وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | دنیای فناوری

در روز جهانی پسورد امنیت رمزتان را بالا ببرید!

انتشار ۱۳۹۹/۲/۱۱ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۲/۱۱ ۱۰:۴۲ . ۱۶۹۶ بازدید

امنیت، مسئله ای مهم و کلیدی که توجه نکردن به آن منجر به تهدید و ایجاد خطر می  شود.در فضای مجازی نیز امنیت نقش مهمی دارد و دقت نکردن به آن صدمات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت. یکی از اصلی ترین و ابتدایی ترین روش های حفظ امنیت و حریم خصوصی در فضای دیجیتال پسورد است.

 

روز جهانی پسورد

تاریخچه پسورد به زمانی بر می گردد که مردم سعی کردند تا رازهای خود را مخفی نگه دارند و با این اوصاف تاریخچه طولانی دارد! 14 اردیبهشت (3th May) روز جهانی پسورد است و به رسم هر سال پر استفاده ترین پسوردها در سال 2020 معرفی می شوند.

روز جهانی پسورد

پرکاربرد ترین پسورد های سال

طبق آمار جهانی پرکاربردترین پسوردها به ترتیب لیست شده اند.

1. 123456

2. 123456789

3. qwerty

4.  password  

5. 1234567

جالب است که رمز 123456 سالهای سال است که رتبه اول را به خود اختصاص داده است و کاربران با اینکه از خطرات آن آگاه هستند، همچنان این پسورد را برای حساب های اینترنتی خود تنظیم می کنند.

پسورد امن

ویژگی های یک پسورد قدرتمند

سوالی که پیش می آید این است که ما چگونه رمز قوی داشته باشیم؟ توجه کردن به نکاتی که در ادامه می‌آید در تعیین یک رمز برای حساب کاربری باعث بالا بردن امنیت حساب شما می شود. رمز قوی رمزی است که حداقل دارای 8 کاراکتر باشد و در آن از حروف بزرگ و کوچک انگلیسی استفاده شده باشد. در اینصورت دستیابی به آن رمز برای هکرها بسیار سخت می شود. همچنین سعی کنید از حروفی همچون !@#$؟ (کاراکترهای خاص) در رمزتان استفاده کنید. این حروف دسترسی به رمز شما را غیر ممکن می کنند. لطفا از رمزهای پرکاربرد که در بالا گفته شد استفاده نکنید!

تایید چند مرحله ای پسورد چیست؟

یکی از مستحکم ترین و بهترین روش هایحفظ محرمانگی اطلاعات در فضای دیجیتال استفاده از تایید چند مرحله ای (Multi Factor Authentication) است.

طبق آمار، 48 درصد کاربران اینترنت از این روش استفاده می کنند و 52 درصد اصلا معنی آن را نمی دانند. تایید چند مرحله ای به اینصورت است که کاربر برای ورود به یک حساب کاربری می بایست از دو یا چند مرحله بگذرد. معمولا مرحله اول وارد کردن رمز و مرحله دوم وارد کردن رمز یکبار مصرفی است که توسط میزبان به کاربر ارسال می شود.این روش امن ترین روش برای محفوظ نگه داشتن اطلاعات در برابر حمله هکرها است.

تایید چند مرحله ای پسورد

فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام

پیج اینستاگرام یکی از اکانت هایی است که به دلیل خصوصی بودن محتوای آن از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. همین اهمیت سبب شده تا هکرها و افراد سودجو نیز به دنبال هک کردن پیج های اینستاگرام با امنیت پسورد پایین باشند. اما بهترین راه برای حفظ امنیت پسورد اینستاگرام چیست؟ شما میتوانید با فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام این مشکل را به راحتی حل کنید.

برای این منظور مطابق تصویر ابتدا از منوی اینستاگرام بخش تنظیمات (Setting) در قسمت امنیت (Security) وارد شوید.

سپس گزینه تایید دو مرحله ای را انتخاب نمایید و مراحل تعریف پسورد را طی کنید تا این آپشن برای شما فعال شود.

پسورد اینستاگرام

سرویس پسورد گوگل، همیار امنیت شما

 Google password سرویسی است که توسط گوگل ارائه می شود و دارای امنیت قابل قبولی است. اگر از مرورگر کروم استفاده کنید گوگل پسورد، رمزی را به شما پیشنهاد می دهد و اگر آن را انتخاب کنید رمز را در حساب گوگل شما ذخیره می کند. در این روش در صورتیکه به حساب گوگل خود دسترسی نداشته باشید نمی توانید وارد حساب کاربری خود شوید.

در این مطلب بلاگ مای رند سعی کردیم به شما یادآوری کنیم که حریم خصوصی شما مهم است. پس اگر نگران اطلاعات شخصی خود در فضای مجازی هستید با رعایت کردن موارد بالا امنیت مجازیتان را به مقدار زیادی بالا می برید.

مطالب مرتبط
آنتن BTS چیست و نقطه زنی سیم کارت چگونه انجام می‌شود؟
بلاگ | دنیای فناوری
آنتن BTS چیست و نقطه زنی سیم کارت چگونه انجام می‌شود؟
آنتن های BTS مجموعه ای از تجهیزات مخابراتی هستند که در مخابرات بی سیم، ارتباط مشترک با شبکه را فراهم می‌کند. این نوع از آنتن ها در مناطقی...
معرفی انواع باتری تلفن همراه و راهکارهایی برای افزایش عمر باتری
بلاگ | بازار موبایل
معرفی انواع باتری تلفن همراه و راهکارهایی برای افزایش عمر باتری
امروزه با پیشرفت تکنولوژی، انواع و اقسام جدیدی از باتری ها نیز به وجود آمده اند که هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند. اسمارت فون ها...
بهترین گوشی های سال 2020
بلاگ | بازار موبایل
بهترین گوشی های سال 2020
در حال حاضر، گوشی های هوشمندی وجود دارند که از مابقی تلفن های همراه یک سر و گردن بالاتر هستند. در این مقاله قصد داریم به بررسی 10 مورد از...
سامسونگ گلکسی A42، ارزان قیمت اما 5G !!
بلاگ | بازار موبایل
سامسونگ گلکسی A42، ارزان قیمت اما 5G !!
سامسونگ در 11 نوامبر 2020 (21 آذر 1399) از سامسونگ گلکسی A42 رونمایی کرد. این گوشی با توجه به قیمت پایین خود و بهره مندی از تکنولوژی 5G...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست