وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | اخبار اپراتورها

فروش سیمکارت به اتباع محدودیت دارد یا بلامانع است؟ + ماجرای بازیگر سینما

انتشار ۱۳۹۹/۸/۲۴ . ۷۱۸۷ بازدید

فرشته حسینی، بازیگر افغانستانی سینمای ایران، که به دلیل مشکل مادرش و عدم فروش سیمکارت به اتباع در اینستا نوشت: امروز وقتی خواهر کوچکم نتوانست در مدرسه‌ی آنلاین شرکت کند، مادرم متوجه این میشود که سیم‌کارتش مشکلی دارد، به مخابرات می‌رود و مشکل را مطرح میکند و مثل همیشه به مادرم می‌گویند: صاحاب سیم‌کارت باید باشد! حالا این صاحاب سیم‌کارت یک فردی بوده که قادر به خرید سیم‌کارت بوده و حالا در دسترس نیست و برای مادرم زمانی سیم‌کارت خریداری کرده، چون مادر من مدارک اقامتی‌اش “کارت آمایش” است نمی‌تواند خودش سیمکارتی بخرد.

کارت آمایش، یک کارت ‌است که اتباع افغانی‌ به صورت “قانونی” تاکید می‌کنم “قانونی” در ایران زندگی می‌کنند، و هرساله بابت تمدید آن هزینه نه چندان کمی دریافت میکنند. بنابراین مشکل سیم‌کارت مادرم را حل نمی‌کنند و سیمکارت جدیدی هم به او نمی فروشند. ایشان با من تماس گرفت و گفت: امروز روز بسیار بدی داشتم، زهرا همه‌ی امروز را گریه کردچون نتوانست درس یاد بگیرد. او گفت من هم امروز در مخابرات گریه کردم چون نتوانستم هیچ کار دیگری بکنم!

آقا یا خانم مسئول! خانواده‌ی من، مادر من، به صورت کاملا “قانونی” و با مدارکی که خود داده‌اید در این کشور زندگی میکنند؛ پس چرا حق خرید سیم‌کارت ندارند؟ چرا خواهر من در کشوری که در آن “به دنیا” آمده نباید بتواند با آرامش خاطر درس بخواند و هر روز باید نگران چیزی باشد؟ آقا یا خانم مسئول بهتر است بدانید که خواهر من فارسی صحبت میکند و هنوز فرق نژاد را نمی‌داند، پس اگر گریه می‌کند فقط برای این است که می‌خواهد درس بخواند. من در این کشور احساس تعلق خاطر میکنم با خودش و آدم‌هایش، ۲۳ سال پیش به دنیا آمدم و بزرگ شدم. 

پس تکلیف ما را مشخص کنید! اگر مدارک قانونی داریم و قانونی زندگی می‌کنیم، بعد سالها این بازی‌ها چیست؟ اگر این مدارک از نظر شما نا کار آمد است که خب فکری برای مدارک بکنید؟ امروز برای بی‌ارزشترین چیزی که حتی نباید یک مشکل بحساب آید مادر من، عزیز من در مخابرات گریه کرده است. من منتظر پاسخی هستم از طرف هر مسئولی! 

 فرشته حسینی و سیمکارت

 

مشکلی برای فروش سیمکارت به اتباع نیست

جهرمی وزیر ارتباطات نیز بعد از اطلاع از پست این بازیگر در شبکه های اجتماعی توییتی زد و گفت: برای فروش سیمکارت به اتباع افغانی هیچ مانعی در صورت داشتن مدارک اقامتی معتبر وجود ندارد. و در ادامه افزود وقتی که موضوع را بررسی کرده مشخص شده که هیچ استعلامی نیز از سوی سامانه احراز هویت برای واگذاری سیمکارت به مادر این خانم تنظیم و انجام نشده است.

با توجه به مسائل گفته شده دفتر ارتباطی مربوطه از وظایف خود سرپیچی و تخطی کرده و در واقع آنها می‌خواستند با رسیدگی نکردن به این موضوع هزینه بیشتری از ایشان دریافت نمایند؛ که انصافا این کار، بی‌وجدانی است. وزیر ارتباطات بیان کرد که برای دلجویی و رفع مشکل مدیر ارتباطات با ایشان تماس گرفته‌اند و باید دفتر متخلف شناسایی و بطور قانونی با آن برخورد شود. از این پس اتباع افغانی و سایرین میتوانند با شماره گیری 195 شکایات خود را ثبت نمایند. که در پستی نیز این موضوع را بطور عمومی مطرح کرد که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

سامانه شاهکار (شبکه احراز هویت کاربران) چگونه کار می کند؟

کسب و کارهایی که در فضای مجازی فعالیت دارند می توانند برای احراز هویت کاربران از شاهکار استفاده کنند اما نه هر کسب و کاری!

جهرمی وزیر ارتباطات

 

دلایل عدم فروش سیمکارت به اتباع توسط اپراتورها

چند سالی هست که برخی از رسانه‌ها از کوتاهی ارائه خدمات به مهاجرین و اتباع کشور از جمله افغانی ها بدون هیچ سندی گلایه و شکایت میکنند. 5 سال پیش مدیران ارتباطات اپراتورهای مختلف برای عدم فروش و مالکیت سیمکارت به اتباع دلایل متعدد و بهانه های خاص خودشان را داشتند و یا می گفتند که برای اتباع خارجی می توان بعد از اینکه احراز هویت انجام میشود و با داشتن گذرنامه سیمکارت گرفت.

نکته‌ی دیگر اینکه در آن زمان یکی از اپراتور ها بجز شرط گذرنامه، داشتن مجوز اقامت نیز ملاک خرید سیمکارت قرار داده بود و مجوز و امکان خرید سیمکارت های دائمی و اعتباری را در این دو صورت برای اتباع افغانی مجاز می دانست. 

امروزه هم اگر در برخی از خبرگزاری ها یا رسانه‌ها در رابطه با این موضوع می‌شنویم به این دلیل است که برخی از نمایندگی ها یا دفاتر فروش اطلاعات دقیقی از رویه فروش سیمکارت به اتباع افغانی یا خارجی یا ندارند به همین علت کار خود را راحت کرده و برخلاف قوانین  از دادن خدمات به آنها کوتاهی میکنند.

یک موضوع جدیدی هم که در روزهای اخبر مطرح شد و وزیر ارتباطات به آن واکنش نشان داد گلایه بعضی کاربران اجتماعی به اینکه چرا اتباع افغانی در صورتی که سیمکارتشان قطع شود باید آن را به نام یک فرد ایرانی ثبت کنند و برای خرید یک سیمکارت ناقابل و چیزی که اولویت مهمی در زندگی افراد نیست با مشکلات متعددی مواجه اند و اکثرا موفق به خرید نمی‌شوند؛ گفت: 

تمام مردم مهربان افغانستانی که در ایران زندگی میکنند و حضور غیرقانونی ندارند؛ برای مالکیت سیمکارت تلفن همراه یا داشتن خط تلفن ثابت مشکلی نداشته و می‌توانند برای خود این امکانات را فراهم نمایند و هیچ کدام از دفاتر حق تخطی از این قانون را ندارند.

فروش سیمکارت به اتباع

 

مدارک مورد نیاز برای فروش سیمکارت به اتباع:

مدیر اداره ارتباطات اپراتور اول سعید عسگری گفت: فروش سیمکارت به اتباع افغانی یا واگذار کردن آن با استفاده از گذرنامه معتبر و همچنین مجوز اقامت ونیز بعد از احراز هویت؛ می‌توانند به راحتی اینکار را انجام دهند.

وی در پاسخ به این سوال که افرادی نیز با وجود تمامی مدارک برای خرید سیمکارت موفق به انجام این کار نشده‌اند گفت: امکان دارد بعضی از دفاتر به دلیل آشنایی که به قوانین مرتبط با این مسئله را ندارند و یا تازه کار باشند کار این افراد شریف را مرتفع نسازند در غیر این صورت از جانب اپراتور اول هیچ موردی برای عدم واگذاری سیمکارت به اتباع خارجی وجود ندارد.

مدیر روابط عمومی اپراتور دوم: مدیر روابط عمومی اپراتور دوم با نام آرش کریم‌بیگی، در رابطه با فروش سیمکارت به اتباع خارجی همانند سعید عسگری گفت: اتباع افغانی برای خرید سیمکارت ایرانسل با داشتن گذرنامه معتبر و یا در صورت داشتن کارت ملی و شناسنامه جدید به دفاتر ایرانسل مراجعه نمایند.

کارت امایش برای خرید سیمکارت

 

رئیس انجمن فروشندگان سیمکارت و گوشی

رئیس انجمن فروشندگان سیمکارت، خرید گوشی و لوازم جانبی با نام افشار فروتن تاکید نمود: اتباع خارجی هیچ ممنوعیتی در این باره نداشته و با داشتن گذرنامه می‌توانند اقدام به خرید نمایند و در صورت انجام ندادن این کار توسط دفتری یک اشتباهی توسط آن دفتر صورت گرفته که باید بررسی شود.

فروتن در ادامه در پاسخ به این سوال که مدتی است که ثبت سند موبایل برای اتباع افغانی با مشکل و دشوارهایی روبه رو شده و در پی آن مشکلات واگذاری سیم‌کارت هم همراه داشته و علت چیست اظهار داشت: ما پس از بررسی و پرس و جو از دفاتر متفاوت به این نتیجه رسیدیم که این موضوع  به دلیل عدم هماهنگی بین بخش‌های مختلف بوده و به همین دلیل علت اجتناب نمایندگی‌ها و دفاتر مختلف به عدم فروش سیمکارت به اتباع افغانی عزیز شده ولی بطور کلی برخورد دفاتر در رابطه با این مسئله سلیقه ای بوده و برخی ها هم به نحو احسن این وظیفه را انجام میدهند. 

وی تاکید کرد در صورتی که شکایتی از این بابت ثبت شود ما موظف هستیم که پیگیری کنیم؛ و به دلیل اینکه دفاتر متعلق به یک بخش نیستند و مربوط به دفاتر پست یا پیشخوان دولت و غیره .. هستند؛ به راحتی هرگونه خطایی را میتوان به راحتی پیگیری نمود.

برای خرید سیمکارت‌های رایتل، اتباع افغانی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه و نمایندگی‌های رایتل و با ارائه مدارک قانونی خود؛ در تمام شهرهای کشور اقدام به تهیه سیمکارت نمایند. دکتر خزاعی گفت: تمامی بیمه‌شدگان خارجی که بیمه تامین اجتماعی دارند با توجه به شماره بیمه خود همانند شهروندان ایرانی درخواست سیمکارت‌های رایگان رایتل کنند.

فروش سیمکارت ایرانسل به اتباع

چگونه با کد بیمه تامین اجتماعی سیمکارت رایتل بخریم؟

 لازم به ذکر است که شرکت در این طرح و خرید سیمکارت رایتل از طریق کد بیمه تامین اجتماعی، فقط یک بار امکان پذیر است.

 حداکثر تعداد فروش سیمکارت به اتباع 

برخلاف کسانی که ملیت ایرانی دارند و می توانند 10 عدد سیمکارت به نامشان باشد؛ فروش سیمکارت به اتباع حداکثر تا 3 عدد امکان دارد و هر فرد خارجی با وجود کارت آمایش میتواند تا حداکثر 3 سیمکارت بنام خود داشته باشند.

کارت آمایش هم برای قانونی شمردن از سوی وزارت کشور به عنوان یک سند مانند کارت ملی برای خرید سیمکارت توسط هموطنان ایرانی عمل میکند. سامانه شاهکار نیز برای احراز هویت و ارتباط بین ارتباطات رادیویی و سازمان ثبت احوال برای شما قرار داده شده است تا اگر مشکلی در خرید سیمکارت وجود نداشت بتوانید برای آن اقدام نمایید.

 بنابراین اگر در بخش احراز هویت توسط سامانه شاهکار موردی پیش آمد و از طرف این سامانه شناسایی نشد به دلیل اینکه از قبل هم سابقه چنین مواردی را داشته ایم می توان اظهار داشت که یا به سازمان ارتباط رادیویی یا سازمان ثبت احوال برمیگردد. و برای رفع چنین اشکالاتی با امور مشترکین همراه اول باید با شماره 9990 تماس بگیرید.

گزارشات مختلف در پی شکایت برخی افراد و پیامهای زیادی که از جانب مخاطبان بوده موجب بازدیدهای میدانی از دفاتر فروش سیم‌کارت؛ در دولتی که حرف از تدبیر و امید و همدلی و ایجاد فضای امن برای تمام مسلمانان در سراسر کشور و یا حتی کشورهای خارجی حرف خودمان را نقض کرده و نتیجه ای عکس آن را داشته و با یک بی تدبیری باعث دلخوری اتباع افغانی در گوشه کنار کشور، در جایی که در آن زندگی می‌کنند شده است.

فروش سیمکارت همراه اول به اتباع

 

این بازبینی توسط چندین خبرگزاری از جمله تسنیم بود آنها گفتند بعد از ورود و صحبت با این دفاتر متوجه شدیم که خرید یک سیمکارت ناقابل با کارت‌های آمایش هم از جانب چندین دفتر و نمایندگی ممکن نبود و با برخورد غیر قابل توصیف و بدور از ادب از سوی بعضی از آنها مواجه میشدیم که می گفتند فروش سیمکارت به اتباع افغانی نداریم؛ و مشخص شد که از اسفند 96 سیم‌کارت‌های همراه اول به اتباع افغانی که هم کارت اقامت و کارت آمایش دارند تعلق نمی‌گیرد و همراه اول در رابطه با این موضوع هیچ گفتگویی نیز نکرده است.

با این حال انتظار اتفاقات پیش رو و یا حتی مهمتر از این موضوع را هم باید درو از چشم ندانیم و اینکه در آینده چه رویدادهایی برای مهاجران خارجی قرار است رخ دهد را فقط خدا عالم است…. البته بعد از موضوعی که برای خانم فرشته حسینی پیش آمد و جوابی که وزیر ارتباطات به صورت همگانی در اینستاگرام و توییتر منتشر کرد، امید است که اتفاقات در این مورد برای آخرین بار بوده که صورت گرفته است.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا سیمکارت آنقدر موضوع مهمی هست که موجب دلخوری اتباع افغانستانی شود؟ یا فروش سیمکارت به اتباع نباید یه قانون حل شده باشد، تا کار به این مسائل نرسد؟

مطالب مرتبط
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
بلاگ | خدمات سیم کارت
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
امروزه با پیشرفت تکنولوژی شما می توانید به راحتی توسط امکاناتی مانند سامانه‌ های الکترونیکی، تلفن بانک، کدهای دستوری و یا اپلیکیشن های پرداخت...
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
بلاگ | لوازم جانبی
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
امروزه ساعت های هوشمند سیم کارت خور یا واچ فون، یکی از محبوب ترین گجت ها و فناوری های جدید و مدرن است. این ساعت به دلیل کاربردهای فراوانی...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
بلاگ | سیم کارت
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
جالب است بدانید در دوران قدیم سیم کارت های رند جذاب و منحصر به فرد بودند. این موضوع باعث شده سیم کارت های رند از دیگر سیم کارت ها جدا شوند...
تعداد 2 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 4.5
1
1
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. سیمکارت موضوع مهمی نیست که بخاطرش ادم دلخور بشه دلخوری اصلی ازاونجایی پیش میادکه وقتی مدرکی که خود ایران به قانونی بودنش تاکید داره وزمانی که بخای کاردفتری انجام بدی و کسی به عنوان قانونی بودن قبولش نداره دلخوری ایجاد میکنه

  2. به نظر بنده مهاجری که نیمی از عمرش را در این کشور گذرانده ،ودر روزهای خوب وبد در کنار هم کیشان ایرانی خود بوده ،حتمأ تا باحال هویتش از سوی مراجع قانونی تأیید شده است ،وقابل اعتماد می‌باشد ،دور از انصاف است که در روزگار کنونی که زندگی عادی انسانها ،اعم از آموزش ،اشتغال ،امکانات شهری و ... به یک سیم‌کارت ناقابل پیوند خورده ،آن را از این قشر صادق وزحمت کش دریغ کنیم

    پاسخ :

    سلام همراه عزیز مای رند،‌وقت بخیر. با سپاس از اظهار نظر شما، امیدواریم روزی برسد که در تمام دنیا افراد بتوانند با برابری از امکانات مختلفی مانند سیم کارت و... بهره‌مند شوند. ❤️

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست