وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | خدمات سیم کارت

از سرویس تماس بان همراه اول چه می‌دانید؟ + آموزش فعالسازی

انتشار ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ . ۱۷۰۰۹ بازدید

به این فکر کنید با دوستانتان به یک سفر تفریحی غیرمنتظره یا به تنهایی برای یک سفر کاری رفته‌اید، به احتمال زیاد در طی مسیر تماس‌های دریافتی داشتید اما چنانچه خط شما آنتن نداشته یا اصلا به خاطر تمام شدن باتری تلفن همراهتان، گوشی موبایلتان خاموش شده است که باعث ایجاد ترس و نگرانی برای فرد تماس گیرنده می‌شود. اینجاست که استفاده از سرویس تماس بان همراه اول شما را نجات می‌دهد!

پس از رسیدن به مقصد و شارژ کردن باتری تلفن همراهتان و بی خبر از همه جا همسر یا مادرتان با شما تماس میگیرد و با صدایی نگران و عصبانی از شما می‌پرسد که کجا هستید و چرا تلفن شما در دسترس نبوده یا خاموش بوده است، و چرا پس از رسیدن به مقصد در حالی که اطلاع از تماس‌های دریافتی داشتید با آن‌ها تماس نگرفته اید تا آن‌ها را از نگرانی نجات دهید. 

بعد از قطع تماس شما با خود فکر می‌کنید که چطور می‌توانم مانع تکرار این اتفاق شوم؟! در ادامه مطلب در مورد پیشگیری از چنین اتفاقاتی و راه حل برای این دست از مسائل می‌پردازیم.

از آنجایی که سه اپراتور اصلی در کشور داریم و هر یک از این اپراتورها قطعا به این موضوع فکر کرده و راه حلی برای حل آن ایجاد کرده و در اختیار کاربران قرار داده‌اند. ما هم تصمیم گرفتیم تا توضیحاتی در مورد عملکرد و نحوه فعالسازی سرویس تماس بان برای دارندگان سیم کارت همراه اول در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهیم.

سرویس تماس بان همراه اول چیست؟

همراه اول یکی از محبوب ترین اپراتورهایی می‌باشد که این روزها اکثر ما از این اپراتور برای مکالمه، دیتا، پیامک و غیره استفاده می‌کنیم که هر یک از این قابلیت‌ها در جایگاه خود دارای ارزش و اهمیت بالایی می‌باشند چرا که ما را به دنیای بیرون متصل می‌سازند.

 

سرویس اعلام دسترسی همراه اول

 

با این حال بسیار دقیق نمی‌توان به این مورد رسید که در میان قابلیت‌های ارائه شده این اپراتور، کدام یک محبوب هستند و کدام یک کمترین استفاده را دارند چرا که ما به تمامی آن‌ها نیاز داریم.

اما یکی از مشکلاتی که ممکن است برای هر یک از ما رخ دهد، عدم دریافت پیامک تماس‌های از دست رفته است که بنابر دلایل و شرایط مختلف ممکن است برای ما فعال نباشد و یا حتی به صورت ناگهانی قطع شده باشد.

اپلیکیشن همراه من چیست و چرا باید همین الان آن را نصب کنید؟

این مطلب را بخوانید و برای نصب این اپلیکیشن کاربردی همراه اول اقدام کنید! سوالات شما را هم پاسخ خواهیم داد...

از این رو جای نگرانی نیست چون که در ادامه این گزارش از بخش تکنولوژی قصد داریم سریع‌ترین و بهترین راه‌های ممکن را در این زمینه برای شما معرفی سازیم.

سرویس تماس بان، یکی دیگر از خدمات اپراتور همراه اول می‌باشدکه این اپراتور در اختیار کاربران قرار داده است. از این پس با سرویس رایگان (تماس بان) همراه اول در هنگام در دسترس نبودن و یا خاموش بودن تلفن همراه خود از کلیه تماس‌های دریافتی خود مطلع خواهید شد.

سرویس تماس بان همراه اول با هدف اطلاع از تماس‌های دریافتی از دست رفته طراحی شده است. به این ترتیب حتی وقتی تلفن همراه شما خاموش بوده و یا در دسترس نباشد تماس بان پس از اتصال مجدد شما به شبکه همراه اول در پیامکی لیست شماره‌هایی که از آن‌ها تماس دریافت کرده‌اید به اضافه زمان تماس‌ها را برایتان ارسال می‌کند.

 

اطلاع از روشن شدن خط همراه اول

 

همچنین اگر از یک شماره در زمان‌های مختلف تماس داشته باشید مجموع تعداد تماس‌ها به همراه ساعت و روز آخرین تماس در پیامک برایتان ارسال خواهد شد.

قوانین و شرایط کلی سرویس تماس بان همراه اول

در واقع با توجه به روند صعودی خرید سیم کارت توسط کاربران و تمایل افراد برای خرید سیم کارت همراه اول ارزان موجب شده است تا همراه اول، سنجیده تر پیش رود.

این اپراتور در تلاش است تا میزان نقص کاری خود را به صفر رسانده و رضایت مشترکین خود را جلب نماید. این در حالیست که با توجه به اقدامات موثر و کاربردی این اپراتور میزان فروش سیم کارت 0912 نیز به طور شگفت انگیزی رو به افزایش می‌باشد.

بهتر است بدانید قوانین و شرایطی برای استفاده از سرویس تماس بان همراه اول وجود دارد که در ادامه توضیحاتی مختصر در مورد هر یک از آن‌ها در اختیارتان قرار داده‌ایم.

  1. امکان فعالسازی و استفاده از سرویس برای کلیه مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول وجود دارد
  2. فعالسازی و غیرفعالسازی و بررسی وضعیت سرویس از طریق پیامک میسر خواهد بود
  3. فعالسازی و استفاده از سرویس تماس بان رایگان می‌باشد
  4. اطلاعات مربوط به تماس گیرنده شامل شماره تلفن، تاریخ و زمان تماس از طریق یک پیامک برای مشترک ارسال می‌شود
  5. شماره تماس گیرنده بصورت کامل برای مشترک دریافت کننده تماس ارسال خواهد شد
  6. چنانچه مشترک چندین تماس از دست رفته از یک شماره در زمان‌های مختلف داشته باشد، مجموع تعداد تماس‌ها به همراه ساعت و روز آخرین تماس از دست رفته در قالب یک پیامک به مشترک ارسال می‌شود

چگونه سرویس تماس بان همراه اول را فعال کنیم؟

فعالسازی و استفاده از سرویس تماس بان رایگان می‌باشد. همچنین هم مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول می‌توانند از این سرویس استفاده کنند.

 

  تماس بان ایرانسل

 

برای فعالسازی و استفاده از سرویس رایگان تماس بان همراه اول کافیست عدد 1 لاتین را به شماره 9914 ارسال کنید. برای غیر فعالسازی این سرویس هم می‌توانید عدد 5 لاتین و برای اعلام وضعیت عدد 0 را به همان شماره 9914 ارسال کنید.

کدهای دستوری همراه اول

آیا به دنبال کاربردی‌ترین و مهم‌ترین کدهای دستوری همراه اول هستید؟ این مطلب مای رند برای شماست!

اینک برای تست گوشی را خاموش کنید و با دستگاهی دیگر به خودتان زنگ بزنید. طبیعتا گوشی شما خاموش است و قادر به پاسخگویی نخواهید بود.

از این رو اینک گوشی را روشن کنید و چیزی بین یک یا دو دقیقه صبر کنید تا از سرویس تماس بان با شماره 989914+ برای شما پیامک تماس از دست رفته همراه اول ارسال شود که در این پیامک می توانید شماره ای که با شما تماس گرفته بود و شما موفق به پاسخگویی نبودید را مشاهده کنید. اما اگر برای شما فعال نشده است، اینک مرحله بعدی را امتحان کنید.

برای دریافت راهنمای سرویس هم می‌توانید یک پیامک خالی به همین شماره ارسال کنید. در پایان تاکید می‌شود برای دریافت اطلاعات در مورد سرویس‌های همراه اول می‌توانید از وب سایت این اپراتور به نشانی mci.ir و یا مرکز تماس مشترکین 9990 و صفحات رسمی این اپراتور در شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده و به اخبار و اطلاعیه‌های صفحات متفرقه اعتماد نکنید.

آیا سرویس تماس بان همراه اول رایگان است‌‌‌‌‌؟

چند وقتی است که در فضای مجازی خبرهای ضد و نقیضی از هزینه داشتن سرویس تماس بان همراه اول منتشر شده. از آنجایی که سرویس تماس بان به عنوان یک خدمت کاملا رایگان توسط همراه اول معرفی شده است، انتشار این خبر که هر پیامک حدود 500 تومان هزینه دارد موجب تعجب و شکایت بسیاری از کاربران این اپراتور شده است.

متن پیامی که در فضای مجازی انتشار یافت به صورت زیر بود:

شرکت مخابرات در ازای هر پیامکی که در خصوص در دسترس نبودن به شما می‌دهد (مشترک مورد نظر در دسترس نمی‌باشد، تماس شما از طریق پیامک به ایشان اعلام خواهد شد) مبلغ 500 تومان به حساب شما منظور می‌کند و این سیستم را تماس بان نامیده است. جهت غیر فعال کردن این سیستم، عدد 5 را به 9914 ارسال کنید. این پیام را به گروه‌های دیگر بفرستید تا همه از این دزدی آشکار با خبر شوند.

اما مراجعه به سایت همراه اول اطلاعاتی درباره سرویس تماس بان همراه اول در اختیار مشترکان قرار می‌دهد. بر روی این سایت آمده است: تماس بان نام سرویسی از همراه اول است که به مشترکین اجازه می‌دهد از تماس‌های دریافتی خود در زمانی که در دسترس نیستند، اطلاع حاصل کنند.

این سرویس این موضوع را با پیامک به شما اعلام می‌کند، اما در متن پیام خود تنها شماره تماس گیرنده را درج می نماید. این اولین باری نیست که این قبیل پیام‌ها در فضای مجازی منتشر می‌شود.

 

کد خاموش بودن گوشی

 

اما دلیل و منبع آن کاملا ناشناخته است. پیش از این در فروردین 96 نیز چنین خبری برای برخی از مشترکین ارسال شده بود و به دنبال آن همراه اول در وب سایت خود ضمن مبهم دانستن منبع این گونه پیام‌ها در شبکه‌های اجتماعی، از مشترکین خود درخواست کرد جهت کسب اطلاعات صحیح به کانال‌های ارتباطی این اپراتور همچون پرتال اینترنتی mci.ir، مرکز تماس مشترکین با شماره 9990 و صفحات رسمی این اپراتور در شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنند.

نحوه اطلاع از تماس های از دست رفته 

نحوه عملکرد این سرویس به این صورت است که وقتی گوشی شما در دسترس قرار میگیرد بعد از گذشت چند دقیقه پیامکی حاوی تماس های از دست رفته شما به همراه تاریخ و ساعت دقیق تماس و همچنین شماره ای که موفق به برقراری ارتباط با شما را نداشته است ارسال میگردد.

لازم به ذکر است که فعالسازی و استفاده از این سرویس کاملا رایگان بوده و هیچگونه هزینه ای از شما کسر نخواهد شد.

نحوه غیر فعالسازی سرویس تماس بان همراه اول 

برای غیر فعالسازی تماس بان کافی است تا عدد 5 لاتین را به شماره 9914 از طریق پیامک ارسال کنید تا این خدمت برای شما غیر فعال شود.

سرویس  تماس بان ، یکی دیگر از خدمات همراه اول می باشد که این اپراتور در اختیار کاربران قرار داده است. به واسطه این سرویس کاربران می توانند حتی در هنگام در دسترس نبودن و یا خاموش بودن تلفن همراه ، از تمامی تماس های دریافتی خود اطلاع حاصل نمایند.

 

سرویسی برای باخبر شدن از در دسترس قرار گرفتن یا روشن شدن گوشی مخاطب همراه اول

 

در حقیقت به واسطه این سرویس این امکان برای کاربر فراهم می باشد که پس از اتصال مجدد کاربر به شبکه همراه اول ، لیست شماره تماس افرادی که در این فاصله با کاربر تماس گرفته بودند و کاربر بعلت خاموشی و یا در دسترس نبودن و یا هر علت دیگر ،قادر به پاسخگویی نبوده است را دریافت نمایند.در این هنگام و بعد از برقراری ارتباط پیامکی حاوی شماره تماس و زمان تماس برای اطلاع مخاطب در دسترس وی قرار خواهد گرفت.

در واقع با توجه به روند صعودی خرید سیم کارت توسط کاربران  و تمایل افراد برای خرید سیم کارت همراه اول ارزان موجب شده است تا همراه اول ، سنجیده تر به پیش رود.این اپراتور در تلاش است تا میزان نقص کاری خود را به صفر رسانده و رضایت مشترکین خود را جلب نماید.این در حالیست که با توجه به اقدامات موثر و کاربردی این اپراتور میزان فروش سیم کارت 0912 نیز به طرز شگفت انگیزی رو به افزایش می باشد.

بهتر است بدانید که قوانین و شرایطی برای استفاده از این سرویس وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم نمود. لازم به ذکر است که امکان فعال سازی و استفاده از این سرویس برای تمام مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول وجود دارد.

بهتر است بدانید که امکان فعال سازی و غیرفعال سازی و همچنین بررسی وضعیت سرویس از طریق پیامک برای تمام کاربران امکان پذیر خواهد بود. نکته ی مهمی که وجود دارد اینست که فعال سازی و استفاده از سرویس تماس بان برای تمام کاربران سیم کارت همراه اول  رایگان می باشد.

اطلاعات مربوط به تماس گیرنده شامل شماره تلفن، تاریخ و زمان تماس از طریق یک پیامک برای مشترک ارسال می شود. به واسطه این سرویس شماره تماس گیرنده بصورت کامل برای مشترک دریافت کننده تماس ارسال خواهد شد.

در صورتی که مشترک چندین تماس از دست رفته از یک شماره در زمان های مختلف داشته باشد، مجموع تعداد تماس ها به همراه ساعت و روز آخرین تماسِ از دست رفته در قالب یک پیامک به مشترک ارسال می شود.

آیا شما هم این سرویس را فعال کرده‌اید؟

مطالب مرتبط
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
بلاگ | خدمات سیم کارت
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
امروزه با پیشرفت تکنولوژی شما می توانید به راحتی توسط امکاناتی مانند سامانه‌ های الکترونیکی، تلفن بانک، کدهای دستوری و یا اپلیکیشن های پرداخت...
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
بلاگ | لوازم جانبی
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
امروزه ساعت های هوشمند سیم کارت خور یا واچ فون، یکی از محبوب ترین گجت ها و فناوری های جدید و مدرن است. این ساعت به دلیل کاربردهای فراوانی...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
بلاگ | سیم کارت
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
جالب است بدانید در دوران قدیم سیم کارت های رند جذاب و منحصر به فرد بودند. این موضوع باعث شده سیم کارت های رند از دیگر سیم کارت ها جدا شوند...
تعداد 3 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 2.7
1
0
0
1
1
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. عالی بود ممنونم

    پاسخ :

    همراه گرامی مای رند، سلام وقت بخیر. از اظهار لطف شما بسیار سپاس‌گزاریم. 💛🧡

  2. خب الان صد در صد رایگانه؟؟؟

  3. سلام حدود یک ساله فعال کردم ولی پیامک نمیاد وقتی هم مجددا ارسال میکنم میگه فعاله نمیدونم چیکار کنم؟

    پاسخ :

    سلام همراه عزیز مای رند، وقت شما بخیر. لطفا با اپراتور خود تماس گرفته و مشکل‌تان را با پشتیبانی آنها مطرح نمایید.

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست