وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | سیم کارت

راهنماي خريد سيم كارت آذربايجان قبل از سفر به اين كشور

انتشار ۱۳۹۹/۱/۱۶ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۲/۶ ۱۲:۲۶ . ۶۳۸۰ بازدید

با افزایش قیمت دلار و مخارج جانبی سفرهای خارجی شانس کشورهایی نظیر آذربایجان برای سفر بیشتر از گذشته شده است. کشور آذربایجان از نظر فرهنگ تلفیقی از شرق و غرب است و به دلیل نزدیکی جغرافیایی با ایران گزینه ی مناسبی برای سفر و سرمایه گذاری است. مطمئنا دغدغه هرکسی که قصد سفر خارجی و مخصوصا آذربایجان را داشته باشد، ارتباط با ایران و استفاده از اینترنت پرسرعت و ارزان است. در ادامه به بررسی انواع اپراتورها و قابلیت های سیم کارت آذربایجان می پردازیم و راهنمای خرید سیم کارت آذربایجان قبل از سفر به این کشور را شرح می دهیم.

 

سیم کارت های آذربایجان را از کجا بخریم؟

با در دست داشتن پاسپورت و کارت شناسایی خود به فروشگاه های موبایل و تلفن همراه باکو مراجعه کرده و سیم کارت آذربایجان دلخواه خود را خریداری کنید.

سیم کارت آذربایجان

 

تفاوت هزینه در خریدن سیم کارت خارجی یا استفاده از بسته های رومینگ اپراتورهای داخلی

خبر خوب برای کسانی که نیاز زیادی به اینترنت ندارند این است که در اکثر هتل های باکو اینترنت پرسرعت در دسترس است. بدیهی است که هر چه هتل شرایط بهتری داشته باشد و به اصطلاح ستاره هایش بیشتر باشد سرعت و کیفیت اینترنت آن هم بهتر است. اما کسانی که نمی خواهند خود را محدود به هتل کنند و نیاز به استفاده از اینترنت را در هرجایی را دارند می توانند به دو روش عمل کنند:

  • استفاده از بسته های رومینگ اپراتورهای داخلی در آذربایجان
  • خرید سیم کارت آذربایجان

به طور حتم استفاده از بسته های رومینگ اپراتورهای داخلی هزینه های به مراتب بیشتری نسبت به خریدن سیم کارت در کشور مقصد را در پی خواهد داشت. پس عقلانی است که ما یک سیم کارت آذربایجان تهیه کنیم.

 

اپراتورهای سیم کارت کشور آذربایجان

برای خرید سیم کارت در کشور آذربایجان 3 اپراتور اصلی وجود دارند. شرکت «آذرسل» و «باکسل» دو اپراتور بزرگ و مهم در آذربایجان هستند که در کنار شرکت تازه وارد «نار» خدمات ارتباطات و سیم کارت را در این کشور ارائه می دهند.

سیم کارت آذربایجان آذرسل

 

سیم کارت آذربایجان آذرسل Azercell 

بزرگ ترین اپراتور کشور آذربایجان با پوشش بیش از 80 درصد آنتن دهی مناطق مختلف کشور است. این شرکت در سال 1996 با همکاری شرکت ترکسل در آذربایجان تاسیس شد. شما می توانید با پرداخت 3 مانات یک سیم کارت آذرسل تهیه کنید که هزینه فعال سازی آن نیز یک مانات می باشد. یعنی با پرداخت 4 مانات می توانید یک شماره معمولی آذرسل را تهیه کنید.

بسته های اینترنت همراه سیم کارت آذربایجان آذرسل را نیز می توان با پرداخت 6 مانات دیگر فعال کرد. همچنین 600 دقیقه مکالمه درون شبکه ای نیز بر روی سیم کارت شما فعال خواهد شد که باعث می شود خرید یک سیم کارت برای چند نفر کافی به نظر برسد. پیش شماره 051 برای اپراتور آذرسل است.

سیم کارت باکسل آذربایجان

 

سیم کارت آذربایجان باکسل Bakcell

قدیمی ترین اپراتور کشور آذربایجان که از سال 1994 فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت اولین شرکت ارائه خدمات ارتباطات تلفن همراه در جمهوری آذربایجان است. باکسل شرکتی خصوصی است که توانسته با آنتن دهی 96 درصدی مشترکین زیادی را جذب کند. باکسل دو نوع سیم کارت اعتباری و دائمی را به مشترکین خود ارائه می دهد. تعداد مشترکین باکسل در حال حاضر بیش از 2.5 میلیون سیم کارت است. پیش شماره این اپراتور 055 است.

 

سیم کارت آذرفون نار Nar

آذرفون یا نار نام اپراتور تازه کاری است که  جدیدا به شبکه مخابراتی کشور آذربایجان اضافه شده است و اپراتور سوم این کشور به حساب می آید. آذرفون از سال 2007 با نام تجاری نارموبایل آغاز کرده است. خدمات اینترنت و ساپورت آنتن دهی این اپراتور در حد دو اپراتور قبلی نیست ؛لذا خرید این سیم کارت به شما توصیه نمی شود. پیش شماره این اپراتور 071 است.

 

تعرفه های رومینگ کشور آذربایجان با ایران

4000تعرفه مکالمه با ایران
6000تعرفه مکالمه دریافتی
4000تعرفه مکالمه داخلی
1000تعرفه ارسال پیام کوتاه
2300تعرفه یک مگابایت GPRS

باید به این نکته توجه داشت که تعرفه های گفته شده فقط برای تماس با ایران هستند و در صورت تماس با کشور ثالث ؛ هزینه تعرفه ها مطابق با تعرفه رومینگ کشور میزبان خواهد بود.

خرید سیم کارت آذربایجان

 

نحوه فعالسازی سیم کارت در آذربایجان

پس از تهیه سیم کارت مورد نظر بایستی از خط خریداری شده پیامکی به سر شماره 0552029804 با مشخصات نام و نام خانوادگی ، شماره پاسپورت و نام هتل محل اقامت را ارسال کنید و سیم کارت خود را فعال کنید.

 

روش های شارژ سیم کارت های کشور آذربایجان

در صورت داشتن مستر کارت کشور آذربایجان می توانید به صورت آنلاین سیم کارت خود را شارژ کنید.

با استفاده از کد دستوری *100#  و داشتن مسترکارت

با استفاده از دستگاه های مخصوص که در همه جا نظیر فروشگاه ها، سوپرمارکت ها مترو و اماکن عمومی موجود است.

شارژ سیم کارت آذربایجان

 

قوانین نگهداری از سیم کارت در آذربایجان

یکی از قوانین جالب این سیم کارت ها ممنوعیت تماس با ارمنستان است! کد 00994 را برای تماس از تهران با سیم کارت های آذربایجانی وارد کنید و سپس پیش شماره مورد نظر را بدون صفر شماره گیری کنید. برای تماس از باکو به تهران هم ابتدا کد 0098 را وارد کنید و سپس شماره مورد نظر خود را باز هم بدون صفر شماره گیری کنید.

 

مزایای داشتن سیم کارت آذربایجانی چیست؟

قیمت سیم کارت در کشور آذربایجان بسیار مناسب است. این سیم کارت ها با داشتن شارژ اولیه تماس را برای شما آسان می کند. سیم کارت باکسل در بیشتر مناطق توریستی باکو اینترنت رایگان دارد که می توانید به آسانی از آن استفاده کنید. در صورت تماس با همسفر خود که سیم کارت مشترک دارید هزینه ای برای شما نخواهد داشت.

تعداد 1 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 4
0
1
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. ali***@gmail.com

    من میخام یه باکسل بگیرم و تو منطقه مرزی از اینترنتش استفاده کنم.چطوری میتونم تهیه و شارژش کنم؟

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست