وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | خدمات سیم کارت

چگونه سیم کارت کارکرده را از صفر تشخیص دهیم؟ + راهنمای جامع

انتشار ۱۳۹۹/۱۲/۱۰ . ۵۸۰۶ بازدید

سیم کارت‌ها جزو ابزارهای اصلی زندگی ما انسان‌ها شده‌اند.از لحاظ وضعیت کارکرد، این قطعات الکترونیکی کوچک را، می‌توان به سه دسته مجزا تقسیم کرد. صفر، در حد صفر و کارکرده.

از آنجایی که شاید برای افراد تشخیص سیم کارت صفر و کارکرده کار دشواری باشد، در ادامه مطلب در مورد چگونگی تشخیص سیم کارت کارکرده از صفر را توضیح دهیم زیرا از ظاهر آن نمی توان صفر و یا کارکرده بودن سیم کارت را تشخیص داد.

سیم کارت صفر چه ویژگی‌هایی دارد؟

به طور کلی می توان گفت سیم کارتی که فعال نشده و یا به هیچ عنوان استفاده نشده باشد را خط صفر مخابراتی می نامند. منظور از سیم کارت صفر مخابراتی این است که هیچ گونه تماسی از سیم کارت برقرار نشده باشد، از خدمات ارسال پیامک و اینترنت هم استفاده نشده باشد.

 البته یکی از راه های اصلی تشخیص سیم کارت کارکرده از صفر تماس با آن شماره می باشد، در صورتی که تماس برقرار شد و با پیغام ( مشترک مورد نظر در شبکه موجود نمی باشد ) مواجه شدید یعنی خط هنوز فعال نشده است و صفر است. همچنین دقت داشته باشید سیم کارت‌هایی که مدتی خاموش بوده است صفر تلقی نمی‌شود.

 

تشخیص صفر بودن سیم کارت ایرانسل

 

همچنین باید در نظر داشته باشید که برخی از خطوط با اینکه به نام می باشند اما از زمان به نام شدن استفاده نشده و فاقد قبضی هستند که دارای هزینه ارسال پیامک یا برقراری تماس باشد برای تشخیص سیم کارت کارکرده از صفر در زمان تماس با این خطوط با پیغام (دستگاه مورد نظر خاموش می باشد) مواجه خواهید شد. این خطوط در بازار با عنوان خطوط صفر با نام خرید و فروش می شوند.

 

سیم کارت کارکرده چه ویژگی‌هایی دارد؟

سیم کارت‌ها از نظر وضعیت کارکرد به دو دسته کلی صفر و کارکرده تقسیم می شوند. برخی از سیم کارت‌ها مانند سیم کارت‌های دائمی همراه اول با کد 1 تا 4 به دلیل عدم واگذاری و اتمام سر شماره‌ها در سال‌های گذشته دارای خطوط صفر نیستند و کلیه خطوطی که با کدهای مذکور در بازار خرید و فروش می شوند از نوع کارکرده می باشند.

اما ممکن است خطوط کد 5، 6 و 7 در بازار به صورت صفر هم یافت شود. بسیاری به اشتباه به این گمان هستند که سیم کارتی که برای مدت طولانی خاموش بوده و استفاده نشده هم صفر تلقی می شود.

در صورتی که سیم کارت‌هایی که به مدت طولانی خاموش بوده‌اند جزء سیم کارت‌های صفر حساب نمی‌شوند و اینطور نیست و همینطور خطی که حتی یکبار با آن تماس و یا ارسال پیامک انجام شده باشد کارکرده محسوب میشود.

به علاوه می توان گفت سیم کارت‌هایی که چندین سال خاموش بوده اند، سیم کارت صفر محسوب نمی شوند اما اگر از سیم کارتی کم استفاده شده باشد یا اصطلاحا زنگ خور به خصوصی نداشته باشد، در این صورت می توان آن‌ها را در دسته سیم کارت های در حد صفر یا کم کارکرد جای داد. 

 

استعلام صفر بودن سیم کارت ایرانسل

 

چگونه سیم کارت کارکرده را از صفر تشخیص دهیم؟

اولین راهی که می توانید تشخیص دهید یک شماره خط صفر است یا خیر تماس با آن شماره است و در صورتی که با پیغام (این شماره در شبکه موجود نیست) مواجه شدید یعنی خط صفر است و هنوز فعال نشده است. 

البته به تازگی همراه اول اقدام به تولید مجدد سیم کارت های سلب امتیاز شده کرده و به صورت کارت فعالسازی میباشد به طوری که اگر با این شماره‌ها هم تماس بگیرید پیغام در شبکه موجود نمی‌باشد را می‌شنوید، بنابراین باید به یکی از دفاتر خدمات پیشخوان دولت مراجعه کنید و استعلام شماره مورد نظرتان را بگیرید.

دومین راه هم برای تشخیص سیم این موضوع (سیم کارت کارکرده از صفر) در صورتی که سیم کارت قبلا فعال شده باشد و صفر عنوان گردد فقط با مراجعه به مراکز خدمات نمایندگی همراه اول و یا هر اپراتور دیگری و درخواست گزارش کارکرد می توانیم از صفر بودن آن اطمینان پیدا کنیم.

 همچنین در زمان خرید سیم کارت می توانید وضعیت کارکرد شماره مورد نظر خود را از نمایندگی مربوطه استعلام نمایید. یکی از راه های دیگر نیز برای تشخیص سیم کارت صفر از کارکرده تماس با اپراتور همراه اول به شماره 9990 می باشد.

 

چگونه متوجه شویم سیم کارت صفر است

 

در ادامه برای تشخیص سیم کارت کارکرده از صفر سایر اپراتورها نیز با شماره‌های پشتیبانی آن‌ها تماس برقرار کنید. به عنوان مثال برای تماس با پشتیبانی اپراتور ایرانسل شماره 700 و برای برقراری ارتباط با اپراتور رایتل شماره 200 را شماره گیری نمایید. 

سیم کارت سلب امتیاز شده

برای اینکه اطلاعات جامعی از سیم کارت های سلب امتیاز شده بدانید روی عبارت بالا کلیک کنید.

 

ارتباط بین سیم کارت‌ های سلبی و سیم کارت های کارکرده و صفر در چیست؟

سیم کارت سلبی به گفته همراه اول سیم کارتی است که مدت ۳ سال از زمان سلب امتیاز آن گذشته باشد، لازم است بدانید که سلب امتیاز همراه اول به دلایل مختلف انجام می شود و به هر دلیل این سیم کارت‌ها در گذشته مورد استفاده بوده است و کارکرده یا درحدصفر است، پس دقت بفرمایید هر سیم کارتی که با عنوان صفر در بازار فروخته می شود صفر نیست!

برای تشخیص بهتر و دقیق تر سیم کارت کارکرده سلبی از صفر باید قبل از هر چیز خرید سیم کارت 0912 خود را فقط و فقط از نمایندگی‌های همراه اول که دارای جواز کسب هستند انجام دهید.

لازم است بدانید بیشترین تخلفات در مراکز غیررسمی فروش سیم کارت صورت می‌گیرد، تمامی مراکز رسمی فروش سیم کارت دارای جواز کسب موظف هستند قبل از فروش سلبی بودن سیم کارت را عنوان نمایند.

دقت داشته باشید که تنها راه تشخیص سیم کارت سلبی مراجعه به نمایندگی‌های رسمی همراه اول می‌باشد پس مراقب فروشندگان غیر رسمی باشید.

برای راهنمایی بیشتر کدهای 4،5،6،7،8 سیم کارت های 0912 همراه اول امکان سلبی بودن را دارند و سیم کارت های 0912 با کد 0 و 9 خطوط سلب امتیاز شده ندارند و کلیه آن‌ها صفر مخابراتی هستند.

 

قیمت گذاری رایگان سیم کارت همراه اول

 

راهنمای جامع خرید سیم کارت کارکرده

بعد از مطالعه و آموزش این موضوع که چطور تشخیص دهیم سیم کارتی کارکرده است یا صفر، به این مورد می‌پردازیم که خرید سیم کارت‌های کارکرده چه مزایا و معایبی دارد؟

 در میان انواع سیم کارت‌ها با پیش شماره‌‌های مختلف، سیم کارت 0912 همراه اول بسیار پرطرفدار بوده و بازار پر رونقی دارند.

از آنجایی که سیم کارت‌های 0912 با کدهای 1،2،3 رند، با وضعیت صفر مخابراتی موجود نیست، سیم کارت همراه اول با این پیش شماره و کدها را فقط در وضعیت کارکرده و غیر صفر میتوان یافت.

مزایای خرید سیم کارت کارکرده

سیم کارت کارکرده بازار پر رونقی دارد، چرا که بسیاری از افراد به دلیل قیمت مناسب و مدیریت هزینه‌ها سیم کارت های کارکرده را در اولویت خرید قرار می دهند.

سیم کارت کارکرده به طور متوسط 20 الی 30 درصد ارزانتر از سیم کارت صفر است. زمانی که به دنبال سیم کارت رند باشید، این تفاوت قیمت ارزش بیشتری می یابد.

همچنین خطوط رند گران تر از سایر خط‌های معمولی هستند. البته رونق بازار سیم کارت های کارکرده با شماره های رند، تنها مربوط به اختلاف قیمت نیست و دلایل دیگری نیز روی این مسئله تاثیر گذار است.

ممکن است سیم کارت رند مورد نظر شما آن هم از نوع صفر در دسترس نباشد و شما مجبور به خرید سیم کارت کارکرده شوید. با افزایش تمایل به داشتن سیم کارت های رند و محدود شدن این نوع شماره ها، بازار سیم کارت های کارکرده روز به روز رونق بیشتری می گیرد.

 

مشکلات خرید سیم کارت کارکرده

 

معایب خرید سیم کارت کارکرده

یکی از مهم ترین معایب، هنگام خرید سیم کارت کارکرده که باید به آن دقت داشت، تماس های دریافتی خط می‌باشد زیرا ممکن است مجبور باشید به کسانی که با خط شما تماس می گیرند و به دنبال مالک قبلی خط هستند، پاسخ بدهید.

این مشکل در خصوص شماره های رند دوبرابر می شود. اگر این نوع مزاحمت ها برای شما بسیار آزاردهنده است و کم حوصله هستید، بهتر است که اولویت شما خرید سیم کارت صفر باشد.

البته به این نکته توجه کنید، در صورتی که کمی صبوری کنید، طی گذر زمان از تعداد تماس ها کم می شود و شما صاحب یک سیم کارت با قیمت مناسب می شوید.

بروز این مشکل قطعی نیست بنابراین بر اساس روحیات خود لازم است نسبت به این قضیه تصمیم بگیرید. اما اگر فرد خوش شانسی باشید ممکن است با پرداخت هزینه کم صاحب سیم کارت کارکرده‌ای بشوید که تماس‌های اندکی با آن برقرار می شود.

تماس برای پیدا کردن مالک قبلی سیم کارت علاوه بر مزاحمت می تواند دردسرساز باشد. برای مثال اگر از آن شماره برای کار خلاف استفاده شده باشد، تا شفاف شدن موضوع واگذاری و عدم ارتباط شما با مالک قبلی، باید به مراجع مختلف پاسخگو باشید. هر چند در نهایت مشکلی برای شما ایجاد نمی شود اما این قضیه می تواند باعث اتلاف وقت و انرژی شود.

 

چه عواملی بر تماس های دریافتی سیم کارت کارکرده موثر است؟

عوامل مختلفی در میزان و تعداد تماس با سیم کارت کارکرده موثر است. برای کاهش مزاحمت ها و دردسرها، بهتر است این عوامل را بشناسید و در خرید سیم کارت مد نظر قرار دهید.

یکی از مهم ترین عامل تاثیرگذار، مالک قبلی و ماهیت فعالیت اوست. اگر مالک قبلی فردی با مراجعه کننده متعدد بوده و از این شماره به عنوان شماره کاری استفاده نموده باشد، حجم تماس با سیم کارت شما زیاد خواهد بود.

در مبحث سیم کارت های کارکرده شناخت مالک قبلی اهمیت دارد. در این صورت می‌دانید که مالک قبلی با این سیم کارت مرتکب خلافی شده است یا نه؟ هر چند دسترسی به اطلاعات مالکین قبلی کمی پیچیده است اما بهتر است در صورت امکان برای کسب این اطلاعات، انرژی صرف کنید.

عامل مهم دیگر مدت زمانی است که از سیم کارت استفاده شده. سیم کارت های قدیمی تر به نسبت سیم کارت های جدید تماس‌های ورودی بیشتری دارند. به همین دلیل در خرید سیم کارت کارکرده، مدت زمان کمتر استفاده از سیم کارت می تواند یک مزیت باشد.

از طرفی باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که افراد زیادی به دنبال سیم کارت های قدیمی هستند چرا که به اصطلاح باکلاس‌ترهستند و بازار خوبی دارند. اگر شما هم به دنبال سیم کارت کارکرده قدیمی هستید، بهتر است صبر بیشتری نسبت به تماس های دریافتی داشته باشید.

یکی از عوامل موثر دیگر که در معاملات سیم کارت کارکرده عنوان می‌شود، مدت زمانیست که سیم کارت خاموش بوده. همانطور که چند خط بالاتر توضیح داده‌ایم، سیم کارت های در حد صفر که چندین سال خاموش بوده، دارای این مزیت است که تماس‌های دریافتی به صورت قابل توجهی کمتر می‌شود. و این امر روی قیمت این نوع سیم کارت تاثیرگذار است.

چگونه با خیال راحت سیم کارت کارکرده بخریم؟

بیشتر افرادی که قصد خرید سیم کارت کارکرده دارند، خرید از آشنایان، فامیل و دوستان را در اولویت قرار می‌‌دهند. زیرا این افراد معمولا در مورد بدهی سیم کارت، تخلف های مالک قبلی و ... نگران هستند. 

برای رفع نگرانی، شما می توانید برای سیم کارت مورد نظر، قبض به روز تهیه کنید. پس از پرداخت قبض به روز، سیم کارت هیچ بدهی نخواهد داشت و مسئولیت هیچ گونه بدهی بر عهده شما نیست.

در صورتی که مالک قبلی با سیم کارت مرتکب خلاف شده باشد و در مراجع قانونی شکایتی از شماره ثبت شده باشد، امکان انتقال سند سیم کارت وجود نخواهد داشت. بنابراین اگر سیم کارت مورد نظر شما، امکان انتقال سند را دارد، جای نگرانی نیست.

از نظر قانونی مسئولیت فعالیت‌های صاحب قبلی سیم کارت بر عهده شما نیست و به هیچ عنوان برای شما مشکل ساز نخواهد بود. البته به این نکته توجه نمایید که زمان خرید، انتقال سند را به درستی، به موقع و به صورت قانونی انجام دهید.

 

نحوه تشخیص نوع سیم کارت

 

نکات ضروری برای خرید سیم کارت کارکرده

نکته اول: زمانی که تصمیم به خرید سیم کارت کارکرده گرفتید حتما آن را از مراکز معتبر تهیه کنید. زیرا مراکزی مانند دفاتر پیشخوان یا نمایندگی‌ها سیم کارت‌های دارای مشکل را خرید و فروش نمی‌نمایند.

همچنین اطلاعات کافی و درستی را در مورد سیم کارت به شما ارائه خواهند کرد. این مراکز سیم کارت ها را با قیمت های مناسبی نیز به فروش می‌رسانند.

توصیه می شود هرگز برای خرید سیم کارت های کارکرده از افراد ناشناس، مراکز نامعتبر، آگهی های اینترنتی غیر معتبر و ... وسوسه نشوید، چون ممکن است بعد ها دچار درد سر بشوید.

به این نکته توجه کنید بیشتر اطلاعاتی که فروشندگان غیر معتبر در مورد سیم کارت کارکرده اعلام می نمایند، ممکن است واقعیت نداشته باشد. اغلب این فروشندگان سیم کارت های خود را با تبلیغاتی غیر واقعی همچون سیم کارت در حد صفر و تبلیغاتی از این قبیل عرضه می کنند.

لازم است بدانید که معمولا قیمت‌‌های پیشنهادی فروشندگان غیر معتبر بسیار پایین‌تر از سایر مراکز است تا شما را به راحتی وسوسه نمایند.

نکته دوم: پس از خرید سیم کارت بلافاصله نسبت به انتقال سند اقدام نمایید. هرگز سیم کارتی را که قابلیت انتقال سند ندارد خریداری نکنید. حتی اگر به شما گفته شود که لازم است زمان کوتاهی را تا انتقال سند صبر کنید، نباید تن به خرید این سیم کارت ها بدهید.

برای کاهش تماس‌های دریافتی سیم کارت، می‌توانید از مالک قبلی بخواهید تا برای مخاطبان خود پیامکی ارسال نماید و به آن­ها اطلاع دهد که سیم کارت خود را واگذار می نماید.

توصیه می شود برای شماره جدید خود در پیام رسان‌هایی پر مخاطب همچون تلگرام، واتس آپ و ... پروفایل بسازید. ساختن پروفایل می تواند به مخاطبان قبلی این پیام را منتقل کند که سیم کارت واگذار شده است.

آیا شما هم از صفر بودن سیم کارت خود در زمان خرید اطمینان دارید؟ 

مطالب مرتبط
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
بلاگ | خدمات سیم کارت
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
امروزه با پیشرفت تکنولوژی شما می توانید به راحتی توسط امکاناتی مانند سامانه‌ های الکترونیکی، تلفن بانک، کدهای دستوری و یا اپلیکیشن های پرداخت...
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
بلاگ | لوازم جانبی
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
امروزه ساعت های هوشمند سیم کارت خور یا واچ فون، یکی از محبوب ترین گجت ها و فناوری های جدید و مدرن است. این ساعت به دلیل کاربردهای فراوانی...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
بلاگ | سیم کارت
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
جالب است بدانید در دوران قدیم سیم کارت های رند جذاب و منحصر به فرد بودند. این موضوع باعث شده سیم کارت های رند از دیگر سیم کارت ها جدا شوند...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست