وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | سیم کارت

سیم کارت بی هویت؛ ابزار کار در دسترس کلاهبرداران و مزاحم ها!

انتشار ۱۳۹۹/۱۰/۸ . ۶۴۱۶ بازدید

سیم کارت بی هویت یا سیم کارت یکبار مصرف، نامی عجیب بر روی بعضی از سیم کارت‌ها که بدون سند بوده و به فروش می‌رسند. آیا شما با این سیم کارت‌ها آشنا هستید؟

حتما شما هم با گذشتن از کنار یک دکه روزنامه فروشی یا مغازه کوچک، با جمله فروش سیم‌کارت روبرو شده‌اید. اما آیا خرید سیم کارت‌ها به همین راحتی و بدون نیاز به مشخصات فردی و مدارک است؟

این نوع از سیم کارت‌ها، به سیم کارت‌های یکبار مصرف یا سیم کارت بی هویت شناخته می‌شوند. متاسفانه استفاده از این سیم کارت‌ها تنها برای ایجاد مزاحمت یا کلاهبرداری به روش‌های مختلف است.

البته شرایط خرید این سیم کارت‌ها ارائه کپی شناسنامه و کد پستی 10 رقمی به فروشنده است. اما چون هیچ اجباری برای ارائه مدارک به فروشنده وجود ندارد، در نتیجه هرگز به دست فروشنده نمی‌رسند.

خرید سیم کارت همراه اول

رند ترین سیم کارت‌های همراه اول را از مای رند خریداری کنید.

موضوع جالب‌تر اینکه هیچ فروشنده‌ای خود را مسئول کنترل این مدارک نمی‌داند. از طرفی نوشتن یک کد پستی فرضی هم کار خیلی آسانی است. 

به گزارش برخی از خبرگذاری‌ها، فروش سیم کارت بی هویت از موضوعات جالب بازار سیم کارت در ایران است. سیم کارت‌هایی که ممکن است تا 200 هزار تومان هم به فروش برسند!

 

خرید سیم کارت با هویت دیگری

 

به نظر فروشندگان سیم کارت‌های یکبار مصرف، این سیم کارت‌ها مخصوص کسانی است که می‌خواهند مدتی را از یک سیم کارت استفاده کرده و سپس آن را دور بیندازند.

فروش سیم کارت‌ های بی هویت

مشکل سیم کارت‌های یکبار مصرف و بی هویت از زمانی که اپراتورهای کشور شروع به هدیه دادن سیم کارت به مشترکین خود کردند، بوجود آمد. مشکلی که هم خود اپراتورها و هم مردم را به دردسر انداخته است.

این موضوع باعث شد تا از بهمن سال 95، ثبت کد ملی با هدف ساماندهی سیم‌کارت‌های بی هویت انجام شود. در همان زمان طبق اعلام معاون سازمان تنظیم مقررات حدود 3 میلیون و 140 هزار سیم کارت همراه اول و 3 میلیون و 100 هزار سیم کارت ایرانسل، بدون هویت هستند.

البته این سازمان به مشترکین اپراتورهای مختلف اعلام کرد که برای ثبت هویت سیم کارت خود به مراکز ویژه اپراتورهای مربوط مراجعه کنند. اما هنوز هم مسئله خرید و فروش سیم کارت‌های یکبار مصرف وجود دارد.

سیم کارت بی هویت یکبار مصرف

همان طور که گفتیم این سیم کارت‌ها در دکه‌های روزنامه فروشی و یا توسط دست فروش‌های خیابانی به فروش می‌رسند. شما می‌توانید در ازای پرداخت پول خیلی کمی صاحب یک سیم کارت شوید.

این سیم کارت‌ها در اصل بدون هویت نیستند و بر روی شبکه همان اپراتور فعال هستند. در نتیجه خریدار زحمت فعالسازی آن را به دوش نمی‌کشد.

معمولا این سیم کارت‌ها عمر یک تا سه ماهه دارند و هیچ پوکه‌ای ندارند. در نتیجه پس از پایان تاریخ مصرف قابل استفاده نبوده و باید آنها را دور بیندازید.

 

خرید اینترنتی سیم کارت ایرانسل بدون سند

 

فروشندگان سیم کارت‌ یکبار مصرف با توجه به پولی که از خریدار گرفته‌اند، بعد از مدتی آن را می سوزانند. برای این که آن را به فرد دیگری بفروشند.

سوزاندن سیم کارت

کامل ترین راهنمای سوزاندن سیم کارت را در لینک بالا بخوانید.

یعنی با دادن رشوه و بدون نیاز به حضور مالک ، آن را سوزانده و مجدد سیم کارت جدید می‌گیرند.

خرید و فروش سیم کارت بی هویت از طریق افراد متجاهر

در سال‌های گذشته، افراد می‌توانستند هر تعداد سیم کارت که می‌خواهند از اپراتورهای مختلف، بدون محدودیت خریداری کنند. با ورود سیم کارت‌های اعتباری راه برای برخی افراد باز شد تا تعداد زیادی از این سیم کارت‌ها را بدون سند از واسطه‌ها بخرند و به کلاهبرداران بفروشند.

سیم کارت‌های هدیه که از طرف خود اپراتورها نیز به مشترکین داده می‌شد از سیم کارت‌های بی هویت بود که پس از مدتی افراد آنها را به فروش می‌رساندند.

شرط فعال بودن سیم کارت‌ها، ثبت کد ملی افراد است و خریدار باید فرد حقیقی باشد. در نتیجه یکی از روش‌های افراد سودجو گرفتن کارت ملی از متجاهرین و افراد کارتن خواب است.

آنها در ازای پرداخت مبلغ ناچیزی به متجاهرین، با کارت ملی آنها اقدام به خرید چندین سیم کارت می کنند. سپس با ادعای اینکه سیم کارت‌ها بی هویت هستند به خریداران می‌فروشند.

خرید و فروش سیم کارت بی هویت در اینترنت و فضای مجازی

این موضوع به اندازه‌ای عادی شده که حتی در فضای مجازی هم اقدام به خرید و فروش آنلاین سیم کارت‌های یکبار مصرف می‌کنند. تنها کافی است که در اینستاگرم عبارت سیم کارت بدون سند را جستجو کنید.

طبق اعلام روابط عمومی شرکت ایرانسل، در هیچ یک از مراکز ارائه خدمات ایرانسل و… امکان خرید سیم کارت بدون ارائه مدارک شناسایی وجود ندارد. در نهایت بعضی از افراد سودجو از بی‌اطلاعی مشترکین استفاده کرده و سیم کارت ثبت شده به نام آنها را گرفته و می‌فروشند. متاسفانه تمام مسئولیت سوء استفاده از این سیم کارت‌ها با مالک آن است.

 

خرید سیم کارت ناشناس

 

این امکان برای مشترکین ایرانسل فراهم شده تا از طریق تماس با پشتیبانی ایرانسل یا اپلیکیشن ایرانسل من از تعداد سیم کارت‌های ثبت شده به نام خودشان مطلع شوند.

البته مشترکین همراه اول و رایتل هم می‌توانند از تعداد سیم کارت‌های ثبت شده به نام خود مطلع شوند. در ادامه روش این کار را با هم می‌آموزیم.

فیشینگ چیست؟

فیشینگ یک نوع کلاهبرداری اینترنتی است. در این روش لینکی جعلی در اختیار افراد قرار داده می‌شود. سپس از آنها خواسته می‌شود تا اطلاعات شخصی خود را وارد کنند. پس از وارد کردن این اطلاعات، افراد سودجو از آنها سواستفاده می‌کنند.

در ایران رایج ترین نوع این کلاهبرداری‌ها، ارسال پیامک یا ایمیل‌هایی است که شامل لینک به صفحه پرداخت جعلی هستند.

فیشینگ و کلاهبرداری با استفاده از سیم کارت بی هویت

در این نوع از سرقت، کلاهبرداران افراد را وارد درگاه‌های پرداخت جعلی کرده و اطلاعات کارت و رمز دوم آنها را دزدیده و حساب آنها را خالی می‌کنند.

حتی ممکن است با ارسال یک پیامک از شما بخواهند به بهانه دریافت جایزه خود، پولی را به حساب آنها واریز کنید. اتفاق پیش آمده برای یکی از همکاران خود را برای شما بازگو می‌کنم.

ابتدا پیامکی به تلفن همراه وی ارسال شد با این متن که «مشترک گرامی لطفا جهت ثبت نام و دریافت هدیه خود هرچه سریع‌تر با شماره ارسال شده تماس بگیرید».

پس از تماس، گفته شده بود که برای دریافت حواله خودرو حداکثر تا 10 دقیقه دیگر مبلغی را واریز کنید. در غیر این صورت حواله به شخص دیگری داده می‌شود. همچنین تا شب اسم شما به عنوان برنده در شبکه تلویزیونی سراسری زیرنویس خواهد شد.

طبق اعلام رئیس پلیس فتای تهران پس از اجرای طرح رمز دوم پویا، جرایم مربوط به فیشینگ کمتر شده است. اینگونه کلاهبرداری‌ها نسبت به سال قبل 50 درصد کمتر شده است.

 

خرید سیم کارت بدون کارت ملی با شناسنامه

 

اما با شیوع بیماری کرونا، این آمار دوباره افزایش پیدا کرده است و کلاهبرداران برای خالی کردن حساب افراد از ربات‌های تلگرامی استفاده می‌کنند.

ظاهرا این ربات‌ها به بانک متصل بوده و اطلاعاتی مثل رمز دوم کارت را از کاربر می‌گیرند. در نهایت سارق بدون اینکه اثری از خود بگذارد حساب افراد را خالی می‌کند.

چطور از تعداد سیم کارت‌های به نام خود مطلع شویم؟

به کمک چندین روش می‌توانید از تعداد سیم کارت‌هایی که به نام شما ثبت شده باخبر شوید. در نتیجه می‌توانید از سواستفاده‌هایی که ممکن است پیش بیاید جلوگیری کنید.

1. در روش اول کد ملی خود را به شماره 3000150 یا 3000504901 ارسال کنید تا از تعداد این خط‌ها با خبر شوید.

هر مشترک می‌تواند در هر 10 روز فقط یکبار از طریق این سامانه تعداد خطوط را استعلام بگیرد.

2. در روش دوم می‌توانید از سامانه استعلام تعداد خطوط در پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کمک بگیرید.

این سامانه از مهرماه 94 راه‌اندازی شده است. مشترکین تلفن همراه می‌توانند به مراجعه به آن از تعداد سیم کارت‌های ثبت شده با کد ملی خود باخبر شوند.

در این مطلب درباره سیم کارت بی هویت یا سیم کارت یکبار مصرف صحبت کردیم. بیشتر استفاده این سیم کارت‌ها برای ایجاد مزاحمت‌های تلفنی، کلاهبرداری و پیامک تبلیغاتی است.

 

سیم کارت یکبار مصرف

 

در نتیجه توصیه ما به شما این است که تنها به دلیل راحتی خرید و ارزان بودن، هرگز به سراغ خرید این سیم کارت‌ها نروید.

زیرا در صورت بروز مشکل، مسئولیت آن بر عهده شما خواهد بود. همچنین هرگز بر روی لینک‌های ارسالی از شماره‌های ناآشنا کلیک نکنید. زیرا با ورود به درگاه‌های پرداخت جعلی موجودی حساب شما را خالی خواهند کرد.

آیا شما هم تجربه خرید این نوع سیم کارت‌ها و یا مزاحمت‌های مربوط به آن را داشته‌اید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست