وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | راهنماي سرويس ها

چگونه مکالمه رایگان درون شبکه رایتل را فعال کنیم ؟

انتشار ۱۳۹۹/۱۲/۲۷ . ۴۸۷۸۱ بازدید

اپراتور رایتل، سومین اپراتور تلفن همراه کشور است که در کنار دو اپراتور دیگر، تلاش می‌کند خدمات متنوعی را به مشترکین خود عرضه کند. از جمله خدمات رایتل می‌توان به مکالمه رایگان، خرید شارژ مستقیم از سایت، کدهای دستوری و… اشاره کرد. یکی از طرح‌های ویژه رایتل، مکالمه رایگان رایتلی است. این اپراتور برای تحقق شعار خود یعنی "همراه همدل" و با شروع همه‌گیری ویروس کرونا در کشور، مکالمه درون شبکه خود را برای مشترکین رایگان کرده است.

اگر از مشترکین رایتل هستید می‌توانید با دوستان رایتلی خود در سراسر کشور ، به صورت رایگان مکالمه کنید بدون این که نیاز باشد بسته مکالمه خریداری کنید. شرکت رایتل، این امکان را برای تمام مشترکین خود فعال کرده است.

طرح مکالمه رایگان درون شبکه رایتل چیست؟

تمامی تماس‌های صوتی که بین دو شماره رایتلی برقرار می‌شود، جزو تماس‌های درون شبکه هستند. البته هیچ کدام از این دو شماره نباید ترابرد کرده و خارج از شبکه رایتل باشند. در نتیجه قادر به استفاده از مکالمه رایگان خواهند بود.

مکالمه رایگان درون شبکه، برای تمام سیمکارت‌های دائمی و اعتباری، به صورت پیش فرض فعال است و نیاز نیست که مشترکین آن را فعال کنند. تنها نکته این است که سیم کارت شما باید فعال باشد. یعنی به دلیل وجود بدهی، مسدود نشده باشد. یا اگر از مشترکین اعتباری هستید اعتبار سیمکارت شما صفر نباشد.

 

کد شارژ رایگان رایتل

 

اگر از وضعیت سیم کارت خود اطلاع ندارید، به سه روش می‌توانید استعلام گیری کنید:

  1. وارد صفحه استعلام وضعیت سیم کارت (در سایت رایتل) شوید.
  2. از طریق اپلیکیشن رایتل من، وضعیت سیم کارت را بررسی کنید.
  3. از طریق کد دستوری #211* از وضعیت سیمکارت مطلع شوید.

در روش اول و از طریق سایت رسمی رایتل، ابتدا وارد صفحه استعلام وضعیت سیم کارت شده و روی گزینه استعلام وضعیت سیم‌کارت بزنید. در مرحله بعد، اطلاعات خود که شامل کد ملی و شماره رایتلی است، به همراه کد امنیتی که می‌بینید وارد کنید و در آخر، گزینه بررسی وضعیت سیم کارت را بزنید.

هر کدام از سیم کارت‌های دائمی و اعتباری ممکن است وضعیت متفاوتی داشته باشند. اگر از مشترکین دائمی رایتل هستید، سیمکارت شما می‌تواند در یکی از وضعیت‌های فعال، قطع یک طرفه، قطع دو طرفه، منقضی و بازیافت باشد. به عنوان مثال در قطع دو طرفه، اگر سیم کارت تا 14 روز به صورت مداوم در وضعیت قطع یک طرفه باشد، به قطع دو طرفه تبدیل خواهد شد. قطع دو طرفه سیم کارت به معنای غیرفعال بودن تمام خدمات برای مشترک است.

برای تغییر وضعیت قطع دو طرفه، مشترک باید صورت حساب میان دوره خود را پرداخت کند. در برخی شرایط، مشترک می‌تواند درخواست قطع دو طرفه سیم کارت خود را به دلیل سرقت و مفقودی بدهد. برای اطلاع از جزئیات هر کدام از حالت‌های گفته شده می‌توانید به سایت رایتل مراجعه کنید.

 

مکالمه رایگان همراه اول با رایتل

 

اگر از میزان بدهی خود اطلاع ندارید می‌توانید با یکی از روش‌های زیر از بدهی خود استعلام بگیرید:

  1. شماره گیری کدهای دستوری #140* و #144*.
  2. سامانه پیام کوتاه 2020.
  3. اپلیکیشن رایتل من
  4. وب سایت رایتل من » صفحه پرداخت صورت حساب.
  5. وب سایت رایتل من » سامانه رایتل من.

و در نهایت، پس از استعلام بدهی خود می‌توانید صورت حساب خود را از طریق یکی از راه‌های زیر پرداخت کنید:

1. ورود به وب سایت رایتل » پرداخت صورت حساب » پرداخت از طریق کارت‌های عضو شتاب.

2. ورود به وب سایت رایتل » سامانه رایتل من: پس از نمایش صورت حساب می‌توانید از طریق کارت‌های عضو شتاب پرداخت را انجام دهید.

3. از طریق سامانه تلفن گویا: اگر از خطوط رایتل تماس می‌گیرید با شماره 200 و در غیر این صورت با شماره 09202000000.

4. از طریق اپلیکیشن رایتل من.

5. از طریق اینترنت بانک، تلفن بانک و دستگاه‌های خود پرداز تمامی بانک‌های طرف قرارداد با رایتل.

کدهای دستوری رایتل

کدهایی که برای شما کاربردی هستند.

وضعیت سیم کارت‌های اعتباری نیز می‌تواند غیرفعال، فعال، قطع یک طرفه، قطع دو طرفه، منقضی و بازیافت باشد. توضیحات هر کدام از وضعیت‌های گفته شده در سایت رایتل، صفحه محصولات» سیم کارت‌ها موجود است.

آیا برای استفاده از طرح مکالمه رایگان رایتل محدودیتی وجود دارد؟

مشترکین این اپراتور می‌توانند تا 1800 دقیقه در ماه، مکالمه رایگان داشته باشند. همچنین هزینه مکالمه بین مشترکین رایتل در رومینگ ملی نیز رایگان محاسبه می‌شود. تعرفه خدمات اپراتور رایتل به شکل زیر است:

سیم کارت دیتاسیم کارت اعتباریسیم کارت دائمی 
-رایگانرایگانمکالمه درون شبکه
-888555تماس صوتی برون شبکه(ریال/دقیقه)
11511598پیامک فارسی(ریال/پیامک)
230230169پیامک انگلیسی
400400198پیام چند رسانه‌ای(فقط درون شبکه)
0.50.60.15اینترنت 3G/4G(ریال/ کیلوبایت)

 

طرح سیم کارت اولی‌ ها و مکالمه رایگان رایتلی

اپراتور رایتل در طرح دیگری با نام «سیم کارت اولی‌ها»، به تمامی کسانی که تاکنون هیچ سیم کارت رایتلی به نام آنها فعال نشده باشد، یک سیمکارت هدیه به همراه 6 ماه مکالمه رایگان رایتلی و 6 گیگابایت اینترنت عرضه می‌کند.

 

10000 دقیقه مکالمه رایگان رایتل

 

شارژ اضطراری رایتل

چگونه از شارژ اضطراری رایتل استفاده کنیم؟

همچنین سیم کارت اولی‌ها می‌توانند از اپلیکیشن‌های منتخب رایتل تا سقف 1 گیگابایت، بدون هزینه و تا 180 روز استفاده کنند. روش‌های دریافت سیم کارت در طرح سیم کارت اولی‌ها، ثبت نام از طریق سایت رایتل، مراجعه حضوری به فروشگاه‌های رایتل یا مراجعه به نمایندگان فروش و خدمات است.

10 گیگ اینترنت رایگان، هدیه معرفی رایتل به دوستان

اگر شما از مشترکین رایتل هستید می‌توانید با دعوت دیگران به پیوستن به شبکه رایتل، از این اپراتور هدیه دریافت کنید. برای این کار، می‌توانید تا 10 نفر را به این اپراتور معرفی و به ازای دعوت هر فرد 10 گیگابایت اینترنت رایگان 30 روزه دریافت کنید. شرایط دریافت اینترنت هدیه به این صورت است:

  • ورود مشترک جدید به صفحه ثبت نام و خرید.
  • وارد کردن شماره شما توسط این مشترک جدید و تکمیل فرایند ثبت نام.
  • پس از اتمام مراحل و ثبت اولین استفاده یا شارژ اعتبار، 10 گیگابایت اینترنت رایگان یک ماهه برای شما فعال خواهد شد.

در این مطلب، درباره مکالمه رایگان رایتل و راه‌های استفاده از این طرح صحبت کردیم. اگر شما جزو مشترکین رایتل هستید، می‌توانید با معرفی مشترک جدید به این اپراتور، علاوه بر هدیه‌های در نظر گرفته شده برای سیم کارت اولی‌ها،  10 گیگ اینترنت هدیه، به ازای هر فرد دریافت کنید. آیا شما از این طرح اپراتور رایتل استفاده کرده‌اید؟

مطالب مرتبط
بررسی تعویض سیم کارت همراه اول ، ایرانسل ، رایتل
بلاگ | اخبار اپراتورها
بررسی تعویض سیم کارت همراه اول ، ایرانسل ، رایتل
در این نوشته به صورت کامل شرایط تعویض سیم کارت همراه اول و هزینه تعویض سیم کارت را مورد بررسی قرار می دهیم. آیا می دانید استعلام سیم کارت...
نحوه ورود به سامانه سلب امتیاز سیم کارت رایتل
بلاگ | خدمات سیم کارت
نحوه ورود به سامانه سلب امتیاز سیم کارت رایتل
مشترکین بدون مراجعه حضوری می توانند با وارد شدن به سامانه سلب امتیاز ، از مالکیت سیم کارت خارج شوند. برای سلب امتیاز غیر حضوری کافیه اپلیکیشن...
افزایش حد اعتبار همراه اول ، ایرانسل ، رایتل
بلاگ | خدمات سیم کارت
افزایش حد اعتبار همراه اول ، ایرانسل ، رایتل
در این روش بر اساس اعتبار سیم کارت بررسی خوش حسابی مشترک و قیمت سیم کارت ، کارکرد خوب اپراتور سقفی را تعیین می کنند که مشترک بتواند تا سقف...
کد آهنگ پیشواز رایگان همراه اول ، ایرانسل ، رایتل
بلاگ | اخبار اپراتورها
کد آهنگ پیشواز رایگان همراه اول ، ایرانسل ، رایتل
آوا پیشواز: زمانی که آهنگ پیشواز را فعال می کنید کسانی که باشما تماس میگیرند به جای صدای بوق در هنگام انتظار آهنگ پیشواز انتخابی شما پخش...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست