وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | راهنماي سرويس ها

همه چیز درباره سیم کارت امارات | دبی

انتشار ۱۳۹۹/۱۱/۹ . ۳۲۴۷۳ بازدید

امارات متحده عربی، بخصوص دبی، قطب تجاری و توریستی منطقه خلیج فارس است، به همین دلیل بی شمارند ایرانیانی که به قصد بیزینس و فعالیت تجاری یا تفریح و گردشگری به امارات (دبی و شارجه) سفر می نمایند. بی شک به هر منظوری که مقصد سفرمان امارات باشد، نیاز داریم تا ارتباط تلفنی خود را با ایران حفظ کرده و همیشه نیز به اینترنت متصل باشیم. مطمئنا ارزان ترین و راحت ترین راه تماس تلفنی از امارات با ایران و استفاده از اینترنت پرسرعت، خرید سیم کارت امارات است.

در ادامه با هم به بررسی انواع اپراتور ها و سیم کارت های امارات می پردازیم و راهنمای جامع خرید سیم کارت در دبی را شرح خواهیم داد.

 

خرید سیمکارت امارات

 

چرا بهتر است سیم کارت امارات خریداری کنیم؟

خیلی از افراد در مسافرت های خارجی خود ترجیح می دهند که از خدمات بسته های رومینگ همراه اول، ایرانسل یا رایتل در دبی استفاده کنند. اما همانطور که می‌دانیم، این روش صورتحساب و هزینه های سنگینی در پی دارد که البته در ادامه جزئیات رومینگ امارات را کاملا شرح خواهیم داد.

اگر هم صرفا بخواهیم خود را محدود به اینترنت وای فای هتل کنیم، مجبوریم به صورت مقطعی از اینترنت استفاده نموده و یا بخش زیادی از وقت و لذت سفر را باید صرف کنیم تا مرتبا در جستجوی اینترنت رایگان در کافه ها و رستوران ها باشیم. بدین شکل عملا ارتباط لحظه ای و دائمی خود را از دست داده و تمام امورمان مختل می شود.

البته چنانچه به اینترنت دسترسی داشته باشید، می‌توانید تماس صوتی نیز برقرار کنید. امروزه پیام رسان های زیادی وجود دارند که امکان تماس صوتی را فراهم می‌کنند. به جز تماس صوتی، تماس تصویری نیز می‌تواند مفید باشد.

روش دیگری هم برای سفر های خارجی وجود دارد و آن استفاده از سیمکارت های بین الملل است. سیمکارت های بین الملل امکان برقراری تماس در حدود 200 کشور دنیا را فراهم می‌کنند. اما باید بدانید که این سیمکارت ها در حال حاضر به دلیل تحریم ها، در ایران آنتن دهی ندارند. 

در واقع سیمکارت های بین الملل فقط برای سفر های خارجی به کار می‌آیند. از طرفی قیمت این سیمکارت ها بالاست و فقط برای یک سفر خارجی به صرفه نیستند. اما اگر تعداد سفر های خارجی شما زیاد است، سیمکارت های بین الملل می‌توانند گزینه مناسبی برای شما باشند.

با همه این اوصاف می‌توان گفت که بهترین و بهینه ترین راه برای سفر به امارات خرید سیمکارت امارات است.

سیم کارت بین الملل

سیم کارت بین الملل چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

 

خرید سیمکارت دبی

 

اپراتور های سیم کارت امارات

برای خرید سیم کارت در دبی دو اپراتور اصلی و مهم در امارات وجود دارند. این دو اپراتور تلفن همراه، بزرگترین و پیشرفته ترین ارائه دهندگان خدمات تماس تلفنی، پیامک و اینترنت در امارات هستند.

اپراتور اتصالات (Etisalat) و اپراتور دو موبایل (Du Mobile) گزینه های برتر و درجه یک ما برای خرید سیم کارت امارات میباشند که به بررسی آنها می پردازیم.

چنانچه قصد خرید سیمکارت امارات را دارید بهتر است از یکی از این دو اپراتور خرید نمایید. به هر حال شما نیازمند بهترین خدمات هستید و در طول مدت سفر زمان کافی برای آزمون و خطای دیگر اپراتور ها را ندارید!

 

خرید سیمکارت امارات

 

اپراتور اتصالات (Etisalat)، بزرگترین اپراتور سیم کارت امارات

شرکت مخابرات امارات متحده عربی با نام تجاری اتصالات (Etisalat)، به ۱۸ کشور دنیا، از جمله در آسیا افریقا و خصوصا خاورمیانه، خدمات مخابراتی و ارتباطاتی ارائه می‌دهد. شرکت اتصالات در سال ۲۰۱۲ به عنوان پانزدهمین اپراتور بزرگ تلفن همراه با بیش از ۱۳۵ میلیون مشترک در جهان شناخته شد. مجله فوربس خاورمیانه، اتصالات را به عنوان قویترین شرکت امارات در سال ۲۰۱۲ معرفی کرد. اتصالات معمولا اولین و بهترین گزینه مسافران برای خرید سیم کارت امارات است.

ویژگی های سیم کارت امارات اپراتور اتصالات (Etisalat)

یکی از مهمترین ویژگی های سیم کارت اتصالات آنتن دهی بسیار قوی و محدوده پوشش سراسری و گسترده آن در امارات است. می توان گفت اتصالات حتی در عمق بیابان های سوزان امارات نیز آنتن دهی دارد و هیچ نقطه ای از دسترس خارج نیست.

وجه تمایز دیگر سیم کارت اتصالات، این است که با خرید سیم کارت در دبی و کلا امارات، دیگر نباید نگران اینترنت باشیم. اتصالات در تمام نقاط تحت پوشش خود اینترنت 2G، 3G، 4G و LTE را ارائه می دهد. پس دارندگان سیم کارت اتصالات در امارات همیشه به اینترنت دسترسی دارند.

هزینه های سیم کارت اتصالات بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. قیمت خرید خود سیم کارت بسیار مناسب است و هزینه شارژ پایینی نیز دارد. البته باید بدانیم که سیم کارت های اعتباری اتصالات تا ۹ ماه فعال است و سپس منقضی می شود.

به خاطر گستردگی و فراگیر بودن این اپراتور، اکثر فروشگاه ها و حتی سوپر مارکت های دبی بسته های اعتباری این سیم کارت را می فروشند و ما می توانیم در همه جای امارات و دبی، شارژ و بسته اینترنت سیم کارت اتصالات را تهیه کنیم. البته هزینه های بسته های اعتباری سیم کارت اتصالات بین ۲۵ درهم تا ۵۰۰ درهم متغیر است. 

اتصالات دارای بیش از ۳۲ میلیون مشترک دائمی و اعتباری در سراسر جهان است. لذا دارای خدمات پشتیبانی و راهنمایی مشتریان است. به همین دلیل در هر زمان که برای استفاده از سیم کارت امارات خود دچار مشکل شدیم می توانیم با استفاده از سرویس پشتیبانی مشکل خود را حل کنیم.

 

خرید سیمکارت اتصالات امارات

 

اپراتور دو موبایل (Du Mobile)، شرکت نوپا اما مدرن سیم کارت امارات

شرکت ارتباطات یکپارچه امارات با نام تجاری دو موبایل (Du Mobile)، دارای قدمت بسیار کمتری نسبت به شرکت اتصالات است. اما اپراتور دو موبایل پا به پای اتصالات در زمینه فروش سیم کارت امارات و ارائه خدمات تلفنی و اینترنت همراه قدم بر می دارد و رقابت زیادی بین این دو شرکت وجود دارد. (مانند ایرانسل و همراه اول در ایران)

البته اپراتور دو موبایل از نظر فناوری و ارائه خدمات متنوع گاهی یک قدم از اتصالات جلوتر است.

ویژگی های سیم کارت امارات اپراتور دو موبایل (Du Mobile)

اپراتور دو موبایل امارات از نظر محدوده پوشش و آنتن دهی و همچنین کیفیت اینترنت و نحوه پشتیبانی همانند اتصالات، به خوبی عمل کرده است.

یکی از نوآوری های اپراتور های دو موبایل این است که خدمات خود را به دو بخش شخصی (Personal) و تجاری (Business) تقسیم نموده است.

صاحبان کسب و کار و تجار فعال در دبی می توانند در بخش تجاری دو موبایل، از خدمات مقرون به صرفه تری بهره مند شوند. همچنین دوموبایل امکانات بیشتری همچون سیم کارت بین الملل یا اپراتور مجازی، تماس امن (محرمانه)، تماس در حین پرواز با هواپیما و ... را برای مشتریان تجاری در نظر گرفته است.

 

خرید سیمکارت دوموبایل امارات

 

انواع سیم کارت شخصی اپراتور دو موبایل

وجه تمایز و خدمت متفاوت اپراتور دو موبایل در بخش شخصی، در نحوه و مدل فروش سیم کارت خود به مخاطبان است. این اپراتور، سیم کارت امارات خود را در سه پلن به مسافران و مشتریان خود ارائه می کند.

سیم کارت دائمی (Postpaid): قیمت این نوع سیم کارت از ۱۲۵ درهم امارات در ماه شروع می شود و بسته به نوع خدمات تا ۱۰۰۰ درهم در ماه ادامه دارد. سیم کارت دائمی دو موبایل دارای بسته اینترنت فعال قابل انتقال به ماه بعد، تایم مکالمه تلفنی انعطاف پذیر و رومینگ بین المللی می باشند.

سیم کارت اعتباری (Prepaid): این سیم کارت را می توانیم با قیمت 55 درهم به خریداری نماییم که دارای ۲۰ دقیقه مکالمه بین الملل بوده و البته کمی اعتبار هدیه دارد که ۲۴ ساعت فعال است. سیم کارت امارات دو موبایل، به مدت ۹ ماه فعال می‌ماند.

سیم کارت توریست پلن (Tourist Plan): قیمت این سیم کارت 75 درهم است.دارای 200 مگابایت دیتا و بیست دقیقه مکالمه بین الملل بوده که به مدت هفت روز فعال می‌باشد. همچنین این سیم کارت از لحظه‌ای که فعال می‌ شود، فقط تا 90 روز فعال می‌ماند، اما ما با پرداخت فقط پنج درهم و ورود کد دستوری مخصوص می‌توانیم سیم کارت را تمدید کنیم.

سیم کارت امارات را از کجا خرید کنیم؟

هر دو اپراتور اتصالات و دو موبایل در فرودگاه امام خمینی (ره) تهران دارای شعبه فروش سیم کارت هستند. لذا می توان قبل از سفر به دبی، سیم کارت مورد نیاز خود را خرید کنیم.همچنین هنگام ورود به فرودگاه دبی نیز می توان سیم کارت های امارات را تهیه کرد.

اگر از فرودگاه سیم کارت نخریدید، به هیچ عنوان نگران نباشید. اپراتور های اتصالات و دو موبایل عملا در تمامی سوپر مارکت ها، فروشگاه ها و حتی لابی هتل ها نمایندگی فروش سیم کارت امارات دارند و امکان خرید سیم کارت همیشه در دسترس است.

مردم محلی به سیم کارت، سیم (SIM) یا چیپ (Chip) می گویند. اگر از فروشگاه های سطح شهر دبی یا شارجه سیم کارت می‌خریم بهتر است از خود فروشنده بخواهیم تا سیم کارت را برای ما تنظیم کند. همچنین پس از خرید سیم کارت می توانیم به سایت اپراتور مربوطه مراجعه کرده و تنظیمات مخصوص گوشی خود را دریافت نماییم.

علاوه بر این موارد باید کد های دستوری مورد نیاز خودتان، مانند کد دستوری برای شارژ کردن یا کد دستوری خرید اینترنت همراه را از فروشنده بگیرید. در غیر این صورت برای خرید اینترنت و افزایش اعتبار حساب تان دچار مشکل خواهید شد. در ادامه مقاله می‌توانید روش افزایش اعتبار حساب را مشاهده نمایید.

 

داشتن اینترنت در امارات

 

روش شارژ سیم کارت امارات اتصالات

ابتدا از فروشگاه های سطح شهر دبی یا شارجه، کارت شارژ اتصالات را خریداری می کنیم. سپس برای شارژ سیم کارت، کد دستوری #رمز شارژ*120* (ستاره 120 ستاره رمز اعتبار مربع) را وارد می نماییم.

برای اطلاع از باقی مانده اعتبار حساب سیم کارت اتصالات، می توانیم از کد #121* (ستاره 121 مربع) استفاده کنیم.

باید بدانیم که پس از خرید سیم کارت امارات، باید این سیم کارت در شبکه تلفن به صورت رسمی رجیستر (ثبت) گردد تا فعال شده و بتوان از آن استفاده کرد. برای اینکه بدانیم سیم کارتمان فعال شده یا خیر، باید کد #140* (ستاره 140 مربع) را وارد کنیم.

برای خرید بسته اینترنتی اتصالات در امارات، میتوانیم کد دستوری #170* را شماره گیری کرده و بسته مربوطه را انتخاب کنیم.

همچنین امکان شارژ سیم کارت اتصالات و خرید بسته اینترنتی از طریق سایت یا اپلیکیشن اتصالات نیز وجود دارد.

روش شارژ سیم کارت امارات دو موبایل

برای شارژ سیم کارت دو موبایل ابتدا باید کارت شارژ را از فروشگاه های دبی یا شارجه تهیه کنیم. بعد کد #رمز شارژ*120* (ستاره 120 ستاره رمز شارژ مربع) را وارد می کنیم.

برای اطلاع از میزان اعتبار سیم کارت امارات دو موبایل، باید کد#135* (ستاره ۱۳۵ مربع) را وارد نماییم.

برای فعال سازی بسته های اینترنتی دو موبایل می توانیم کد #20*135* را شماره گیری کنیم.

البته می توانیم سیم کارت دو موبایل را از طریق سایت و یا اپلیکیشن دو موبایل هم شارژ کرده و یا اقدام به خرید بسته اینترنت نماییم.

 

داشتن اینترنت در دبی

 

مدارک لازم برای خرید سیم کارت امارات

برای اینکه به مراکز فروش سیم کارت امارات مراجعه کرده و سیم کارت اپراتور مدنظر خود را خریداری کنیم، باید اصل و کپی پاسپورت یا ویزای اقامتی مان حتما نیاز است. به غیر از این دو مورد، مدرک دیگری را از ما نمی پذیرند و نمی توان سیم کارت تهیه کرد. همچنین به حداقل ۲۰ تا ۵۰ درهم پول نقد برای پرداخت قیمت سیم کارت احتیاج داریم.

همانطور که گفتیم در مراکز متعددی می‌توانید سیمکارت های امارات را تهیه نمایید. حتی در ایران مراکزی وجود دارند که سیمکارت های اماراتی را به فروش می‌رسانند. علاوه بر این در فرودگاه های امارات و سوپر مارکت های امارات نیز، می‌توانید سیمکارت های اماراتی را بخرید. 

البته محض احتیاط سیمکارت های اماراتی را از مراکز معتبر خریداری نمایید. برخی از مراکز غیر قانونی سیمکارت های دست دوم خودشان را به شما می‌فروشند. خرید سیمکارت های کارکرده در یک کشور خارجی ممکن است برای شما دردسر هایی ایجاد کند. پس حتما سیمکارت های نو خریداری نمایید!

پیشنهاد ما خرید سیمکارت های اعتباری یا سیمکارت های توریست پلن است. نیازی نیست که برای سفر خودتان بیش از اندازه خرج کنید و سیمکارت دائمی تهیه کنید! 

خرید سیم کارت رند 912

سیم کارت های دائمی همراه اول را به صورت قسطی از مای رند بخرید!

سیم کارت رایگان امارات در فرودگاه دبی

از آنجا که دبی چهارمین شهر پربازدید گردشگران در جهان است، از اواسط سال ۲۰۱۹، در فرودگاه بین المللی دبی (DXB) به مسافرانی که سنشان بالای ۱۸ سال باشد سیم کارت رایگان امارات با اعتبار یک ماه هدیه داده می شود. این سیم کارت رایگان که با نام «تعارف» دارای اعتبار اولیه 3 دقیقه مکالمه و اینترنت 20 مگابایتی می باشد.

البته می‌توان با توجه به مدت اقامت مان، سیم ‌کارت رایگان امارات را با یکی از سه بسته خدماتی زیر دوباره شارژ کنیم.

  1. 150 مگابایت اینترنت و ۱۰ دقیقه مکالمه با اعتبار سه روز، هزینه ۲۵ درهم امارات
  2. 500 مگابایت اینترنت و ۲۰ دقیقه مکالمه با اعتبار یک هفته‌، هزینه ۵۵ درهم امارات
  3. 2 گیگابایت اینترنت و ۴۰ دقیقه مکالمه با اعتبار دو هفته، هزینه ۱۱۰ درهم

برای فعالسازی و یا شارژ سیم کارت رایگان امارات، باید کد دستوری  *122# را وارد نموده و مراحل کار را یک به یک دنبال کنید.

 

خرید سیمکارت خارجی در ایران

 

هزینه رومینگ سیم کارت همراه اول و ایرانسل و رایتل در امارات

وقتی که ما سیم کارت خود را در کشور امارات روشن می کنیم، استاندارد سیم کارت ها و موبایل ها در تمام دنیا یکسان است، لذا موبایل ما به طور خودکار شبکه کشور امارات را شناسایی کرده و اپراتور اماراتی به ما سرویس می دهد.

بنابراین زمانی که ما در امارات از خدمات رومینگ استفاده می کنیم، پس از مدتی صورتحساب مان توسط اپراتور امارات به اپراتور ایرانی (همراه اول، ایرانسل، رایتل) ارسال می شود.

البته اپراتور امارات هزینه های زیر را نیز از ما دریافت می نماید:

  1. تعرفه ورود به شبکه امارات
  2. تعرفه تماس های خروجی
  3. تعرفه تماس های ورودی
  4. اینترنت

نکته مهم تر اینکه افزون بر مبالغ اعلام شده، نرخ های زیر از طرف اپراتور ایرانی به صورتحساب ما اضافه خواهد شد:

  1. نرخ ارتباطات زیر ساخت
  2. مالیات از طرف کشور ما
  3. مالیات از طرف کشور میزبان
  4. نرخ ورودی به اپراتور میزبان

برای اینکه اهمیت خرید سیم کارت امارات را بهتر درک کنیم، جزییات دقیق هزینه های رومینگ سیم کارت همراه اول، ایرانسل و رایتل در امارات را در ادامه ببینیم.

رومینگ همراه اول در امارات

هزینه برقراری ارتباط سیم کارت همراه اول از امارات با ایران، هر دقیقه ۶۰۰۰ تومان است. همچنین تعرفه مکالمات دریافتی هر دقیقه ۴۰۰۰ تومان بوده و ارسال هر پیامک ۱۵۰۰ تومان به صورتحسابمان اضافه می کند.

رومینگ ایرانسل در امارات

هزینه رومینگ ایرانسل توسط اپراتورهای دو موبایل و اتصالات با یکدیگر متفاوت است.

هزینه مکالمه با ایران از طریق اپراتور دو موبایل ۳۸۰۰ تومان و ارسال هر پیامک ۱۵۰۰ تومان است.

اما مکالمه با ایران از طریق رومینگ ایرانسل اپراتور اتصالات هر دقیقه ۳۵۰۰۰ تومان آب می خورد. ارسال هر پیامک نیز هزینه ۸۰۰۰ تومانی در پی دارد.

رومینگ رایتل در امارات

تماس با ایران از طریق رومینگ رایتل، هر دقیقه ۹۳۰۰ تومان بوده و هر پیامک ۱۸۰۰ تومان هزینه دارد.

 

خرید سیمکارت اماراتی در ایران

 

نتیجه گیری درباره خرید سیمکارت امارات

حالا همه چیز را در مورد سیم کارت امارات می‌دانیم و می توانیم با آگاهی و اطلاعاتی که داریم اپراتور مدنظرمان را برای خرید سیم کارت انتخاب کنیم. البته همانطور که گفتیم خرید سیمکارت اماراتی تنها راه حل نیست! البته این شما هستید که با توجه به نیازتان باید بهترین راه را برای خودتان انتخاب نمایید.

چنانچه اهل سفر های خارجی هستید سیمکارت های بین الملل هم می‌توانند برای شما مفید واقع شوند. همانطور که می‌دانید استفاده از رومینگ در کشور های خارجی همیشه هزینه های بالایی دارد. پس به هیچ وجه به فکر استفاده از رومینگ نباشید.

اگر شما نیز به دبی یا شارجه مسافرت داشته اید، تجربیات و اطلاعات خود را در مورد خرید سیم کارت و شارژ آن در دبی و شارجه با ما و دیگر مخاطبان در میان بگذارید.

به نظر شما بهترین روش برای برقراری تماس صوتی در کشور های خارجی چیست؟

مطالب مرتبط
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
بلاگ | خدمات سیم کارت
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
امروزه با پیشرفت تکنولوژی شما می توانید به راحتی توسط امکاناتی مانند سامانه‌ های الکترونیکی، تلفن بانک، کدهای دستوری و یا اپلیکیشن های پرداخت...
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
بلاگ | لوازم جانبی
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
امروزه ساعت های هوشمند سیم کارت خور یا واچ فون، یکی از محبوب ترین گجت ها و فناوری های جدید و مدرن است. این ساعت به دلیل کاربردهای فراوانی...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
بلاگ | سیم کارت
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
جالب است بدانید در دوران قدیم سیم کارت های رند جذاب و منحصر به فرد بودند. این موضوع باعث شده سیم کارت های رند از دیگر سیم کارت ها جدا شوند...
تعداد 3 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 4.3
1
2
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. znd***@gmail.com

    سلام وقت بخیر خط امارات رو در ایران چطوری میتونم دایورت کنم به خط همراه اول؟

  2. ممنون مفید بود

    پاسخ :

    سپاس

  3. کامل بود. ممنون مای رند

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست