وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | اخبار اپراتورها

چرا باید از سیم کارت کودک و نوجوان برای افراد زیر ۱۳ سال استفاده کرد؟

انتشار ۱۳۹۸/۷/۲۹ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۴/۷ ۱۳:۰۸ . ۱۶۶۹۸ بازدید

این که در دنیای امروز، کودکان و نوجوانان هر کدام یک گوشی تلفن همراه هوشمند یا تبلت به دست بگیرند و از آن استفاده کنند چندان اتفاق عجیب و غریبی نیست و اغلب کودکان و نوجوانان این روز ها در خانه های ایرانی ها با موبایل خود بازی می کنند. سرگرمی های دیروز، بازی در کوچه و هم سن و سالان دیگر به تاریخ پیوسته و دیگر کمتر بچه ای را در کوچه و خیابان می بینید که با دوستانش فوتبال بازی می کند یا با آن ها وقت می گذارند. وجود گوشی در دست این رده سنی می تواند مخاطرات بسیاری داشته باشد، در جهانی که ساخته شده از اینترنت، دیتا و ارتباطات است بی شک در دست داشتن یک گوشی هوشمند حتی برای بزرگسالان می تواند مشکلاتی ایجاد کند چه برسد به کودکانی که آسیب پذیری چندین برابری دارند. 

با ظهور اینترنت همچنان که استفاده های بسیار مثبت و خوبی از آن می شود و زندگی آدمی را با تحول بزرگی روبرو کرده، اما متاسفانه برخی از افراد سودجو در این فضا به دنبال منافع خود هستند که گاه این منافع با فساد، فحشا و خشونت و دیگر مسائل منزجر کننده مواجه است. به همین دلیل فضای اینترنت همواره می تواند مانند شمشیر دو لبه عملکرده و در مواقعی سودمند باشد و در مواقعی دیگر موجبات ضرر را فراهم سازد. حالا در این فضای مشوش و سردرگم، کودکان و نوجوانان ممکن است با مسائلی روبرو شوند که آن ها را درگیر اتفاقات نا ثوابی کند که زندگی آینده و حال آنان را تحت تاثیر قرار دهد.

چرا باید از سیم کارت کودک و نوجوان برای افراد زیر ۱۳ سال استفاده کرد؟

آشنایی با سیم کارت های کودک و نوجوان

اپراتور های برای رفع این دغدغه ها و افزایش ضریب امنیت روانی کودکان در فضای مجازی و استفاده از تلفن همراه، اینترنت و مکالمات اقدام به ارائه سیم کارت هایی با عنوان سیم کارت کودک و نوجوان کرده اند که می تواند خیال والدین را از امنیت فرزندشان در این فضا تا حد زیادی آسوده سازد.

سیم کارت های کودک و نوجوان، عمدتا با ارائه یک یا چند مورد از خدمات مانند مکالمه صوتی، مکالمه تصویری، اینترنت، پیام کوتاه و یا پیام های چند رسانه ای یا همان MMS فعال می شوند و به دست مشتری می رسند. البته بر اساس نوع اپراتوری که این سیم کارت ها را ارائه می کند، ممکن است برخی ویژگی ها مانند تماس خانوادگ و یا تماس های گروهی نیز به ویژگی های این سیم کارت ها افزوده شود. 

سیم کارت های کودک و نوجوان به طور کامل تحت نظارت والدین می باشد و پدر و مادر کودک می توانند به طور کامل محدودیت های مورد نظرشان را روی سیم کارت اعمال کنند. 

کدام اپراتورها سیم کارت کودک و نوجوان دارند؟

تا این لحظه تنها دو اپراتور کشور موفق به راه اندازی سرویس سیم کارت کودک و نوجوان شده اند. رایتل در این زمینه پیشرو بوده و توانسته سیم کارت های کودک و نوجوان را پیش از سایر رقبا راه اندازی و به متفاضیان ارائه نماید.

رایتل با ارائه این نوع سیم کارت ها، مدتی است بازار خوبی در این مورد را تصاحب کرده است. اپراتور سوم کشور، برای استقبال هرچه بیشتر والدین و کودکان به این سیم کارت ها، خدمات گوناگونی را در کنار سیم کارت به عنوان یک آپشن و هدیه ویژه به مشترکین ارائه می کند. کافه رایتل یکی از این خدمات است که می تواند دسترسی به بسیاری از انیمیشن های روز دنیا و منتشر شده در تلویزیون و دیگر رسانه های تصویری را به مشترک ارائه کند.

 

سیم کارت کودک رایتل

آپارات کودک بخش ویژه ای در سایت آپارات است که ویژه مشترکین رایتل و دارندگان سیم کارت های انیمیشن ها و برنامه های مناسب این رده سنی و همچنین کارتون ها و سریال های ایرانی و خارجی مناسب رده سنی کودک ارائه می کند.

نبات نیز مجموعه ای گوناگون از داستان، بازی و سرگرمی های مختلف است که می تواند ساعات متمادی کودک را سرگرم کند.

این نوع سیم کارت ها، اساسا فضای اینترنت را مناسب کودک و نوجوان ارائه می دهند و والدین به طور کلی می توانند روی محتوایی که فرزندشان به آن دسترسی دارد نظارت کامل داشته باشند. همچنین سرعت و حجم اینترنت مصرفی در این نوع سیم کارت ها نیز به نحوی است که والدین از اپراتور درخواست می کنند، به عنوان مثال سرعت از حدی فراتر نخواهد رفت و محدودیت هایی برای دانلود نیز اعمال می شود.

سیم کارت درسا؛ سیم کارت کودک و نوجوان همراه اول

همراه اول نیز در کنار رایتل دومین اپراتوری است که توانسته سیم کارت های کودک و نوجوان را به متقاضیان عرضه کند. این اپراتور نام این نوع سیم کارت ها را سیم کارت درسا نهاده و با این نام در دسترس قرار دارد.

همراه اول به طور کلی امکان برقراری تماس صوتی و تلفنی را در این نوع از سیم کارت ها لغو کرده، همچنین کاربر امکان ارسال و دریافت پیام کوتاه را نیز ندارد و نمی تواند به این طریق اراتباط برقرار کند. درسا اما امکان اتصال به اینترنت را در فضای امن و با محدودیت های ویژه داراست و به نوعی کاربر را به یک اینترانت متصل می کند که مملو از محتوای سالم و امن می باشد. کودک یا نوجوان دارنده سیم کارت های درسا، به طور کلی به محتوای مناسب سن خود در فضایی امن دسترسی دارد. والدین به طور کامل می توانند از جزئیات و محتوای دیده شده توسط فرزندانش کسب اطلاع کرده و بصورت مرتب این محتوا را پالایش و بررسی کنند. از طرفی امکان بررسی ساعات و زمان استفاده کودک از تلفن همراه هوشمند یا تبلت فراهم شده و والدین او می توانند به این آمار دسترسی داشته باشند. 

 

سیم کارت درسا

با استفاده از سیم کارت درسا، برای نصب برنامه روی گوشی نیز محدودیت هایی اعمال می شود. در این نوع سیم کارت، به طور کامل دسترسی آسان به محتواهای چندرسانه مناسب کودک و نوجوان برقرار شده و مشترک می تواند از آن ها استفاده نماید. 

همچنین درسا دارای زیست بوم مجازی است که در آن محتواهای آموزشی مورد نیاز کودک و نوجوان، تفریحات و سرگرمی های مختلف و نیز سایر محتواهای جذاب برای این رده سنی وجود دارد.

درسا رایانا نیز نام یک سرویس پست الکترونیکی رایگان است که به کودک و نوجوانی که از مشترکین سیم کارت است این اجازه را می دهد که به راحتی ایمیل ارسال نماید.

تهیه سیم کارت های کودک و نوجوان

به طور کلی در مورد هر دو اپراتور، سیم کارت های مورد اشاره به افرادی تعلق می گیرد که زیر 18 سال سن دارد و افراد بالای 18 سال نمی توانند از خدمات این سیم کارت ها استفاده کنند. لازم به ذکر است که ثبت نام آن نیز توسط والدین باید صورت بگیرد یعنی کودک به تنهایی نمی تواند سیم کارت را به دست آورد و از آن جایی که سند سیم کارت کودک و نوجوان به نام والدین کودک صادر می شود، کنترل روی سیم کارت را ساده تر می کند.

مطالب مرتبط
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
بلاگ | خدمات سیم کارت
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
امروزه با پیشرفت تکنولوژی شما می توانید به راحتی توسط امکاناتی مانند سامانه‌ های الکترونیکی، تلفن بانک، کدهای دستوری و یا اپلیکیشن های پرداخت...
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
بلاگ | لوازم جانبی
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
امروزه ساعت های هوشمند سیم کارت خور یا واچ فون، یکی از محبوب ترین گجت ها و فناوری های جدید و مدرن است. این ساعت به دلیل کاربردهای فراوانی...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
بلاگ | سیم کارت
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
جالب است بدانید در دوران قدیم سیم کارت های رند جذاب و منحصر به فرد بودند. این موضوع باعث شده سیم کارت های رند از دیگر سیم کارت ها جدا شوند...
تعداد 6 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 3.5
3
1
0
0
2
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. اقا من گوشی خریدم ولی سیمکارتم تو گوشی قبلیمه و گوشی جدیدمم میگیرند، شما ها چی فک کردین من فقط دوس دارم واتساپ گوشی جديدم باشه شما همونم دارین منع میکنین!واقعا کع

  2. منم ۱۵ سالمه گوشی دارم ولی بهم سیمکارت نمی دن برای چی این مقابه ها ی چرت مط گین که پدر و مادر ها برای ماها سیم نگیرن شما خودتون راضی هستید که برانامخه هایی که دوست دارین داشته باشین را کسی برای شما منع کنه این کارتون درست نیس

  3. سلام من فهیمه هستم به سن ۱۵ سالگی سیم کارت می خوام ولی اولیام نمی زارن همش خواب سیم کارت میبینم من ناراحت هستم همش اهنگ مرتضی پاشایی گوش می دم مادرم میگه همین دیگه سیم کارت نمی خریم برات

  4. ببخشید ولی این مسخره بازیا دیگه چیه اینو برای یه بچه ی ۱۴ ۱۵ ساله بگیرید ناراحت میشه اگه میخواد اینطوری باشه که دیگه گوشیو ازش بگیرن بهتره ایا برای بچه ۹ ۱۰ ساله مناسبه نه ۱۳ ۱۴ و... اینا بچه یه هری پاتر نمیتونه ببینه تو اینا 😑😐

  5. fvhd ;,n;hk

  6. عالي بود

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست