وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | سیم کارت

مصوبات جدید دیتای موبایل رایتل را متضرر می‌کند

انتشار ۱۳۹۳/۸/۶ . بروز رسانی ۱۴۰۳/۱/۱۰ ۰۴:۵۰ . ۱۳۲۰ بازدید

تعرفه دیتای آزاد نسل سوم موبایل که با راه‌اندازی خدمات این نسل در همراه اول و ایرانسل یکی از موضوعات مهم اما مغفول واقع شده بود، سرانجام از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مشخص شد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، پیش از این رگولاتور ارتباطی گفته بود در مناطقی که مشترکان از GPRS استفاده کنند، هزینه مربوط به این نسل را می‌پردازند و زمانیکه روی نسل سوم روند، تعرفه این نسل که را که همان نیم ریال است خواهند پرداخت.

این روال کمی غیرمنطقی و نشدنی به نظر می‌رسید و از همین جهت بار دیگر رگولاتور در صحنه حاضر شد و اعلام کرد که دیتای آزاد نسل سوم نهایتا باید سه ریال از سوی اپراتورها لحاظ شود. این کار از این جهت صورت گرفت تا با نزدیک شدن تعرفه به GPRS پیچیدگی محاسبات کمتر شود.

اما با این حال کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تمامی نسل‌های GPRS و نسل سوم را با یکدیگر یکپارچه کرده و تعرفه واحد 2.5 ریال را به ازای ارسال و دریافت هر کیلوبایت داده برای سیم‌کارت‌های دائمی در نظر گرفته است.

با چنین مجوزی اپراتورها می‌توانند تعرفه‌های سیم‌کارت‌های اعتباری خود را تا 50 درصد بالاتر به مشترکان ارائه دهند زیرا این موضوع پیش از این در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوب شده بود.

بنابراین اپراتورها می‌توانند نرخ دیتای آزاد خود را برای اعتباری‌ها نهایتا 3.75 ریال ارائه دهند.
لازم به ذکر است که تعرفه‌های دیتا برای نسل سوم در مصوبه‌ای دیگر نهایتا نیم ریال در نظر گرفته شده و بیش از دو سال بود که رایتل با انحصار سابق خود، دیتای آزاد را نهایتا نیم ریال محاسبه می‌کرد.

بنابراین با چنین افزایشی در نرخ‌ها که البته روی هم رفته gprs و 3g را شامل می‌شود، مشترکان دائمی با 2 ریال افزایش نرخ و اعتباری با 3.25 ریال افزایش در استفاده از اینترنت آزاد مواجه شدند.

تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست