کیفیت صدای گلکسی A70

اسپیکر گوشی که همانطور که اشاره کردیم در قسمت پایینی گوشی قرار دارد، از حجم صدای بسیار خوبی بهره می برد اما در حجم  بالا صدای خروجی با مشکلاتی روبروست که صدای بم را به خوبی به گوش نمی رساند. اما هدفون های همراه گوشی، جزو ضعیف ترین قسمت های گوشی به شمار می روند که به هیچ عنوان نمی تواند مخاطب را راضی کند. این هدفون ها که  به شکل عجیبی ضعیف هستند عمدتا نارضایتی مشتریان را در پی داشته اند و اکثرا این محصول را در حد گوشی خود نمی دانند.

بررسی گلکسی a70

 

پلتفرم گلکسی A70

رابط کاربری One UI  که این روزها توسط سامسونگ در اکثر محصولاتش مورد استفاده قرار می گیرد یکی از سریعترین و برترین رابط های کاربری به شمار می رود که توانسته ارتباط مشتری و گوشی را ساده تر و بهتر کند. سادگی و دوری از پیچیدگی از جمله ویژگی های اصلی رابط کاربری One UI هستند که هواداران زیادی پیدا کرده است.

 

دوربین گلکسی A70

دوربین گلکسی A70 یکی از نقاط قوت گوشی به شمار می رود. استفاده از دوربین های با سنسور های قدرتمند به امری متداول در تولید تلفن های همراه امروزی تبدیل شده است که توانسته بسیاری از مشتریان را از خرید دوربین های جداگانه بی نیاز کند. با گسترش شبکه های اجتماعی و ظهور پدیده هایی مانند اینستاگرام، دوربین نیز جزو مولفه های تاثیر گذار در انتخاب گوشی به شمار می رود. گلکسی A70 که سه دوربین مجزا در قاب پشتی خود دارد نیز از جمله گوشی هایی است که توانسته با دوربین خود بسیاری از نیاز های مشتری را برطرف کند. یک دوربین واید، اولترا واید و یک عمق سنج سه دوربین پشتی گلکسی A70 را تشکیل می دهند.

 

کیفیت دوربین سامسونگ A70

یک حسگر 32 مگاپیکسلی با لنز 26 میلی متری واید در کنار حسگر 8 مگاپیکسلی و لنز 12 میلی متری اولترا واید توانسته حاصل جذابی از عکاسی به مشتری ارائه دهد. دوربین اولترا واید گلکسی A70 می تواند یک زاویه دید 120 درجه را عکاسی یا فیلمبرداری کند. برای تشخیص عمق نیز یک حسگر 5 مگاپیکسلی در گلکسی A70 بکار رفته که توانسته به خوبی عمل کند. هرچند این حسگر عملا قدرت ثبت تصویر را ندارد و صرفا یک حسگر است. اما مشکل عمده گلکسی A70 نبود لرزشگیر دست است که موجب می شود کاربر برای ثبت تصاویر تار نشده نیاز به قرار دادن گوشی در سطحی ثابت داشته باشد.

دوربین سلفی گلکسی A70 نیز یک حسگر 32 مگاپیکسلی است که رزولوشن 8 دارد که البته می توان رزولوشن را تا 20 مگاپیکسل بالا برد. به طور کلی دوربین گلکسی A70 می تواند در روز و شب تصاویر با کیفیت مطلوبی را به ثبت برساند اما در شب و نور کم طبیعتا نمی توان از گوشی انتظار معجزه داشت و تقریبا نسبت به حالت روز تصاویر از افت کیفیت و نمایش جزئیات حکایت دارند.

دوربین گلکسی a70

 

باتری گلکسی A70

اما گلکسی A70 در زمینه باتری از پرچمداران سامسونگ چیزی کم ندارد. به طور کلی عملکرد این برند در زمینه باتری های میان رده هایش چیزی فراتر از حد انتظار بوده و توانسته نیاز بسیاری از کاربران مخصوصا کاربران پر مصرف که ساعات متمادی گوشی را در دست خود دارند را نسبت به باتری گوشی مطمئن کند تا بتواند بدون ترس و دغدغه تمام شدن باتری از گوشی خود استفاده کند.

گلکسی A70 یک باتری 4500 میلی آمپری دارد که با توجه به حجم باتری و بهره بردن گوشی از شارژ سریع و البته درگاه تایپ سی، کمتر کاربری با مشکلاتی از قبیل شارژ مواجه می شود. سامسونگ مدعی است که گلکسی A70 می تواند به مدت 24 ساعت مداوم برای کاربر فیلم پخش کند و نیازی به شارژ نداشته باشد؛ هرچند این یک شعار تبلیغاتی به نظر می رسد اما بر اساس بررسی ها و تست های انجام شده، گلکسی A70 می تواند با استفاده معمولی تا دو روز نیز به کاربر خدمات دهد و مشکلی برای شارژ به وجود نیاید.

این گوشی در کمتر از 30 دقیقه می تواند از صفر تا 40 درصد شارژ دریافت کند که از نظر شارژ نیز گوشی پر قدرتی حساب می شود.

 

قیمت گلکسی A70

در حال حاضر گلکسی A70 یکی از گران ترین میان رده های سامسونگ است به گونه ای که شاید قبل از گرانی دلار و نوسانات قیمت ارز می توانستید با همین قیمت، یک پرچمدار پر قدرت خریداری نمایید. در گشت و گذاری کوتاه در بازار با قیمتی در حدود 4600 تا 4800 هزار تومانی برای این میان رده جذاب سامسونگ مواجه می شویم که قیمت نسبتا خوبی با توجه سخت افزار و امکاناتش دارد.

مطالب مرتبط
آنتن BTS چیست و نقطه زنی سیم کارت چگونه انجام می‌شود؟
بلاگ | دنیای فناوری
آنتن BTS چیست و نقطه زنی سیم کارت چگونه انجام می‌شود؟
آنتن های BTS مجموعه ای از تجهیزات مخابراتی هستند که در مخابرات بی سیم، ارتباط مشترک با شبکه را فراهم می‌کند. این نوع از آنتن ها در مناطقی...
معرفی انواع باتری تلفن همراه و راهکارهایی برای افزایش عمر باتری
بلاگ | بازار موبایل
معرفی انواع باتری تلفن همراه و راهکارهایی برای افزایش عمر باتری
امروزه با پیشرفت تکنولوژی، انواع و اقسام جدیدی از باتری ها نیز به وجود آمده اند که هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند. اسمارت فون ها...
بهترین گوشی های سال 2020
بلاگ | بازار موبایل
بهترین گوشی های سال 2020
در حال حاضر، گوشی های هوشمندی وجود دارند که از مابقی تلفن های همراه یک سر و گردن بالاتر هستند. در این مقاله قصد داریم به بررسی 10 مورد از...
سامسونگ گلکسی A42، ارزان قیمت اما 5G !!
بلاگ | بازار موبایل
سامسونگ گلکسی A42، ارزان قیمت اما 5G !!
سامسونگ در 11 نوامبر 2020 (21 آذر 1399) از سامسونگ گلکسی A42 رونمایی کرد. این گوشی با توجه به قیمت پایین خود و بهره مندی از تکنولوژی 5G...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست