وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | لوازم جانبی

هدفون کودکانه؛ بهترین هدیه برای مراقبت از گوش فرزندتان

انتشار ۱۳۹۹/۵/۲۴ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۶/۱ ۱۱:۱۷ . ۵۱۵۳ بازدید

شاید شما فکر میکنید دلیل خرید headphone برای کودکتان این است که آنها نیاز به شنیدن چیزی که شما گوش می کنید ندارند و باید جداگانه هدفون مخصوص داشته باشند، در واقع دلیل اصلی آن اینست که گوش فرزند شما در هنگام رشد بسیار حساس است و با شنیدن اصواتی بیش از 85 دسی بل به گوش آنها آسیب وارد میشود. 

از این رو headphone بزرگسال ایده خوبی برای استفاده برای کودک نیست حتی اگر بتوانید آنها را متقاعد کنید که حجم صدا را کم کنند؛ در عوض میتوانید بهترین راه حل را استفاده کنید و آن خرید یک دستگاه هدفون کودکانه است، این هدفون ها درست روی سر کودک قرار گرفته و بهترین مزیت آن اینکه دارای محدودیت صدا هستند بنابراین نمی تواند خیلی زیاد شود. در اینجا همه مواردی که لازم است در مورد خرید headphone کودک بدانید آورده شده است.  

هدفون کودک

 چرا headphone کودکانه؟  

کارشناسان معتقدند محدودیت کودکان به واسطه جلوگیری از تایم بالا در دادن هدست بهترین کار ممکن وتصمیم‌گیری عاقلانه‌ای است، در واقع زمانی که صرف گوش دادن به صدا با headset می­‌شود، باید به دو ساعت در روز (برای کودکان و بزرگسالان) محدود شود، حتی اگر بلندی آن به 85 دسی‌بل محدود شود. در حالی که سازمان بهداشت جهانی (WHO) و اتحادیه اروپا معتقدند که 85 دسی‌بل محدودیت ایمنی موثر است، برخی سازمان‌های دیگر حتی توصیه می‌کنند که 70 دسی‌بل به‌عنوان سطح متوسط ​​قرار گرفتن در معرض صدای روزانه مناسب است. مسئله این است که 70 دسیبل بسیار آهسته است و قطع به یقین صدای محیط را از بین نمی برد. دلایل دیگری نیز وجود دارد که 85 دسی‌بل برای کودکان خطرناک است، مخصوصا هنگام استفاده از هدفون؛ زیرا گوش کودکان حساسیت بیشتری نسبت به آسیب سر و صدا دارد و این آسیب احتمالا به دلیل رشد و توسعه فیبرهای عصبی و سایر سلول­‌هاست. همچنین به دلیل کوچک بودن کانال‌های خارجی گوش، پرده گوش به منبع صدا نزدیک است.

headphone کودک

هدفون کودکانه با نام آکوستیک 

دلیلی برای شنیدن موسیقی برای کودکان زیر 3 سال وجود ندارد. در این سال‌ها نه تنها باید فرزندتان را از گوش دادن به موسیقی با این روش محروم کنید، بلکه در صورت وارد شدن به مکان‌های پر سر و صدا، از هدفونهای  آکوستیک برای مراقبت از گوش‌های او استفاده کنید.

شوک صوتی یک اختلال موقت یا دائمی در عملکرد گوش یا سیستم عصبی است. قرار داشتن در معرض صداهای ناگهانی و با ولتاژ غیرطبیعی، زمینه‌ساز دچار شدن به چنین شوکی است. به همین دلیل، متخصصان می‌گویند در صورتی که مجبور هستید کودکان خود را به مکان های پرسروصدا ببرید میبایست از هدفون‌های ضد صدا (آکوستیک) برای آنها استفاده کنید. فراموش نکنید که کودکان کوچکتر، در برابر صداهای مداوم و بلند آسیب‌پذیرتر هستند.

هدفون  آکوستیک

قیمت گذاری سیم کارت دائمی و اعتباری

اگه میخوای سیمکارتتو بفروشی قبل از اون از قیمت دقیق اون باخبرشو...

 آسیب headphone را به گوشهایتان دست کم نگیرید! 

بطور کلی می توان گفت دو نوع صدا باعث آسیب به شنوایی می شود: نوع اول صداهای ناگهانی و مهیب هستند مثل قرار گرفتن در معرض صداهای مثل انفجار، آژیر می توانند باعث کاهش شنوایی کودکان شوند، نوع دوم نویزهایی که مرتب پخش میشوند و انگار خیال قطع شدن ندارند، صدای همهمه و پخش موسیقی در باشگاه ها، دستگاه های صنعتی و… این صدا ها در دراز مدت و در صورت بالا بودن حجم صدا باعث رسیدن آسیب به گوش می شوند نه در حجم محدود، طبق آمار بدست آمده 90 درصد نوجوانان موسیقی را از طریق هدفون‌هایی که به دستگاه ام‌پی‌تری پلیر یا تبلت و تلفن همراه وصل می‌کنند، می‌شنوند و تنها 7 درصد کودکان، موسیقی را از اسپیکرها پخش می‌کنند. شاید به همین دلیل و آمار بالا باشد که باید توجه بیشتری به اصول استفاده ایمن از این وسایل بکنیم.

اصوات بلند زمینه را برای آسیب به گوش داخلی فراهم میکند مسلما قرار گرفتن کوتاه‌ مدت در معرض صداهای بلند، آسیب‌های موقت و قابل رفع شنوایی را به همراه دارد.اما اگر فرد برای مدتی طولانی در معرض چنین صداهایی قرار بگیرد، حلزون گوش آسیبی جدی می‌بیند و کاهش شنوایی فرد، به سادگی برطرف نمی‌شود.

طبق تحقیقات، کودکان با مدام گوش کردن به موسیقی از طریق headset، دچار مشکلات زیر می شوند:

• اختلالات شنوایی

• اختلالات خواب

• مشکلات جسمی ناشی از استرس ( افزایش فشارخون و نوسانات هورمونی)

• اختلالات شناختی

• اختلالات صوتی (گفتاری)

هندزفری

برترین هدفون های کودک را بشناسیم

در این قسمت برای کمک به شما و سهولت در خریدتان مدلهایی از برترین هدفونهای کودکانه را آورده ایم:

Griffin KaZoo؛ هدفونی با طراحی کودکانه

این مدل headphone دارای دامنه برای تنظیم بلندی صداست که می‌­توانید آن را روی 70 یا 85 دسی‌بل تنظیم کنید. Griffin KaZoo در شکل های قورباغه، پنگوئن، میمون و باب اسفنجی برای کودکان بالای سه تا سن  12 سال طراحی شده است.

Snuggly Rascals؛ هدفون قابل شستشو

شما با محصولی روبه‌ ­رو هستید که تلاش کرده است متفاوت باشد. این  مدل headphone مثل هدبند دور سر فرزند شما قرار می‌­گیرد، اندازه آن توسط چسب قابل تنظیم است و شما برای افتادن و آسیب دیدن headphone نگرانی نخواهید داشت.جالب اینجاست که حتی می‌توانید آن را برای شست‌وشو در ماشین لباسشویی بیندازید. حداکثر بلندی صدای این هدفون 85 دسی‌بل است. طیف وسیعی از طرح‌ها مثل هیولا، تک‌شاخ، هواپیما، زرافه، پنگوئن، پیگگی، مرغ و گربه برای این هدست وجود دارد.

JVC؛ headphone چند کاره

هدفون­‌های JVC مدل (HA-KD5) دارای ویژگی‌‌های نرم افزاری بسیار خوب است. نوار این headphone که روی سر قرار می‌­گیرد پهن است و محکم به نظر می‌رسد. این هدفون دارای چهار رنگ صورتی، بنفش، زرد و آبی است و برای سنین چهار به بالا طراحی شده است. با این هدست می‌توان به‌ راحتی از لپ­‌تاپ، تبلت و گوشی همراه استفاده کرد اما برای اتصال آن به تلویزیون به یک توسعه‌ دهنده ­نیاز دارید. 

هدست

سیم کارت اقساطی

اگه میخوای 912 بخری ولی هزینش برات مشکله، ما شرایط اقساطی رو بدون چک وسفته برات فراهم کردیم!

یک هندزفری خوب چه ویژگی هایی دارد؟!

بسیاری برایشان سوال است که هدفون های با سیم بهتر است یا بدون سیم! این موضوع بسته به اینست که شما چقدر میخواهید هزینه کنید که مشخصا هزینه headphone بیسیم بالاتر خواهد بود، البته در صورتی که هدفون بیسیم را انتخاب میکنید باید به این نکته هم توجه کنید که نیاز به شارژ شدن در هر موقعیتی را دارد.

 اما اینکه مقدار صوت برای استفاده کودک چقدر است میتوان گفت بسیاری از سازمان های بهداشتی شنوایی توصیه می کنند که سطح صوتی ایده آل برای یک کودک در حدود 70 دسیبل باشد، و هرگز نباید از 85 دسیبل تجاوز کند. ( در واقع حجم بالاتر از 85 دسی بل خطرناک خواهد بود) با این حال باید حداکثر استفاده از headphone کودکانه برای فرزندتان را در روز به دو ساعت محدود کنید چون بیشتر از این تایم میتواند به گوش آنها آسیب برساند؛ حتی اگر حجم صدا را کمتر کنید. البته این حجم برای هدست های  بزرگسال بیشتر در حدود 115 دسی بل به اوج خود میرسند، به همین دلیل است که پیشنهاد میکنیم در صورت استفاده مشترک از هدفون های یکدیگر هرچه زودتر به فکر تهیه headphone مناسب برای فرزندتان باشید. هندزفری ها از لحاظ ساختاری باید دارای ویژگی های زیر باشند:

headset

سیستم آکوستیک، عایقی برای گوشهایتان

سیستم آکوستیک به نوعی طرح در باز یا بسته بودن گوشی های هدفون اشاره دارد.

اگر هیچ عایقی بین گوش شما و دنیای بیرون وجود نداشت یا اگر هم باشد خیلی کم است و موزیکی که پخش پلی میشود را هم خود و هم اطراف نزدیک به شما می شنوند این مدل headset با اسم پشت باز شناخته می شود. اما در هدفون های پشت بسته پوسته ای وجود دارد که قابلیت نفوذ آن کم است و در واقع بین شما و دنیای اطرافتان دیواری با ضخامت بالا می کشد.

بیشتر افراد هدفون های پشت بسته را تجربه کرده اند که البته مدل های پشت باز هم از محبوبیت بالایی برخوردار است چون کیفیت صدای نسبتا بهتر دارند.

فرکانس هدفون

فرکانس پاسخ دهی را می توان بازه ی فرکانسی صدا، که هدفون ها توانایی تولید آن را دارند معرفی کرد که با واحد هرتز محاسبه میشود.

عموما هدفون های موجود در بازار عملکردی در بازه فرکانسی ۲۰ تا ۲۰٬۰۰۰ هرتز را دارند که این عدد برابر با بازه شنوایی انسان است. اعداد پایین‌تر بازه‌ی فرکانسی مربوط به اصوات بم و میزان توانایی تولید headset در تولید باس (Bass) است. در طرف دیگر فرکانس بالا نیز به معنی صداهای زیر یا تريبل (Treble) است. البته میزان بازه فرکانسی به درستی نشانگر کیفیت صدای خروجی هدست ها نیست اما در عوض این مشخصه به خوبی نشان دهنده headphone و هدست مناسب برای سبک کاربری و موسیقیایی کاربران است. 

فرکانس هدفون

آمپِدانس – مقاومت headphone

به میزان مقاومت مدارهای داخلی هندزفری در هنگام انتقال سیگنال‌های الکتریکی آمپدانس می‌گویند. واحد اندازه‌گیری امپدانس، اُهم (Ohms) است و میزان کمتر از 25 اهم برای یک headphone خوب توصیه می‌شود، پس اگر امپدانس یک هدفون بالا برود، میزان سیگنال الکتریکی کمتری از مدار آن عبور کرده و در نهایت صدای کمتری تولید می‌شود. 

در بیشتر موارد اگر میزان امپدانس پایین باشد انتخاب آن هندزفری پیشنهاد میشود. اگر از دستگاه هایی مثل تلفن همراه یا پخش کننده های معمولی که به آمپلی فایر قدرتمندی مجهز نیستند استفاد می کنید از هدفونتان استفاده میکنید هندزفری با امپدانس حدود 25 اهم خریداری کنید. اگر هم هدفونتان را به دستگاه‌های پخش کننده‌ی موسیقی حرفه‌ای با آمپلی فایر داخلی قدرتمند متصل می‌کنید، به امپدانسی بالاتر از 35 اهم نیاز دارید.

"حساسیت" در هدفون هم وجود دارد...

میزان حساسیت یا فشار صدا توسط دسی‌بل (db) اندازه‌گیری می‌شود یعنی کمترین صدا یا اصطلاحا آهسته‌ترین صدا 0 دسی‌بل است و بیشترین صدایی که می‌تواند تقریبا گوش شما را کاملا کر کند، 85 دسی‌بل است. البته این میزان صدا پرده گوش را پاره نمی‌کند یا اصطلاحا به یک‌باره کر نمی‌شوید اما به مرور زمان و طی مدتی که چندان طولانی هم نخواهد بود قطعا آسیب جدی به شنوایی‌تان وارد خواهد کرد اما گوش‌دادن به موسیقی با صدای آرام برای بسیاری از اشخاص دلپذیر نیست. سعی کنید تعادل را در میزان صدای پخش شده رعایت کنید تا همیشه از نعمت شنوایی سالم بهره مند باشید.

آستانه شنوایی

درایور؛ قدرت هدفون

جالب است بدانید بزرگترین و شاخص‌ترین تفاوت میان هدفون‌ها اندازه و قدرت Drivers یا درایورهای آن‌هاست؛ هدفون‌های On-Ear (روی گوشی) فضای بسیار زیادی برای قرار گرفتن درایور در گوشی‌ها به کمپانی تولیدکننده می‌دهند که این مورد یکی از نقص‌های In-Ear( ایرفون‌ها) است زیرا ایرفون‌ها بسیار کوچک‌تر از آن هستند که بتوان یک درایور بزرگ یا چندین درایور متنوع را در آنها جا داد. تعداد درایورها در هدفون های بزرگ 4 درایور برای پوشش دهی انواع صداها با فرکانس بالا و پایین در صورتی که ایرفون ها از 2 درایو استفاده می کنند که یقینا صدای ضعیف تری تولید می کند. نکته جالب اینکه در هدفون های روی گوشی میزان زیادی از اصوات تولید شده را هدر میدهد و به صورت متمرکز نمی تواند آنرا به گوش شخص برسانند. برخلاف آن، ایرفون ها هستند که دقیق در مجرای گوش قرار گرفته و صدا را خیل یکم هدر میدهند. 

دیافراگم؛ یک پوسته نازک

پوسته‌ی نازکی که در داخل بلندگوهای headset است که با ایجاد ارتعاش، صدای نهایی را تولید می‌کند دیافراگم نام دارد. دیافراگم هندزفری در انواع جنس‌ها و در اشکال متنوعی از جمله گنبدی، مخروطی و شیپوری وجود دارند. در رابطه با این فاکتور از ویژگی های هندزفری خوب هیچ جنس و شکلی به دیگری برتری ندارد و کارخانه سازنده‌ی هندزفری با توجه به نوع و کارکرد هدفون‌ مورد نظر یکی از این اشکال و متریال‌ها را انتخاب می‌کند.

درایور هدفون

تفاوت headphone ؛ headset ؛ handsfree

هدست، headphone و هندزفری ابزارهایی هستند که کار ما را در اعمالی مثل تماس تلفنی و استفاده شنیداری مشابه سهولت میبخشند که البته با وجود عملکردهای مشابه، تفاوت‌های عمده ای دارند،

که هر کدام از آنها را میتوان یک وسیله متمایز دانست، این اطلاعات برای کاربرانی که قصد خرید این نوع ابزار را دارند کمک کننده است تا بتوانند انتخاب بهتری داشته باشند:

هدست، نوعی هدفون

هدست نوعی headphone است؛ علاوه بر اینکه شما میتوانید دو گوشی برای گوش دادن داشته باشید میکروفونی برای فرستادن و ارسال پیام و صدا هم داشته باشید؛ در واقع میتوان اینطور گفت که به کمک headset شما میتوانید برخلاف هدفون یک ارتباط دو نفره برقرار کنید.

هدست ها یک ابزار مناسب برای استفاده در مراکز تماس سیستم های پاسخگویی؛ و پشتیبانی هستند. اما بنظر شما علت آن چیست؟ میکروفون هدست ها نسبت به هدفون و هندزفری توسعه یافته از لحاظ راحتی چون به طور چرخشی حرکت می کند و هر فردی میتواند با توجه به نیاز خود موقعیت و فاصله آن را با صورت و بدن خود تنظیم نماید، و نوعی از آن وجود دارد که مستقیم به سیستم کامپیوتر وصل شده و میتوان با آن بسیاری از کارهای مرتبط با سیستم راانجام داد، بطور مثال  برای پشتیبان سایت، برای دیدن ویدیو آموزشی، بازی های کامپیوتری آنلاین  که در آن گیمرها بتوانند با هم ارتباط گفتاری برقرار نمایند.

میکروفن

فروش شگفت انگیز

اگه میخوای ازتخفیفات سیمکارت مای رند استفاده کنید تا یک هفته فرصت دارید.

هدفون و رهایی ازآلودگی صوتی

Headphone بزرگتر از هدست است آن هم به خاطر دو گوشی که با هدف پوشاندن کل گوش طراحی شده تا کاربر صداهای کمتری از محیط اطراف خود بشنود و بتواند با آرامش هرچه بیشتر به صدای موزیک یا حتی مسائل آموزشی گوش فرا دهد؛ برخلاف هدست هیچ بلندگویی برای ارتباط ندارد و بیشتر به هدف گوش کردن به موسیقی یا چیزهایی از این دسته میتوان از آن بهره برد.

دلیل اینکه گوشی های هدست از هدفون کوچکتر است اینست که این وسیله بیشتر در مراکز تماس استفاده می شود که در صورت ارتباط تلفنی با فردی که پشت خط است از محیط اطراف هم غافل نمانند و با استفاده از هدفون هایی که کل صدای محیط اطراف را با توجه به بلندگوهای بزرگ می پوشانند باعث میشود فرد بلندتر صحبت کرده و ایجاد مزاحمت برای همکاران خود شود؛ که البته با این حال این مراکز برای کارمندان خود از هدست های تک گوشه برای سهولت و برطرف کردن این مشکل استفاده می کنند.

هدفون

هندزفری، همراه همیشگی

وسیله ای را که امروزه به دلیل سادگی حمل و ظریف بودن جزو همراهان همیشگی اشخاص دانست و برای استفاده روزانه شان مناسب است. earphone که هدفون داخل گوش و یا بیشتر با نام هندزفری (handsfree) میشناسند که جزو لوازم جانبی همه تلفن های همراه است.

هندزفری برخلاف هدست و هدفون وسیله ی برای گذاشتن روی سر ندارد و هر دو توسط یک سیم به هم متصل شده اند و به اندازه ای کوچک است که میتواند  به راحتی داخل گوش قرار بگیرد، شباهت آن با هدست داشتن میکروفون ولی به اندازه هدست برای مرکز تماس قوی طراحی نشده و فقط برای استفاده دم دستی افراد  و گوش دادن موسیقی و پاسخ به تماس گوشی موبایل مناسب است.

 نکته قابل توجه دیگر اینکه چون handsfree کاملا داخل گوش قرار می گیرد؛ استفاده بلند مدت از آن باعث آسیب به گوش داخلی و میانی افراد شده ولی این مشکل در هدست و هدفون وجود ندارد چون فقط اطراف گوش را می پوشانند.  

handsfree

نکات مهم هنگام خرید headphone 

-  اول از هر چیزی بودجه خود را مشخص کنید با این کار میتوانید بازه جستجوی خود را به طرز شگفت‌انگیزی محدودتر کرده و انتخاب را برای خود آسان تر نمایید.

- بعد از قیمت، ویژگی‌های خاص را در نظر بگیرید تادوباره بتوانید تعداد گزینه‌های قابل دسترس را به میزان زیادی فیلتر کرده باشید. برای مثال، اگر کیفیت صدا برای شما اولویت است، با در نظر گرفتن این ویژگی‌ می‌توانید تعداد زیادی از گزینه‌های نامناسب را حذف کنید.

- سپس درباره بی‌سیم یا با‌سیم بودن هندزفری، تصمیم بگیرید تا بتوانید جستجوی راحت تری داشته باشید.

- آینده‌نگر باشید و فقط به استفاده در تایم کوتاه یا مکان مشخص امروز فکر نکنید. مثلا ممکن است چند ماه بعد بخواهید از همین هدفون علاوه بر گوش دادن به کتاب صوتی و زمانی که در رختخواب هستید، در باشگاه بدنسازی و هنگام دویدن روی تردمیل هم استفاده نمایید.

کیفیت صدای هدفون

- از تجربه‌های قبلی خود استفاده کنید و تکراری خرید نکنید. اگر قبلا هدفون‌های روی گوشی را امتحان کرده‌اید و می‌دانید که برایتان خسته‌کننده هستند، هندزفری ها با ویژگی های دیگر را در اولویت قرار دهید.

- از راهنمایی افراد متخصص در این حرفه استفاده کنید. تجربه و دانش این افراد می‌تواند هم به آگاهی شما بیفزاید و همچنین، خرید شما با رضایت کامل انجام شود.

مطالب مرتبط
بررسی جامع لوازم جانبی شیائومی
بلاگ | دنیای فناوری
بررسی جامع لوازم جانبی شیائومی
خرید لوازم جانبی شیائومی بخاطر تنوع بسیار محصولات ، ممکن است باعث شود در هنگام خرید دچار سردرگمی شوید. هم اکنون در ایران گوشی های شیائومی...
بررسی لوازم جانبی اورجینال سامسونگ
بلاگ | لوازم جانبی
بررسی لوازم جانبی اورجینال سامسونگ
لوازم جانبی اورجینال سامسونگ به عنوان یکی از دغدغه های اصلی برای کاربران این برند از گوشی های هوشمند است. با توجه به این دغدغه ی کاربران...
ویژگی های لوازم جانبی اورجینال ایفون
بلاگ | لوازم جانبی
ویژگی های لوازم جانبی اورجینال ایفون
جالب است بدانید بسیاری از لوازم فیک و تقلبی با قیمت گران به جای لوازم جانبی اورجینال اپل در مراکز خرید گوشی و لوازم جانبی فروخته شده اند...
 نکات مهم برای خرید لوازم جانبی اصل
بلاگ | لوازم جانبی
نکات مهم برای خرید لوازم جانبی اصل
انتخاب و خرید لوازم جانبی اصلی از خرید گوشی موبایل گاهی سخت تر می باشد. برای اصل بودن لوازم جانبی به فاکتور ها دقت کنید. برای خرید لوازم...
تعداد 2 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 3
1
0
0
0
1
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. مطالب بسیار عالی بود 🙏🏻

  2. سلام از مطالب خیلی بهره بردم و استفاده کردم از خداوند متعال توفیق و سلامتی شما (همه عزیزا ) ارزومندم پیشاپیش یلدا جشن عشق ومحبت را شاباش میگویم خادمی از جنتشهر داراب فارس

    پاسخ :

    همراه گرامی مای رند، سلام و وقت بخیر. بسیار خرسندیم که توانستیم رضایت شما را جلب کنیم. با تشکر از اعتماد و اظهار لطف‌تان. ❤️

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست