وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | راهنماي سرويس ها

چگونه سیم کارت اعتباری ایرانسل خود را به دائمی تبدیل کنیم؟

انتشار ۱۳۹۹/۱۲/۱۰ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۱۲/۱۰ ۱۱:۳۱ . ۳۱۰۸۶ بازدید

ما معمولا به خاطر مشغله فکری زیاد، شارژ به موقع سیم کارت خود را فراموش می‌کنیم. در این هنگام، به این فکر می‌کنیم که باید یک سیم کارت جدید دائمی بخریم تا از شر دردسرهای خرید شارژ خلاص شویم. اما نیاز به خرید سیم کارت دائمی نیست. کافی‌ست سیم کارت اعتباری ایرانسل را به دائمی تبدیل کنیم.

با خواندن این مطلب، آموزش می‌بینید که چطور سیم کارت اعتباری ایرانسل خود را تبدیل به سیم کارت دائمی کنید و از خدمات خطوط دائمی بهره‌مند شوید.

چطور سیم کارت اعتباری ایرانسل را به دائمی تبدیل کنیم؟

در صورتی که مایل باشید به جای شارژ سیم کارت به صورت مداوم، هر دو ماه یکبار قبض پرداخت نمایید، و یا از سرویس‌ها و مزایای سیم کارت‌های دائمی استفاده کنید، می‌توانید بدون نیاز به خرید سیم کارت جدید و تنها با یک کد ساده، سیم کارت ایرانسل خود را از اعتباری به دائمی تبدیل کنید.

با تبدیل خط خود، در طرح پایه ثانیه‌ای سیم کارت دائمی قرار می‌گیرید. در صورتی که مایل باشید، می‌توانید با مراجعه به صفحه پیشنهادهای تشویقی، طرح مورد نظرتان را انتخاب کنید و از تخفیف‌های ویژه بهره‌مند شوید.

  1. با تبدیل سیم کارت اعتباری خود به سیم کارت دائمی، شارژ شگفت انگیز و بسته‌های افزایشی اصلی (همه بسته‌ها به غیر از بسته‌های رومینگ، طرح‌های تشویقی، بوم، بوم+، بسته‌های ونتوس، اعتبار موجود در کیف دیجیتال و بسته‌های چند کاربره اینترنت همراه) به حساب دائمی شما منتقل خواهند شد.
  2. بسته‌هایی که تاریخ مصرف دارند پس از انتقال به حساب دائمی شما، فقط از 2 ال 8 بامداد قابل استفاده خواهد بود.

 

فعالسازی سیم کارت دائمی ایرانسل

 

روش تبدیل سیم کارت اعتباری ایرانسل به دائمی

درخواست خود را از طریق یکی روش‌های زیر، ثبت نمایید:

  • نسخه موبایل یا نسخه وب اپلیکیشن ایرانسل من

پس از ورود به برنامه، منوی سمت راست را باز کنید. سپس گزینه خدمات سیم کارت و پس از آن، گزینه تبدیل سیم کارت انتخاب کنید.

  • شماره گیری کد #70* یا #9*1*555*

پرداخت اقساطی: در این روش، شما می‌توانید مبلغ مورد نیاز را مطابق دستورالعمل زیر، به صورت قسطی پرداخت کنید:

با شماره گیری یکی از کدهای دستوری بالا می‌توانید با پرداخت مبلغ 30000 تومان به عنوان پیش پرداخت و 2 قسط 10000 تومانی به صورت اقساطی سیم کارت اعتباری خود را تبدیل به دائمی کنید.

  • استفاده از سامانه 700

پس از شماره گیری با وارد کردن شماره‌ 7 و سپس شماره 4 و عمل کردن طبق راهنمای سیستم، می‌‌توانید سیم کارت اعتباری خود را به دائمی تبدیل کنید.

  • مراجعه به مراکز فروش و خدمات و نمایندگی‌ها

اگر در حساب‌‌تان مبلغ کافی داشته باشید، پس از شماره گیری کد یا اقدام از طریق اپلیکیشن هزینه تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی از اعتبار سیم کارت شما کسر می‌شود.

اگر تمایل داشته باشید یا مبلغ اعتبارتان کافی نباشد، می‌توانید هزینه تبدیل سیم کارت اعتباری به سیم کارت دائمی را از حساب بانکی خود پرداخت کنید.

در پرداخت قسطی در صورت تمایل، در هر زمان می‌توانید با شماره‌گیری کد #11*1*555* درخواست کنید که باقیمانده هزینه را به صورت یکجا پرداخت نمایید.

لطفا تا زمان دریافت پیامک تایید، اتصال اینترنت همراه خود را قطع نگه دارید.

سیر تا پیاز کدهای دستوری ایرانسل

برای اطلاع از تمامی کدهای دستوری ایرانسل و کارایی هر کدام روی عبارت رنگی بالا کلیک کنید.

نکات تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی

  1. هزینه تبدیل خط اعتباری به دائمی 50000 هزار تومان است و شما می‌توانید با شماره‌گیری کد #70* از قیمت تخفیفی اختصاصی خود مطلع شوید.
  2. پس از درخواست تبدیل سیم کارت، خط اعتباری شما ظرف مدت 24 ساعت به دائمی تبدیل می‌شود.
  3. در صورت وجود مبلغی بیش از مبلغ مورد نیاز جهت تبدیل سیم کارت، باقیمانده اعتبار شارژ شده و شارژ شگفت انگیز به حساب سیم کارت دائمی شما منتقل می‌شود.
  4. مطمئن شوید که ثبت نام سیم کارت اعتباری شما تکمیل شده باشد؛ زیرا در غیر این صورت، تبدیل نوع سیم کارت امکان پذیر نخواهد بود.
  5. ارائه کد پستی صحیح و تکمیل ثبت نام سیم کارت الزامیست

ضوابط و شرایط تبدیل سیم کارت اعتباری ایرانسل به دائمی

مشترکین جهت تبدیل سیم کارت خود از حالت اعتباری (پیش پرداخت) به دائمی (پس پرداخت) در شبکه ایرانسل موظف به پذیرش و متعهد به رعایت ضوابط و شرایط ذیل است.

 

فعالسازی سیم کارت دائمی ایرانسل

 

بخش اول؛ اعتبار 

که عبارت است از مبلغ ریالی با بسته قابل استفاده در شبکه برای مشترک که شرکت ایرانسل اجازه استفاده از خدمات را تا سقف مشخص به مشترک می‌دهد. این اعتبار به چند دسته کلی تقسیم بندی می‌گردد:

1) شارژ شگفت انگیز: مشترکین خطوط اعتباری ایرانسل می‌توانند با استفاده از سرویس شارژ شگفت انگیز علاوه بر اعتبار معمولی که با پرداخت هزینه‌ای به دست می‌آورند؛ اعتبار مازاد دریافت کنند. در حقیقت به کمک این روش مشترکین می‌توانند با هزینه یکسان، اعتبار خود را بیش از مقدار معمول افزایش دهند؛ با این تفاوت که استفاده از این شارژ دارای تاریخ انقضا بوده و کاربر باید اعتبار دریافتی خود را در مدت زمان تعیین شده از زمان فعال سازی به مصرف رساند.

2) بسته‌های افزایشی: این بسته‌ها که با نام بولتون نیز شناخته می‌شوند؛ عبارتند از ترکیب سرویس‌های مختلفی مانند مکالمه، اینترنت پرسرعت همراه، پیامک و … که با فعال سازی و پرداخت هزینه، در دسترس مشترکین خواهد بود.

3) سیم کارت اعتباری: به سیم کارتی گفته می‌شود که مشترک هزینه‌های استفاده از آن را به صورت پیش پرداخت به ایرانسل می‌پردازد و سرویس‌های ارائه شده برای این سیم کارت‌ها تنها تا زمانی قابل استفاده می‌باشند که حساب کاربر به اندازه کافی برای استفاده از آن سرویس اعتبار داشته باشد.

4) سیم کارت دائمی: به سیم کارتی گفته می‌شود که مشترک هزینه‌های مرتبط با استفاده از سرویس‌های ارائه شده برای آن سیم کارت را به صورت دوره‌ای و بعد از استفاده از آن سرویس‌ها پرداخت می نماید.

5) ترابرد: فرایندی که طی آن مشترک یک اپراتور با حفظ شماره می‌تواند اپراتور خود را تغییر دهد.

پیام پیشواز ایرانسل

برای آموزش نحوه فعال سازی پیام پیشواز اپراتور ایرانسل روی عبارت بالا ضربه بزنید.

 

بخش دوم؛ هزینه تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی ایرانسل

1) هزینه تبدیل سیم کارت اعتباری ایرانسل به دائمی براساس قیمت سیم کارت دائمی تعیین می‌شود. مشترک باید توجه داشته باشد این هزینه بابت استفاده از سرویس تبدیل سیم کارت اعتباری او به سیم کارت دائمی بوده و قابل بازگرداندن نمی‌باشد.

2) اگر مشترک خواستار تغییر روش پرداخت هزینه خدمات از اعتباری به دائمی باشد، ضروری است درخواست تغییر نوع اشتراک را از طریق پیش بینی شده توسط ایرانسل که در وب‌ سایت این شرکت قابل دسترسی بوده و به طرق مختلف به مشترکان اطلاع رسانی می‌گردد، ارسال نموده ضمن پذیرش ضوابط و شرایط تبدیل سیم کارت اعتباری ایرانسل به دائمی، هزینه مربوطه را از طریق یکی از روش‌های اعلام شده توسط ایرانسل پرداخت نماید.

تبصره: در صورت طرح پرداخت، کلیه خدمات ارزش افزوده که به طرح جدید منتقل می‌شود، بر اساس تعرفه جدید محاسبه خواهد شد.

 

خرید سیم کارت ایرانسل

 

بخش سوم؛ تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی برای مشترکینی که به ایرانسل ترابرد کرده‌اند

مشترکین دارای سیم کارت‌های اعتباری سایر اپراتورها که به شبکه ایرانسل ترابرد نموده‌اند نیز می‌توانند از سرویس تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی استفاده نمایند. در این خصوص لازم است موارد ذیل مورد توجه مشترک قرار گیرد:

1) در صورتی که مشترک پس از تبدیل سیم کارت خود از اعتباری به دائمی، بخواهد ترابرد خود را یکبار دیگر تکرار نموده و به اپراتور اولیه و یا به سایر اپراتورها ترابرد کند؛ ابتدا می‌بایست وضعیت سیم کارت خود را به حالت اولیه بازگرداند و تنها پس از تبدیل مجدد به سیم کارت اعتباری امکان ارائه درخواست مذکور را خواهد داشت.

2) در صورت تبدیل مجدد سیم کارت از دائمی به اعتباری، بسته‌های افزایشی که از قبل بر روی سیم کارت مشترک فعال شده است، قابل انتقال نبوده و باطل خواهند شد.

3) تبدیل مجدد سیم کارت دائمی به اعتباری جهت ترابرد از ایرانسل، در سریع‌ترین زمان م��کن توسط ایرانسل صورت خواهد پذیرفت، با این حال مشترک باید مد نظر داشته باشد که سیم کارت وی ممکن است حداکثر 48 ساعت غیرفعال گردد.

4) به منظور شروع فرایند تبدیل دوباره سیم کارت دائمی به اعتباری، مشترک ملزم می‌باشد تمام بدهی‌های قبلی مربوط به سیم کارت دائمی را پرداخت نماید.

5) مشترک باید قبل از درخواست تبدیل مجدد سیم کارت به اعتباری، تمامی بولتون‌های خریداری شده اعم از حجمی یا زمانی را که در اختیار دارد مصرف کند. پس از بازگشت به حالت اعتباری، اعتبار و روزهای دسترسی بسته‌های خریداری شده قابل انتقال به سیستم جدید نمی‌باشد.

6) در صورت واریز مبلغی توسط کاربر تحت عنوان تضمین پرداخت و افزایش سقف مصرف مجاز سیم کارت در زمان استفاده از سیم کارت دائمی و درخواست تبدیل مجدد به سیم کارت اعتباری به منظور ترابرد از شبکه ایرانسل، مبلغ مذکور قابل بازگرداندن به متقاضی خواهد بود، در این صورت این بازگرداندن نیازمند ارائه درخواست جداگانه مکتوب به ایرانسل می‌باشد و ایرانسل مجاز خواهد بود کلیه بدهی‌های مشترک را از محل سپرده مذکور برداشت نماید.

پیگیری سیم کارت ایرانسل

 

بخش چهارم؛ شرایط کلی تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی ایرانسل

1) مشترکین باید برای ثبت درخواست تبدیل سیم کارت اعتباری ایرانسل به دائمی خود، نشانی خود را به دقت بازبینی نمایند. هر گونه ارتباط بعدی با مشترکین از طریق این آدرس انجام خواهد پذیرفت. در صورت اشتباه بودن این آدرس، مسئولیت ارائه آدرس اشتباه بر عهده کاربر بوده و هرگونه اعتراض نسبت به این مورد پذیرفته نیست.

2) اطلاعات مرتبط با مشترک از قبیل شماره ملی و… باید به صورت کامل در سامانه ایرانسل ثبت شده باشد. در صورت نقص در اطلاعات ثبت نامی مشترکین، درخواست تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی از جانب ایرانسل رد خواهد شد. بنابراین کاربر ابتدا باید از صحت اطلاعات ثبت شده برای سیم کارت اعتباری اطمینان حاصل نموده و سپس اقدام به درخواست تبدیل سیم کارت نماید.

3) نحوه محاسبه هزینه استفاده مشترکین از سیم کارت به محض وصول درخواست تبدیل از سیم کارت اعتباری به دائمی به مانند مشترکین دائمی صورت خواهد پذیرفت، با توجه به این که این تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی در کلیه سیستم‌های ایرانسل نیازمند زمان خواهد بود که پایان یافتن این روند به وسیله پیامک توسط ایرانسل به اطلاع مشترکین می‌رسد. مشترکین باید در نظر داشته باشند که در این فاصله ممکن است به واسطه عدم اتمام فرآیند تبدیل، هزینه استفاده از اینترنت ایشان به صورت آزاد محاسبه گردد لذا برای جلوگیری از این امر می‌بایست در انتظار دریافت پیامک مربوطه بماند و در غیر این صورت هیچ ادعایی در این رابطه قابل قبول نخواهد بود.

4) مانده اعتبار حساب سیم کارت اعتباری مشترکین و بسته‌های افزایشی اصلی به حساب سیم کارت دائمی منتقل خواهد شد. این موضوع شامل شارژ شگفت انگیز نیز خواهد بود. با اینکه شارژ شگفت انگیزی که به صورت هدیه به مشترک اختصاص یافته باشد، بسته‌های رومینگ، طرح‌های تشویقی، اعتبار موجود در کیف دیجیتال و بسته‌های ترکیبی شخصی سازی شده از جمله بوم پلاس قابل انتقال است.

تبصره: کلیه بسته‌های شبانه که از حساب اعتباری به سیم کارت دائمی منتقل خواهند شد صرف نظر از وضعیت پیشین، تنها از ساعت 2 الی 8 صبح قابل استفاده خواهند بود.

 

سیم کارت ایرانسل از کجا بخرم

 

5) ایرانسل ممکن است در زمان تبدیل سیم کارت مشترکین از اعتباری به دائمی، بسته یا اعتباراتی را به صورت تشویقی به کاربران اعطا نماید. بدیهی است این موارد از جمله تکالیف ایرانسل نبوده و این شرکت مجاز خواهد بود در هر زمان و بنا به تشخیص خود مقدار این بسته‌ها و اعتبار آنها را تغییر داده و یا حتی از اختصاص آنها به مشترکین صرف نظر نماید. مشترکین حق هیچ گونه اعتراضی را در رابطه با این موضوع ندارند.

6) در صورت استفاده مشترک از بسته‌ حساب چند کاربره، امکان ارسال درخواست تبدیل از اعتباری به دائمی برای ایشان وجود نخواهد داشت. مشترک به منظور امکان تغییر طرح پرداخت خود می‌بایست ابتدا نسبت به غیرفعالسازی این بسته اقدام نماید. لازم به تاکید است که در صورت غیرفعال سازی بسته مذکور، اعتبار باقی مانده از بین رفته و قابل بازگرداندن نیست.

7) مشترکین این امکان را نخواهند داشت تا پس از تبدیل سیم کارت اعتباری خود به سیم کارت دائمی، این رویه را به صورت معکوس اجرا نموده و سیم کارت خود را از حالت دائمی مجددا به اعتباری تبدیل نمایند. به بیان دیگر، تبدیل سیم کارت اعتباری ایرانسل به دائمی بازگشت ناپذیر می‌باشد و در زمانی که مشترک اقدام به تقاضا برای دریافت این سرویس می‌نمایند فرایند تبدیل سیم کارت اعتباری او به دائمی آغاز شده و هزینه ‌های دریافتی غیر قابل بازگشت می‌باشند.

 

شارژ سیم کارت دائمی ایرانسل

تبصره 1: این بند شامل مشترکین ترابرد شده که قصد ترابرد مجدد از شبکه ایرانسل را دارند نشده و این امکان برای این دسته از افراد محفوظ است با این همه هزینه‌های دریافتی از نامبردگان نیز بابت تبدیل اعتباری به دائمی غیر قابل بازگشت می‌باشد.

تبصره 2: مشترکین ترابرد شده ای که قصد ترابرد مجدد از شبکه ایرانسل را دارند و در زمان تبدیل سیم کارت اعتباری خود به سیم کارت دائمی از مزایای تشویقی در نظر گرفته شده استفاده نموده اند، طبق مفاد تبصره 1 ذیل بند 3-5 قرارداد مشترکین دائمی و اعتباری، صرفا پس از انجام تعهدات خود مبنی بر عودت هزینه‌های مرتبط با دریافت خدمات، امکان ترابرد خواهند داشت.

تبصره 3: پس از تبدیل سیم کارت ایرانسل از حالت اعتباری به دائمی، کلیه مفاد قرارداد مشترکان دائمی ایرانسل بر روابط مابین این شرکت و مشترک حاکم خواهد بود. 

آیا تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی ایرانسل، ارزش 50 هزار تومان هزینه را دارد؟

مطالب مرتبط
فعال سازی رومینگ ایرانسل در خارج از کشور
بلاگ | خدمات سیم کارت
فعال سازی رومینگ ایرانسل در خارج از کشور
جهت قصد داریم در ادامه شما را با نحوه فعال سازی رومینگ ایرانسل آشنا کنیم تا شما بتوانید بدون هیچ دغدغه ای و به راحتی به خارج از کشور سفر...
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
بلاگ | خدمات سیم کارت
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
امروزه با پیشرفت تکنولوژی شما می توانید به راحتی توسط امکاناتی مانند سامانه‌ های الکترونیکی، تلفن بانک، کدهای دستوری و یا اپلیکیشن های پرداخت...
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
بلاگ | لوازم جانبی
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
امروزه ساعت های هوشمند سیم کارت خور یا واچ فون، یکی از محبوب ترین گجت ها و فناوری های جدید و مدرن است. این ساعت به دلیل کاربردهای فراوانی...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست