وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | دنیای فناوری

با تولبار الکسا رتبه جهانی سایت ها را کشف کنید!

انتشار ۱۳۹۹/۲/۱۸ . بروز رسانی ۱۴۰۳/۱/۱۰ ۰۵:۱۵ . ۱۰۱۳ بازدید

اگر در دنیای دیجیتال کار می کنید، حتماً در مورد نوار ابزار یا تولبار الکسا شنیده اید. الکسا یک "شرکت اطلاعات وب" است که با استفاده از کوکی ها و رهگیری رفتار کاربرانی که در وب در حال گشت و گذارند ، داده ها و اطلاعات مفیدی را جمع آوری می کند. این داده ها بیشتر راجع به وب سایت هاست. تولبار الکسا اطلاعات مهمی از قبیل میزان مشاهده وبسایت، محبوبیت، مکان اصلی سایت، زبان و سایر داده ها را بررسی می کند که به صورت گرافیکی و به راحتی برای شما قابل مشاهده می باشد.

می توان گفت که داده های ترافیک وب سایت برای اکوسیستم دیجیتال ضروری است و نوار ابزار الکسا برترین افزونه ای است که اطلاعات لازم را گردآوری می کند.

ویژگی های تولبار الکسا

الکسا دقیقا چیست؟

"الکسا اینترنت" (Alexa Internet,Inc) یک شرکت آمریکایی در زمینه تحلیل ترافیک وب میباشد که در شهر سان فرانسیسکو مستقر است. مالکیت الکسا در حال حاضر به شرکت بزرگ آمازون تعلق دارد. الکسا در سال 1996 به عنوان یک شرکت مستقل تأسیس شد و در سال 1999 توسط آمازون با 250 میلیون دلار سهام خریداری شد. 

الکسا دارای یک سیستم رتبه بندی جهانی است که لیستی از محبوب ترین وب سایت ها را با استفاده از داده های ترافیک وب، گردآوری می کند. این شرکت برای جمع آوری این اطلاعات، عمدتا از نوار ابزار یا تولبار خود بهره می برد. البته آمازون، شرکتی که الکسا را توسعه داده است، ادعا می کند که برای رسیدن به این اطلاعات از ابزارها و منابع بیشتری استفاده می کند.

بنابراین الکسا یک سیستم رتبه بندی جهانی سایت است. هرچه رقم رتبه الکسای یک سایت پایین تر باشد، وب سایت محبوب تر است.

الکسا به شما نشان می دهد که چگونه هر سایت نسبت به بقیه سایت ها در وب رتبه بندی می شود ، بسته به اینکه چه تعداد بازدیدکننده این سایت را هر روز می بیند و حتی میزان زمان سپری شده افراد در صفحات آن سایت را نیز نمایش می دهد.

سایت الکسا

تولبار الکسا یک ابزار مقایسه آماری ترافیک وب

سیستم رتبه بندی الکسا فقط بر اساس تعداد بازدیدها نیست، بلکه ترکیبی از ویژگی های مختلف ترافیک است. یعنی الکسا اطلاعات را برای صرفا یک سایت نشان نمی دهد ، بلکه برای مقایسه دو یا چند سایت بسیار مفید است.

یعنی رتبه الکسا جایگاه هر سایت در مقایسه است، رقم کمتر به معنای موقعیت بهتر است و شماره یک در صدر قرار دارد ، در حالی که سایت های جدید و ناشناخته بدون داشتن ترافیک و بازدید، در چند میلیون یا رتبه بندی نشده قرار دارند.

به عنوان مثال ، رتبه الکسا 100 ، به این معنی است که این سایت در جهان صدم است و به همین دلیل بازدید کننده های بیشتری نسبت به سایتی دارد که دارای رتبه 1000 است.  داده ها و رتبه بندی ها در تولبار الکسا به صورت روزانه آپدیت می شوند.

برترین سایت های جهان و ایران از نظر نوار ابزار الکسا

نیازی به گفتن نیست که گوگل در مقام اول و یوتیوب در مقام دوم ایستاده است. طبق آخرین آمار تولبار الکسا پس از این دو، سایت tmall و سپس فیسبوک قرار دارند.

بر اساس لیست تولبار الکسا در ایران گوگل در مقام اول، آپارات در رتبه دوم، دیجی کالا در رتبه سوم جای گرفته اند.

رتبه الکسا

چرا تولبار الکسا را نصب کنیم؟

این تولبار برای هر فردی که در حال کار برای هر نوع تبلیغات آنلاین یا شرکت بازاریابی است ، ضروری است. همچنین همه افرادی که علاقه دارند بدانند سایت هایی که معمولا به آنها مراجعه می کنند از چه میزان محبوبیت برخوردارند می توانند با نصب نوار ابزار الکسا این کنجکاوی خود را برطرف کنند.

 گذشته از این ، تولبار الکسا برترین کلمات کلیدی سایت ها را استخراج می کنند. پس اگر صاحب وب سایت یا پیج اینستاگرام یا تلگرام هستید ، این نوار ابزار برای شما ضروری است.چونکه می توانید نحوه فعالیت رقبایتان را بررسی کرده و کلمات کلیدی که سایت ها بر روی آنها کار می کنند را به دست بیاورید.

تولبار الکسا رتبه بندی و اطلاعات وب سایت های مد نظر شما را در دسته بندی های مختلفی ارائه می دهد. شما می توانید به راحتی میان این آمارها و گزارش های خاص به جستجو بپردازید. نمودار ها را بررسی کنید و بر اساس نیازتان آن ها را اختصاصی نمایید. در کل نوار ابزار الکسا یک دارایی عالی است که بسیاری از نیاز های روزانه شما را برطرف می کند و در عین حال به هیچ وجه مزاحم کارها و گشت و گذار شما نیست.

پس اگر به جزئیات مهم وب سایت هایی که بازدید می کنید اهمیت می دهید و از شخصیت ماجراجویی برخوردارید ، بهترین کار این است که نوار ابزار الکسا را در مرورگرتان نصب کنید. (توصیه می شود از مرورگرهای کروم یا فایرفاکس استفاده کنید).

تولبار الکسا و سئو

مراحل نصب آسان تولبار الکسا

نصب تولبار الکسا آسان است ، می توانید آن را از اینجا به راحتی نصب نمایید. البته توجه داشته باشید که تولبار الکسا فقط در نسخه دسکتاپ (لپ تاپ و کامپیوتر) مرورگرها قابل نصب است.

مراحل نصب به این شکل است که پس از ورود به صفحه گزینه Install Alexa Browser Extension را انتخاب نموده و بعد در پنجره کوچک باز شده Allow یا Install Add-on را انتخاب نمایید تا تولبار الکسا در مرورگرتان قرار بگیرد.

پس از نصب، لوگوی تولبار الکسا در گوشه بالا سمت چپ (کنار آدرس بار) قرار می گیرد. هنگامی که به سایت مدنظرتان مراجعه می کنید، با کلیک بر روی نوار ابزار الکسا می توانید تمام اطلاعات گفته شده را مشاهده نمایید. پیشنهاد می کنم همین حالا تولبار الکسا را نصب کنید و رتبه سایت مای رند را کشف کنید!

سایت مشابه تولبار الکسا

وب سایت مشابه تولبار الکسا ، similar web است که مانند نوار ابزار الکسا همان نوع اطلاعات و داده ها را ارائه می دهد، اما تفاوت بزرگ آن این است که داده ها را به روشی خیره کننده و گرافیکی نمایش داده و تجربه کاربری خوبی را برای مخاطب رقم می زند.

مطالب مرتبط
آنتن BTS چیست و نقطه زنی سیم کارت چگونه انجام می‌شود؟
بلاگ | دنیای فناوری
آنتن BTS چیست و نقطه زنی سیم کارت چگونه انجام می‌شود؟
آنتن های BTS مجموعه ای از تجهیزات مخابراتی هستند که در مخابرات بی سیم، ارتباط مشترک با شبکه را فراهم می‌کند. این نوع از آنتن ها در مناطقی...
معرفی انواع باتری تلفن همراه و راهکارهایی برای افزایش عمر باتری
بلاگ | بازار موبایل
معرفی انواع باتری تلفن همراه و راهکارهایی برای افزایش عمر باتری
امروزه با پیشرفت تکنولوژی، انواع و اقسام جدیدی از باتری ها نیز به وجود آمده اند که هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند. اسمارت فون ها...
بهترین گوشی های سال 2020
بلاگ | بازار موبایل
بهترین گوشی های سال 2020
در حال حاضر، گوشی های هوشمندی وجود دارند که از مابقی تلفن های همراه یک سر و گردن بالاتر هستند. در این مقاله قصد داریم به بررسی 10 مورد از...
سامسونگ گلکسی A42، ارزان قیمت اما 5G !!
بلاگ | بازار موبایل
سامسونگ گلکسی A42، ارزان قیمت اما 5G !!
سامسونگ در 11 نوامبر 2020 (21 آذر 1399) از سامسونگ گلکسی A42 رونمایی کرد. این گوشی با توجه به قیمت پایین خود و بهره مندی از تکنولوژی 5G...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست