وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | سیم کارت

فورجه اپراتورها برای کاهش نرخ اینترنت تمام شد

انتشار ۱۳۹۳/۹/۳۰ . بروز رسانی ۱۴۰۳/۱/۹ ۲۳:۵۷ . ۱۱۸۵ بازدید

فرصت اپراتورهای همراه برای کاهش نرخ اینترنت آزاد موبایل به اتمام رسید و از فردا باید نرخ‌ها نهایتا به نیم ریال برای هر کیلوبایت نقل و انتقال داده از طریق اینترنت موبایل برسد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، سقف تعرفه آزاد اینترنت موبایل دوم آذر ماه با خبری که سخنگوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات داد به 0.5 ریال برای تمامی اپراتورهای ارتباطی کاهش یافت و تمامی شرکت‌های ارتباطی مکلف به تبعیت از این تعرفه تا اول دی ماه شدند.

علی اصغر عمیدیان در این باره عنوان کرد که سقف تعرفه خدمات داده تلفن همراه برای سیم‌کارت‌های دایمی مستقل از فناوری برای هرگونه دیتای نسل 2 و3 به ازای هر کیلو بایت نیم (0,5) ریال خواهد بود.

وی افزود: با این مصوبه، تعرفه دیتای نسل 2 به میزان چشمگیری (حداقل 50 درصد) کاهش یافت.

پیش از تصویب چنین رقمی به عنوان سقف دیتای موبایل، تعرفه‌ها از نیم تا 14.8 ریال برای 3G و GPRS متغیر بود هرچند که اپراتورها براساس مصوبه‌های پیشین قادر بودند تا نرخ دیتا را تا 14.8 ریال منظور کنند اما همراه اول و ایرانسل در ساعات پیک به ازای هر کیلو بایت دریافت یا انتقال اطلاعات از طریق اینترنت به ترتیب 4 و 5 ریال و به ازای ساعات غیر پیک یک ریال را دریافت می‌کردند.

چنین مصوبه‌ای نرخ دیتا موبایل (اینترنت همراه) را در حالت آزاد (بدون استفاده از بسته‌های اینترنتی) نهایتا نیم ریال در نظر گرفت و نوع تکنولوژی اعم از 3G، 4G و GPRS در آن تفاوتی ندارد و هر نقطه‌ای که مشترکان تحت آنتن‌های ارتباطی باشند و از دیتای آزاد استفاده کنند به ازای هر کیلو بایت نقل و انتقال اطلاعات باید نهایتا نیم ریال بپردازند.

استفاده از بسته‌های اینترنتی یکی از راه‌های کاهش هزینه‌های ارتباطی است که در نسل‌های سوم و چهارم به دلیل ارتقای سرعت در اتصال به شبکه ارتباطی بسیار رواج دارد.

چنین مصوبه‌ای در خصوص سیم‌کارت‌های دائمی است و اپراتورها با توجه به مصوبات قبلی می‌توانند نرخ اینترنت آزاد مشترکان اعتباری را نیز تا 50 درصد گران‌تر محاسبه کنند.

بنابراین سقف دیتای آزاد سیم‌کارت‌های اعتباری نیز 0.75 ریال به ازای هر کیلو بایت داده خواهد بود و اپراتورها مجازی به دریافت بیش از این رقم نیستند.

معاون وزیر ارتباطات و سخنگوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با اشاره به اینکه این مصوبه از اول دی ماه برای تمامی اپراتورهای تلفن همراه لازم الاجرا است، اظهار کرد: مشترکان تلفن همراه می‌توانند با خرید بسته‌های مختلف تعرفه‌ای متناسب با نیاز خود، از خدمات با تعرفه‌های مناسب بهره‌مند شوند.

با این حال، نرخ‌های جدید اینترنت همراه ظرف امروز یا فردا باید توسط اپراتورها اعلام شود زیرا فرصت آنها به پایان رسیده است.

تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست