وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | لوازم جانبی

راهنمایی جامع خرید شارژر اصلی

انتشار ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ . بروز رسانی ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۲۱:۳۶ . ۶۵۴ بازدید

جالب است بدانید گذشت زمانی که یک نوع شارژ در دسترس داشتیم ، در حال حاظر انواع پورت ها و شارژ های سریع ، روش های جدید گزینه های متفاوتی در اختیار کاربران می گزارند. آیا می دانید هر یک از شارژر ها چه کاربردی دارند، آیا می دانید چگونه می توان شارژر خوب خریداری کرد. در این نوشته به راهنمایی خرید شارژر می پردازیم. باید در هنگام خرید شارژر اصلی دقت کنید چرا که یک شارژ اصل و اورجینال باعث طول عمر بیشتر باتری گوشی هوشمند می شود. در این نوشته نکات مهم برای خرید لوازم جانبی اصلی و اورجینال بررسی می کنیم.

 

راهنمایی جامع خرید شارژر اصلی

 

شارژر گوشی از برند معتبر خریداری کنید؟

یک ضرب مثل که بیشتر کاربران یک بار آن را شنیده اند : ارزان گران تر است. شما باید شارژ بدون کیفیت هر آنچه ارزان باشد باعث می شود باتری گوشی هوشمند آسیب ببیند همچنین شارژ ارزان طول عمر زیادی ندارد. بازار از لوازم جانبی های فیک و تقلبی بسیار است ، در این نوشته به راهنمایی خرید شارژ با کیفیت می پردازیم . با خرید شارژ با کیفیت و اصل به طول عمر باتری گوشی هوشمند کمک می کنید. در زمان خرید شارژر اصلی به مطالب نوشته شده دقت کنید تا حد بسیاری می توان شارژر فیک و تقلبی از اصل و اورجینال تشخیص داد. به عنوان مثال نوشتن MA به جای mA میلی متر یا فاصله های اشتباهی بین C و E که نشان دهنده نماد تاییدیه اروپا است . در زمان خرید شارژر اصلی به این مطالب دقت کنید. دقت کنید اگر دایره C تکمیل کنید در مرکز به E باید برسد ، در صورتی که نرسید نماد تاییدیه لوازم جانبی اروپا نمی باشد . به عبارتی دیگر لوازم جانبی فیک و تقلبی است.

چگونه شارژ اصلی آیفون از شارژ تقلبی تشخیص دهیم؟

در این بخش به راهنمایی خرید شارژر اصلی باکیفیت برای گوشی های آیفون می پردازیم. در زمان خرید شارژر اصلی به نماد CE دقت کنید. برای اطمینال خرید لوازم جانبی اصلی و اورجینال از برند معروف مانند RAVPower Baseus, Anker  و دیگر برند های معتبر  مانند اَپل و ساسمونگ و.. خریداری کنید.  در این روز ها با نام برند های معروف به فعالیت خود ادامه دادند ، باید بتوانید لوازم جانبی اصلی را از فیک و تقلبی تشخیص بدهید. 

توان در شارژر به چه معناست؟

اگر در هنگام مطالعه مشخصات گوشی به اطلاعات شارژر سریع 25 وات با پشتیبانی از Power Delivery 3.0  رسیدید، این جزئیات برای تبلیغات نمی باشد. هر چند تبلیغ محصولات بخش بزرگ و قابل توجه در فروش محصولات می باشد. جالب است بدانید اگر شارژ همراه جعبه خراب یا مفقود گردد ، از اطلاعات این نوشته می توانید برای خرید شارژر اصلی با کیفیت از مراکز معتبر بپردازید. 

 

شارژر گوشی از برند معتبر خریداری کنید؟

 

برای خرید یک شارژ اصل و اورجینال به راهنمایی اعدادنیاز دارید. توان یعنی حاصل ضرب اختلاف پتانسیل الکتریکی ( ولت ) شدت جریان ( آمپر ) به دست خواهد آمد. برای خرید شارژر اصلی با کیفیت در بخش خروجی به Output دقت کنید ، بسته به نوع شارژر یک یا چند زوج ولت و آمپر خواهید دید. به عنوان مثال شارژر 30 وات USB-C اپل خروجی ( 20.0v⎓1.5A ، 15.0v⎓2.0A،  9.0v⎓3.0A  ، 5.0v⎓3.0A ) دارد. از ضرب آن ها متوجه خواهیم شد شارژر به دو صورت ولتاژ  و جریان  متفاوت قابلیت دارد توان 30 وات را تامیت کند. شارژر USB-C اپل توان خروجی W 27 و W 15 پشتیبانی می کند. این شارژر قابلیت شارژ دستگاه مانند مک بوک ، آیفون ، آیپد پرو را شارژدهی می کند.

 

چگونه شارژ اصلی آیفون از شارژ تقلبی تشخیص دهیم؟

 

آیا می دانید چرا بعضی از شارژ ها باعث داغ شدن باتری می شوند؟

جالب است بدانید پشتیبانی از چند توان کم و بیش برای پشتیبانی کردن از لوازم جانبی بیشتر نمی باشد. باتری 0 تا 100 با حد اکثر توان شارژ نخواهد کرد. ممکن است از یه جای به بعد شارژ کند تر می شود. آیا میدانستید در بررسی گوشی های هوشمند دو بررسی 0 تا 50 و دیگری 50 تا 100 صورت میگیرد. باتری ها بیشتر از 60 درصد با حداکثری توان شارژ می کنند. سپس ولتاژ و شدت جریان کاهش میابد و شارژ کند تر انجام می شود. آیا می دانید هدف از انجام این کار جلوگیری از داغ شدن باتری می شود. وقتی صحبت از شارژر های ارزان که فیک و تقلبی می باشد برای گوشی هوشمند خطر ناک است . یکی از مهم ترین دلایل آن اگر شارژ ها از توان کمتری پشتیبانی نکنند، باتری گوشی هوشمند بیش از حد ممکن داغ می شود این اتفاق برای طول عمر باتری خطرناک است. در این بخش با محاسبه توان آشنا شدیم قبل از خرید شارژر اصلی گوشی موبایل حداکثر توان دریافتی باتری را بررسی کنید. حال قصد داریم یک اشتباه رایج بین کاربران پرده برداریم. جالب است بدانید استفاده کردن از شارژ با توان بیشتر هیچگونه آسیبی به باتری گوشی هوشمند وارد نخواهد کرد، بهره گیری از شارژر با توان کمتر آسیبی به گوشی نمی رساند. ممکن از دو اتفاق پیش بیاید.

 

آیا می دانید چرا بعضی از شارژ ها باعث داغ شدن باتری می شوند؟

 

  1. کاربران برای خرید شارژ با توان بسیار هزینه بیشتر پرداخت می کنید ، گوشی های هشومند قدیمی با سرعت کندتری گوشی را شارژ می کنند. گوشی های هوشمند جدید ( اسمارت فون ها) توان های بیشتر را نادیده می گیرند، جاله بدانید مواردی وجود دارد که باتری از قدرت بیشتر برای شارژ استفاده می کند. این اتفاق هیچ آسیبی و ضرری به باتری ایجادنمی کند.
  2. اگر به راهنمایی های گفته شده دقت نمی کنید و خرید شارژ اصلی با توان کمتر از گوشی هوشمند کند تر شارژ دهی صورت می گیرد.

 نکته های گفته شده به باتری آسیبی نمی رسانند.

 

بررسی فناوری شارژ سریع

 

بررسی فناوری شارژ سریع 

قبل از انتخاب شارژر با امکانات و قابلیت های باتری گوشی یا تبلت خود آشنا بشوید. با سرچ نام گوشی هشمند( اسمارت فون ) و مطالعه مشخصات ، نام های PumpCharge Express ، Quick Charge 3.0  Adaptive Fast Charging و.. روبه رو می شوید. هر یک از این نام ها فناوری مختلفی دارند. به عنوان مثال یکی از مهم ترین و پر کاربرد ترین کوئیک شارژ کوالکام می باشد ( Adaptive Fast Charging) توسط شرکت سامسونگ مورد استفاده قرار می گیرد. گوشی های هوشمندی که از تراشه مدیاتک تغذیه می کنند از فناوری PumpCharge Express استفاده می کنند.  اطلاعات کاملی در مورد توان گفتیم پیشنهاد می کنیم هنگام خرید شارژر اصلی گوشی هوشمند خود از فناوری شارژ باتری سریع در نظر داشته باشید. ممکن است فناوری های دیگر با باتری گوشی هوشند( اسمارت فون ) مناسب نباشند. 

نکات مهم خرید شارژر اصلی

در ابتدا در این نوشته مشخصات باتری و شارژر گوشی هوشمند ( اسمارت فون ) بررسی کردیم.ئو مورد از مهم ترین مشخصات را به یاد داشته باشید. نخست فناوری شارژ سریع  و دوم حداکثر توان شارژ می باشد. نکات مهم در رابطه با فناوری شارژ سریع در زمان خرید شارژر اصلی به خاطر داشته باشید و در زمان خرید مهم ترین معیار آن باشد. اگر گوشی هوشمندتان از فناوری شارژ سریع (Adaptive Fast Charging) استفاده می شد و حداکثر توان 25 وات بود. حالا شارژر هایی که فناوری شارژ سریع تری دارند را جدا می کنیم و از میان شارژر های موجود شارژهایی که از توان کمتر پشتیبانی می کنند کنار هم قرار می دهیم. حالا سه توان خروجی متفاوت همچنین یک حالت مناسب و ایدآل برای سلامت باتری و داغ نشدن در زمان شارژ می باشد. به عنوان مثال یکی از شارژر ها حداکثر توان 9v⎓2Aدارد ، باتری با توان 18 وات برای گوشی هوشمند کم می باشد.

 

نکات مهم خرید شارژر اصلی

 

در زمانی این کار راحت تر می باشد Adaptive Fast Charging فناوری مورد استفاده شرکت سامسونگ می باشد. در زمان اول شارژر های تولیدی شرکت بررسی می کنیم. و در زمان اول متوجه می شویم شرکت سامسونگ همان شارژر ی که دنبال آن می گردیم را دارد. همانگونه که در بالا اشاره کردیم،  در موضوع توان دو اشتباه صورت می گیرد . هیچگونه از دو اشتباه باعث آسیب دیدن به باتری نخواهد شد. اگر برای باتری 25 وات شارژر متناسب پیدا نشد و یک شارژر 30 وات در مراکز فوش گوشی و لوازم جانبی معتبر خریداری کردید. تنها پول اضافی خرج کردید و باعث آسیب دیدن باتری نمی شود.

 

راهنمایی جامع خرید شارژر اصلی

 

معرفی چند برند معروف شارژر

آیا می دانستید در مراکز معتبر تشخیص شارژر اصل و تقلبی کار بسیار سختی است.همانطور که ابتدا اشاره کردیم. با خرید شارژر از برند های معروف و شناخته شده از فروشگاه های معتبر تا حد بالایی باعث می شود باتری طول عمر خوبی داشته باشد. درمیان برند های برتر شرکت تولید کننده گوشی هوشمند که تولید گوشی را برعهده دارد یکی از گزینه های هوشمندانه ای برای خرید شارژ اصلی به شمار می آید. به عنوان مثال شارژر های شرکت سامسونگ یکی از بهترین برند های گوشی هوشمند طرفداران بسیاری نیز دارد . ولی شرکت های شخص ثالث بسیاری در بازار با هدف کیفیت و رضایت مشتری با رقیب های مثل شرکت اَپل و ساسمونگ پرداختند. برند های چین مانند انکر ، راوپاور ، بیسوس با عرضه محصولات با کیفیت و با قیمت متناسب توانستند طرفداران بسیاری جذب کنند. برند های چینی برای رقابت با آمریکا و دیگر کشور ها راه آسانی نپیمودند. با این حال برند انکر بعد از یک دهه که از شروع به کار خود می گزرد در مراکز فروش شارژ های آمریکا جزء پر فروش ترین لوازم جانبی ها به شمار می رود. این برند نه با تولید فرمول قدیمی بلکه با فناوری جدید PowerIQ انکر و iSmart از طرف راوپاورکیفیت و کارایی کار خود را بهتر کردند. برند های دیگری نیز در بازار وجود دارند ولی بهترین برند هی شارژر در این مطلب گفتیم. در ادامه به یک نکته مهم دیگری در خرید شارژر اصلی و اورجینال اشاره می کنیم. همواره بررسی لوازم جانبی اورجینال سامسونگ به عنوان یکی از دغدغه های اصلی برای کاربران این برند از گوشی های هوشمند است.

 

معرفی چند برند معروف شارژر

 

بررسی پورت شارژر

در زمان خرید شارژ اصلی باید به دو پورت شارژر دقت کنید. یکی ورودی شارژ و دیگری ورودی گوشی هوشمند است . دلیل دقت به این دو پورت این است که اگر کابل متناسب نباشد باید فکر خرید کابل نیز کنید. در حال حاظر پورت USB-C پیش رفت قابل توجه ای کرده است. شارژر های جدید اپل ، سامسونگ هر چند دو شارژر را از جعبه فروش حذف شده است و جداگانه باید آن را خریداری کرد . همه این شارژر ها ورودی تایپ سی دارند. اگر کابل تایپ سی به گوشی هوشمند ندارید باید هزینه جداگانه ای برای کابل جدید بدهید. یا سراغ یک شارژر جدید دیگر بروید . اگر قبل از خرید به پورت شارژر در زمان خرید دقت نمی کردید . سپس بدانید کابل متناسب ندارید . نکات که در این نوشته پرداختیم در زمان خرید شارژر به خاظر بسپارید.

 

تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست