وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | اخبار اپراتورها

مقایسه سرعت اینترنت اپراتورهای همراه

انتشار ۱۳۹۹/۷/۱۶ . بروز رسانی ۱۴۰۳/۱/۴ ۱۳:۲۳ . ۲۵۳۶۹ بازدید

جالب است بدانید هر چقدر پینگ شبکه در تست سرعت یکسان باشد ولی می تواند تغییرات کمی برای کاربران و گیمر ها در بازی های آنلاین تاثیر بیشتری داشته باشد. حالا تصمیم گرفتیم بازی آنلاین OverWatch را بر روی شبکه اپراتور همراه اول ، ایرانسل ، رایتل مورد بررسی قرار می دهیم. آیا می دانید بهترین سرعت اینترنت بازی آنلاین برای گیمر ها چیست؟ اپراتور همراه اول با پینگ 115 تا 120 میلی ثانیه در صدر جدول مقایسه سرعت اینترنت اپراتور ها قرار گرفت، این رقم برای بازی آنلاین می توان مناسب باشد. دومین اپراتور با پینگ 125 تا 130  رقم خوبی بعد از همراه اول دارد. اپراتور رایتل پینگ 180 تا 260 در نوسان قرار داشت . این اپراتور نمی تواند برای برای آنلاین انتخاب خوبی باشد. 

 

مقایسه سرعت اینترنت اپراتورهای همراه

 

مقایسه آزمون سرعت اپراتور ها

برای اینکه بتوانیم سرعت اینترنت اپراتور های مخابراتی را مورد بررسی قرار دهیم قصد داریم در این نوشته چند عملکرد اپراتور ها را مورد بررسی قرار دهیم. در ابتدا سرعت اتصال برای شمای کلی به وسیله اپلیکیشن Speed Test را مورد بررسی قرار می دهیم. از طریق نتیجه تست اپلیکیشن Ookla سرعت دانلود سیم کارت رایتل روی حالت +H نسخه سیم کارت رایتل 3G است. سرعت بین 9 تا 13 مگابیت متفاوت است. جالب است بدانید سرعت آپلود در سیم کارت رایتل 4.5 مگا بیت در ثانیه می باشد. همچنین پینگ از 155 تا 250 میلی ثانیه می باشد. در ایران این رقم مناسب است. در یکی از مناطق تهران مشغول تست سرعت اینترنت اپراتور ها بودیم در آن هنگام آنتن 4G کافی نبود در زمان تماس با پشتیبان مکان نزدیک دکل 4G سرعت سیم کارت رایتل را در اینترنت 4G تست کردیم. در آن زمان سرعت اتصال با سیم کارت رایتل 25 مگابیت در ثانیه می باشد. جالب است بدانید سرعت آپلود 3.5 مگابیت همچنین پینگ 150 می باشد. بعد از تست اپراتور رایتل سپس اپراتور رایتل را در منطقه ای که رایتل را تست کردیم با آنتن+H قرار دادیم ، سیم کارت ایرانسل را در حالت 4G سرعت دانلود 14.5 تا 26 مگابیت می باشد، سرعت آپلود اپراتور ایرانسل 10 مگابیت همچنین پینگ 150 تا 250 است. در این نوشته بهترین سرعت اینترنت اپراتور ها را مورد مقایسه قرار می دهیم.

 

مقایسه آزمون سرعت اپراتور ها

 

در منطقه ای که سینگال 4G را تست کردیم توانستیم سیگنال 4.5 G ایرانسل را مورد بررسی قرار دادیم. در این سیگنال سرعت اینترنت از  مگابیت20 و 40 مگابیت  افزایش پیدا کرد.جالب است بدانید پینگ سیگنال ایرانسل 4.5 G ، 150 می باشد. سرعت آپلود در سیگنال 4.5 G بین 5 تا 10 مگابیت می باشد. حال اپراتور همراه اول را مورد بررسی قرار می دهیم . سرعت اینترنت اپراتور همراه اول 60 تا 100 مگابیت می باشد. اپراتور همراه اول در تست سعت اینترنت در اول جدول قرار می گیرد. جالب است بدانید سرعت آپلود 30 مگابیت همچنین پینگ 150 تا 200 این رقم تا حدودی می تواند قابل توجه باشد. حالا باز با سرور داخلی تست را امتحان می کنیم. در ادامه نتیجه سرعت اینترنت اپراتور سرور داخلی را مورد بررسی قرار می دهیم. آیا می دانید سرعت سرور های داخلی در زمان استفاده از سرویس ایرانی همچنین تاثیر در تجربه کاربری بستگی پیدا می کند. تا چه میزان از این سرویس مورد استفاده قرار می دهیم. اپراتور همراه اول بخاطر سرعت بالا در صدر جدول بهترین سرعت اینترنت اپراتور ها قرار گرفت. دومین اپراتور با اینترنت 4.5 G سرعت قابل توجه دارد. سومین اپراتور  که بر اساس گزارش های به دست آمده پر سرعت ترین شبکه 4G کشور می باشد. ولی جالب است بدانید پوشش دهی اپراتور رایتل مانند اپراتور همراه اول و ایرانسل خوب نمی باشد.

 

مقایسه سرعت اینترنت اپراتورهای همراه

 

مقایسه سرعت مرور گر وب اپراتور ها

آیا می دانید از عددها در زندگی روزانه چه تاثیری دارد. حالا قصد داریم سرعت مرورگر وب را بررسی کنیم. حال دو وبسایت داخلی دیجیاتو و ورزش 3 همچنین 2 وبسایت خارجی مایکروسافت و اپل را مورد بررسی قرار می دهیم. سرعت اپراتور همراه اول در تست سرعت 2 برابر از اپراتور ایرانسل بیشتر بود. ولی اپراتور ایرانسل وبسایت دیجیاتو را 2.57 ثانیه به طور کامل بارگزاری کرد. توانست در این تست در صدر جدول خود را جای دهد. ريال سپس اپراتور همراه اول با 3.29 ثانیه در دومین جایگاه قرار گرفت. اپراتور رایتل توانست با 4.2 ثانیه در جایگاه سوم قرار بگیرد. در این حال دو اپراتور بزرگ قصد دارند برای رسیدن به جایگاه اول با هم رقابت کنند. قبل از تست نمی توانستیم برای بارگزاری وبستیت های ایرانی و خارجی با قطعیت کامل بگوییم کدام اپراتور سرعت اینترنت بهتری دارد. بر اساس اطلاعات به دست آمده اراتور ایرانسل در مجموع برای مرور وب بهترین و سریع ترین اینترنت را برای کاربران ایجاد می کند. همچنین اپراتور همراه اول سرعت با سرعت پایه بالا با اختلاف ناچیز در جدول در دومین جایگاه قرار گرفت. اپراتور رایتل نیز بخاطر پوشش دهی محدود در جایگاه سوم قرار گرفت.

مقایسه سرعت لود ویدیو در سه اپراتور (همراه اول ، ایرانسل ، رایتل) 

حال در این بخش قصد داریم سرعت لود شدن ویدیو در سه اپراتور را مورد مقایسه قرار دهیم. اپراتور همراه اول توانست با زمان 5.49 ثانیه در صدر جدول بررسی سرعت لود ویدیو قرار گرفت. اپراتور ایرانسل با اختلاف کوچک با زمان 5.57 ثانیه توانست ویدیو را لود کند. در اخر اپراتور رایتل با زمان 7.43 ثانیه در جایگاه سوم قرار گرفت. در ادامه با ما همراه باشید تا سرعت اینترنت اپراتور همراه اول ، ایرانسل، رایتل را مورد بررسی قرار دهیم.

 

مقایسه سرعت لود ویدیو در سه اپراتور (همراه اول ، ایرانسل ، رایتل)

 

مقایسه سرعت استریم موسیقی سه اپراتور همراه اول ، ایرانسل ، رایتل

اینترنت پر سرعت اپراتورها  به این معنی است که لازم نیست بخش قابل توجه ای از دستگاه را اشغال کنیم. همیشه آن ها را در اختیار دارید. به عنوان مثال زمانی که در عصر گاه با ترافیک برخورد کردید. باید اینترنت پر سرعت داشته باشیم تا بتوانیم میلیون ها موسیقی در اختیار شما قرار بدهد. برای تست استریم موسیقی از اپلیکیشن تونز استفاده می کنیم. جالب است بدانید هر سه اپراتور در این تست عملکرد خوبی داشتند.اپراتور های همراه اول ، ایرانسل ، رایتل بدون هیچگونه توقف موسیقی را پخش می کنند، هر 3 اپراتور در این تست عملکرد یکسانی داشتند.

مقایسه بارگزاری شبکه اجتماعی اپراتور ها 

جالب است بدانید شبکه های اجتماعی در ایران با فیلتر روبه رو هستند. ولب با توجه بر آزاد بودن اینستاگرام می توان تست را در این مورد امتحان کنیم. در تست پخش ویدیو در اینستاگرام را برای هر سه اپراتور بررسی کردیم. و نتیجه زیر حاصل شد. در تست بارگزاری شبکه اجتماعی فاصله لمس دکمه پخش تا زمان پخش ویدیو در اینستاگرام را بررسی می کنیم. در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم. 

 

مقایسه سرعت استریم موسیقی سه اپراتور همراه اول ، ایرانسل ، رایتل

 

بررسی سرعت آپلود 

برای آن که بتوانیم سرعت آپلود سه اپراتور را بررسی کنیم یک فایل چند مگا بایتی را روی گوگل درایو بارگزاری می کنیم. اپراتور همراه اول توانست با زمان 16.00 ثانیه در مقایسه سرعت آپلود در صدر جدول قرار بگیرد. اپراتور رایتل توانست با زمان 48.07 ثانیه به جایگاه دوم برسد، سپس اپراتورایرانسل با زمان 51.20 ثانیه عملکرد قابل توجه ای در این تست نشان نداد. اگر از سرعت اینترنت اپراتور ها برای بارگزاری فیلم و موسیسقی از مرورگر استفاده کنید، سرعت آپلود تاثیر قابل توجه ای برای شما ندارد. اگر شما به ارتباط دو طرفه نیاز دارید، برای گفتگوی تصویری یا بازی های آنلاین یا چیز های دیگر به ارتباط به ارسال اطلاعات از رایانه یا کامپیوتر به شبکه اینترنت نیاز داشته باشد. در این مواقع پیشنهاد می کنیم از سرویسی که بالاترین سرعت آپلود را دارد برای این کار استفاده کنید. 

 

 

 

مقایسه سرعت دور زدن تحریم

جالب است بدانید در حال حاظر سرویس های خدمات دهی به IP  ایران متاسفانه جلوگیری کرده است. برای این کار باید تحریم ها را دور بزنیم برای این کار سرعت دانلود فایل منجیر گوگل برای اندروید را با اپلیکیشن رفع تحریم مورد بررسی قرار دادیم می تونید سرعت دانلود این برنامه را روی شبکه اپراتور مخابرات مورد بررسی قرار بدهید.

بررسی سرعت اینترنت اپراتور ها 

در این بخش قصد داریم سرعت اینترنت سه اپراتور بزرگ ایران را در دو دهه مورد بررسی قرار دهیم. جالب است بدانید با افزایش سرعت اینترنت اپراتور ها چه به صورت بستر های در کابل مخابراتی چه در بستر های نوین مانند فیبر نوری مقایسه ذهنی مردم در زمینه های سرعت اینترنت پر رنگ خواهد شد. جالب است بدانید ارائه دهنده اینترنت پر سرعت سعی کردند در این رقابت خود را وارد کنند. مقایسه در بین دو اپراتور  اصلی خدمات دهی اینترنت در ایران کار درستی نیست. چون که فاصله این دو رقیب با هم دیگر خیلی کم و از دید دیگر فاصله دو رقیب سرعت اینترنت با شرکت های خارجی در خاورمیانه زیاد است. در این نوشته قصد داریم این دو اپراتور بزرگ را توسط یک وبسایت در زمینه خرید سیم کارت بررسی می کنیم. در این نوشته سرعت اینترنت اپراتور ها را با هم مقایسه می کنیم، در ادامه با ما همراه باشید. 

 

بررسی سرعت اینترنت اپراتور ها

 

بررسی جامع سرعت اینترنت اپراتور ها 

جالب است بدانید قبل از اینکه اپراتور های بزرگ  در زمینه اینترنت دیتا خدمات رسانی کنند. باید چالش مهم در حوزه پوشش دهی و ،آنتن دهی مناسب را برآورده می کردند. این چالش در دهه 70 تا سال 80 یکی از مهم ترین چالش های اپراتور ها بود. انتن دهی تلفن ها در کنار قیمت بالای سیم کارت یک مانع بزرگ برای افزایش همه گیری خدمات در آن زمان بود. می توان اپراتور ایرانسل با نصب کردن دکل های زیاد در سراسر ایران و عرضه کردن سیم کارت ارزان باعث شد به پیشرفت های بزرگی در زمینه ارائه خدمات در حوزه تلفن و اینترنت در ایران به دست آورد. اپراتور ایرانسل گام نخست را با عبور از نسل اول شبکه همراه 1G و گذر کردن به نسل دوم  2G بود است. این اپراتور سیگنال های آنالوگ را به دیجیتال همچنین انتقال دیتا از MMS، SMS در مدت زمان کوتاه این کار صورت گرفت. اپراتور های همراه اول و ایرانسل به عنوان اولین اپراتور های ایران توانستند با رقابت نزدیک سرویس دهی خوبی به مشترکین بدهند. اپراتور ایرانسل در این زمینه پیشرو بوده است نسل دوم اینترنت نوع GPRS با سرعت بین 54kbps تا 114kbps اینترنت پر سرعت به مشترکین ارائه داد.

رقابت نزدیک بین اپراتور همراه اول و ایرانسل باعث منفعت رسیدن به مشترکین شد؟

جالب است بدانید اپراتور همراه اول شبکه اینترنت نسل 2G و 2.5G را در مدت زمان کمی عرضه کرد. اپراتور همراه در فاصله کمی شبکه اینترنت 2.5G را به  2,75G ارتقا داد. اپراتور ایرانسل در این رقابت خود را کنار زد و شبکه اینترنت نسل  2,75G را عرضه کرد. در همان زمانی بود که اپراتور سوم رایتل که اولین اپراتور ارائه دهنده نسل سوم 3G به مشترکین ایران است. اپراتور رایتل توانست اینرتنت نسل 3G را در مدت زمان یک سال در انحصار خودش در بیاورد. در ان زمان رایتل با مکالمه آنلاین تصویری نتوانست برای درآمد بیشتر خودش استفاده کند و بعد از یک سال انحصاری اینترنت نسل 3G دیگر رقبا پیشرفت قابل توجه انحصار را از اپراتور رایتل گرفتند.

 

بررسی جامع سرعت اینترنت اپراتور ها

 

بررسی مقایسه سرعت اینترنت اپراتورها در پوشش دهی 

حال در این بخش قصد داریم اپراتور ها را در پوشش دهی بررسی کنیم. اگر سه اپراتور همراه اول ، ایرانسل ، رایتل را در بازار پوشش دهی تقسیم کنیم. اپراتور همراه اول از دیگر اپراتور ها سهم بیشتری در پوشش دهی دارد. اگر در زمینه سرعت اینرتنت اپراتور ها را در زمینه پوشش دهی در جاده و ریل ی قطار بررسی کنیم . اپراتور ایرانسل در صدر جدول قرار دارد. با پیشرفت اینترنت نسل ها از 2G، 3G و 4G اپراتورهای مختلف و برآورده نتایج پوشش دهی در جاده ها ئ ریل ها اپراتور ایرانسل در این رقابت در صدر جدول قراردارد. در ادامه زمینه سرعت اینترنت اپراتور ها در پوشش دهی جاده بررسی می کنیم:

  1. اپراتور همراه اول در پوشش دهی نسل دوم 2G عملکرد بهتری در مقایسه با دیگر اپراتور ها دارد.
  2. اپراتور ایرانسل در پوشش دهی نسل 3G و 4G از دیگر اپراتور ها عملکرد بهتری دارد.
  3. اپراتور رایتل در اینترنت نسل سوم 3G در این راستا از دو اپراتور دیگر عملکرد خوبی دارد.

مقایسه پوشش دهی اینترنت نسل 4G و 5G

آیا می دانید پوشش دهی اینترنت نسل 4Gو 5Gکدام اپراتور سرعت اینترنت بهتری دارند. در این بخش پوشش دهی سه اپراتور بزرگ ایران را  در تهران بررسی می کنیم. اپراتور همراه اول در استان تهران و شهرستان مثال اسلامشهر ، رباط کریم ، شهر ری ، پرند و پردیس پوشش دهی اینترنت نسل 4G را دارد. دومین اپراتور بزرگ ایران ایرانسل در استان تهران پوششدهی اینترنت نسل  4G می دهد. این اپراتور بعضی اوقات پوشش دهی در شهرستان بین اینترنت نسل 2G و3G می باشد. جالب است بدانید اپراتور های همراه اول و ایرانسل اینترنت شبکه 4.5G را در تهران استارد زدند. اپراتور سوم اینترنت رایتل در حال  پوشش دهی 4G در تهران به مشترکین عرضه کرد. قصد داریم در آنتن دهی اپراتور ایرانسل در دانلود سرعت بالا تری دارد. ولی بخاطر جابه جا شدن در اینترنت 3G 4G در شهرستان باعث شد اپراتور همراه اول در پوشش دهی رتبه نخست را به دست آورد. در مقایسه سرعت اینترنت در ادامه به بررسی خدمات رسانی اپراتور ها می رویم. 

مقایسه سرعت اینترنت اپراتورها

در این بخش سرعت اینترنت با استفاده از اپلیکیشن Ookla در شرایط یکسان ولی در زمینه های متفاوت سرعت آپلود و دانلود سرعت باز کردن ثفحه پینک بازی آنلاین ، استریم ویدیو همچنین سرعت باز کردن صفحه در  شبکه های اجتماعی به کامل بررسی کردیم.

سرعت اینترنت اپراتور اول 

اپراتور همراه اول در صدر جدول بررسی قرار دارد. سرعت دانلود اپراتور همراه اول 60 تا 100 مگا بیت در ثانیه می باشد سرعت آپلود اینترنت اپراتور اول 30 مگاب یت در ثانیه همچنین پینگ بین 150 تا 200 میلی ثانیه است.

 

سرعت اینترنت اپراتور اول

 

سرعت اینترنت اپراتور ایرانسل در اینترنت نسل 4G چقدر است؟

در این بخش اپراتور ایرانسل را در سرعت اینترنت نسل 4G مورد بررسی قرار می دهیم. برای این که تست سرعت اینترنت درست باشد در مکان و شرایط کاملا یکسان بررسی می کنیم. سرعت آپلود اپراتور ایرانسل 4G از 14.5 تا26 مگابیت در ثانیه آپلود اپراتور ایرانسل 10 مگابیت در ثانیه می باشد. جالب است بدانید پینگ ایرانسل 150 تا 250 میلی ثانیه می باشد. در این منطقه توانستیم اینترنت نسل 4.5G مورد بررسی قرار دهیم ، سرعت آپلود اپراتور ایرانسل اینترنت نسل 4.5G   از 40 مگابیت در ثانیه و آپلود اپراتور ایرانسل5 تا 10 مگابیت در ثانیه می باشد. جالب است بدانید پینگ ایرانسل 150  میلی ثانیه می باشد.

 

آیا می دانید سرعت اینترنت رایتل چقدر است؟

جالب است بدانید سرعت اینترنت اپراتور رایتل در شبکه 3G بین 9 تا 13 مگا بیت در حال تغییر است. همچنین سرعت آپلود اینترنت رایتل 4.5 مگابیت در ثانیه می باشد. جالب است بدانید پینگ رایتب 1555 تا 255 میلی ثانیه می باشد. اپراتور رایتل در اینترنت نسل 4G سرعت اینترنت 35 مگابیت در ثانیه است و سرعت آپلود در اینترنت نسل4G  150 میلی ثانیه است. 

مقایسه سرعت

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید کدام اپراتور نسبت به بقیه اپراتور های همراه موجود، سرعت بالاتری نسبت به بقیه ارائه می‌کند. در ادامه مطلب به مقایسه سرعت، مناطق تحت پوشش، خدمات اپراتورها و… می‌پردازیم.ا ولین کلمه‌ای که پس از مقایسه اپراتورها به ذهنمان می‌آید، کلمه سرعت است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و نحوه انتقال اطلاعات، سرعت یک عنصر حیاتی در بیان هر مسئله‌ای در بستر اینترنت میباشد. به طور کلی و ساده‌تر اگر در بستر اینترنت امروزی بهترین باشید ولی سریع‌ترین نباشید باز هم از بقیه عقب‌تر هستید. در اینجا به بررسی و مقایسه سه اپراتور اصلی همراه اول، ایرانسل و رایتل می‌پردازیم.

در حال حاضر سرویس‌ها و برنامه‌هایی مثل Open Signal پوشش‌دهی و میانگین سرعت اینترنت همراه هر اپراتور را در نقاط مختلف مشخص می‌کنند. با این‌ حال برای واقعی‌تر شدن نتایج آزمایش‌ها، خودمان در چند نقطه از چند شهر اصلی کشور انجام دادیم.

 

بررسی سرعت آپلود

 

 

مقایسه پوشش دهی شبکه 4G هر سه اپراتور را در کل کشور می توانید ببینید.

 

اینترنت 4g کدام اپراتور بهتر است؟

 

طبق اطلاعات و بررسی هایی که با برنامه OpenSignal انجام شد پوشش شبکه 4G ایرانسل و همراه اول تقریباً یکسان و بسیار گسترده‌تر از رایتل هستند و مناطق بیشتری را پوشش میدهند.. در تصویر زیر هم می‌توانید پوشش شبکه 4G هر سه اپراتور را در شهر تهران با یکدیگر مقایسه کنید.

 

پرسرعت ترین اپراتور اینترنت ایران

 

توجه کنید که این نمودارها بسیار دقیق نیستند. چرا که همان‌طور که در بخش بعدی خواهید دید در برخی نقاط اینترنت همراه رایتل در آزمایش‌ها سرعت بالاتری نسبت به رقبا داشته است درحالی‌که در تصاویر برنامه OpenSignal این مناطق حتی تحت پوشش 4G نیستند. با این وجود با توجه به تجربیات کاربران می‌توان گفت پوشش شبکه 4G رایتل هنوز به گستردگی دو اپراتور اصلی دیگر کشور نیست و دو رقیب دیگر این اپراتور یعنی همراه‌ اول و ایرانسل عملکرد بهتری داشته‌اند.

همان‌طور که نوشتیم این مقایسه‌ در شهر تهران انجام شده است تا نتیجه دقیق‌تر و قابل فهم‌تر باشد.

توجه کنید که نتایج بر حسب مگابیت بر ثانیه (Mbps) درج شده که برای تبدیل به مگابایت بر ثانیه (MBps) می‌توانید آن‌ها را بر‌عدد ۸ تقسیم کنید.

 

کدام اپراتور اینترنت بهتری دارد

 

به این ترتیب همان‌طور که در نتایج مقایسه سرعت اینترنت همراه مشاهده می‌کنید در مجموع عملکرد همراه اول چه در زمینه سرعت آپلود و چه دانلود کمی بهتر از ایرانسل بوده است، با این وجود عملکرد ایرانسل در برخی شهرهای دیگر مثل اصفهان و اهواز بهتر است و رایتل هم با وجود پوشش کمتر و محدودتر شبکه 4G در برخی مناطق عملکرد قابل قبولی را از خود نشان داده است.

اگر اینترنت همراه اولویت اصلی شما در انتخاب اپراتور است بسته به محل سکونت خود اپراتور انتخابی شما فرق خواهد کرد، شما میتوانید با این دسته از نرم افزارها اطلاع یابید که کدام اپراتور پوشش بهتری در منطقه شما دارد و با انتخاب آن از پرسرعت ترین اینترنت بهره‌مند شوید.

مقایسه عملکرد (بخش های مختلف)

سامانه نت سنج پلاس در اردیبهشت ماه ۹۹ وضعیت شبکه اینترنت سه اپراتور اصلی را در شاخص کیفیت اینترنت نسل سوم و چهارم در بخش‌های گروه کاربران تجاری، بازی، تماس اینترنتی، دانلود حجیم و وبگردی را به ما نشان می‌دهد.

وقتی شما به سامانه نت سنج پلاس مراجعه کنید می‌توانید وضعیت سرعت و کیفیت سرویس اینترنت خود را در محل سکونت خود مشاهده نمایید و همچنین به آمارهای مقایسه‌ای اپراتورها در زمینه‌های بسیار مختلفی دست پیدا کنید. در بخشی از منو، مقایسه استانی کیفیت اینترنت اپراتورهای تلفن همراه را می‌بینید که در پنج بخش مختلف تنظیم شده است. همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید، در هر پنج بخش، اپراتور همراه اول در استان تهران وضعیت بهتری نسبت به ایرانسل و رایتل دارد. همچنین شما میتوانید خودتان با مراجعه به وبسایت نت‌سنج+ و با انتخاب لوکیشن خود، بهترین اپراتور را در بخش‌های مختلف نسبت به محل سکونت خود پیدا کنید.

 

بهترین اپراتور از نظر مردم

 

خدمات اپراتورها

اپراتورهای همراه در ارائه خدمات اینترنتی عملکرد بهتری نسبت به اپراتورهای اینترنت ثابت داشته‌اند. این موضوع باعث شده است که در ایران اپراتور های همراه اول و ایرانسل جزء اولین ها باشند و خدمات بیشتری را به مشتریان ارائه دهند.

به طور مثال همراه اول، اولین اپراتور ارائه دهنده نسل چهار و نیم اینترنت همراه کشور، در راستای ارائه بهترین کیفیت اینترنت در شبکه 4.5G ، به نوسازی شبکه های خود با به روز ترین تکنولوژی دنیا اقدام کرده است. در حال حاضر همراه اول، 11 هزار سایت شبکه 4.5 در سراسر کشور راه اندازی کرده و اپراتور پیشگام در زمینه بهره برداری و استفاده از نسل چهار و نیم اینترنت همراه است. نتیجه این موضوع ایجاد پوشش مناسب و بهتر در اکثر شهرهای کشور برای مشترکین می باشد و شما فقط کافیست با تعویض سیم کارت خود به یوسیم (USIM) از اینترنت پرسرعت 4G و 4.5G بهره مند شوید.

اما ایرانسل هم از رقیب جدی خود عقب نمانده و توانسته به مشتریان خود بسته‌های اینترنت نسل ۴ و ۴.۵ ثابت (TD-LTE) را ارائه کند. اما به دلیل اینکه مناطق کمی تحت پوشش اینترنت TD-LTE قرار گرفته است هنوز متاسفانه همه‌گیر نشده ولی با سرعت خوبی روبه رشد است.

اپراتور رایتل نیز همواره در تلاش است که خود را با ارائه خدمات نوین‌تر به مردم و مشترکین خود ثابت نماید. این اپراتور در راستای این اهداف برای مشترکین رایتلی خدمات فراوانی در نظر گرفته است. به طور مثال کسانی که جزء مشترکین سیم‌کارت دائمی رایتل هستند که با توجه به شرایط شغلی، تحصیلی یا خانوادگی خود استفاده زیادی از خدمات ارتباطی دارند و همواره نگران هزینه‌های بالای آن هستند، این افراد می‌توانند با خرید هر یک از بسته‌های "خانواده بی‌نهایت" بدون نگرانی از مصرف خود با کمترین هزینه از خدمات ارتباطی بهره‌مند گردند.

 

 

بسته بی‌نهایت نقره‌ایی یکی از این خدمات میباشد که مناسب افرادیست که می‌خواهند با تمام دوستان رایتلی و غیر رایتلی خود به ‌صورت نامحدود با خیالی راحت در ارتباط باشند. دسترسی به اینترنت پرسرعت همراه در حجم زیاد از دیگر مزایای این بسته است.

خدمات این بسته به ازای هر 30 روز موارد زیر می‌باشد:

تماس صوتی، پیامک و پیام چند رسانه ای نامحدود درون‌شبکه

تماس صوتی و پیامک نامحدود برون‌شبکه

10 گیگابایت اینترنت * + 20 گیگابایت اینترنت در ساعات افت مصرف

بسته بی‌نهایت کلاسیک نیز مناسب کسانیست که اگر می‌خواهند با تمام دوستان رایتلی خود به‌صورت نامحدود ارتباط داشته باشند و با مشترکین سایر اپراتورها نیز در ارتباط باشند. دسترسی به اینترنت پرسرعت همراه در حجم زیاد از دیگر مزایای این بسته است.

خدمات این بسته به ازای هر 30 روز موارد زیر می‌باشد:

تماس صوتی، پیامک و پیام چند رسانه ای نامحدود درون‌شبکه

500 دقیقه تماس صوتی و 500 پیامک برون‌شبکه

10 گیگابایت اینترنت * + 20 گیگابایت اینترنت در ساعات افت مصرف

شما میتوانید با مراجعه به وبسایت رایتل از قیمت این بسته‌ها مطلع شوید.

به هر حال بستر اینترنت همراه کشور به سرعت در حال رشد است و این موضوع قابل تحسین می باشد. اپراتورهای ما همواره در تلاشند که با بسته های متنوع به مشترکین خود اهمیت بدهند و خود را به سطح اینترنت جهانی بروز کنند و این را می توان یک پیشرفت در این زمینه دانست. همراه اول، ایرانسل و رایتل که سه اپراتور برتر سیم‌کارتی و اینترنتی همراه کشورمان هستند آماده ارائه خدمات مختلف به شما هستند و شما میتوانید با راه هایی که در بالا به شما معرفی کردیم سیم کارت و اپراتور اینترنتی خود را انتخاب کنید.

نظر شما چیست؟

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
بلاگ | خدمات سیم کارت
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
امروزه با پیشرفت تکنولوژی شما می توانید به راحتی توسط امکاناتی مانند سامانه‌ های الکترونیکی، تلفن بانک، کدهای دستوری و یا اپلیکیشن های پرداخت...
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
بلاگ | لوازم جانبی
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
امروزه ساعت های هوشمند سیم کارت خور یا واچ فون، یکی از محبوب ترین گجت ها و فناوری های جدید و مدرن است. این ساعت به دلیل کاربردهای فراوانی...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
بلاگ | سیم کارت
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
جالب است بدانید در دوران قدیم سیم کارت های رند جذاب و منحصر به فرد بودند. این موضوع باعث شده سیم کارت های رند از دیگر سیم کارت ها جدا شوند...
تعداد 3 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 5
3
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. سلام برای شهر بندرعباس منطقه گلشهر کدام اینترنت همراه سرعت بیشتری دارد?

  2. خوب است

  3. سرعت شاتل موبتیل چطوره

    پاسخ :

    با سلام از طریق سایت شاتل‌ موبایل در قسمت مناطق تحت پوشش ابتدا از پشتیبانی شاتل‌موبایل در منطقه خود مطمئن شوید. همچنین برای اطلاع از سرعت و میزان رضایت مردم از اینترنت شاتل موبایل میتوانید از طریق سامانه " نت سنج پلاس " به نشانی (netsanjplus.ir) مراجعه کنید.

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست