وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | بازار موبایل

بررسی تخصصی وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو

انتشار ۱۳۹۹/۱۲/۱۸ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۱۲/۱۸ ۲۱:۵۰ . ۳۵۲۹ بازدید

وان پلاس، که به قاتل پرچمدار معروف است آخرین پرچمدار خود را که وان‌پلاس ۸ و ۸ پرو هستند در ۲۶ فروردین‌ماه روانه بازار کرد.

این دو گوشی از سخت افزاری، فوق العاده قدرتمند هستند و با پشتیبانی از فناوری اینترنت ۵G، می‌توانند پرچمداران و بزرگان  بازار را به چالش بکشند. وان پلاس از زمان عرضه گوشی وان پلاس1،  لقب" قاتل پرچمداران " را به خود اختصاص داده است؛ زیرا گوشی‌های این شرکت چینی، همواره با اینکه قیمتی بسیار مقرون به صرفه داشت، از بهترین و بالاترین مشخصات فنی هم بهره می‌برد.

به هر حال، آخرین پرچمدار وان پلاس، وان پلاس 8 و 8 پرو، هر دو از نظر سخت افزاری مشخصات تقریبا مشابهی دارند. اما به هر حال تفاوت هایی نیز دارند که عمده ی آنها در نمایشگر، باتری و دوربین آنها میباشد.

 

قیمت گوشی وان پلاس 8

 

صفحه نمایش وان پلاس 8 پرو

وان پلاس ۸ پرو گران‌ترین و بزرگترین مدل از این سری میباشد. وان پلاس 8 پرو، از نمایشگری ۶٫۷۸ اینچی از نوع آمولد بهره مند است. رزولوشن این صفحه نمایش، ۳۱۶۸ * ۱۴۴۰ بوده و از نرخ تازه سازی یا رفرش ریت 120 هرتزی بهره می‌برد که دقت بسیار زیادی در نمایش رنگ‌ها دارد و عملکردی بسیار سریع و روان دارد که مناسب برای تماشای فیلم و بازی های ویدئویی است.

وان پلاس ۸ پرو تراشه‌ای به نام MEMC را در خود جای داده است که نرخ فریم ویدئوها را بالا می‌برد. به کمک این تراشه؛ امکان استفاده از مزیت‌های این نمایشگر ۱۲۰ هرتزی فراهم می‌شود. با این فناوری، وان پلاس ۸ پرو می‌تواند ویدیوهای ۲۴ فریم در ثانیه را به ۱۲۰ فریم در ثانیه تبدیل کرده و نمایش دهد!

از دیگر امکانت این نمایشگر 120 هرتزی، می‌توان به پشتیبانی از فناوری‌های HDR10 و +HDR10 اشاره کرد.

برخلاف نسل قبلی، در وان پلاس ۸ دیگر نه خبری از دوربین پاپ آپ هستیم و نه ناچ در بالای نمایشگر. برای این گوشی از طراحی متفاوتی استفاده شده و حالا بالای نمایشگر یک حفره‌ی کوچک وجود دارد که دوربین سلفی  را درون خود جای داده است. وان پلاس تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با کاهش حاشیه‌های نمایشگر، وان پلاس 8 پرو را تقریبا تمام صفحه خلق کرده، و در عین حال ظاهری بسیار مدرن داشته باشد.

 

وان پلاس ۸

 

حسگر اثر انگشت وان پلاس 8 پرو

وان پلاس 8 پرو، مقاومت بسیار زیادی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار دارد. حسگر اثر انگشت این گوشی نیز در زیر صفحه نمایش آن قرار گرفته است و در مقایسه با دیگر گوشی های بازار که حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش دارند؛ عملکرد بهتری دارد.

 

معرفی گوشی وان پلاس 8

 

باتری وان پلاس 8 پرو

وان پلاس ۸ پرو، وزنی در حدود ۱۹۹ گرم دارد و ضمن بهره مندی از بلوتوث ۵٫۱، از استاندارد وای فای 6 نیز پشتیبانی می‌کند. این پرچم دار چینی؛ باتری 4510 میلی آمپری دارد و با شارژ سریع ۳۰ شارژ میشود. وان پلاس 8 پرو همچنین از فناوری شارژ بی سیم ۳۰ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. فناوری شارژ سریع عادی، وان پلاس ۸ پرو را در عرض نیم ساعت، از صفر به  %50 می‌رساند. فناوری شارژ بی سیم سریع نیز در همین بازه‌ی زمانی درصد شارژ را از صفر به ۵۰ می‌رساند. در ضمن از طریق وان پلاس ۸ پرو امکان شارژ دستگاه‌های دیگر با توان ۳ وات وجود دارد.

 

گوشی وان پلاس 8

 

دوربین وان پلاس 8 پرو

یکی از مهمترین بخش‌ها در وان پلاس ۸ پرو دوربین آن میباشد. در پنل پشتی شاهد چهار دوربین هستیم که در دوربین اصلی حسگر ۴۸ مگاپیکسلی IMX 689 سونی بکار رفته است. تولید این حسگر، حاصل همکاری مشترک کمپانی‌ های سونی و وان پلاس است.

این دوربین، به دیافراگم f/1.78 مجهز شده و از فناوری ترکیب پیکسل‌ها نیز بهره مند است که با ادغام، می‌تواند ابعاد هر یک از این پیکسل‌ها را به ۲٫۲۴ میکرومتر برساند. این دوربین همچنین به سیستم لرزش‌گیر تصویر اپتیکال و لرزشگیر تصویر الکترونیکی مجهز می باشد که وان پلاس این سیستم را سیستم لرزش‌گیر تصویر هیبریدی نامگذاری کرده است.

 

گوشی وان پلاس 8

 

دوربین دوم دستگاه نیز حسگری ۴۸ مگاپیکسلی دارد؛ اما این حسگر از نوع IMX 586 است که نسبت ‌به حسگر دوربین اصلی، قدیمی‌تر است. دوربین ۴۸ مگاپیکسلی دوم به ‌لنز الترا واید با دیافراگم f/2.2 مجهز شده است و زاویه‌ی دید ۱۲۰ درجه‌ای را ارائه می‌دهد. این دوربین همچنین می‌تواند به عنوان سنسور ماکرو نیز عمل کند.

سومین دوربین تله فوتو میباشد و دوربینی 8 مگاپیکسلی میباشد. این دوربین به دیافراگم f/2.4 مجهز شده و از لرزشگیر اپتیکال نیز بهره مند است. این قابلیت باعث عکاسی با لرزش بسیار کمتری میشود. به علاوه؛ این دوربین می‌تواند تا ۳ برابر زوم اپتیکال و ۳۰ برابر زوم دیجیتال را برای ما داشته باشد.

آخرین دوربین وان پلاس 8 پرو؛ حسگری ۵ مگاپیکسلی دارد و برای فیلتر رنگ‌ها به ‌کار می‌رود. این دوربین از فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز و فوکوس خودکار لیزری بهره ‌مند است. وان‌ پلاس ۸ پرو همچنین در پنل پشتی، فلش دوگانه‌ی LED دارد.

صفحه نمایش وان پلاس 8 پرو، میزبان دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی از نوع IMX471 سونی است که از فوکوس ثابت بهره مند است. دوربین سلفی وان پلاس ۸ پرو لرزشگیر الکترونیکی داشته و از لنزی با دیافراگم f/2.4 استفاده می‌کند.

با دوربین اصلی این گوشی، می‌توان ویدئوهایی را با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه فیلم برداری کرد. همچنین امکان فیلم برداری صحنه آهسته با رزولوشن FHD و نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه نیز وجود دارد! متاسفانه، در این گوشی از نرخ بیشتری برای فیلمبرداری اسلوموشن استفاده نشده است، اما این یک ضعف برای وان پلاس 8 پرو محسوب نمیشود.

 

وان پلاس 8 پرو

 

پردازنده وان پلاس 8 پرو

وان پلاس 8 پرو از پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده می کند  در حال حاضر این پردازنده این پردازنده 8 هسته ای؛ به عنوان قدرتمندترین پردازنده‌ی موبایلی در جهان شناخته می‌شود. اسنپدراگون ۸۶۵ تمرکزی ویژه روی تکنولوژی 5G و البته قابلیت‌های متنوع مبتنی‌ بر هوش مصنوعی دارد.

وان پلاس ۸ پرو دو دو مدل مختلف عرضه شده است. 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ی داخلی، 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه ی داخلی دو مدل موجود از این گوشی است که برای مدل با رام 8 باید 899 دلار و برای مدل 12 گیگابایت باید 999 دلار بپردازید.

وان پلاس 8 پرو دارای 3 رنگ آبی، سبز و مشکی خواهد بود.

 

قیمت وان پلاس 8 پرو

 

مشخصات کلی وان پلاس 8 پرو

در ادامه نگاهی کلی به مشخصات وان پلاس 8 پرو می‌اندازیم.

اتصالات

شبکه بی‌سیمWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ax، دو بانده، Wi-Fi Direct، DLNA، هات‌اسپات
بلوتوث5.1، A2DP، LE، aptX HD
GPSبله، با دو بانده A-GPS، GLONASS، BDS، GALILEO، SBAS
NFCدارد
USBUSB Type-C 3.1, USB On-The-Go

باتری

باتریباتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4300 میلی آمپر ساعت
شارژرشارژ سریع باتری 30W - 50 درصد در 22 دقیقه

بدنه

ابعاد160.2x72.9x8 میلیمتر
وزن180 گرم
متریالجلوی شیشه‌ای (گوریلا گلس)، پشت شیشه‌ای (گوریلا گلس)، فریم آلومینیومی
سیم کارتدو سیم کارته (نانو سیم کارت, استندبای دوگانه)

پلتفرم

سیستم‌عاملاندروید 10.0 - OxygenOS 10.0
تراشه Qualcomm SM8250 Snapdragon 865
پردازشگر مرکزی8 هسته‌ای (یک هسته‌ی 2.84 گیگاهرتز Kryo 585 و سه هسته‌ی 2.42 گیگاهرتز Kryo 585 و چهار هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Kryo 585)
پردازنده گرافیکیAdreno 650

حافظه

درگاه حافظهندارد
حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت 
رم8 و 12 گیگابایت

دوربین

اصلی

48 مگاپیکسل, f/1.8, 25mm (wide), 1/2.0", 0.8µm, PDAF, OIS

16 مگاپیکسل, f/2.2, 14mm (ultrawide)

2 مگاپیکسل, f/2.4, (macro)

ویژگی‌هافلاش دوگانه‌ی LED، HDR، پانوراما
فیلم‌برداریفیلم برداری 1080p با سرعت 240 فریم در ثانیه
سلفی 16 مگاپیکسل (1.0 میکرومتر سایز پیکسل، 1/3 اینچ سایز سنسور، لنز واید، f/2.0)
فیلم‌برداری سلفیفیلم برداری 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه

شبکه

فناوریGSM / CDMA / HSPA / LTE / 5G

قابلیت ها

حسگرهاحسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما

نمایشگر

نوع Fluid AMOLED
ابعاد6.55 اینچ (~88.7% نسبت نمایشگر به بدنه)
وضوح تصویر1080 در 2400 پیکسل، 20:9 (~402 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
نرخ تازه سازی90 هرتز

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متریندارد
محل قرار گیری اسپیکردر لبه ی پایینی

صفحه نمایش وان پلاس 8

و اما وان پلاس 8، این گوشی مجهز به یک صفحه نمایش ۶.۵۵ اینچی از نوع آمولد با رزولوشن ۱۰۸۰p و نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز میباشد. محل قرار گیری دوربین وان پلاس 8 درست همانند وان پلاس 8 پرو، در بالای صفحه درون یک حفره است که این حفره یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی را درون خود جای داده است.

همچنین صفحه نمایش وان پلاس 8، از فناوری +HDR10 پشتیبانی کرده و دقت بسیار بالایی در به تصویر کشیدن رنگ ها دارد که در این زمینه مشابه برادر بزرگترش یعنی وان پلاس 8 پرو است.

 

مشخصات وان پلاس 8

 

دوربین وان پلاس 8

بر خلاف وان پلاس ۸ پرو، این گوشی از یک ماژول دوربین سه تایی استفاده می‌کند. دوربین اصلی آن از یک حسگر ۴۸ مگاپیکسلی از نوع IMX 586 سونی بهره میگیرد که به دیافراگم f/1.75 مجهز می باشد و لرزشگیر اپتیکال و هیبریدی را نیز داراست.

به دلیل استفاده از یک سنسور کوچکتر نسبت به مدل گران قیمت‌تر، حالا ابعاد هر پیکسل کمی کوچکتر شده است. دوربین دوم دستگاه یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی است که دارای لنز اولترا واید، با زاویه‌ ی دید ۱۱۶ درجه‌ می باشد. برای آخرین دوربین هم از یک سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو استفاده شده است.

دوربین سلفی در وان پلاس 8، مشابه دوربین سلفی وان پلاس 8 پرو است و هیچ اختلافی بین آنها وجود ندارد.

دوربین اصلی این گوشی نیز می‌تواند ویدئوهایی را با رزولوشن فوق العاده 4K و نرخ ۶۰ فریم ‌بر ‌ثانیه فیلم برداری کند. اوان پلاس 8 همچنین توانایی ضبط ویدئوهای حرکت آهسته‌ی ۱۰۸۰p را با نرخ ۲۴۰ فریم‌ بر ‌ثانیه دارد!

 

وان پلاس 8

 

باتری وان پلاس 8

این گوشی، باتری ۴۳۰۰ میلی آمپری دارد که از شارژ سریع ۳۰ واتی پشتیبانی می‌کند. این یعنی این دستگاه، در عرض ۲۲ دقیقه می‌تواند شارژ خود را از 0 به 50% برساند. البته برخلاف مدل پرو، وان پلاس 8 فاقد قابلیت شارژ بی سیم است.

پردازنده وان پلاس 8

همانطور که انتظار می رود، وان پلاس 8 نیز از تراشه اسنپدراگون 865 که در مدل پرو به کار رفته است استفاده میکند.

اما با این‌ وجود، حافظه‌ی رم این مدل از نوع LPDDR4X است، در حالی که مدل پرو از حافظه‌ی LPDDR5 استفاده می‌کند.

حسگر اثر انگشت این مدل نیز همانند برادر بزرگترش، در زیر صفحه نمایش تعبیه شده است.

وان پلاس 8 نیز در دو نسخه عرضه میشود؛ ۸ گیگابایت رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی، درست شبیه وان پلاس 8 پرو.

قیمت وان پلاس 8 برای مدل با رام 8 حدود 570 دلار و برای مدل با رام 12 در حدود 620 دلار میباشد.

وان پلاس 8، در رنگ های مشکی، سبز و درخشش میان ستاره ای وارد بازار شد. 

 

بررسی تخصصی وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو

 

مشخصات کلی وان پلاس 8

در ادامه نگاهی کلی به مشخصات وان پلاس 8 پرو می‌اندازیم.

اتصالات

شبکه بی‌سیمWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ax، دو بانده، Wi-Fi Direct، DLNA، هات‌اسپات
بلوتوث5.1، A2DP، LE، aptX HD
GPSبله، با دو بانده A-GPS، GLONASS، BDS، GALILEO، SBAS
NFCدارد
USBUSB Type-C 3.1, USB On-The-Go

باتری

باتریباتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4510 میلی آمپر ساعت
شارژر

شارژ سریع باتری 30W 

50 درصد در 23 دقیقه

شارژ سریع بی‌سیم 30 وات، 50 درصد در 30 دقیقه

شارژ معکوس بی‌سیم 3 وات

بدنه

ابعاد165.3 در 74.4 در 8.5 میلی‌متر
وزن199 گرم
متریالجلوی شیشه‌ای (گوریلا گلس)، پشت شیشه‌ای (گوریلا گلس)، فریم آلومینیومی
سیم کارتدو سیم کارته (نانو سیم کارت, استندبای دوگانه)

پلتفرم

سیستم‌عاملاندروید 10.0- OxygenOS 10.0
تراشهQualcomm SM8250 Snapdragon 865
پردازشگر مرکزی8 هسته‌ای (یک هسته‌ی 2.84 گیگاهرتز Kryo 585 و سه هسته‌ی 2.42 گیگاهرتز Kryo 585 و چهار هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Kryo 585)
پردازنده گرافیکیAdreno 650

حافظه

درگاه حافظهخیر
حافظه داخلی128 و 256 گیگابایت 
رم8 و 12 گیگابایت

دوربین

اصلی

 48 مگاپیکسل (1.12 میکرومتر سایز پیکسل، 1/1.43 اینچ سایز سنسور، لنز واید 25 میلی‌متری، فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لیزر، f/1.8)

8 مگاپیکسل (لنز تله‌فوتو، 1/1.0 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خوکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال 3 برابر، f/2.4)

48 مگاپیکسل (لنز 13 میلی‌متری فوق‌عریض، 1/2.0 اینچ سایز سنسور، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، f/2.2)

5 مگاپیکسل (سنسور تشخیص عمق تصویر، f/2.4)

ویژگی‌هافلاش دوگانه‌ی LED، پانوراما، HDR
فیلم‌برداریفیلم برداری 1080p با سرعت 240 فریم در ثانیه
سلفی 16 مگاپیکسل (1.0 میکرومتر سایز پیکسل، 1/3 اینچ سایز سنسور، لنز واید، f/2.5)
فیلم‌برداری سلفیفیلم برداری 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه

شبکه

فناوریGSM / CDMA / HSPA / LTE / 5G

قابلیت ها

حسگرهاحسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما

نمایشگر

نوعFluid AMOLED
ابعاد6.78 اینچ (~90.8% نسبت نمایشگر به بدنه)
وضوح تصویر 1440 در 3168 پیکسل (~513 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
نرخ تازه سازی120 هرتز

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متریندارد
محل قرارگیری اسپیکردر لبه ی پایینی

نظر شما در مورد پرچمداران وان پلاس چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
بلاگ | اخبار اپراتورها
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
امروزه سرقت تلفن همراه به یکی از از دغدغه های افراد تبدیل شده است. متاسفانه به دلیل شرایط اقتصادی کنونی کشور، برخی افراد برای گذراندن زندگی...
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف مانند واتساپ، اینستاگرام و پلتفرم های ویدیویی مانند یوتیوب، آپارات و ... وجب افزایش مصرف اینترنت...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
بلاگ | بازار موبایل
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
آیا می دانید در زمان خرید گوشی در سال 2021 چه نکاتی را بیشتر توجه کنیم؟ برای این که با توجه به بودجه خود تصمیم بگیرید کدام گوشی برای شما...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست