وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | خدمات سیم کارت

قیمت سیم کارت چگونه تعیین می‌شود؟ + بررسی دقیق عوامل موثر

انتشار ۱۳۹۹/۱۰/۶ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۱۰/۶ ۱۲:۵۸ . ۲۸۰۷ بازدید

همواره در تمامی کسب و کارها کالا و یا خدمات ارائه شده از جنبه‌های مختلف بررسی و درجه بندی می‌شوند تا بتوان برای آنها قیمت مناسبی تعیین کرد، بازار خرید و فروش خط نیز از این قاعده مستثنا نیست.

با نگاهی به تاریخچه ورود سیم کارت یا به نوعی تلفن همراه در ایران می‌توانیم بگوییم که سرنوشت خرید و فروش سیم کارت در ایران فراز و فرود های بسیاری داشته، گاهی در اوج و گاهی در پایین ترین نقطه ذلت.

اگر شما هم کنجکاو هستید تا بدانید سیم کارت‌ها به چه صورت قیمت گذاری می‌شوند و چه عواملی باعث تعیین میزان قیمت سیم کارت میشود در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

 

قیمت گذاری رایگان سیم کارت

 

نحوه قیمت گذاری سیم کارت 

نخستین مرحله از راه اندازی فناوری تلفن همراه در سال 73 با ظرفیت 9200 شماره در شهر تهران آغاز شد. برای اولین بار که عرضه رسمی سیم کارت در ایران آغاز شد و برای نخستین بار اولین آگهی‌ها برای معرفی تلفن همراه با عنوان شبکه تلفن متحرک به دو صورت قابل نصب در خودرو یا به صورت دستی در اختیار متقاضی قرار داده می‌شود تا در حال تردد، توقف در منزل یا محل کار مورد استفاده قرار گیرد نقش بست.

سیم کارت در ایران به نوعی، به بازاری برای دلال‌ها بدل شد و این ماجرا به میان مردم هم کشیده شد، تا آنجایی که یک خانوار برای خرید سیم کارت بیشتر تمام اعضا را پشت صف خرید سیم کارت به خط می‌کرد. و همین باعث شد تا برای قیمت گذاری سیم کارت ها از روش های جدید و بر اساس توجه به عوامل موثری چون نوع رند بودن آن خط صورت گیرد.

نحوه قیمت گذاری سیم کارت‌ ها در بازار است و توسط مرجع خاص و یا مشخصی اعلام نمی‌شود فعالین در حوزه سیم کارت بر اساس نوع سیم کارت قیمت گذاری می‌کنند و بسته به رند و معمولی بودن سیم کارت‌ها و بستگی به اپراتور سیم کارت دارد.

قیمت خط‌هایی که از سوی اپراتور ارائه می‌شود مشخص و ثابت بوده ولی در بازار خرید و فروش سیم کارت، قیمت سیم کارت به سیم کارت، متفاوت است و قیمت دقیقی برای خطوط رند نمی‌توان مشخص کرد و تنها مرجع قیمت عرف بازار است.

برای مثال قیمت گذاری سیم کارت همراه اول با قیمت سیم کارت ایرانسل متفاوت است و همین طور قیمت گذاری روی سیم کارت  دائمی و اعتباری نیز با هم تفاوت دارد و قیمت سیم کارت بسته به نوع شماره سیم کارت (رند و معمولی) کم و زیاد می‌شود.

استعلام قیمت سیم کارت

برای دانستن قیمت دقیق و بروز سیم کارت وارد لینک بالا بشوید.

* پایان کادر

از آنجا که سیم کارت 0912 همواره داغ ترین بازار خرید و فروش را داشته، بدیهی است که هر چه میزان مرغوبیت رندی یک خط بالاتر باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

به صورتی که هر چه شماره رند تر باشد از نظر قیمتی گران تر می‌شود. برای خرید خط همراه اول باید دقت بیشتری داشته باشیم قیمت گذاری سیم کارت همراه اول در درجه اول بسته به کد سیم کارت دارد.

یعنی سیم کارت‌هایی که با کد یک شروع می‌شوند از ارزش بالاتری نسبت به بقیه کدها دارند و سیم کارت‌های با کد صفر جزو ارزانترین سیم کارت‌های 0912 می‌باشد، مگر اینکه سیم کارت رند باشد و با توجه به رند بودن آن ارزش گذاری می‌شود یعنی هر چه سیم کارت رند تر باشد طبیعتا از ارزش بالاتری برخوردار است به طوری که یک سیم کارت با کد پنج رند می‌تواند از سیم کارت با کد یک معمولی گران تر باشد.

 

تشخیص نوع سیم کارت ایرانسل

 

بر همین اساس سیم کارت‌ها به صورت 38 الگو قیمت گذاری می‌شوند که شامل:

  • رند آیینه‌ای
  • رند پله‌ای از اول-رند پله‌ای از آخر
  • رند 3 پله‌ای
  • رند ترازویی
  • رند تاریخ تولدی 
  • رند ترتیبی از اول-رند ترتیبی از آخر
  • رند تکرار پیش شماره
  • رند تکرار دو رقم یکی 
  • رند جفت از اول-رند جفت از آخر
  • رند 3 جفت از اول-رند 3 جفت از آخر
  • رند حروفی
  • رند ده دهی از اول-رند ده دهی از آخر
  • رند صد صدی
  • رند کد پایین
  • رند گفتاری
  • رند میلیونی 
  • رند متشکل از 2 رقم
  • رند هزاری از اول-رند هزاری از آخر
  • رند 3 رقم یکی از اول- رند 3 رقم یکی از وسط- رند 3 رقم یکی از آخر
  • رند 4 رقم یکی از اول- رند 4 رقم یکی از وسط- رند 4 رقم یکی از آخر
  • رند 5 رقم یکی از اول- رند 5 رقم یکی از وسط- رند 5 رقم یکی از آخر
  • رند 6 رقم یکی از اول- رند 6 رقم یکی از آخر
  • رند 7 رقم یکی

در نتیجه باید در خرید خط دقت و وقت کافی را  بگذاریم. نکته دیگری که در قیمت گذاری سیم کارت ها تاثیر دارد، صفر، کارکرده یا در حد صفر بودن سیم کارت‌ها است و معمولا تفاوت قیمتی بین آن‌ها است که سیم کارت‌های صفر با شماره‌های معمولی معمولا 30 درصد گران تر از سیم کارت‌های کارکرده معمولی هستند.

سیم کارت‌هایی که صفر مشابه آن‌ها در بازار موجود است معمولا در محدوده خاص قیمتی هستند زیرا فروشندگان در رقابت قیمت هستند و این باعث میشود که قیمت آن‌ها به صورت غیر عادی بالا نرود ولی در مقابل قیمت سیم کارت هایی که صفر آن‌ها در بازار موجود نیست و به نوعی کمیاب هستند، بسته به قیمت گذاری شخص فروشنده سیم کارت دارد.

یکی از راه‌های تشخیص سیم کارت صفر این است که با شماره تماس برقرار کنید در صورتی که با پیغام این شماره در شبکه موجود نیست مواجه شدید یعنی خط صفر است در غیر این صورت باید به مراکز پیشخوان دولت مراجعه کنید.

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار روی قیمت سیم کارت ها تهران یا شهرستان بودن سیم کارت‌ها است سیم کارت‌های تهران اهمیت بالاتری نسبت به سیم کارت‌های شهرستان دارند و به همین علت خرید و فروش سیم کارت‌های شهرستان از اهمیت کمتری برخوردار است و به نوعی خرید و فروش این سیم کارت‌ها در تهران کار راحتی نیست.

تشخیص نوع رند سیم کارت

با کلیک روی لینک بالا به راحتی به صفحه تعیین نوع رند سیم کارت دسترسی پیدا کنید.

قیمت انواع سیم کارت

 

مزایده‌های آنلاین و قیمت گذاری سیم کارت

هر چند پس از گذشت 22 سال به نظر می‌رسد خرید سیم کارت دائمی با آمدن سیم کارت‌های اعتباری از رونق افتاده باشد اما همچنان خرید و فروش سیم کارت‌های دائمی در ایران ادامه دارد تا آنجایی که حتی برخی سایت‌ها برای فروش آن حراجی‌های آنلاین می‌گذارند.

این حراجی‌ها در واقع مزایده‌هایی در فضای مجازی هستند که سیم کارت‌ها را به افرادی می‌فروشند که بالاترین پیشنهاد را برای خرید داده باشند.

عموما از زمان آغاز حراج تا پایان آن سه روز است. قیمت‌ها عموما بر اساس قیمت پایه به مزایده گذاشته می‌شود. بالاترین قیمت برای خرید یک سیم کارت با شماره‌ای تقریبا رند در این حراجی تا سقف 100 میلیون تومان پیشنهاد شده است.

ضوابط و شرایط جالب مزایده‌های سیم کارت‌ها

در قوانین ثبت نام برای شرکت در این مزایده‌ها آمده است که شرکت کنندگان موظفند معادل 30 درصد مبلغ پایه را بابت یک شماره تلفن بعنوان تضمین شرکت در حراج یا همان ودیعه شرکت پرداخت کنند.

بر فرض مثال هر فرد برای شرکت در حراج یک سیم کارت با قیمت پایه 11 میلیون تومان باید حدود 3 میلیون و 600 هزار تومان به حساب شرکت واریز کند.

البته این پول در صورت شرکت در حراجی و عدم موفقیت در خرید به حساب شرکت کننده بازگردانده می‌شود. شرکت کنندگان موظفند حداقل قیمت پیشنهادی را با رعایت نرخ افزایش، پیشنهاد دهند.

یعنی نرخ افزایش در هر پیشنهاد نمی‌تواند بیش از 30 درصد و کمتر از 5 درصد قیمت پایه باشد. با این تفاسیر در پایین ترین حالت برای شرکت در مزایده یک سیم کارت با قیمت پایه 11 میلیون تومان باید پیشنهاد شما 550 هزار تومان از قیمت پایه بیشتر باشد.

همچنین شرکت کنندگان در این مناقصه تنها می‌توانند در بالاترین حالت ممکن 3 میلیون و 600 هزار تومان اضافه بر قیمت پایه سیم کارت 11 میلیون تومانی پیشنهاد کنند.

در بخشی دیگر از قوانین این سایت‌ها آمده است که در صورتی که برنده نهایی از واریز کل بهای مورد حراج خودداری و یا از شرایط معامله عدول کند، ودیعه او به نفع موسسه رفاهی ضبط و به برنده دوم ابلاغ می‌شودتا نسبت به پرداخت اقدام کند.

در واقع در صورت عدم تمایل برنده اول مبلغ 30 درصد از قیمت پایه سیم کارت که فرد برای شرکت در مزایده به حساب سایت ریخته است پس باز نخواهد گرفت.

 

قیمت سیم کارت اعتباری

 

خرید فله‌ای سیم کارت، سود در جیب فروشنده 

بر اساس آماری که محمود واعظی، وزیر ارتباطات ارائه کرده است، بیش از 100 میلیون سیم کارت در دست 80 میلیون ایرانی وجود دارد. در طول سال‌های اخیر همزمان با استقبال و تمایل مردم به خرید سیم کارت، آمدن سیم کارت‌های اعتباری سبب کاهش فروش سیم کارت‌های دائمی در شرکت‌ها شد و بخش عظیمی از سیم کارت‌های دائمی روی دست شرکت‌ها ماند.

با این حال همراه اول با عنوان رسمی شرکت ارتباطات سیار در ایران برای افزایش فروش خود دست به اجرای طرح‌هایی برای فروش سیم کارت‌های خود زد.

طرح 20 یکی از این طرح‌ها بود که بر اساس آن افراد می‌توانند سیم کارت دائمی با قیمت حدود 170 هزار تومان را از دفاتر خدمات ارتباطی و یا فروشگاه‌های همراه اول خریداری کنند و از امکان پرداخت دو مرحله‌ای قیمت سیم کارت برخوردار شوند.

در طرح پرداخت دو مرحله‌ای، علاقمندان می‌توانند با پرداخت 20 هزار تومان در زمان خرید صاحب سیم کارت دائمی شوند. این افراد تا پایان سال فرصت دارند تا سیم کارت دائمی خریداری شده را فعال کنند.

هنگام فعالسازی نیز میزان تفاوت مبلغ که حدود 150 هزار تومان است را باید پرداخت کنند. در اصل صاحبان سایت‌های مزایده‌ای با شرکت در این طرح می‌توانند صاحب سیم کارت‌هایی با قیمت مجموع 180 هزار تومان باشند و با گذاشتن این سیم کارت‌ها در مزایده می‌توانند سود کلانی را به جیب بزنند.

چهار عامل موثر در قیمت گذاری سیم کارت

اعتباری یا دائمی بودن سیم کارت

بیشترین تاثیر قیمت سیم کارت مربوط به دائمی با اعتباری بودن سیم کارت است. 

0912 بودن سیم کارت

فاکتور دوم قیمت گذاری سیم کارت به 0912 مربوط می‌شود، باید بدانید که 0912 گران ترین و با ارزش ترین کد سیم کارت در ایران است.

صفر یا کارکرده بودن سیم کارت 

فاکتور سوم و موثر در قیمت گذاری سیم کارت صفر یا کارکرده بودن آن است حتما این موضوع را در نظر بگیرید که صفر بودن سیم کارت می‌تواند تا 100 درصد در قیمت سیم کارت موثر باشد.

کد سیم کارت

عامل چهارم قیمت گذاری سیم کارت 0912 کد آن است، برای مثال قیمت سیم کارت 0912 کد 1 چند برابر قیمت سیم کارت 0912 کد 0 است. اما مسئله این جا تمام نمی‌شود! چون برای قیمت گذاری دقیق سیم کارت 0912 به رند بودن سیم کارت نیز توجه می‌شود و روی قیمت آن 100 درصد تاثیر گذار است.

  آیا از قیمت دقیق سیم کارت خود اطلاع دارید؟ از مزایده آنلاین سیم کارت چه میدانید؟

مطالب مرتبط
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
بلاگ | لوازم جانبی
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
امروزه ساعت های هوشمند سیم کارت خور یا واچ فون، یکی از محبوب ترین گجت ها و فناوری های جدید و مدرن است. این ساعت به دلیل کاربردهای فراوانی...
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
بلاگ | سیم کارت
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
جالب است بدانید در دوران قدیم سیم کارت های رند جذاب و منحصر به فرد بودند. این موضوع باعث شده سیم کارت های رند از دیگر سیم کارت ها جدا شوند...
شرایط خرید سیم کارت اقساطی 0912 چگونه است؟
بلاگ | سیم کارت
شرایط خرید سیم کارت اقساطی 0912 چگونه است؟
چگونه می توانیم سیم کارت اقساطی 0912 بخریم؟ شرایط خرید سیم کارت اقساطی 0912 چگونه است ؟ سوالات بسیاری که در ذهن مشترکین وجود دارد ، برای...
فروش سیم کارت همراه اول در قالب توکن NFT
بلاگ | اخبار اپراتورها
فروش سیم کارت همراه اول در قالب توکن NFT
شرکت همراه اول اولین اپراتور ایران دو سیم کارت را به صورت نمادین در قالب توکن NFT در سامانه به نام بی تا ققنوس منتشر کرد. اپراتور همراه...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست