وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | اخبار اپراتورها

ثبت گوشی در سامانه همتا و آموزش رجیستری و انتقال مالکیت گوشی

انتشار ۱۳۹۸/۷/۱۲ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۴/۱۱ ۱۱:۱۷ . ۵۸۴۷ بازدید

چند سالی است که برای مقابله با قاچاق تلفن همراه، دولت و وزارت ارتباطات طرحی را اجرایی کرده است که به موجب آن کلیه تلفن های همراه که وارد کشور می شوند و اساسا در ایران فعالیت و از خدمات رگلتوری استفاده کنند باید در سامانه ای ثبت شوند‌. این روند یعنی ثبت گوشی های همراه را رجیستر شدن می گویند. هرچند معنی لغوی رجیستر به معنای ثبت است اما در ایران این کلمه به معنای ثبت تلفن های همراه در سامانه همتا گفته می شود.

طرح رجیستری تلفن همراه

سامانه همتا دقیقا چیست؟

اجرا و بهره برداری از سیستم ثبت تلفن های هوشمند یا همان رجیستری برای شناسایی گوشی های موبایلی که از راه قانونی وارد کشور نشده‌اند از سال ۹۶ شروع شد. در طرح رجیستری، همه ی گوشی‌های هوشمندی که وارد کشور ایران می‌شوند یک کد شناسایی یکتا خواهند داشت (IMEI) که فروشنده موظف است هنگام فعال سازی گوشی آن کد را وارد سامانه همتا نماید.

همتا (سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی) سیستمی است که برای اجرا و آسان سازی طرح ثبت گوشی های تلفن همراه (رجیستری)، راه اندازی گشته است. در سامانه همتا ، هر موبایلی فقط با یک سیم کارت ثبت شده است و عملا مالکیت موبایل برای صاحب سیم کارت است. بدین ترتیب تنها مالک سیم‌کارت می تواند فرایندهای گوناگونی مثل انتقال مالکیت و... را انجام دهد.

تشخیص نوع رند سیم کارت

سایت مای رند برای شما امکانی جذاب فراهم نموده است؛ با ابزار تشخیص نوع رند می توانید از مرغوبیت و رند بودن سیم کارت خود مطلع شوید.

چطور از قانونی بودن گوشی خود مطلع گردیم؟

اگر شما جزو افرادی هستید که تصمیم به خرید گوشی‌های تلفن‌ همراه را دارند باید در هنگام خرید موبایل، نسبت به رسمی و قانونی بودن گوشی‌ها اطمینان حاصل کنید تا بتوانید بدون دردسر از گوشی‌ خود استفاده نمایید. برای گرفتن استعلام و اینکه بفهمیم آیا گوشی از اصالت لازم برخوردار است، سه روش اصلی پیش روی شما قرار دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

ثبت نام در سامانه همتا

استفاده از کد USSD سامانه همتا #۷۷۷۷*

می توان گفت سریع‌ترین راه‌ برای استعلام سامانه همتای گوشی های همراه، شماره گیری کد دستوری #۷۷۷۷* روی گوشی‌ است. لذا فقط کافیست روی گوشی هوشمند خود این کد را وارد نموده و با زدن دکمه تماس، صفحه ای به شما نمایش داده می شود. در این صفحه گزینه‌هایی همچون استعلام اصالت، فعالسازی، انتقال مالکیت و... وجود دارد که می‌توانید با انتخاب هر کدام فعالیت مورد نظر را انجام دهید.

با انتخاب گزینه استعلام اصالت، صفحه‌ای برای شما ظاهر می شود که درخواست وارد کردن شناسه گوشی یا همان IMEI را دارد. IMEI یک کد یکتای ۱۵ رقمی است که روی جعبه گوشی هک شده است. همچنین می توانید با شماره گیری کد دستوری #06#* این کد را به دست آورید. گوشی‌هایی که دارای دو چیپ سیم‌کارت هستند نیز از دو IMEI متفاوت برخوردار خواهند بود. حالا این کد ۱۵ رقمی را ارسال کنید. توجه داشته باشید که تمام ۱۵ رقم باید پشت سر هم و بدون خط تیره وارد شود. در این مرحله کار استعلام قانونی بودن گوشی انجام می شود و نتیجه نهایی با پیامک به اطلاع شما خواهد رسید.

چگونه در سامانه همتا گوشی را رجیستری کنیم

مراحل رجیستری سامانه همتا با USSD

پس به طور خلاصه اگر بخواهید گوشی جدیدی را با کد دستوری فعال کنید کافی است :

  • ابتدا #۷۷۷۷* را شماره گیری کنید.
  • صفحه جدیدی باز می شود که چهار گزینه دارد، گزینه دوم آن فعالسازی است. عدد آن را نوشته و ارسال کنید.
  • در مرحله سوم IMEI گوشی را وارد نمایید.
  • در مرحله چهارم لازم است شماره سیم کارت خود را نوشته و ارسال نمایید.
  • مرحله پنجم نیاز است که کد فعالسازی که روی دستگاه ثبت شده را وارد کنید.
  • در مرحله بعد اطلاعات خود را بررسی نموده و تایید کنید.
  • در مرحله اخر نیز یک پیام به نمایش در می آید که نشان از فعالسازی موفق دستگاه در سامانه همتا دارد. در نهایت نیز یک پیامک از جانب سامانه به سیم کارت شما ارسال خواهد شد که گوشزد می کند تلفن همراه جدیدی با سیم کارت شما ثبت شده است.

استفاده از کد دستوری تقریبا ساده ترین روش برای فعالسازی گوشی های تازه خریداری شده به شمار می رود؛ اما همتا علاوه بر وبسایت و کد دستوری، اپلیکیشن نیز دارد که استفاده از آن هم سخت نیست و می توانید به راحتی گوشی جدید خود را رجیستر کنید.

سایت سامانه همتا

سایت سامانه همتا رجیستری به همراه شماره تماس و کد فعالسازی

سایت سامانه همتا یکی دیگر از راه هایی است که می‌توانید با مراجعه به آن به طور کامل از همه جزئیات مربوط به اصالت گوشی خود و همچنین سوابق انتقال مالکیت گوشی‌هایی که قبلا داشتید، مطلع گردید. این امکان برای شما فراهم است با وارد کردن شماره سیم‌کارت و کد ملی خود در این سامانه ثبت‌نام‌کنید و از آن پس کارهای مربوط به سازماندهی اسمارت فون ها و گوشی‌ها مثل اضافه کردن گوشی، نقل مالکیت و... را از این راه انجام دهید. خوب است بدانید که در بخش مدیریت سیم کارت قادر خواهید بود که یک شماره تلفن همراه دیگر را درج نموده و از قابلیت های گوشی دو سیم‌کارت خود بهره مند گردید.

همتا سایتی است که دولت به عنوان ابزاری برای ثبت گوشی و رجیستر کردن آن معرفی کرده است. همتا امکاناتی نظیر انتقال مالکیت، اصالت گوشی و نحوه ورود آن به کشور و... را در اختیار کاربران قرار می دهد.

هرچند همتا با ثبت نام از کاربر تمام امکانات را در اختیار می گذارد، اما برخی کاربرد های همتا بدون نیاز به ثبت نام هم قابل دستیابی است. از جمله استعلام گوشی و ثبت تلفن های همراه جدید‌.

انتقال مالکیت گوشی در سامانه همتا

ثبت گوشی در سامانه رجیستری و نحوه انتقال مالکیت گوشی موبایل

مثلا شما می خواهید گوشی خود را بفروشید، برای این کار باید مالکیت آن را به سیم کارت خریدار تغییر دهید.

به همین منظور کد دستوری فوق را وارد کنید، می بینید که کدهای IMEI که پیش از این روی سیم کارتتان فعال و ثبت شده نمایش داده می شود. حالا باید IMEI مربوط به گوشی که قصد فروشش را دارید را انتخاب کنید. با این عمل، از شما خواسته می شود که شماره سیم کارت جدیدی که می خواهید گوشی به نام آن ثبت گردد را وارد نمایید.

حالا دیگر گوشی از تملک شما تقریبا خارج شده و برای تکمیل فرایند نیاز است که خریدار کد فعالسازی که دریافت نموده را در سامانه همتا به ثبت برساند، در این صورت مالکیت دستگاه به طور کامل به فرد خریدار با سیم کارت جدید منتقل می شود.

سیم کارت رند 0912 ارزان

در فروشگاه مای رند رندترین و در عین حال خوش قیمت ترین سیم کارت های 912 را می توانید آنلاین خریداری نمایید.

اپلیکیشن سامانه همتا 

از دیگر روش های استعلام سریع و راحت اصالت موبایل و نحوه مدیریت گوشی ها و سیم کارت‌ ها کمک گرفتن از اپلیکیشن سامانه همتا می باشد. با نصب اپلیکیشن سامانه همتا بر روی گوشی هوشمند خود توانایی خواهید داشت که به آسانی همه امور مربوط به استعلام اصالت، فعال سازی، منتقل کردن مالکیت، اضافه کردن گوشی، مدیریت سیمکارت ها و.... را انجام دهید. 

اگر قبل از این در سایت سامانه همتا ثبت نام نموده باشید، دیگر لازم به ثبت نام مجدد نخواهد بود. اما در صورتی که برای بار نخست استکه از اپلیکیشن استفاده می کنید، باید مراحل مربوط به ثبت‌نام و عضویت را با درج کردن شماره سیم کارت و کد ملی طی نمایید.

اپلیکیشن همتا رجیستری

در اپلیکیشن سامانه همتا قسمتی به نام آموزش موجود است که در آن فیلم های آموزشی و سوالات متداول کاربران برای شما به نمایش درآمده است.

البته این آموزش‌ها به طور جامع در بخش اطلاع رسانی سامانه همتا نیز در دسترس است.

 

نتیجه پیامکی سامانه همتا

وقتی اصالت گوشی را از سامانه همتا استعلام می نمایید، نتیجه نهایی به شما اعلام می شود که شامل چند گزینه قانونی یا غیرقانونی بودن گوشی، ورود به شکل مسافری، ورود از مناطق آزاد و... می باشد. در صورت غیرقانونی بودن، گوشی بعد از گذشت ۳۰ روز از اینکه اولین بار روشن می‌شود، خدمات مخابراتی آن قطع خواهد شد. 

در نظر داشته باشید که برای فعال کردن گوشی‌ هایی خریدید هم کافیست کد ۶ رقمی روی جعبه یا ضمانت‌نامه گوشی را در سامانه همتا وارد کنید تا از خدمات آن بهره‌مند شوید. البته کد گوشی‌های کار کرده از طرف سامانه همتا به فروشنده اعلام می شود. امور مرتبط با این قسمت از طریق بخش انتقال مالکیت انجام می‌شود.

مطالب مرتبط
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
بلاگ | خدمات سیم کارت
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
امروزه با پیشرفت تکنولوژی شما می توانید به راحتی توسط امکاناتی مانند سامانه‌ های الکترونیکی، تلفن بانک، کدهای دستوری و یا اپلیکیشن های پرداخت...
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
بلاگ | لوازم جانبی
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
امروزه ساعت های هوشمند سیم کارت خور یا واچ فون، یکی از محبوب ترین گجت ها و فناوری های جدید و مدرن است. این ساعت به دلیل کاربردهای فراوانی...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
بلاگ | سیم کارت
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
جالب است بدانید در دوران قدیم سیم کارت های رند جذاب و منحصر به فرد بودند. این موضوع باعث شده سیم کارت های رند از دیگر سیم کارت ها جدا شوند...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست