وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | دنیای فناوری

بررسی ساعت هوشمند گلکسی واچ 4

انتشار ۱۴۰۰/۵/۲۰ . بروز رسانی ۱۴۰۰/۵/۲۰ ۱۵:۰۱ . ۱۷۳۶ بازدید

شرکت سامسونگ بعد از 3 سال در تاریخ 20 مرداد 1400 از ساعت هوشمند گلگسی واچ 4 رونمایی کرد. سامسونگ در این مراسم از تراشه مورد استفادهدر ساعت هوشمند را معرفی کرد. تراشه " چیپ" جدیدتوسط کشور کره ساخته شده اگزینوس W920 عملکرد قابل توجه نسبت به نسخه قبلی خود دارد. این تراشه از لیتوگرافی 5 نانو متری طراحی شده است. شرکت سامسونگ بعد از 3 سال توانست پردازنده را تولید کند که جایگزین اگزینوس 9110 باشد اگزینوس W920 با بکار گیری از لیتوگرافی 5 نانو متری طراحی شده است. این پردازنده بر قدرت و عملکرد ساعت های هوشمند گلگسی واچ 4 و گلگسی واچ 4 کلاسیک می افزاید.شرکت سامسونگ در کنار تولید ارزان ترین گوشی ها ، در بخش گجت پوشیدنی به محبوبیت رسیده است. این شرکت محصولات پر کاربرد مانند ساعت و مچ بند هوشمند را به بازار عرضه کرد. ساعت هوشمند سامسونگ از تراشه جدید رونمایی کرد. تراشه Exynos W920 مناسب گجت های پوشیدنی می باشد.

بررسی ساعت هوشمند گلکسی واچ 4

 

سامسونگ از  تراشه ساعت هوشمند واچ4 اگزینوس W920 رونمایی کرد

شرکت سامسونگ در کره جنوبی از پردازنده  CPU این تراشه از دو هسته بهره گرفته است. این دو هسته موجود در تراشه Cortex-A55 است. سامسونگ در پردازشگر گرافیکی این ساعت هوشمند از Mali-G68‌ استفاده کرده است. تراشه جدید طبق گفته های کره ی ها در CPU نسبت به نسخه اگزینوس 9110 به اگزینوس W920 ، 20 درصد با سرعت بیشتری عمل می کند. همچنین در عملکرد گرافیکی توانسته 10 برابر  بهتر کار کند. CPU اگزینوس W920 باعث وضوح صفحه نمایش 960 در 540 پیکسل می شود. 

این پردازنده کوچکترین CPU در ساعت های هوشمند FO-PLP است. شرکت گوشی سامسونگ با بکار گیری اگزینوس W920 ، چیپ مدیریت RAM LPDDR4 و حافظه EMMC  در یک پکیج کوچک  که با هدف بهینه کردن  فضای داخلی گجت ها طراحی شده است. سامسونگ  پردازشگر W920 می تواند باتری های بزرگتری در ساعت های هوشمند قرار دهد و این امر باعث افزایش مدت شارژ دهی خواهد شد.

سامسونگ از  تراشه ساعت هوشمند واچ4 اگزینوس W920 رونمایی کرد

 

بررسی قابلیت های ساعت هوشمند واچ4 

شرکت سامسونگ در این تراشه از یک پردازنده با امکانات و قابلیت های منحصر به فرد استفاده می کند. پردازنده اختصاصی و کم مصرف Cortex-M55 توانسته قابلیت ها  سرعت را بیشتر کند. از دیگر قابیلت های پردازنده اختصاصی می توان به نمایشگر همیشه روشن اشاره کرد. این امر باعث کاهش انرژی گجت های پوشیدنی طراحی شده در اگزینوس W920 می شود.از دیگر امکانات این چیپ می توان به مودم ۴G LTE، بلوتوث 5.0 ، WiFid.g.2 اشاره کرد. این ساعت های هوشمند از فناوری wear OS در سامسونگ و گوگل استفاده می کنند. شرکت سامسونگ در کره در تاریخ 20 مرداد 1400 در رویداد آنپکد  از گلگسی زد فولد 3 و فلیپ 3 همچنین گلگسی بادز 2 و ساعت های هوشمند گلگسی واچ 4 و گلگسی واپ 4 کلاسیک رو نمایی می کند. در ادامه به بررسی هر یک می پردازیم.

بررسی قابلیت های ساعت هوشمند واچ4

 

تراشه W920 نسبت به تراشه W9110 چه تفاوتی دارد؟ 

شرکت سامسونگ طی اطلاعیه ای اعلام کرد تراشه W920 نسبت به تراشه W9110، 20 درصد عملکرد بهتری دارد. و قدرت گرافیکی 10 برابر دارد. از دیگر امکانات چیپ  مودم 4G LTE Cat.4 و سیستم ردیابی ماهواره ای برای ردیابی دقیق مورد استفاده قرار می گیرد. گجت های پوشیدنی در ساعت های هوشمند سامسونگ برای زیبای خریداری می شدند ولی حالا به سبک زندگی تبدیل شده. ساعت های هوشمند اگزینوس   W920 رابط کاربری مناسبی دارند که با اتصال LTE ارتباط را برقرار می کند. شرکت سامسونگ از تراشه اگزینوس از پلتفرم یکپارچه استفاده کرده است. این پلتفرم را با همکاری شرکت سامسونگ و گوگل برای گجت های پوشیدنی هوشمند بهره گرفت. اولین بار در گلکسی  مورد استفاده قرار داد. در مورد مدل های تراشه شرکت سامسونگ در آینده چه فکری می کنید. در آینده به احتمال زیاد  تراشه جدید توانایی های پردازش و گرافیکی  بهتری دارد.

تراشه W920 نسبت به تراشه W9110 چه تفاوتی دارد؟

 

قیمت ساعت های هوشمند گلکسی واچ 4

شرکت سامسونگ  ساعت های هوشمند سری گلکسی واچ 4 را در 20 مرداد سال1400 در مراکز گوشی موبایل عرضه می کند. تراشه به کار رفته در این ساعت های هوشمند Exynos W920 است. حال به بررسی جزئیات تراشه می پردازیم. تراشه W920 وظیفه پردازش اطلاعات را برعهده دارد. ساعت جدید شرکت سامسونگ گلکسی واچ 4 دارای قابلیت ها و امکانات جذابی است که توانسته طرفداران بسیاری را جذب کند. گلکسی واچ 3 قیمت بالای داشت. کاربران برای خرید این ساعت باید هزینه زیادی را پرداخت می کردند. قیمت بالای این ساعت بخاطر بکار گیری بدنه تیتانیومی یا فولاد ضد زنگ ، بند چرم قابلیت پایش سلامت می باشد.  گلکسی واچ 3 در مدل های 41 و 45 میلی متری و بدون پشتیانی وارد بازار شد. کاربران برای خرید ساعت هوشمند واچ3 400 تا 450 دلار هزینه باید پرداخت می کردند. گلکسی واچ4 از قابلیت های گلکسی واچ 3 بهره گرفته است و امکانات و قابلیت های بیشتری دارد. این امکانات بیشتر قیمت ساعت به احتمال زیاد بالا می رود. شرکت سامسونگ برای رقابت با شرکت اپل سعی کرد قیمت مناسبی برای ساعت هوشمند واچ4 در نظر بگیرد. قیمت گلکسی واچ4 400 دلار می باشد.

قیمت ساعت های هوشمند گلکسی واچ 4

 

ویژگی ساعت های گلکسی واچ 4

طراحی گلکسی واچ 4 شبیه واچ3 می باشد . اگر چه در مدل واچ4 دارای امکانات بیشتری نسبت به واچ3 است. ولی طراحی هر دو این دو ساعت از شرکت سامسونگ است با وجود تفاوت ها در زمینه جنس بدنه یا قابلیت نرم افزاری در ویژگی های ظاهری با یک دیگر شباهت دارند. در این حال گلکسی واچ 4 با طراحی ظاهری مشابه واچ3 در تاریخ 20 مرداد 1400 به بازار عرضه می شود. از ویژگی های منحصر به فردی در ساعت هوشمند واچ 4 می توان به، نمایشگر این ساعت ها کاملا بدون هیچ حاشیه است و از نظر ظاهری کاملا زیبا است. Galaxy Watch از بهترین ساعت های هوشمند هستند. نمایشگر این ساعت به صورت دایره ای  شکل با پنل طراحی شده منحصر به فرد طرفداران بسیاری دارد.. هر دو ساعت شرکت سامسونگ در اندازه متفاوتی از هم عرضه شد. ساعت واچ 3 با این که کوچکتر از مدل های قبلی بود باز برای برخی که اندازه مچ کوچکی دارند.اندازه نمایشگر بزرگ به نظر می رسد. ساعت هوشمند واچ 4 هر دو در اندازه 40 و 46 میلی متر برای و برای واچ اکتیو 4، 40 و 42 میلی متر رونمایی کرد. 

ویژگی ساعت های گلکسی واچ 4

 

قابلیت سخت افزاری و نرم افزاری ساعت هوشمند گلکسی واچ 4

جالب است بدانید مشخصات نرم افزاری و سخت افزاری گلکسی واچ 4 اطلاعات پر کاربرد به دست ما رسیده است. این ساعت هوشمند قابلیت های و امکانات منحصر به فردی دارد. شرکت سامسونگ قصد داشت ساعتی طراحی کند که قابلیت سنجش میزان قند خون را داشته باشد. این قابلیت جذاب را به ساعت هوشمند واچ 4 اضافه کند. با این خبر بیمارانی که مبتلا به دیابت بودنت خرسند شدند. ولی طی اطلاعیه اعلام کرد این ساعت ها این قابلیت را نخواهند داشت. در قسمت نرم افزار این گوشی شاهد تغییرات بزرگی بودیم. سیستم عامل تایزن دارای امکانات و قابلیت های جذابی دارد. این امر باعث شد ساعت های هوشمند سامسونگ یکی از بهترین محصولات شود. جالب است بدانید این ساعت ها از نظر پشتیبانی از اپلیکیشن ها ی فوق العاده ثالث بهتر نیست. ولی با گوگل wear os یا اپل watch os مقایسه شد و از این دو مدل بهتر و دارای امکانات منحصر به فردی است. امروزه شرکت سامسونگ گوشی های ارزان با امکانات و قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری منحصر به فردی به بازار عرضه کرده است. 

قابلیت سخت افزاری و نرم افزاری ساعت هوشمند گلکسی واچ 4

 

شرکت سامسونگ اعلام کرد که با گوگل همکاری می کند. که امکانات و قابلیت های سیستم عامل تایزن را با سیستم عامل شرکت گوگل ادغام خواهد کرد. این اغدام باعث شد سیستم عامل جدیدی تولید شود wear os بهترین امکانات اپلیکیشن اندروید را دارد مانند گوگل پلی ، در ظاهر شبیه سیستم عامل تایزن در ساعت های سامسونگ وجود دارد. سامسونگ با این وجود توانست با  گجت هایپوشیدنی ، اپل رقیب شود.

ساعت گلکسی واچ4

 

قابلیت و امکانات ساعت هوشمند واچ 4

در بخش سخت افزار این ساعت ها تغییرات قابل توجه نسبت به ساعت های هوشمند واچ3 دیده می شود. از مهم ترین قابلیت های سخت افزاری می توان به تراشه اگزینوس 5 نانو متری ، پردازنده ای که از لحاظ قدرت پردازش ، اسنپدراکون wear 4100 ، لیتوگرافی 12 نانومترینماینده جدید کولکام می باشد. از جملهامکانات منحصر به فرد ساعت هوشمند واچ 4 می توان به سیستم عامل wear os ، تراشه 5 نانومتری، نمایشگر  AMOLED  ، سنسور شتاب سنج ، ژیروسکوپ ، هواسنج ، سنسور تشخیص نور محیط و سنسور نوار قلب از امکانات این ساعت هوشمند است. این ساعت ها سنجش فشار خون  و نوار قب دارد و ضد آب بودن یک قابلیت منحصر به فرد دیگر این ساعت ها است.

سیستم‌عاملWear OS
تراشه۵ نانومتری "نام تراشه مشخص نشده است"
نمایشگرAMOLED "اندازه مشخص نشده است"
سنسورهاشتاب‌سنج، ژیروسکوپ، هواسنج، سنسور تشخیص نور محیط، سنسور نوار قلب
بزل چرخانمشخص نشده است
GPS داخلیدارد
اتصالاتبلوتوث نسخه‌ی ۵، مدلی با پشتیبانی از اینترنت همراه
سنجش فشار خوندارد "در برخی از کشورها غیرفعال است"
نوار قلبدارد
استاندارد ضد آبدارد، تا ۵۰ متر ۵ATM
قابلیت و امکانات ساعت هوشمند واچ 4

 

بررسی مصرف انرژی در ساعت های هوشمند گلکسی واچ 4

با وجود امکانات و قابلیت های منحصر به فرد ذکر شده در این نوع انتظار می رود مصرف انرژی خوبی داشته باشد. گلکسی واچ 3 در زمانی که نمایشگر روشن می بود ، امکان داشت یک روز شارژ باشد و به شارژ مجدد نیاز پیدا می کرد.  شرکت های سامسونگ و گوگل در پی روشی بودن تا بتوان از مصرف انرژی در ساعت ها  جدید بهتر شود. ولی به نظر می رسد این مدل هم مصرف انرژی مشابه واچ 3 دارد. ساعت هوشمند گلکسی واچ 3، 8 گیگا بایت حافظه داخلی دارد در این حال رقیب ساعت هوشمند اپل واچ 6 با 32 گیگا بایت پر سرعت ترین حافطه داخلی را دارد. این ساعت های اپل برترین محصول می باشند. انتظار می رود ساعت های هوشمند واچ 16،4 گیگا بایت حافظه داخلی داشته باشند. 

بررسی مصرف انرژی در ساعت های هوشمند گلکسی واچ 4

 

بررسی ساعت های نسل قبل گوشی سامسونگ

در سال 2014 شرکت سامسونگ آخرین ساعت هوشمند را با وجود نرم افزار مجهز به گوگل برد طراحی کرده بود. آیا می دانستید برای اولین بار شرکت سامسونگ از سیستم عامل تایزن در سال 2012 استفاده کرد. ولی نتوانست در بازار به  جذابیت قابل توجه تبدیل شود. شرکت سامسونگ از سیستم عامل تایزن روی تلوزیون های هوشمند و ساعت های هوشمند استفاده کرد. در حال حاظر ساعت های جدید سامسونگ از سیستم عامل قدرتمند اندروید به جای سیستم عامل تایزن طراحی کرد. جالب است بدانید در زمان Gear live سامسونگ از سیستم عامل تایزن در ساعت های هوشمند مورد استفاده قرار می داد. این سیستم عامل قبلا بسیار پر کاربرد برای سامسونگ بود. از جدید ترین گجت ها سامسونگ در ساعت های هوشمند گلکسی واچ 3 معرفی کرد که دارای امکانات و قابلیت های جذابی بود. گلکسی واچ 4 در تاریخ 20 مرداد 1400 رونمایی می شود. انتظار می رود ساعت های هوشمند گلکسی واچ 4 قیمت مناسب تری نسبت به نسل قبلی داشته باشد. حال این ساعت های جدید از سیستم عامل اندورید به جای سیستم عامل تایزن استفاده می کند. این سیستم عامل های جدید در ساعت هوشمند گلکسی واچ 4 مورد استفاده قرار می گیرد.

 

تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست