وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | بازار موبایل

ال جی از گوشی جدید خود Q92 رونمایی کرد

انتشار ۱۳۹۹/۱۲/۲۴ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۱۲/۲۴ ۱۶:۰۴ . ۳۰۷۴ بازدید

 ال‌جی Q92 5G با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، دوربین پشتی چهارگانه، باتری ۴،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچ LCD رونمایی شد تا با رقبایی مثل گلکسی A51 5G سامسونگ رقابت کند. این گوشی در 24 آگوست سال 2020 معرفی و در 26 آگوست 2020 عرضه شد. البته ال‌جی تاکنون نگفته است که می‌خواهد این گوشی را در بازارهای بین‌المللی هم عرضه کند یا خیر.

 

LG Q92 5G

 

اطلاعاتی که پیش از رونمایی ال جی Q92 لو رفت

حدود یک ماه پیش بود که بنچمارک ال جی Q92 با اسنپدراگون ۷۶۵ جی لو رفت. در آن زمان مشخص شده بود که این دستگاه بدون شک یک دستگاه میان رده 5G است که خب خیلی شاید اقتصادی نباشد و حدود رده قیمتی ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار برای آن پیش بینی می شد.

ال جی Q92 آماده سازی نهایی قبل از راه اندازی را تجربه می کرد. در همین راستا تست سنتی Geekbench روی آن انجام شد و این دستگاه به نمرات مشابه با Velvet 5G رسید.

جای تعجب نیست زیرا هر دو تلفن از همان چیپست Snapdragon 765G (با نام “leto”) بهره می بردند. این دستگاه خاص حاضر در تست دارای ۶ گیگابایت رم بود که با لیست موجود در کنسول Google Play مطابقت دارد. همچنین در آن زمان صفحه نمایش 1080p از این گوشی لو رفت، تقریباً به اندازه نمایشگر ال جی ولوت که 6.8 اینچ بود. البته بنظر می رسید به جای پانل OLED یک LCD باشد. فضای ذخیره سازی ۱۲۸ گیگابایتی بود و طبیعتا ممکن بود گزینه های دیگری نیز وجود داشته باشد.

گوشی میان رده LG Q92 5G تنها یک دستگاه از کل سری Q با ۱۳ دستگاه است. این نسخه برای اپراتورهای اصلی کره جنوبی به علاوه واحدهای بین المللی ارائه خواهد شد. از همان زمان مشخص بود که Q92 اولین جنگنده 5G ال جی خواهد بود و با امثال Galaxy A71 5G و A51 5G رقابت خواهد کرد.

بهترین گوشی های 2020

کدام برند ها بهترین گوشی های سال 2020 را عرضه کرده اند؟

 

ال جی q92

 

ال جی Q92 اولین گوشی 5G میان رده این شرکت

 در هفته ای که گذشت شرکت کره ای ال جی نخستین گوشی موبایل سری Q با پشتیبانی از نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی را رونمایی کرد. این گوشی ال ‌جی که با نام کیو ۹۲ فایو جی (LG Q92 5G) شناخته می‌شود، در دسته‌ی گوشی‌های میان‌رده جای می‌گیرد و از زبان طراحی جدید ال‌جی بهره می‌برد که خود شرکت کره‌ای آن را زبان طراحی «طبیعی» می‌خواند. این زبان طراحی با رونمایی گوشی ولوت روی کار آمد. ال‌جی هنگام رونمایی اولیه‌ی ولوت گفته بود برخلاف قبل، ازاین‌پس قصد دارد به‌گونه‌ای گوشی‌هایش را نام‌گذاری کند که با شنیدن نام‌، مهم‌ترین ویژگی‌شان در ذهن کاربر تداعی شود.

ال‌جی Q92 5G همچون ال‌جی ولوت از گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار استفاده می‌کند. به‌علاوه، حضور گواهی MIL-STD-810G نشان می‌دهد ال‌جی Q92 مقاومت زیادی در برابر سقوط از ارتفاع دارد. به‌طور کلی، ال‌جی Q92 را می‌توانیم تا حد زیادی نسخه‌ی ارزان‌قیمت ولوت به‌حساب بیاوریم. 

گوشی ال‌جی کیو 92 5G از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ برخوردار است.

 

گوشی ال جی کیو 92

 

صفحه نمایش ال جی Q92

گوشی ال‌جی کیو ۹۲ به صفحه‌نمایش  ۶٫۶۷ اینچ با وضوح فول HD پلاس مجهز است.  صفحه نمایش از نوع IPS LSD است که از حدود 16 میلیون رنگ پشتیبانی می‌کند. 

نسبت صفحه نمایشگر به بدنه در این گوشی حدود 83.5 درصد است. رزولوشن صفحه ال جی کیو 92، 1080 در 2400 پیکسل است. همچنین تراکم پیکسلی گوشی حدود 395 پیکسل در اینچ است.

در بخش بالایی آن حفره‌ای برای میزبانی از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی دیده می‌شود. صفحه‌نمایش دستگاه از نوع LCD و درمقایسه‌با صفحه‌نمایش OLED گوشی ولوت عملکردش ضعیف‌تر است؛ اما نباید فراموش کنیم که با دستگاهی میان‌رده طرف هستیم و باید انتظارات معقولی داشته باشیم.

طراحی ال جی کیو 92

جلوی گوشی به زیبایی طراحی شده است. در بالای گوشی حفره مربوط به دوربین سلفی به چشم می‌خورد. این دوربین درون صفحه نمایش قرار داده شده. حاشیه گوشی به اندازه کافی نازک است. ال جی کیو 92 ، 6.67 اینچ است که یعنی گوشی نسبتا بزرگی است. اما به لطف طراحی مناسب گوشی به اندازه کافی خوش دست است و می‌توانید به راحتی با یک دست با آن کار کنید.

ابعاد بدنه گوشی 166.5 در 77.3 در 8.5 میلی‌متر است. Q92 حدودا 193 گرم وزن دارد. گوشی ال جی Q92 دارای گواهی IP68 است. یعنی اینکه گوشی در برابر گرد و غبار و آب مقاوم است. البته مقاومت در برابر آب فقط تا عمق 1.5 متری و تنها برای 30 دقیقه است.

قطعا ال جی برای ایجاد رقابت باید گوشی های جدید خود را ضد آب طراحی کند. رقبای شرکت ال جی در حال حاضر گوشی های ضد آب تولید می‌کنند. البته باید بدانید که این ضد آب بودن صرفا روی کاغذ است و باید صدق ادعای شرکت ها را در عمل بسنجیم.

 

LG Q92

 

در پنل پشتی ال‌جی کیو ۹۲ 5G، مجموعه‌دوربین چهارگانه به‌چشم می‌خورد: دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی، دوربین عمق‌سنج ۵ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو دو مگاپیکسلی. حضور دوربین ماکرو در گوشی‌های هوشمند تقریبا به ترند تبدیل شده است؛ اما این دوربین عملا هیچ کاربردی ندارد؛‌ زیرا عموما دوربین‌های ماکرو در گوشی‌ها حسگر بسیار ضعیفی دارند. تولیدکنندگان برای افزایش تعداد دوربین‌ها و چهار دوربینه خواندن گوشی‌هایشان، دست به چنین کاری می‌زنند. صرف‌نظر از این موضوع، دوربین‌های ال‌جی کیو ۹۲ چینش متفاوت و جالبی دارند.

دوربین ال جی Q92

در پشت گوشی 4 دوربین دیده می‌شود. دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی که دارای لنز واید 26 میلی متری است. سه دوربین دیگر، 8،5 و 2 مگاپیکسلی هستند. دوربین ال جی Q92 دارای قابلیت فوکوس خودکار است. این قابلیت می‌تواند به شما در عکاسی کمک کند. دوربین 5 مگاپیکسلی هم جهت تشخیص عمق در نظر گرفته شده است. این قابلیت ها به بهتر شدن تصاویر دوربین کمک می‌کنند. 

دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی این گوشی می‌تواند طرفداران عکس های سلفی را به قدر کافی راضی نگه دارد. البته توجه داشته باشید که این موارد فعلا فقط بر روی کاغذ هستند. همه جزئیات مربوط به این گوشی ال جی، صرفا روی کاغذ هستند و باید در عمل نیز تست شوند.

باتری و پلتفرم ال جی Q92

در ال‌جی Q92 فایوجی از باتری لیتیوم پلیمری  ۴،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۵ وات استفاده شده است. این مقدار از ظرفیت شاید کم به نظر برسد. البته هنوز هیچ تست معتبری از باتری ال جی کیو 92 انجام نشده است. اما حداقل می‌دانیم 4000 میلی آمپر برای باتری گوشی های هوشمند عددی متوسط محسوب می‌شود. 

جدیدترین میان‌رده‌ی کره‌ای‌ها به‌صورت پیش‌فرض از رابط کاربری UX 9.0 برپایه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۰ بهره می‌برد. این گوشی قرار است از ۲۶ آگوست ۲۰۲۰ (۵ شهریور ۱۳۹۹) به‌بعد روانه‌ی بازار کره‌جنوبی شود. قیمت گوشی جدید ال‌جی ۴۹۹،۰۰۰ وون (معادل تقریبا ۴۲۰ دلار) اعلام شده است.

غول های عمر باتری

کدام گوشی ها بهترین باتری ها را دارند؟

 

ال جی کیو92

 

پردازنده و حافظه ال جی Q92

ال‌جی Q92، از تراشه‌ی هفت نانومتری اسنپدراگون 765G کوالکام بهره برده شده است. اسنپدراگون 765G در بین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند بسیار محبوب است و محصولات متنوعی از آن استفاده می‌کنند. تراشه‌ی میان‌رده‌ی کوالکام که شبکه‌ی 5G را به دستگاه‌های میان‌رده‌ی زیادی اضافه کرده است، به حداکثر سرعت کلاک ۲٫۴ گیگاهرتز دست پیدا می‌کند و از هسته‌های کرایو ۴۷۵ بهره‌مند است. داشتن مودم X52 یکی از مشخصه‌های مهم کوالکام اسنپدراگون 765G است. ال‌جی می‌گوید در میان‌رده‌ی جدیدش از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم به‌همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ ذخیره ‌سازی استفاده کرده است.

همانطور که گفتم، تمامی اطلاعاتی که درباره گوشی ال جی Q92 می‌دانیم صرفا ادعاهای شرکت سازنده است. به دلیل اینکه هنوز این گوشی در دسترس ما قرار نگرفته نمی‌توانیم اطلاعات دقیقی درباره آن داشته باشیم. همه موارد گوشی از جمله، باتری،دوربین و عملکرد گوشی باید در واقعیت مورد تست قرار بگیرند.
به نظر شما ال جی شرکت موفقی در زمینه گوشی های هوشمند است؟

مطالب مرتبط
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
بلاگ | اخبار اپراتورها
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
امروزه سرقت تلفن همراه به یکی از از دغدغه های افراد تبدیل شده است. متاسفانه به دلیل شرایط اقتصادی کنونی کشور، برخی افراد برای گذراندن زندگی...
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف مانند واتساپ، اینستاگرام و پلتفرم های ویدیویی مانند یوتیوب، آپارات و ... وجب افزایش مصرف اینترنت...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
بلاگ | بازار موبایل
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
آیا می دانید در زمان خرید گوشی در سال 2021 چه نکاتی را بیشتر توجه کنیم؟ برای این که با توجه به بودجه خود تصمیم بگیرید کدام گوشی برای شما...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست