وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | سیم کارت

اپراتورها موظف به ثبت هویت مالکان سیم کارت شدند

انتشار ۱۳۹۳/۹/۱۶ . ۱۲۱۴ بازدید
وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه تمامی سیم کارت های موبایل باید دارای هویت باشند، گفت: تا پیش از این، تمامی اپراتورها مبادرت به فروش فله ای سیم کارت کرده بودند که در یکسال گذشته آنها را موظف کردیم مالکان این سیم کارت ها را شناسایی کنند و این رقم هم اکنون کم شده است و امیدواریم در آینده به صفر برسد. در همین حال، با آئین نامه ای که در کمیسیون تنظیم مقررات به تصویب رسیده دستورالعمل جدیدی برای استفاده نوجوانان از موبایل داریم.

واعظی افزود: هم اکنون اجازه فروش سیم کارت به زیر 18 سال داده نمی شود، اما برای اینکه خانواده‌ها بتوانند استفاده فرزندان خود از موبایل را کنترل کنند، فعالیت جدیدی برای اپراتورها در نظر گرفتیم که سیم کارت های نوجوانان را به فروش برسانند تا دیگر شاهد استفاده نامناسب از موبایل و نیز دریافت پیامک ها بدون در نظر گرفتن شرایط سنی نباشیم.

واعظی ادامه داد: اکنون براساس پروانه اپراتورها تعرفه خدمات سیم‌کارتهای اعتباری 50 درصد بیش از تعرفه خدمات سیم‌کارتهای دائمی محسوب می‌شود، اکنون در تمام دنیا مرسوم است که سیم‌کارتهای اعتباری استفاده شوند اما معمولا افراد این سیم‌کارتها را زمانی می‌خواهند به شهر یا کشور دیگری سفر کنند خریداری می‌کنند اما در ایران تعداد سیم‌کارتهای اعتباری بسیار زیاد است و حال اگر چنین امکانی برای مشترکان وجود ندارد این موضوع بستگی به قرارداد آنها با اپراتور دارد.

وی ادامه داد: به شخصه تاکنون با چنین موضوعی مواجه نشده بودم اما به هر حال کسی که از این سیم‌کارتها استفاده می‌کند حق دارد بداند که هزینه‌هایش به چه شکل بوده است بر همین اساس در این حوزه پیگیری‌هایی را انجام خواهیم داد.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی مبنی بر این که طی ماه های گذشته رقم قبض های موبایل به شکل نجومی افزایش پیدا کرده اظهار کرد:‌ طی هشت یا 9 ماه گذشته هیچ اتفاق خاصی در تعرفه‌های موبایل صورت نگرفته و پس از افزایشی که اپراتورها چند ماه گذشته داشتند اتفاق دیگری در این حوزه نیفتاده است.

وی ادامه داد: حال اگر هزینه قبض برخی کاربران یکباره افزایش پیدا کرده به این دلیل است که برخی افراد با به روی کار آمدن 3G بدون آن که بدانند اینترنت تلفن همراه خود را در حالت روشن قرار داده‌اند و بر همین اساس هزینه استفاده از اینترنت موبایل را پرداخت کرده‌اند.

وی ادامه داد:‌ قطعا زمانی که فردی از گوشیهای هوشمند استفاده می‌کند، نرم‌افزارهای مختلفی که بر روی تلفن همراه خود دارد از طریق اینترنت به روز رسانی می‌شوند و زمانی که اپراتور اینترنت 3G ارائه می‌کند، میزان استفاده از اینترنت با حجم بالاتری دنبال می‌شود و در صورتی که فرد بسته اینترنتی فعال نکرده باشد هزینه‌های مختلفی برای او محاسبه خواهد شد که من فکر می‌کنم این موضوع به همین بحث برمی گردد.

واعظی همچنین یادآور شد: تا پیش از این اپراتورها هزینه اتصال به 3G هم مانند GPRS محاسبه می‌کردند و بر همین اساس یکی از اپراتورها در طول روز تعرفه پنج ریلی و یکی دیگر از آن ها تعرفه چهار ریالی را برای استفاده از هر کیلوبایت اینترنت اعمال می کردند که اکنون این رقم به نیم ریال رسیده است و با فعال کردن بسته‌های اینترنتی تا یک پنجم کاهش پیدا می کند. لذا رقم نجومی قبض‌های به احتمال زیاد مربوط به دیتایی است که به طور آزاد استفاده شده است.

وی در عین حال یادآور شد: با این وجود اگر نمونه‌های دیگری وجود دارد که هزینه‌های بالا برای کاربر محاسبه شده و این هزینه‌ها مربوط به اینترنت نبوده می توان این موضوع را از طریق سامانه 195 پیگیری کرد.
why do men cheat on their wife how to cheat on my husband percent of women that cheat
how do you get abortion pills third trimester abortion click here
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست