وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | سیم کارت

دردسرهای تعویض اپراتور بدون تغییر شماره

انتشار ۱۳۹۵/۴/۲۸ . بروز رسانی ۱۳۹۵/۴/۲۸ ۱۹:۳۸ . ۲۳۷۱ بازدید

 يك هفته از آغاز طرح ترابردپذيريری ، طرحي كه در آن مشتركان تلفن همراه می توانند اپراتور‌شان را جابه‌جا كنند می گذرد و مشكلات تازه خود را نشان داده‌است. اين مشكلات كه بيشتر ناشی از مشكلات فنی است دامن كسانی را گرفته كه فكر می كردند همه‌‌چيز از پيش طراحی شده است.مسئولان رگولاتوری اما بر آزمايشی بودن اين دوره تأكيد می كنند ، بنابراين به‌نظر می رسد بايد هنوز كمي صبر كرد.

 

در مرحله اجراي آزمايشی طرح، هر يك از اپراتورهای تلفن همراه می توانند روزانه برای حداكثر ۵۰۰ شماره ، عمليات ترابرد را انجام دهند. به گفته رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات اگر سقف مجاز۵۰۰ جابه‌جايی در روز تكميل ‌شود ، متقاضيان بايد درخواست‌شان را روز كاری بعدی پيگيری كنند.


از مشکلات اصلی حاكم بر اجراي اين طرح ملی ، اتمام شارژ مشتركان اعتباری متقاضی ترابردپذيری و برای مشتركان دائمی هم با توجه به اينكه اغلب وديعه يا مبلغ تضمين پرداختی نزد اپراتور خود دارند ، اگر اقدام به ترابردپذيری كنند با توجه به اينكه مبلغ تضمين پرداختی در اپراتور مقصد ندارند ، به شكل عادی با آنها برخورد می شود. از طرفی اگر مشتركان دائمی دارای صورتحساب قطعی باشند ، بعد از ترابرد شدن بايد مبلغ بدهی خود را به اپراتور اوليه پرداخت كنند در غير اين صورت اپراتور جديد می تواند مانند قوانين آن اپراتور با مشترك مورد نظر برخورد كند. اين موضوع می تواند برای دائمی هايی كه ترابرد شده و از خدمات رومينگ بين‌الملل استفاده می كنند، بغرنج‌ تر باشد زيرا با چند تماس صورتحساب آنها به سقف ميزان كاركرد می رسد و ممكن است اپراتور اصلی اقدام به برداشت از مبلغ وديعه يا تضمين پرداخت كند. يكي از مسائلی كه با فراگير شدن ترابردپذيری خود را نشان خواهد داد ، قيمت سيمكارت‌ها پس از جابه‌جايی است. ارزش سيمكارت‌ها با يكديگر متفاوت است. برخي از آنها ميليونی قيمت دارند و ارزش بعضی حتي به چند هزار تومان هم نمی رسد. هنوز واكنش بازار نسبت به تغيير ارزشگذاری سيمكارت‌ها در اين جابه‌جايی مشخص نيست. رگولاتوری اعلام كرده است كه هنگام جابه‌جايی مالكيت ، سيمكارت دوباره به اپراتور مبدا برگردانده می شود. به‌نظر می رسد عضويت در يك اپراتور به‌صورت كامل صورت نمی گيرد و فقط مشتركين از خدمات اپراتور ديگر استفاده خواهند كرد.


متقاضيان ترابرد شماره می توانند با مراجعه به دفاتر امور مشتركین و يا پايگاه اينترنتي اپراتوری كه قصد مهاجرت و استفاده از شبكه‌اش را دارند درخواست شان را ثبت كنند. انجام ترابردپذيری بسته به اعتباری يا دائمی بودن خط بين ۳ تا ۵ روز كاری طول می كشد. ترابرد فعلا برای مشتركان حقيقی انجام می شود و شركت ها فعلا نمی توانند اقدام كنند.


تعرفه‌ای كه مصوبه سازمان تنظيم مقررات برای ترابردپذيری تعيين كرده ۵۰۰۰ تومان است ولی برخی اپراتور‌ها برای جلب مشتری اين هزينه را از مشتری نمی گيرند. از ميان 3 اپراتور فعال ، ايرانسل برای ارائه سيمكارت جديد ۳۰۰۰ تومان دريافت می كند. همراه اول و رايتل هم اعلام كرده‌اند هزينه‌ای بابت ترابرد به شبكه خود نخواهند گرفت.

 

تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست