وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | دنیای فناوری

چرا شارژ گوشی زود تمام می‌شود ؟ + 15 راهکار

انتشار ۱۴۰۰/۱/۱۶ . ۳۰۱۱ بازدید

یکی از نکته‌های مهمی که بیشتر افراد هنگام خرید گوشی به آن توجه می‌کنند، نگه داشتن شارژ باتری و سریع خالی نشدن شارژ گوشی است. معمولا باتری گوشی یا تبلت، پس از مدتی کار با آن کارایی روزهای اول خود را ندارد؛ اما اگر هنوز زمان زیادی از خرید گوشی نگذشته و باتری آن، زود شارژ خالی می‌کند مشکلی وجود دارد. در ادامه راهکارهایی را ارائه می‌کنیم که می‌تواند به افزایش شارژ باتری موبایل شما کمک کند، اما به معنای رفع صد درصدی مشکل نیست. 

چرا باتری گوشی زود تمام می‌شود؟

عوامل مختلفی باعث می‌شوند که شارژ گوشی زود تمام شود. بعضی از این عوامل خیلی ساده هستند و موجب می‌شوند تا کاربران تلفن‌های همراه، رعایت آنها را ضروری ندانند. در لیست زیر، تعدادی از مواردی که باعث کاهش شارژ باتری می‌شوند را مشاهده می‌کنید:

  1. فعال بودن همیشگی بلوتوث، وای فای و ابزارهای نیازمند تبادل اطلاعات.
  2. آسیب دیدن باتری گوشی به دلیل قرار گرفتن در معرض گرما.
  3. میزان روشنایی صفحه نمایش
  4. مدت زمان روشن بودن صفحه نمایشگر.
  5. فعال بودن همیشگی اعلانات برنامه‌ها.
  6. استفاده از اپلیکیشن‌هایی با مصرف زیاد باتری.
  7. خراب بودن شارژر گوشی.
  8. باز بودن برنامه‌های در حال اجرا
  9. استفاده نکردن از قابلیت Power Saving.
  10. آپدیت نکردن سیستم عامل موبایل.
  11. استفاده نکردن از Airplane Mode.
  12. بروزرسانی اپلیکیشن‌های گوشی.
  13. نگه‌داری اپ‌های بلا استفاده و غیر ضروری در موبایل.
  14. استفاده زیاد از ویجت‌ها در صفحه اصلی.
  15. خراب شدن باتری گوشی.

افزایش عمر گوشی موبایل

چگونه و با چه روش‌هایی عمر موبایل خود را زیاد کنیم؟

بلوتوث، وای فای و GPS را غیرفعال کنید

قابلیت‌های ارتباطی گوشی مانند بلوتوث، WiFi، سرویس‌های موقعیت‌یاب، موبایل دیتا و… ، از مواردی هستند که برای فعال بودن، شارژ گوشی را مصرف می‌کنند. در نتیجه بهتر است زمان‌هایی که به آنها نیاز ندارید، آنها را غیرفعال یا خاموش کنید. معمولا بیشتر افراد وای فای یا موبایل دیتا خود را همیشه روشن می‌گذارند که باعث می‌شود شارژ گوشی سریع‌تر تمام شود.

 

چرا شارژ تبلت زود تمام میشود

 

بهتر است اینترنت خود را، تنها زمان‌هایی که به آن احتیاج دارید روشن کنید. درباره سرویس‌های مکان‌یابی هم این نکته را رعایت کنید تا مصرف باتری کاهش پیدا کند.

گوشی را در معرض گرما قرار ندهید

شاید عجیب باشد اما، خنک نگه داشتن گوشی و بدنه آن، یکی از عواملی است که کمک می‌کند دمای گوشی شما بالا نرفته و شارژ گوشی زود تمام نشود. داغ شدن گوشی، علاوه بر اینکه باعث تمام شده سریع‌تر شارژ آن می‌شود، در دراز مدت روی عملکرد و ظرفیت آن هم تاثیر منفی خواهد گذاشت. البته خنک نگهداشتن گوشی، به معنای قرار دادن آن در یخ نیست، تنها کافی است زمانی‌هایی که در اثر فعالیت زیاد با گوشی، دمای آن بالا رفته، کار خود را متوقف کنید تا موبایل شما خنک شود. همچنین در روزهای گرم و آفتابی، مخصوصا فصل تابستان، موبایل خود را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید.

میزان روشنایی صفحه نمایشگر را کم کنید

یکی از دلایلی که می‌تواند به کاهش سریع‌تر شارژ گوشی منجر شود، میزان روشنایی صفحه نمایشگر است. هرچه صفحه نمایشگر موبایل شما، روشن‌تر باشد درصد بیشتری از شارژ باتری را مصرف می‌کند. راه‌حل آن هم این است که روشنایی نمایشگر را کم کنید.

از طرفی، قابلیت تنظیم خودکار نور صفحه که در بیشتر موبایل‌ها وجود دارد از مواردی است که در کاهش شارژ گوشی تاثیر دارد. زیرا این قابلیت، برای تنظیم خودکار نور صفحه با توجه شرایط محیطی، انرژی مصرف می‌کند. 

 

چرا گوشی دیر شارژ میشود

 

وقتی از تنظیم خودکار نور صفحه استفاده می‌کنید، سنسور نور موبایل مجبور است در همه شرایط، شدت نور محیط را بسنجد و پس از پردازش اطلاعات آن، تصمیم به افزایش یا کاهش نور صفحه بگیرد. در نتیجه بهتر است این قابلیت را غیر فعال کرده و به صورت دستی، شدت روشنایی گوشی را تنظیم کنید. 

مدت زمان روشن بودن صفحه نمایش را کاهش دهید

بهتر است در کنار کم کردن نور صفحه نمایش گوشی، زمان روشن ماندن آن را هم کم کنید. زیرا هرچه صفحه گوشی بیشتر روشن بماند، شارژ گوشی بیشتر استفاده و سریع‌تر خالی می‌شود. ساده ترین روش هم این است که بعد از اتمام کار با موبایل، صفحه نمایشگر را با فشردن کلید پاور خاموش کنید.

حتی می‌توانید به کمک تنظیماتی که بر روی موبایل وجود دارد از گزینه خاموش شدن خودکار صفحه استفاده کنید. بهتر است این زمان را روی کمترین مقدار تنظیم کنید. در نتیجه، هنگامی که از تلفن همراه خود برای چند ثانیه، استفاده نمی‌کنید صفحه نمایش به صورت خودکار خاموش شده و مصرف شارژ گوشی کمتر می‌شود.

اعلان برنامه‌ها را غیرفعال کنید

عده‌ای مخالف غیر فعال کردن Notification برنامه‌ها هستند، به این دلیل که دیرتر متوجه پیام‌ها می‌شوند، یا حتی ممکن است چک کردن آنها را فراموش کنند. اما این نکته را فراموش نکنید که این موضوع هم، باعث مصرف بیشتر شارژ باتری موبایل می‌شود. 

 

علت خالی شدن باتری گوشی بدون استفاده شیائومی

 

پس بهتر است که اعلان برنامه‌ها را غیر فعال کنید یا حداقل نوتیفیکیشن‌ اپ‌های غیر ضروری را متوقف کنید تا شارژ باتری کمتر استفاده شود. غیر فعال کردن حالت ویبره نیز در جلوگیری از خالی شدن شارژ باتری موثر است. چون با انجام این کار ، دیگر موتور ویبره برای اطلاع دادن اعلان‌ها، انرژی صرف نمی‌کند.

اپلیکیشن‌های پرمصرف را حذف کنید

بعضی از اپلیکیشن‌ها، درصد زیادی از شارژ باتری را مصرف می‌کنند چون برای انجام فعالیت خود به منابع سخت افزاری بالا احتیاج دارند. به همین دلیل موجب می‌شوند شارژ باتری موبایل سریع‌تر خالی شود. اگر از کاربران شبکه اجتماعی فیس بوک هستید و اپ این شبکه را روی موبایل خود نصب کرده‌اید، به احتمال زیاد شارژ باتری تلفن شما زودتر تمام می‌شود. زیرا این اپلیکیشن از نمونه‌هایی است که مصرف شارژ گوشی را بالا می‌برد.

از سالم بودن شارژر گوشی مطمئن شوید

اگر زمان شارژ تلفن همراه شما با شارژر طولانی است یا پس از شارژ شدن گوشی و استفاده از آن، باتری سریع خالی می‌شود ممکن است که شارژر آن خراب شده باشد. در این شرایط، پیشنهاد می‌کنیم که شارژر خود را تست کنید. برای اطمینان از سالم بودن آن، گوشی دیگری را شارژ کنید. اگر مشکل سریع خالی شدن شارژ باتری هنوز وجود دارد؛ پس باید به فکر خرید یک شارژر جدید برای موبایل خود باشید.

اپلیکیشن‌های فعال را ببندید

بیشتر افراد برای بستن برنامه‌های گوشی، دکمه Home یا back را می‌زنند و تصور می‌کنند که پردازش این برنامه‌ها متوقف شده است. اما واقعیت این است که این برنامه‌ها، هنوز در حال فعالیت و پردازش بوده و برای این کار شارژ باتری را مصرف می‌کنند.

 

زود شارژ شدن گوشی

 

برای بستن این برنامه‌ها، می‌توانید از اپ‌هایی که برای این کار ساخته شده‌اند استفاده کنید. حتی می‌توانید از قسمت تنظیمات، این برنامه‌ها را غیر فعال کنید البته اگر با قسمت تنظیمات گوشی آشنا هستید.

قابلیت Power Saving را فعال کنید

با فعال کردن گزینه Power Saving، تنظیمات مورد نیاز برای اینکه مصرف شارژ باتری به شکل خودکار، به حداقل برسد انجام می‌شود. البته بعضی از کاربران با این قابلیت آشنا نیستند یا تمایلی به فعال کردن آن ندارند. در صورتی که اگر از Power Saving استفاده کنید به مصرف بهینه شارژ باتری گوشی کمک می‌کنید.

سیستم عامل گوشی را آپدیت کنید

با آپدیت سیستم عامل موبایل، مصرف شارژ باتری کاهش پیدا می‌کند. زیرا در بروز رسانی‌های جدید، تلاش می‌شود تا تغییرات به شکلی صورت بگیرد که مصرف باتری کمتر شود. بنابراین، سعی کنید همیشه سیستم عامل تلفن خود را به جدید ترین نسخه‌ای که عرضه شده آپدیت کنید.

گاهی اوقات حالت هواپیما را فعال کنید

استفاده از حالت هواپیما زمان‌هایی که آنتن دهی گوشی شما صفر است و نمی‌توانید مکالمه کنید یا پیام بفرستید مفید است. چون گوشی شما در وضعیتی که آنتن آن ضعیف باشد دائما تلاش می‌کند تا سیگنال مخابراتی دریافت کند که این باعث افزایش مصرف شارژ گوشی می‌شود. 

نخواندن سیم‌کارت در گوشی

چرا سیم‌کارت در گوشی شناسایی نمی‌شود؟

بهتر است در این موقعیت‌ها، حالت هواپیما را فعال کنید تا زمانی که مکان فعلی خود را تغییر دهید و آنتن شبکه برگردد.

برنامه‌‌های نصب شده روی موبایل را آپدیت کنید

شبیه به بروز رسانی سیستم عامل‌ها، با آپدیت اپلیکیشن‌هایی که روی گوشی نصب کرده‌اید می‌توانید به کاهش مصرف شارژ باتری کمک کنید. زیرا معمولا در بروز رسانی‌ برنامه‌ها، عملکرد آن بهبود پیدا می‌کند تا انرژی کمتری برای پردازش و فعالیت استفاده کند.

 

خالی شدن ناگهانی باتری گوشی سامسونگ

 

اپلیکیشن‌های غیر ضروری را حذف کنید

همه برنامه‌هایی که روی موبایل خود نصب می‌کنید شارژ باتری را مصرف می‌کنند. این مصرف انرژی، زمانی بیشتر است که شما اپ‌های زیادی را نصب کرده‌اید اما از آنها استفاده نمی‌کنید. مخصوصا اگر این برنامه‌ها، جزو دسته‌ای باشند که از اینترنت استفاده می‌کنند. در نتیجه بهتر است هرچه سریع‌تر این اپ‌ها را حذف کنید تا شارژ گوشی شما بیهوده و بدون دلیل تمام نشود.

از ویجت‌ها، کمتر استفاده کنید

استفاده از ویجت‌ها با این که دسترسی به بعضی امکانات را راحت‌تر می‌کنند اما از عواملی هستند که در مصرف شارژ گوشی تاثیر گذارند. برای مثال اگر ویجت Weather (آب و هوا) را در صفحه اصلی گوشی قرار دهید؛ تلفن شما برای نشان دادن وضعیت جوی باید از اینترنت و سرویس GPS استفاده کند که همین کار باعث افزایش استفاده از باتری می‌شود.

باتری موبایل را تعویض کنید

تعویض باتری موبایل وقتی ضروری است که همه راه‌های گفته شده را انجام داده‌اید اما همچنان شارژ موبایل شما سریع خالی می‌شود. باتری گوشی ممکن است به دلیل گرما، گذشت زمان، شوک الکتریکی و… ضعیف شده باشد. بنابراین دیگر قابل استفاده نیست و باید یک باتری جدید برای موبایل تهیه کنید.

در این مطلب، درباره عواملی که باعث می‌شوند تا شارژ گوشی سریع‌تر خالی شود صحبت کردیم. همچنین در ادامه، راهکارهایی که به کاهش مصرف شارژ باتری کمک می‌کنند را معرفی کردیم. آیا شما روش‌های دیگری را می‌شناسید که باعث کم شدن مصرف شارژ باتری شود؟ نظرات خود را به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
بلاگ | اخبار اپراتورها
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
امروزه سرقت تلفن همراه به یکی از از دغدغه های افراد تبدیل شده است. متاسفانه به دلیل شرایط اقتصادی کنونی کشور، برخی افراد برای گذراندن زندگی...
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف مانند واتساپ، اینستاگرام و پلتفرم های ویدیویی مانند یوتیوب، آپارات و ... وجب افزایش مصرف اینترنت...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
بلاگ | بازار موبایل
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
آیا می دانید در زمان خرید گوشی در سال 2021 چه نکاتی را بیشتر توجه کنیم؟ برای این که با توجه به بودجه خود تصمیم بگیرید کدام گوشی برای شما...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست