وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | سیم کارت

نسل چهارم رایتل تا یک ماه دیگر آزمایشی است

انتشار ۱۳۹۴/۶/۱۰ . ۱۲۳۸ بازدید
در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به رایتل اجازه داده شد به نسل چهارم یا LTE ارتقاء پیدا و در شهرهای تهران، کرج و کیش بصورت آزمایشی خدمات ارائه کند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، صبح امروز مراسم رونمائی از ارتقاء پروانه شرکت خدمات ارتباطی رایتل به نسل چهارم شبکه تلفن همراه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

علی‌ اصغر عمیدیان در مراسم ارتقای آزمایشی پروانه اپراتور سوم ارتباطی به نسل چهارم اظهار کرد: طبق ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه خدمات باند پهن باید به 100 درصد کسب‌و‌کارها و 60 درصد خانوارها تعلق گیرد. همچنین طبق حکم مقام رهبری در تشکیل شورای عالی فضای مجازی و تاکید ریاست جمهوری در 27 اردیبهشت سال 93، وزارت ارتباطات موظف شد خود را برای ارائه خدمات باند پهن به آحاد مردم آماده کند، به همین منظور طرح ملی باند پهن تدوین شد.

وی ادامه داد: در این طرح ملی لازم است در بررسی‌های اول، شکل توسعه باند پهن و خدمات چند رسانه‌ای برای هر کس در هر زمان و هر کجا مشخص شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به ایجاد ارزش افزوده در بخش خدمات، صنعت و کشاورزی و خدمات در پی توسعه باند پهن اشاره کرد و گفت: در بخش صنعت ارزش افزوده 39 درصد و اشتغال 34.5 درصد است. در بخش کشاورزی ارزش افزوده 11.5 درصد و اشتغال ایجاد شده 17.5 درصد است. اما در بخش خدمات که ICT در این دسته قرار می‌گیرد، ارزش افزوده 52.3 درصد و اشتغالی که می‌تواند ایجاد کند 48 درصد است. به همین منظور برنامه ملی توسعه پهن باند کشور به شکل سند، تنظیم شده و برنامه‌ریزی جهت تحقق آن انجام می‌شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با بیان اینکه باید سیر تکاملی طرح ملی پهن باند براساس تکنولوژی دنیا، برنامه‌ریزی و بومی‌سازی شود، ابراز کرد: باید شرایط گذشته، حال و آینده را مدنظر قرار دهیم. در نسل اول باند پهن DSL و 3G، رایتل به عنوان اولین اپراتور ورود پیدا کرد و اکنون در نسل دوم باند پهن یا نسل چهارم موبایل مجوز دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: نسل چهارم موبایل زمینه ایجاد سرویس‌های تعاملی در زمینه آموزش، پزشکی از راه دور، ورزش و سرگرمی و تلویزیون‌های نسل آینده را فراهم می‌کند.

او در پیش‌بینی آینده خدمات موبایل در سال 2020 به وجود 9 میلیارد و 179 میلیون مشترک موبایل اشاره کرد و گفت: در سال 2013 تعداد 256 شبکه LTE در سراسر دنیا راه‌اندازی شده که تا سال 2017 این تعداد به 508 کشور خواهد رسید.

معاون وزیر ارتباطات ابراز کرد: ضریب نفوذ پهن باند در کشورهای در حال توسعه 21 درصد و در کشورهای توسعه یافته 84 درصد و میانگین آن 32 درصد است.

وی ادامه داد: در طرح ملی باند پهن باید توجه گردد ثروت واقعی کشور که دیتا و اطلاعات است چطور ذخیره و پردازش شود و مسیرهای رشد جامعه را فراهم آورد.

او اشاره‌ای به وضعیت مشترکان باند پهن ثابت و سیار داشت و اذعان کرد: سرجمع مشترکان وایمکس و ADSL در سال 92 حدود چهار میلیون 700 هزار بود که تا چهار ماهه ابتدایی سال جاری به هشت میلیون رسیده است. مجموع مشترکان حوزه پهن باند موبایل و ثابت اکنون 22 میلیون است.

عمیدیان تصریح کرد: در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به رایتل اجازه داده شد به نسل چهارم یا LTE ارتقاء پیدا کند و در شهرهای تهران، کرج و کیش بصورت آزمایشی خدمات ارائه کند و پس از یک ماه به صورت رسمی پروانه ارتقای به نسل بالاتر به اپراتور رایتل اعطا می‌شود.
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست