وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | اخبار اپراتورها

از سیم کشی تلفن ثابت چه می دانید ؟

انتشار ۱۳۹۹/۵/۱۹ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۵/۱۹ ۱۳:۳۹ . ۱۴۷۰۰ بازدید

همانطور که می دانید، استفاده از تلفن ثابت منوط به وصل شدن به شبکه مخابراتی از طریق سیم کشی است. سیم کشی تلفن ثابت به دو بخش «سیم کشی خارجی» و «سیم کشی داخلی» قابل تفکیک است.

انواع سیم خطوط تلفن ثابت

خطوط تلفن ثابت با سه مدل سیم به درب منزل ما می رسند. مرسوم ترین و قدیمی ترین نوع سیم استفاده شده در تلفن ثابت خطوط تمام مسی هستند. در سیم کشی مسی یک زوج سیم از مرکز مخابرات منطقه سکونت شما تا کافو (باکس های خاکستری رنگ مخابرات) محله شما کشیده می شود. سپس از همان باکس های مخابراتی تا منزل شما هم همان زوج سیم مسی ادامه پیدا می کند.

انواع سیم کشی تلفن ثابت

در سال های اخیر اما خیلی شنیده ایم که خطوط تلفن ثابت و اینترنت خانگی (ADSL) از کابل های فیبر نوری استفاده می کنند. در این نوع سیم کشی فیبر نوری ، خطوطی که از مرکز مخابرات تا کافو محله شما با فیبر نوری کشیده شده است اما از کافو تا منزل تان یک زوج سیم مسی استفاده شده است.

آخرین نوع انواع سیم خط PCM است. این خطوط از مرکز تا کافو شما زوج سیم مسی است و از کافو تا ورودی ساختمان و منزل کاربر هم مسی می باشد. اما دقیقا در کنار درب ورودی کابل داخل یک جعبه سفید می شود و اون زوج سیم تبدیل به 4 یا 8 یا 16 زوج دیگر می شود. خوب است بدانید که این تبدیل شدن به وسیله ترمینال اتفاق نمی افتد. بلکه به وسیله جدا کردن آن 256 باند فرکانسی انجام خواهد شد. بدین ترتیب اداره مخابرات این توانایی را خواهد داشت تا روی یک زوج سیم مسی 4 یا 8 یا 16 خط و شماره تلفن ثابت به کاربران بدهد.

خرید خط تلفن ثابت رند

در فروشگاه مای رند می توانید رندترین و خوش قیمت ترین خطوط تلفن ثابت را به صورت آنلاین خریداری نمایید.

سیم تلفن ثابت

سیم کشی خارجی تلفن ثابت

این نوع سیم کشی که تا ورودی ساختمان مشترک انجام می شود، از وظایف شرکت مخابرات است و این شرکت برای توسعه شبکه خطوط تلفن ثابت، به شکل قانونی اجازه دارد که حتی این سیم کشی را بر روی ساختمان هایی غیر از ساختمان محل سکونت یا محل استقرار مشترک اعم از حقیقی یا حقوقی، انجام دهد. بدین ترتیب مالکان ساختمان ها موظف به همکاری لازم در زمینه سیم کشی خارجی تلفن ثابت هستند.

گاهی صاحبان ساختمان ها نگرانند که سیم کشی تلفن ثابت که توسط مخابرات انجام می شود، سبب شود که نمای ساختمان شان دچار خدشه گردد. سازندگان ساختمان ها برای مراقبت از روبنای ساختمان احداثی خود و حفظ زیبایی آن و عدم نصب کابل های مخابراتی که توسط پیچ و بست انجام می شود، می توانند به هنگام احداث ساختمان، در مورد تعبیه لوله ای با مشخصات فنی زیر برای عبور کابل تلفن، اقدام کنند.

اولا که از لوله پولیکا به قطر سه سانتیمتر استفاده شود. سپس جعبه تقسیم در محل ورودی ساختمان نصب شود. توجه داشته باشید که محل نصب لوله در منازل جنوبی باید دو و نیم تا سه متر از سطح زمین فاصله داشته باشد. در منازل و ساختمان های شمالی، محل عبور لوله باید زیر «قرنیز» باشد.

خرید تلفن ثابت رند

سیم کشی داخلی تلفن ثابت

انجام سیم کشی داخلی تلفن ثابت در ساختمان و مراقبت از آن، بر عهده مشترک است. برای استفاده از خدمات مخابراتی و پیشگیری از خرابی های احتمالی، رعایت برخی موارد در سیم کشی داخل ساختمان به شرح زیر ضروری است:

برای سیم کشی داخلی باید از کابل های استاندارد با روکش مقاوم استفاده شود. در سیم کشی داخل ساختمان، ضروری است از کابل های یک تکه، سالم و بدون آسیب دیدگی استفاده شود . ضمنا برای وصل تلفن ثابت واحد با توجه به نوع کاربری آن، حداقل دو زوج سیم کشی گردد.

مسیر سیم کشی تلفن ثابت باید از مسیر سیم کشی برق جدا باشد . کنار هم بودن کابل های برق و تلفن، بر کیفیت مکالمه تاثیر نامطلوب می گذارد و در صورت بروز اتصالی احتمال آسیب رسیدن به دستگاه تلفن و تجهیزات ارتباطی وجود دارد. در ابتدای ورودی کابل مخابرات به ساختمان، در ساختمان های تک واحدی نصب پریز تلفن و در مجتمع ها نصب ترمینال که ظرفیت آن متناسب با سیم کشی داخلی باشد در محفظه ای دارای قفل و در مکان خشک و فاقد رطوبت، ضروری است.

برای جلوگیری از بروز اختلال در مکالمات تلفن ثابت، باید از عبور دادن سیم های فرعی از زیر فرش و محل هایی که موجب وارد شدن صدمه به سیم می شود، خودداری شود.

سیم کشی تلفن ثابت چگونه است؟

نکات مهم در سیم کشی تلفن ثابت

از سیم کشی غیر مجاز برای گرفتن انشعاب بیشتر از یک خط، خودداری کنید. و در داخل ساختمان از نصب پریز تلفن در محل های مرطوب خودداری شود. 

به خاطر داشته باشید، اگر از روی ساختمان شما، سیم های تلفن ثابت عبور کرده اند، در صورتی که قصد تخریب ساختمان را دارید، برای جا به جایی منصوبات و پیشگیری از خسارت های احتمالی، به مرکز مربوطه مراجعه و موضوع را به صورت کتبی اعلام کنید.

گرفتن انشعاب فرعی از خط تلفن یا تغییر مکان آن به وسیله مشترک، خلاف مقررات است و موجب قطع و جمع آوری منصوبات می شود. همچنین دخالت در سیم کشی خارج از ساختمان (سیم کشی غیرمجاز ممنوع است و با خاطی، برابر مقررات برخورد خواهد شد.

هنگام فعالیت ماموران مخابرات، در حوضچه هایی که در پوش آنها باز است و یا محل های حفاری شده، به منظور جلوگیری از هرگونه حادثه در این محل ها، علائم هشدار دهنده نصب شده است پس مراقب باشید.

مطالب مرتبط
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
بلاگ | خدمات سیم کارت
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
امروزه با پیشرفت تکنولوژی شما می توانید به راحتی توسط امکاناتی مانند سامانه‌ های الکترونیکی، تلفن بانک، کدهای دستوری و یا اپلیکیشن های پرداخت...
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
بلاگ | لوازم جانبی
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
امروزه ساعت های هوشمند سیم کارت خور یا واچ فون، یکی از محبوب ترین گجت ها و فناوری های جدید و مدرن است. این ساعت به دلیل کاربردهای فراوانی...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
بلاگ | سیم کارت
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
جالب است بدانید در دوران قدیم سیم کارت های رند جذاب و منحصر به فرد بودند. این موضوع باعث شده سیم کارت های رند از دیگر سیم کارت ها جدا شوند...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست