وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | اخبار اپراتورها

تلفن 118، سلام من به تو یار قدیمی!

انتشار ۱۳۹۹/۵/۱۵ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۵/۱۵ ۱۶:۴۴ . ۶۸۶۱ بازدید

بیشتر از 100 سال است که تلفن ثابت وارد ایران شده و با تمام بالا و پایین هایی که دیده، الان دیگر عضو لاینفک ارتباط در ایران است و انگار بی تلفن اصلا نمی شود! اما بدون شک سامانه پاسخگویی مرکز اطلاعات تلفن ۱۱۸ هم به همان اندازه به گردن ما حق دارد و اگر این سامانه نبود قطعا گرفتاری های فراوانی برای همه پیش می آمد.

تلفن 118

تلفن ثابت برای اولین بار در ایران!

سال 1265 شمسی بود که جناب آقای بواتال، صاحب امتیاز راه آهن ری  یک رشته سیم تلفن بین شهر تهران و شاهزاده عبدالعظیم ری به طول ۷/۸ کیلومتر کشید. سه سال بعد، یعنی در سال 1268 شمسی، ارتباط تلفنی بین ایستگاه ماشین دودی تهران و شاه عبدالعظیم برقرار گشت و اینطور شد که به لطف این تاجر و مهندس بلژیکی اولین خط تلفن وارد ایران شد.

سال ها از این ماجرا گذشت تا در سال ۱۲۹۵شمسی، فردی به نام ارباب کیخسرو شرکت تلفن ایران را بنیانگذاری نمود. یک شرکت سهامی با سهامداران مختلف. بدین ترتیب و برای اولین بار در تاریخ تلفن ایران، شرکت آلمانی زیمنس به عنوان فروشنده وسایل تلفن ثابت کشور انتخاب شد و قراردادی برای واردات تجهیزات مورد نیاز تلفن ثابت بین شرکت های ایران و آلمان منعقد شد.

تلفن 118 تهران

راهنمای تلفن 118 بفرمایید

کم کم تلفن بین ایرانیان گسترش یافت و ارتباطات را تسهیل کرد. اما یک چالش جدی وجود داشت. افراد چگونه باید شماره یکدیگر را در شبکه تلفن ثابت می یافتند؟ تا قبل از این دفترهایی در مراکز تلفنی وجود داشت که لیستی از شماره ها در آن بر اساس حروف الفبا درج شده بود. اما این دیگر کافی نبود.

ایده تشکیل سامانه پاسخگویی مرکز اطلاعات تلفن ۱۱۸ از همین جا شکل گرفت. در ابتدا (سال‌ 1340‏‎  شمسی) ساختمانی در خیابان‏‎ ناصر خسرو‏‎ مقر مرکز خدمات تلفن 118 شد. البته در آن زمان مخاطبان برای اینکه به مرکز خدمات تلفن متصل شوند باید کد 08 را شماره گیری می کردند.

اما از سال 1354 بود که شماره این مرکز به تلفن 118 تغییر پیدا کرد و از آن زمان تا کنون با همین شماره به سرویس دهی به مشترکان تلفن ثابت مشغول است.

خرید تلفن ثابت رند در تهران

اگر علاقه مند هستید تا یک خط تلفن ثابت رند برای محل سکون یا به ویژه برای محل کسب و کار خود داشته باشید، مای رند بهترین و رند ترین خطوط تلفن ثابت رند را برای شما لیست کرده است.

سامانه 118

در مورد مرکز خدمات تلفن ثابت 118 بیشتر بدانیم

مرکز اطلاعات تلفن ۱۱۸ به عنوان یک شبکه گسترده اطلاع رسانی برای ارائه اطلاعات مربوط به شبکه تلفن ثابت طراحی و ایجاد شده است. به هنگام تماس با شماره تلفن ۱۱۸ بهتر است به نکات زیر توجه شود:

با توجه به مکانیزه بودن سیستم پاسخگویی ۱۱۸ پیش از تماس، برای یادداشت کردن شماره مورد نظر قلم و کاغذ آماده کنید.

بهتر است تا کد پاسخگو به همراه تاریخ و ساعت دقیق پاسخگویی را برای پیگیری های احتمالی یادداشت کنید وقتی اپراتور پاسخ داد شماره تلفن مورد نیاز را با اعلام مشخصات کامل درخواست کنید. توجه داشته باشید که برای اشخاص حقیقی نام و نام خانوادگی و محدوده آدرس الزامی است. وقتی شماره تلفن ثابت مدنظر اعلام شد،  شماره های دریافتی از مرکز اطلاعات تلفنی را برای تماس های بعدی در جای مناسبی یادداشت کنید تا مجبور نباشید مجدد با 118 تماس بگیرید.

خیلی عجیب است اما گاهی مردم با تلفن 118 تماس می گیرند و شماره مراکز اضطراری را مطالبه می نمایند. البته درک می کنیم که استرس در هنگام بحران زیاد است اما همیشه سعی نمایند شماره های اضطراری (مثل پلیس، اورژانس، آب، گاز، برق و... ) را تا حد ممکن بخاطر بسپارید.

118 مشهد

چگونه محل سکونت یا کسب و کار را در 118 ثبت کنیم؟

اطلاعات و شماره تلفن ثابت اشخاص حقیقی براساس اطلاعات مندرج در پرونده موجود در مرکز مخابراتی مربوطه ثبت می شود. پس اگر روزی خواستید برای خرید تلفن ثابت اقدام کنید اطلاعات خود را درست درج نمایید.

اطلاعات اشخاص حقوقی در صورت ارائه درخواست کتبی از سوی بالاترین مقام و یا صاحبان امضاء مجاز (اعم از دولتی با خصوصی) و بر اساس اطلاعات مندرج در پرونده موجود در مرکز مخابراتی مربوطه ثبت می شود. اطلاعات مشاغل (اشخاص حقیقی یا حقوقی) با ارائه و تحویل مدارک به اداره كل خدمات پس از فروش در سیستم ۱۱۸ ثبت خواهد شد.

در صورت اطمینان از وجود اشتباه در اطلاعات ثبت شده در ۱۱۸ تهران، موضوع را به شماره تلفن های ۴-۶۶۷۵۹۲۲۱ اطلاع دهید. اعتراض، شکایت و نیز انتقادات و پیشنهادات خود درباره عملکرد مرکز اطلاعات تلفنی ۱۱۸ را به شماره تلفن ۱۹۶، ۲۰۹۰ یا ۸۷۸۷ داخلی ۲۱۳ اعلام کنید.

سازمان های دولتی و تمام مشاغل می توانند هرگونه تغییر در شماره تلفن یا نوع فعالیت خود را به صورت کتبی به نشانی خ جمهوری اسلامی، خ بابی ساندز - پلاک ۱۸ اداره کل خدمات پس از فروش اعلام کنند.

تلفن ثابت رند

رند ترین و خوش قیمت ترین خطوط تلفن ثابت را در فروشگاه مای رند مشاهده نمایید.

ثبت محل در 118

چند نکته مهم درباره سامانه 118 تلفن ثابت

علاوه بر ارائه خدمات از طریق تلفن ۱۱۸، شما می توانید از طریق وبسایت اینترنت به نشانی https://118.tct.ir نسبت به دریافت اطلاعات تلفن ثابت مدنظرتان اقدام کنید. همچنین مشترکان می توانند از طریق اینترانت با شماره ۹۷۱۰۱۱۸ بطور رایگان و بدون نیاز به پرداخت هزینه اینترنت، از این اطلاعات استفاده نمایند.

بهتر است بدانید ساعت های ۱۰ صبح الی ۲ بعد از ظهر پرکارترین ساعات ۱۱۸ است ، تماس های غیرضروری خود را در غیر از این ساعت ها درخواست نمایید. پاسخگویان مرکز اطلاعات تلفنی ۱۱۸ به نشانی مشترکان دسترسی ندارند، بنابراین از درخواست نشانی مشترکان خودداری کنید.

شماره تلفن های همراه در مرکز اطلاعات تلفنی ۱۱۸ ثبت نشده است ، لذا از درخواست این اطلاعات خودداری کنید.

مطالب مرتبط
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
بلاگ | خدمات سیم کارت
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
امروزه با پیشرفت تکنولوژی شما می توانید به راحتی توسط امکاناتی مانند سامانه‌ های الکترونیکی، تلفن بانک، کدهای دستوری و یا اپلیکیشن های پرداخت...
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
بلاگ | لوازم جانبی
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
امروزه ساعت های هوشمند سیم کارت خور یا واچ فون، یکی از محبوب ترین گجت ها و فناوری های جدید و مدرن است. این ساعت به دلیل کاربردهای فراوانی...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
بلاگ | سیم کارت
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
جالب است بدانید در دوران قدیم سیم کارت های رند جذاب و منحصر به فرد بودند. این موضوع باعث شده سیم کارت های رند از دیگر سیم کارت ها جدا شوند...
تعداد 2 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 3
1
0
0
0
1
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. سایت http://118.tct.ir کار نمیکند

  2. فقط میتونم بگم از قدیم خوب بوده الان هم خوبه...همین

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست