وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | سیم کارت

مقایسه امکانات واتساپ و اسکایپ برای تماس تصویری

انتشار ۱۳۹۹/۲/۷ . بروز رسانی ۱۴۰۳/۱/۵ ۱۶:۰۴ . ۵۰۲۹ بازدید

دو پیام‌رسان محبوب اسکایپ و واتساپ دارای قابلیت تماس تصویری هستند و شما می توانید با حساب کاربری رایگان با یک یا چند نفر به راحتی تماس تصویری برقرار کنید.  البته در هر صورت شما باید هزینه اینترنت مصرفی را پرداخت کنید. 

واتساپ را بی‌شک باید یک داستان موفقیت آمیز در اینترنت به حساب آورد. یک پلت‌ فرم ساده پیام‌رسان که به یکی از موفق‌ترین اپلیکیشن‌های ارتباطی تبدیل شد و میلیاردها دلار به جیب صاحبانش سرازیر کرد.

 

واتساپ ، اسکایپ و تماس تصویری

این اپلیکیشن  در سال ۲۰۰۹ پا به عرصه گذاشت، اما حالا حدود یک میلیارد نفر در بیش از 180 کشور از آن استفاده می‌کنند و این بدان معنی است که Whats App محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان در جهان است. پس از آنکه کارایی و محبوبیت آن افزایش یافت فیس‌بوک در سال ۲۰۱۴ آن را به قیمت ۱۶ میلیارد دلار خرید و حالا واتساپ به بخشی از زندگی روزانه بسیاری از مردم تبدیل شده است. 

پس از آن که واتساپ قابلیت تماس تصویری را به اپلیکیشن خود اضافه کرد زنگ خطر برای اسکایپ و فیس تایم به صدا در آمد!

تماس تصویری در واتساپ و اسکایپ

 

اسکایپ از زمان عرضه آن یعنی از سال 2003 تا الان محبوب‌ترین اپلیکیشن تماس ویدیویی روی اینترنت بوده است. در سال 2011 بود که امتیاز کامل آن را مایکروسافت خرید. اسکایپ با وجود آنکه امکان ارسال تکست (متن) را هم دارد اما تقریبا کمتر کسی از آن جز برای تماس ویدیویی بهره می‌برد.

در مقابل واتس اپ تقریبا جایگزینی برای اس ام اس در گوشی های همراه شده بود. کیفیت تماس تصویری در اسکایپ و واتساپ قبل از هر چیز بهتر است هدف از طراحی اسکایپ و واتس‌اپ را بدانیم تا نقاط قوت و ضعف تا حدی روشن شود.

پیام‌رسان اسکایپ برای تماس اینترنتی از طریق کامپیوتر طراحی شده است و به همین دلیل کیفیت تصویر در تماس ویدیویی آن بالاتر از پیام رسان هایی است که طراحی آن ها برای تلفن همراه است.

نکته مهم اینکه برای استفاده از پیام رسان واتساپ باید حتما یک سیم کارت داشته باشید و با شماره موبایل ثبت نام کنید.

تماس ویدیویی اسکایپ

 

امکانات تماس تصویری در اسکایپ

کاربران مک و ویندوز از اسکایپ استفاده می کنند. این کاربران به جز تماس ویدیویی به امکانات دیگری مثل اسکرین شیرینگ، اشتراک‌گذاری فایل‌های مختلف، ضبط کردن تماس و غیره نیاز دارند.

اسکایپ برخی امکانات مورد نیاز را دارد در حالی که برخی پیام‌رسان‌های موبایل قابلیت‌های لازم را ندارد. توجه داشته باشید که در حال حاضر نسخه تحت وب واتساپ که در ویندوز قابل استفاده است با وبکم های اچ دی سازگاری ندارد و تماس تصویری در آن قابل استفاده نیست. در مقابل اسکایپ از انواع وبکم به خوبی پشتیبانی می کند.

ضبط تماس ویژگی منحصر به فرد اسکایپ یکی از قابلیت‌های مفید اسکایپ این است که می‌توانید تماس صوتی و حتی تماس ویدیویی را ضبط کنید. قابلیت ضبط تماس برای کارمندانی که از ویندوز برای انجام امور کاری استفاده می‌کنند و همین‌طور کاربران خانگی بسیار  مفید است چرا که می توان مکالمات صورت گرفته را مرور کرد و نکات مهم را یادآور شد.

در مقابل واتساپ از چنین قابلیتی برخوردار نیست ! راهکار جانبی در واتس اپ این است که شما می توانید از صفحه فیلم برداری کنید یا تمام صداها را ضبط کنید.

تماس ویدیویی واتساپ

 

تماس ویدیویی گروهی و برتری اسکایپ

در هر دو پیام‌رسان قابلیت تماس ویدیویی با چند نفر به صورت همزمان وجود دارد. که اصطلاحا به آن ویدیو کنفرانس نیز می گویند.

اما تفاوت این دو پیام رسان در تعداد افرادی است که در یک ویدیو کنفرانس به صورت همزمان حضور دارند. در نرم افزار اسکایپ شما می توانید به صورت همزمان با 50 نفر  تماس ویدیویی داشته باشید

 در حالی که در واتس اپ حداکثر با 4 نفر می توان تماس تصویری داشت! البته در خبری که 4 اردیبهشت 99 توسط توسعه دهندگان واتساپ منتشر شد، به زودی قابلیت تماس 8 نفره به این پیام رسان افزوده می‌شود.

تماس تصویری گروهی

 

امنیت و حریم خصوصی در واتس اپ و اسکایپ

هر دو پیام‌رسان برای حفاظت از حریم خصوصی کاربر، از رمزگذاری بهره می‌برند. اما واتساپ به صورت پیش فرض رمزگذاری سراسری را فعال کرده است و این یعنی حتی توسعه‌دهندگان واتس‌اپ هم نمی‌توانند پیام‌های شما را رویت کنند!

در اسکایپ هم رمزگذاری سراسری وجود دارد اما به صورت پیش‌فرض فعال نیست. لذا می‌توان گفت که واتساپ برای مکالمات و چت‌های شخصی، گزینه‌ی بهتری است. البته توجه داشته باشید که همه‌ی توسعه‌دهندگان پیام‌رسان‌های امروزی مدعی هستند که از اطلاعات کاربران استفاده نمی‌کنند،  اما تجربه نشان داده که بسیاری از ادعاها در نهایت فریب اذهان عمومی بوده است! در حال حاضر واتساپ متعلق به فیسبوک است و اسکایپ نیز از محصولات مایکروسافت است.

کنفرانس تصویری واتساپ

 

فضای ذخیره سازی ابری در تماس تصویری اسکایپ

در پیام رسان اسکایپ به صورت پیش‌فرض پیام‌های شما از طریق سرویس ابری همگام سازی می‌شود و می‌توانید از طریق گوشی اندرویدی، آیفون و آیپد، ویندوز، مک‌او‌اس و حتی لینوکس به پیام‌ها دسترسی پیدا کنید. در واقع اپلیکیشن اسکایپ برای تمام سیستم عامل‌ها منتشر شده است که مزیتی مهم و اساسی است.

اما در مقابل محدودیت‌های واتس‌اپ را داریم که اپلیکیشن تحت وب آن در همه‌ی پلتفرم‌ها قابل استفاده است اما امکانات محدودی دارد. به علاوه واتس‌اپ فضای ذخیره سازی ابری در اختیار شما قرار نمی‌دهد. بنابراین اگر گوشی خودتان را گم یا خراب کنید و گوشی جدیدی خریداری کنید، بسیاری از پیام‌ها و فایل‌ها از دسترس خارج است! برای رفع این مشکل کافی است دائماً از همه‌چیز بک آپ تهیه کنید.

کنفرانس تصویری اسکایپ

 

تماس تصویری چقدر دیتا مصرف می کند

تمرکز واتس اپ روی این است که کیفیت تماس های ویدئویی را تا جایی که امکان دارد بهبود بخشد. در نتیجه اگر بتواند کیفیت را بهبود بخشد این کار را انجام می دهد و این موضوع باعث مصرف بیشتر دیتا می شود. اگر از وای فای استفاده نمی کنید دیتا شما ممکن است خیلی سریع تمام شود.

به طور متوسط یک تماس یک دقیقه ای روی 4G پنج مگابایت، روی اینترنت 3G سه و هفتادوپنج صدم مگابایت و روی اینترنت 2G سه مگابایت مصرف می کند.

 البته این ارقام اصلا بد نیستند و بسیار کمتر از چیزی است که انتظار می رفت. در نهایت می‌توان نتیجه‌گیری کرد که واتس‌اپ برای کاربران عمومی که از اندروید یا آیفون و آیپد استفاده می‌کنند، پیام‌رسان خوبی است اما برای استفاده از امکانات بیشتر و کاربرد های حرفه‌ای‌تر، اسکایپ گزینه‌ی بهتری است.

تماس تصویری

 

نتیجه گیری و کلام آخر درمورد تماس ویدیویی

پیام‌رسان اسکایپ در گذشته از نظر ثبات عملکرد بسیار عالی بود اما از زمانی که مایکروسافت این پیام‌رسان را تصاحب کرده و توسعه می‌دهد، مشکلات بیشتری در مورد آن گزارش می‌شود. البته وضعیت به قدری وخیم نیست که بگوییم این پیام‌رسان مرتباً هنگ و کرش می کند! اما در مقایسه با واتس‌اپ که معمولاً مشکلات بسیار کمی دارد، پایداری عملکرد اسکایپ ضعیف‌تر است.

در نهایت می‌توان نتیجه‌گیری کرد که واتساپ برای کاربران عمومی که از اندروید یا آیفون و آیپد استفاده می‌کنند، پیام‌رسان خوبی برای تماس تصویری است اما برای استفاده از امکانات بیشتر و کاربردهای حرفه‌ای‌تر، اسکایپ گزینه‌ی بهتری است.

تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست