وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | اخبار اپراتورها

آیا برای مالکیت تعداد سیم کارت محدودیتی وجود دارد؟

انتشار ۱۳۹۹/۱۲/۱۲ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ۱۳:۰۳ . ۲۰۴۴۴ بازدید

شاید برای شما جالب باشد که بدانید هر فرد، فقط می‌تواند تعداد محدودی سیم کارت به نام و در مالکیت خود داشته باشد. در این مطلب با چند روش کاربردی برای استعلام سیم کارت های تحت مالکیت آشنا می‌شوید.

محدودیت تعداد سیم کارت

قانون محدودیت سیم کارت پیش‌تر به این گونه بود که افراد، از هر کدام از اپراتورهای ایرانسل، همراه اول، رایتل و… می‌توانستند تعداد 10 سیم کارت به نام خودشان داشته باشند؛ یعنی امکان مالکیت بیش از 10 عدد سیم کارت فراهم بود.

اما براساس قانون جدید، افراد فقط می‌توانند در مجموع 10 عدد سیم کارت از تمامی اپراتورهای فعال در سراسر کشور داشته باشند و نمی‌توان از هر اپراتور به صورت جداگانه 10 سیم کارت داشت.

اگر چه قانون جدید تصویب و اجرایی شد، اما این قانون همچنان جای بحث بسیار دارد. چرا که اجرایی شدن آن در حالی بود که سازمان تنظیم مقررات رادیویی هیچ اطلاعیه و خبری در این رابطه منتشر نکرد.

بسیاری از افراد، با توجه به صنف، تناسب استفاده و موقعیت شغلی‌شان،‌ از دستگاه پوز، دزدگیر، مودم های سیم کارت خور و … استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها به تعداد بالایی سیم کارت احتیاج دارند و داشتن حداکثر 10 سیم کارت از نظر این افراد، غیر منطقی و ناکارآمد است.

با توجه به این بخشنامه و دستورالعمل، عملا مشکلی جدی برای کسب و کار ها به وجود آمده، اما باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که این محدودیت، برای تعداد زیادی از افراد اهمیت چندانی ندارد.

 

استعلام تعداد سیم کارت

 

استعلام تعداد سیم کارت های به نام هر شخص

تا این جا دانستید که تعداد سیم کارت در دسترس هر شخصی در مجموع می‌تواند 10 عدد باشد، اما آیا روش استعلام تعداد سیم کارت ها را نیز می‌دانید؟ ادامه این مطلب را از دست ندهید.

شاید این موضوع برای عده‌ای فاقد اهمیت باشد، اما باید به این موضوع توجه کنید که اطلاع از تعداد سیم کارت هایی که به نام شماست، امری بسیار ضروری و مهم است.

چرا که مسئولیت هر نوع سوء استفاده احتمالی از سیم کارت های تحت مالکیت شما در وهله اول با شما خواهد بود؛ لذا هر فردی موظف است شخصا پیگیر این موضوع باشد.

بنابراین استعلام تعداد مالکیت سیم کارت ها را جدی گرفته و در اولین فرصت نسبت به این موضوع اقدام کنید.

شرایط تعویض سیم کارت سوخته

اگر سیم کارت سوخته و می‌خوای تعویضش کنی؛ قبل از انجامش این مطلبو بخون!

اولین روش استعلام یا بهتر است بگوییم راحت ترین و سریع ترین راه برای استعلام سیم کارت، ارسال کد ملی به سرشماره ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ یا سرشماره ۳۰۰۰۱۵۰ است. با این روش، می‌توانید تمامی سیم کارت هایی که به نام شما و در هر اپراتور با کد ملی‌تان ثبت شده است را ببینید و فرقی نمی‌کند که از سیم کارت کدام اپراتور استعلام را انجام دهید. 

برای استعلام از طریق بستر اینترنت،‌ فرد متقاضی باید به آدرس https://mobilecount.cra.ir/#!Home مراجعه کند. بعد از اینکه وارد سایت شدید، باید در ابتدا قوانین را تایید کرده و به مرحله بعدی که استعلام تعداد سیم کارت است، بروید. مواردی که باید در آنجا پر کنید، شامل: کد‌ملی، شماره موبایل و کد امنیتی سایت است. در نهایت باید دکمه تایید را فشار دهید.

 اگر مراحل را با موفقیت سپری نمایید، نتیجه استعلام به سرعت به شماره‌ای که در ابتدا وارد کرده‌اید پیامک می‌شود و شما می‌توانید سیم کارت هایی که به نام شما است را مشاهده کنید.

 

 استعلام تعداد سیم کارت با کد ملی

 

دیگر روش های استعلام تعداد سیم ‌کارت

اپلیکیشن ایرانسل من، رایتل من و همراه من نیز برای استعلام تعداد سیم کارت های تحت مالکیت قابل استفاده هستند. برای این کار کافیست اپلیکیشن‌ اپراتور خود را نصب نمایید و از بخش اطلاعات پرونده، به تعداد سیم کارت ها و شماره های خود دسترسی داشته باشید. علاوه بر این امر، با نصب اپلیکیشن مرتبط با اپراتور خود می‌توانید از مزایایی نظیر خرید شارژ و اینترنت،‌ مشاهده بسته های ویژه مکالمه و پیامک و… بهره‌مند شوید.

اگر تمامی روش های بالا را امتحان کردید و نتیجه نگرفتید، جهت اطلاع و استعلام تعداد سیم کارت های به نام، تنها راه باقی مانده مراجعه حضوری به دفاتر امور مشترکین است.

شگفتانه مای رندی

سیم کارت های رند را با قیمت شگفت انگیز خرید کن.

در نهایت اگر در پاسخ استعلام تعداد سیم کارت از هر طریق مغایرتی در تعداد سیم کارت هایی که به نام شما است وجود دارد، حتما می‌بایست موضوع را از طریق دفاتر امور مشترکین پیگیری کنید. به یاد داشته باشید که انجام هر عمل سوء و خلاف با سیم کارتی که به نام شما است، باعث ایجاد دشواری  و دردسرهای واقعی برای شما خواهد بود.

هر چقدر هم که در اعمال خلاف انجام شده با سیم کارت دستی نداشته باشید، همین سهل‌انگاری در جدی نگرفتن این موضوع، باعث گناهکاری و مسئولیت شما خواهد شد و باید به عنوان اولین مضنون، در محاکم قضایی پاسخگو باشید.

با توجه به اینکه روش های استعلام تعداد سیم کارت هر شخص بسیار ساده و سریع است، حتما این کار را به موقع انجام دهید. فراموش نکنید که بعد از هر بار استفاده از یکی از روش های استعلام تعداد سیم کارت هر شخص، تا 10 روز بعد از آن نمی‌توانید از روش دیگری برای این کار استفاده کنید. در واقع بازه زمانی استفاده از هر یک از روش های استعلام تعداد سیم کارت هر شخص ده روزه است.

 

شماره سیم کارت های به نام من

 

مالکیت سیم‌ کارت بدون کارت ملی 

طبق دستورات نیروی انتظامی و قضایی، اپراتورهای تلفن همراه وظیفه حفظ اطلاعات و اطلاع یافتن از مشخصات صاحبان خطوط را دارند. همچنین سیم کارت‌هایی که بدون مالک حقیقی هستند را بیرون از شبکه اپراتوری قرار دهد. اپراتورها چندین سال است تصمیم گرفتند تمامی سیم کارت هایی که کد ملی صاحبان آنها در پرونده موجود نباشد را سلب مالکیت نمایند. در نتیجه، مالکیت سیم کارت اشخاص بدون وجود شماره کارت ملی امکان ندارد.

افراد می‌توانند برای جلوگیری از سلب مالکیت سیم کارت خود، برای اپراتور همراه اول شماره کد ملی خود را به 8980 و برای اپراتور ایرانسل کد ملی را به 272 پیامک کنند، این طرح لغو از بهمن سال 93 راه اندازی شده و مالکیت سیم کارت بدون کارت ملی به طور کامل سلب شد.

 

چند سیم کارت به ناممه

 

سیم کارت های بی هویت 

به نظر شما، سیم کارتهای بی هویت چرا و چگونه به دست افراد می‌رسد؟ معمولا خریدار چنین سیم کارت هایی خلافکاران، قاچاقچی‌ها، مواد فروشان و… هستند که نمی‌خواهند سیم کارتی به نام خودشان باشد. همچنین اشخاص زیادی با خرید این نوع خطوط برای دیگر افراد مزاحمت‌های تلفنی ایجاد می‌کنند؛ که برخی از این مزاحمت ها به سازمان هایی مانند اورژانس یا آتش نشانی که سبب بروز مشکلات فراوانی می‌شود.

 بیشتر کلاهبرداری‌های بانکی و یا غیره نیز توسط چنین افرادی که مالکیت سیم کارت های بی هویت را دارند، ایجاد می‌شود. خلاصه کلام این است که مالکیت سیم کارت‌های بی هویت، عوارض جبران ناپذیری دارد و در صورت اطلاع یافتن نیرو های امنیتی برخوردهای جدی با این افراد می‌شود.

 

می خوام بدونم چندتا سیم کارت به ناممه

 

قانون و تاریخ مصوب برای مالکیت تعداد سیم کارت

فاز اول طرح ساماندهی سیم کارت های فاقد اطلاعات، شامل دریافت کد ملی مشترکان تلفن همراه می‌شد که به‌گفته رگولاتوری، به‌صورت کامل اجرایی گشت. بنابراین هم‌اکنون، سیم کارتی بدون اطلاعات مالک در کشور وجود ندارد.

خرید سیم کارت اقساطی

اگر می‌خوای بدون چک و سفته و ضامن یه سیم کارت 912 رو مالک بشی، شرایط اقساطی رو سریعا مطالعه کن!

فاز دوم این طرح نیز شامل افرادی می‌شود که بیش از 10 سیم کارت به‌نام‌ دارند. با توجه به اینکه افراد حقیقی از نظر قانونی نمی‌توانند بیش از 10 سیم کارت داشته باشند، در مرحله دوم اجرای طرح ساماندهی سیم کارت های فاقد اطلاعات مشخص، به تمامی مشترکان این سیم کارت ها پیامکی ارسال شد تا با مراجعه به امور مشترکان اپراتور خود، سیم کارت های فعال مورد نیازشان را اعلام کنند.

 

نرم افزار استعلام سیم کارت

 

علی اصغر عمیدیان، رئیس رگولاتوری نیز در ارتباط با این موضوع به خبرنگاران گفته بود: به‌اندازه کافی استدلال وجود دارد که به چه‌اندازه تخلف و سوء استفاده از سیم کارت های بی هویت صورت می‌گیرد لذا توجیه و استدلال‌های خود را به مسئولان قضایی و نظارتی کشور در ارتباط با اجرای این فاز از ساماندهی سیم کارت ها ارائه می‌کنیم.

مسئولان رگولاتوری معتقدند که به ‌لحاظ حقوقی و امنیتی این مصوبه (ممنوعیت داشتن بیش از 10 سیم کارت برای افراد حقیقی) باید به‌صورت یکسان برای تمامی مشترکان موبایل اجرایی شود و این کار ضرورت دارد اما از طرفی دیوان عدالت اداری این کار را تضییع حقوق مشترکینی می‌داند که در زمان خرید سیم کارت هیچ شرط و شروطی برای آنها نبوده است.

شما چند سیم کارت به نام خود دارید ؟ آیا تا به حال نسبت به استعلام تعداد سیم کارت هایتان اقدامی کرده اید؟

مطالب مرتبط
فعال سازی رومینگ ایرانسل در خارج از کشور
بلاگ | خدمات سیم کارت
فعال سازی رومینگ ایرانسل در خارج از کشور
جهت قصد داریم در ادامه شما را با نحوه فعال سازی رومینگ ایرانسل آشنا کنیم تا شما بتوانید بدون هیچ دغدغه ای و به راحتی به خارج از کشور سفر...
فروش سیم کارت همراه اول در قالب توکن NFT
بلاگ | اخبار اپراتورها
فروش سیم کارت همراه اول در قالب توکن NFT
شرکت همراه اول اولین اپراتور ایران دو سیم کارت را به صورت نمادین در قالب توکن NFT در سامانه به نام بی تا ققنوس منتشر کرد. اپراتور همراه...
چگونه سیم کارت هدیه ایرانسل دریافت کنیم؟
بلاگ | خدمات سیم کارت
چگونه سیم کارت هدیه ایرانسل دریافت کنیم؟
یکی از سوالات رایجی است که کاربران ایرانسل همیشه دوست دارند اطلاعات جامع و کاملی در مورد آن داشته باشند. اپراتور ایرانسل کد دستوری اینترنت...
همه چیز درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل
بلاگ | خدمات سیم کارت
همه چیز درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل
در این مقاله تمام نکات کاربردی درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل را برای شما عزیزان ارائه کرده ایم. آیا می دانید اپلیکیشن ایرانسل من...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست