وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | تکنولوژی

معرفی انواع گلس گوشی موبایل

انتشار ۱۳۹۹/۱/۱۲ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۲/۶ ۱۲:۲۶ . ۷۴۹۴ بازدید

امروزه با توجه به قیمت های سرسام آور اسمارتفون ها داشتن یک محافظ، اصلی ترین نیاز برای مشتریان است و همین امر موجب شده تا بازار طراحی و فروش انواع گلس های موبایل بیش از پیش رونق داشته و توجه ویژه ای به آن بشود. حتی با وجود اینکه کمپانی های بزرگ سعی در تولید صفحات مقاوم و ضد خش داشته اند بازهم اولین موردی که بعد از خرید تلفن همراه مورد توجه قرار می گیرد، پیدا کردن گلس یا محافظ صفحه نمایش مناسب برای گوشی است.

گلس گوشی موبایل

چرا باید برای گوشی خود محافظ صفحه بخریم؟

مهم ترین و برجسته ترین مورد در گوشی صفحه نمایشی است که از آن استفاده می کنیم و همین امر به خودی خود لزوم استفاده از محافظ صفحه نمایش را برای ما آشکار می کند. همیشه بعد از خریدن گوشی دلخواه خود مهم ترین دغدغه محافظت از صفحه نمایش آن در برابر خط و خش است و بیشترین مواظبت را از آن انجام می دهیم. شاید به این دلیل است که اگر آسیبی به صفحه نمایش وارد شود هزینه های هنگفتی را متحمل می شویم و خریدن یک گلس مناسب عقلانی به نظر می رسد.

 

ویژگی هایی که باعث انتخاب یک گلس محافظ صفحه  می شود چیست؟

مطمئنا سخت گیری و وسواسی  که مشتریان  درپرداخت قیمت  خود تلفن همراه دارند را در انتخاب گلس ندارند. آن ها خوب می دانند که پرداخت چیزی در حدود 10 درصد قیمت صفحه نمایشگر گوشی و حتی کمتر از آن خیلی به صرفه تر از پرداخت هزینه تعمیر و یا تعویض صفحه نمایش است.

 

برای انتخاب یک گلس خوب باید چه نکاتی را مورد بررسی قرار دهیم؟

1- ابتدا باید توجه کنیم که از چه برندی استفاده می کنیم. هر برند برای هر شخص باعث ایجاد یک حس رضایت و یا حس نفرت می شود. با توجه به سابقه هر برند انتخاب ها متفاوت است.

2- محافظ صفحه ای را انتخاب کنیم که کارایی تاچ گوشی را مختل نکند و به اصطلاح حرکت انگشت روی صفحه نمایشگر نرم و روان باشد.

3- گلس انتخابی ما باید تمام سطح تاچ صفحه نمایش را پوشش دهد.

4- در وضوح و کنتراست رنگ صفحه نمایش اخلالی ایجاد نکند.

5- به راحتی اثر و رد انگشت ها از روی صفحه نمایش پاک شود.

 

آشنایی با انواع محافظ صفحه گوشی

در بازار مدل های مختلفی از گلس ها وجود دارند و به طور عام همه ی ما کلماتی مانند گلس های پلاستیکی و گلس های شیشه ای را بارها و بارها شنیده ایم و همه می دانیم که محافظ های پلاستیکی به مراتب ارزان تر هستند.  اما آیا واقعا همین دو نوع گلس وجود دارد؟ در ادامه به بررسی دقیق تر و تخصصی انواع گلس ها می پردازیم. با ما همراه باشید.

انواع گلس

 

انواع گلس ها از لحاظ جنس

گلس های مات

گلس های مات یا ضد تابش نور برای استفاده در نور مستقیم خورشید مناسب هستند زیرا نور خورشید را به سمت چشم ها منعکس نمی کند. اصطلاح 9 اچ سختی. یعنی اگر با مدادی که سختی آن ( 9اچ ) است بر روی گلس بکشیم هیچ خط و خشی بر روی آن نمی افتد. این نوع گلس ها به دلیل اینکه سطح شیشه مات حالت لیزی ندارد و زبر است حرکت انگشت بر روی این نوع محافظ صفحه نمایش تلفن حس خوبی دارد و مورد توجه برخی از مشتریان قرار می گیرد. البته این نوع گلس در کشور ما تا حدودی نایاب است!

گلس های براق

اثر انگشت ، لکه ی روغن ، گرد و غبار و... هر لحظه ممکن است که بر صفحه نمایش گوشی ما بنشینند با یک دستمال مرطوب ساده می توان تمیز کرد. این گلس ها بسیار شفاف و درخشان هستند و زیبایی خاصی را برای شما رقم می زند. اسم دیگر این نوع گلس ها شیشه ای است. ضخامت خیلی کم و مقاومت بالا در برابر ضربه از دیگر مشخصه های این گلس می باشد که باعث محبوبیت آن در بین مشتریان شده است.

گلس های پرایوسی 

شاید محبوب ترین گلس برای مترو سواران یا کسانی که از وسایط نقلیه عمومی استفاده می کنند این محافظ صفحه پرایوسی چیزی شبیه معجزه باشد! شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد! داشتن یک حریم خصوصی در مترو برای افرادی که به طور مداوم از مترو استفاده می کنند یک نیاز اساسی است که این نوع گلس این نیاز را برآورده کرده است.

خصوصی کردن صفحه نمایش موبایل مهم ترین ویژگی این گلس ها می باشد در کنار این که نور آبی را فیلتر می کند، ضد خط و خش است و دارای یک پوشش اولئوببوبیک است که باعث می شود اثر انگشت و علائم لک تا جای ممکن کاهش یابد.

گلس تی پی یو چیست؟

نصب سخت گلس تی پی یو باعث شده تا استقبال زیادی از این نوع محافظ صفحه دیده نشود. برای نصب این گلس پلاستیکی انعطاف پذیر باید از یک اسپری برای رفع حباب های ایجاد شده استفاده کنیم که کار را کمی سخت می کند. قیمت ارزان این نوع گلس باعث شده تا بهترین گزینه برای گوشی های قدیمی و استفاده شده باشد اما برای محافظت از صفحه نمایش اسمارتفون ها گزینه مناسبی نیست.

محافظ صفحه نمایش PET 

این محافظ صفحه پلاستیکی انعطاف زیادی نداشته و حتی در رده بعد از تی پی یو قرار می گیرد و اصلا گزینه پیشنهادی مناسبی نیست. در برابر ضربه و خط و خش مقاوم نبوده و در صورت بخورد با زمین آسیب گوشی شما حتمی است.

محافظ گوشی موبایل

محافظ صفحه نمایش UV 

این نوع گلس به دلیل قیمت بالا و نصب دشواری که دارد نتوانست نظر مشتریان را به خود جلب کند. این گلس ها دارای مایع مخصوصی است که جزوی از مراحل نصب آن می باشد که باعث عدم رضایت عموم مشتریان شده است. البته این محافظ صفحه برای گوشی های خمیده که مشکل پوشش سراسری گلس بر روی صفحه نمایش را دارند تا حدودی برطرف کرده است.

محافظ صفحه نمایش نانو 

گلس نانو یکی از محبوب ترین مدل های محافظ صفحه است. دوام و ماندگاری بالا ، ضد خط و خش بودن و از همه مهم تر خاصیت نانویی آن که باعث می شود مایعات را از روی خود عبور داده و دغدغه بزرگ مشتریان و کاربران را برطرف سازد.

 ضد آب بودن و نداشتن حباب از دیگر مزیت های این نوع محافظ می باشد. به همین دلیل می تواند گزینه مناسبی برای استفاده و پیشنهاد به بقیه باشد.

محافظ صفحه نمایش فول کاور

این نوع محافظ همانطور که از نامش پیداست تمام صفحه نمایش گوشی را پوشش می دهد اما بر خلاف مدل یو وی نصبی آسان دارد. ضد آب و ضد حباب است. دوام بالایی دارد. جای اثر انگشت رویش نمی ماند و کلا این نوع گلس صفحه گوشی مورد مناسب و معقولی برای انتخاب است.

 

محافظ صفحه نمایش پلاستیکی یا شیشه ای؟ مسئله این است!

مسئله این است که در بازار امروز دو نوع محافظ صفحه گوشی شیشه ای و پلاستیکی وجود دارد که با وجود تفاوت های آشکار در کیفیت باز هم هر دو نوع محافظ مخاطب و مشتریان خود را دارد و به اصطلاح بازار هنوز بفروش است. محافظ صفحه پلاستیکی نسبتا قدیمی تر و شناخته شده تر است. قیمت ارزان مهم ترین مشخصه این نوع محافظ است که باعث شده با وجود کیفیت نه چندان بالا هنوز هم مشتریان مخصوص به خود را داشته باشد. 

این محافظ بیشتر برای جلوگیری از کثیفی صفحه نمایش گوشی کاربرد دارد و زیاد نقش پر رنگی در محافظت و امنیت از آن ایفا نمی کند. اما محافظ صفحه شیشه ای به دلیل ضخامت بیشتری که دارد در برابر انواع آسیب مثل ضربه، خط و خش و حرارت مقاومت بیشتری دارد و می تواند خیال مشتری را بابت این نکات آسوده کند.با این تفاسیر می توان به راحتی فهمید که محافظ صفحه های شیشه ای انتخاب مناسب تری هستند و در نتیجه طرفداران بیشتری دارد.

 

کدام برند محافظ صفحه گوشی را بخریم؟

این که از چه برندی برای محافظ صفحه استفاده کنیم به سلیقه شما بستگی دارد. اگر شما به برند کالای خریداری شده اهمیت می دهید یا به اصطلاح برند باز هستید حتما نام تجاری کالایی که می خرید بریتان در اولویت است.

البته این نظر تا حدودی درست است. به عقیده این دسته از افراد برند شناخته شده و معروف به دلیل سابقه درخشانی که دارد حتما محافظ صفحه ای را روانه بازار می کند که درخور و شایسته نام خود باشد و به عبارتی محصول بی کیفیتی که را تولید نمی کند که اعتبار خود را زیر سوال ببرد.

 

برترین برند های محافظ صفحه نمایش گوشی کدام است؟

تمپرد نیلکین در چند سال اخیر در حوزه لوازم جانبی جزو بهترین ها بوده است. از دیگر برند هایی که می توان به آن اشاره کرد Omoton , Amfilm, Choovik هستند.

برند گلس گوشی

نکات کاربردی برای کسانی که قصد تهیه محافظ صفحه نمایش دارند

باید این نکته را یادآور شوم که خرید محافظ صفحه نمایش تضمین 100درصدی برای اینکه گوشی شما آسیب نبیند نیست چرا که ممکن است حوادثی پیش آید و مثلا گوشی شما از کناره ها آسیب ببیند. شما با خرید محافظ می توانید احتمال خطر و آسیب را کاهش دهید. اگر گلسی تهیه کرده اید که فکر می کنید نصب آن سخت است حتما از متخصص این کار استفاده کنید و این هزینه را پرداخت کنید. به این فکر کنید که اگر نتوانید این کار را انجام دهید باید دو برابر هزینه بدهید.

شما محافظ صفحه ای نیاز دارید که از گوشی و صفحه نمایشگر گوشی محافظت کند نه  محافظی که نصب آسانی دارد! در پایان از شما مخاطبان عزیز دعوت می کنم تا تجربیات شخصی و نکاتی که فکر می کنید برای دیگران نیز مفید و کاربردی هستند را در قسمت درج نظرات برای ما ارسال کنید.

تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست