وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | سیم کارت

ایرانسل برای اولین بار شبکه کامل 5G را در ایران آزمایش کرد

انتشار ۱۳۹۶/۸/۴ . بروز رسانی ۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ۱۸:۱۹ . ۸۲۶۷ بازدید
ایرانسل روز چهارشنبه ۲۹ شهریور طی کنفرانس خبری از آزمایش نخستین شبکه کامل نسل پنجم بطور آزمایشی خبر داد.

اپراتور ایرانسل همواره بعنوان یکی از پیشتازان در زمینه ارائه خدمات شبکه و اینترنت در ایران بشمار میرود و در سالهای اخیر با ارائه نسل های 3G و 4G و همچنین 4.5G توانسته محبوبیت زیادی را در بین کاربران خود بدست بیاورد. حال این اپراتور خوش نام پا را فراتر گذاشته و قصد راه اندازی و محیا کردن بستر نسل 5G را در ایران دارد که ایده ایی کاملا کمال گرا محسوب می شود!

طبق آمار منتشرشده از سوی مدیر عامل ایرانسل ، آقای علیرضا قلمبر دزفولی ، ۳۱ میلیون نفر از شبکه نسل سوم و چهارم ایرانسل در ایران استفاده می کنند. این خود به وضوح نشان دهنده نفوذ بالای استفاده از اینترنت و گسترش روز افزون آن در ایران است. اما نکته مهم این است که آیا این سیاست و استراتژی که این اپراتور در پیش گرفته است یعنی معرفی نسل های جدید شبکه کار درستی است؟ 

شکی در این نیست که معرفی نسل های جدید شبکه و ارتقاء دادن آنها باعث خوشحالی و راحتی کاربران اینترنت در ایران است اما سوال اینجاست که آیا هر نسل جدیدی که ارائه می‌شود بطور کامل و تا حد پتانسیل خود توسعه و ساپورت می شود؟ در واقع منظور این است که ایرانسل می بایست هر نسل را ابتدا بطور کامل توسعه و به کمال برساند و از حداکثر ظرفیت‌های آن استفاده کند(پهنای باند ، سرعت ، پوشش کامل و سراسری و بدون قطع و وصل و...)و سپس به معرفی نسل جدید بپردازد.

هرچند هم اکنون نیز بسیاری از کاربران در ایران نیز تا همین سطح از پروسه گسترش شبکه در ایران توسط ایرانسل ذوق زده هستند! اما در مقایسه با استانداردهای جهانی هنوز کمی فاصله است. البته گفتنی است که سیم کارت های نسل جدید نیز نسبت به قبل عملکرد بسیار بهتری دارند.

البته جای امیدواری وجود دارد که با گسترش پروژه عظیم این اپراتور و استقبال بی نظیر مردم تا حدود زیادی این مسئله بهبود پیدا کند. همچنین آمار و ارقام منتشر شده از سوی خود ایرانسل و مخابرات نشان می‌دهد که بسیاری از کاربران هنوز از نسل سوم و چهارم استفاده می کنند!
5G ایرانسل
تعداد 1 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 5
1
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست