وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | بازار موبایل

گوشی دو سیم‌کارته برای چه کسی مناسب است و کاربرد آن چیست؟

انتشار ۱۴۰۰/۸/۹ . بروز رسانی ۱۴۰۰/۸/۹ ۱۲:۵۸ . ۱۰۰۰ بازدید

گوشی دو سیم‌کارته برای چه کسی مناسب است و کاربرد آن چیست؟ اگر شما هم آن دستی از افرادی هستید که تنها نام گوشی‌های دو سیم‌کارته به گوشتان خورده است و علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد گوشی های دو سیم کارته هستید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. گوشی دو سیم‌کارته به گوشی گفته می‌شود که به صورت همزمان دو سیم‌کارت را در خود جا داده است. در این مقاله پاسخ کامل و جامعی به این سوال خواهیم داد که گوشی دو سیم‌کارته برای چه کسی مناسب است و کاربرد آن چیست؟ پیشنهاد میکنم اگر شما هم از کاربران گوشی های دو سیم کارته هستید و یا علاقه مند هستید که یکی از گوشی های دوسیم کارته موجود در بازار را خریداری کنید تا انتهای مقاله همراه ما باشید. جالب است بدانید گوشی های چهار سیم کارت و دو سیم کارت آیفون در مراکز معتبر فروش موبایل عرضه می شود.

 

گوشی دو سیم‌کارته برای چه کسی مناسب است و کاربرد آن چیست؟

 

گوشی دو سیم‌کارته چیست؟

شاید در گذشته تعداد گوشی های دو سیم کارته کم بود ولی گوشی‌های دو سیم‌کارته امروز به اندازه‌ای که فکر می‌کنید کم‌یاب نیستند. بنابراین شما به راحتی می‌توان این گوشی ها را در بازار پیدا کنید. ولی اینکه آیا این گوشی ها میتوانند برای شما مفید و کاربردی باشند. سوالی است که باید پاسخ آن را در این مقاله بیابید. گوشی دو سیم کارته به صورت همزمان از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند. با گوشی دو سیم‌کارته شما در اصل دو گوشی کاملا مجزا را روی یک دستگاه الکترونیکی واحد دارید. هر یک از سیم‌کارت‌ها می‌توانند به صورت مجزا به یک شرکت مخابراتی متصل شوند. همچنین شما می‌توانید از یک شرکت مخابراتی دو سرویس ارتباطی مجزا را به صورت همزمان دریافت کنید. در واقع این دو سیم‌کارت به طور همزمان می توانند بر روی یک دستگاه واحد فعال باشند.

ویژگی های گوشی دو سیم کارته 

به طور کلی یک گوشی دو سیم‌کارته فعال می‌تواند در آن واحد به صورت همزمان از دو سیم‌کارت پشتیبانی کند. این مسئله یعنی اینکه شما می توانید تماس‌ها و پیامک‌های خود را از طریق هر دو سیم‌کارت دریافت کنید. بنابراین شما می توانید به راحتی و تنها با فشردن یک دکمه فعالیت‌های خود را بین دو سیم‌کارت انتقال دهید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که برخی مدل‌ها از گوشی‌های دو سیم کارته می‌توانند در آن واحد تنها امکان برقراری یک مکالمه صوتی را بین دو شرکت مخابراتی یا دو نفری که همزمان تماس گرفته‌اند برای شما فراهم سازند. نوع دیگری از گوشی‌های دو سیم‌کارته با نام گوشی دو سیم‌کارته آماده ‌باش شناخته می شوند. در این نوع گوشی ها شما مجبور هستید که برای فعال کردن هر یک از سیم‌کارت‌ها فعالیت‌های خود را به آن انتقال دهید. در واقع این نوع گوشی های دو سیم کارته در آن واحد تنها یک سیم‌کارت فعال را در خود نگه می دارند. توجه داشته باشید که شما به راحتی می توانید با فشردن یک دکمه فعالیت‌های خود را به سیم‌کارت دیگر انتقال دهید و از مزایای آن بهره‌مند شوید. 

 

ویژگی های گوشی دو سیم کارته

 

آیا می‌توانم به راحتی یک گوشی هوشمند دو سیم‌کارته بخرم؟

تا مدتی قبل بیشتر گوشی‌های دو سیم‌کارته در کشورهایی مانند چین و هند فروش می رفتند. بسیاری از این گوشی‌ها قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم‌کارت را دارند. این نوع گوشی ها جزء گوشی‌های معمولی و سطح پایین بودند و با قیمتی مناسب به دست مشتری می‌رسیدند. اما این روزها خیلی آسان‌تر می‌توان یک گوشی دو سیم‌کارته را در اروپا و آمریکای شمالی خریداری کرد. برندهای صاحب‌نام تولید کننده محصولاتی را با قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم‌کارت روانه بازار کرده‌اند. 

 

آیا می‌توانم به راحتی یک گوشی هوشمند دو سیم‌کارته بخرم؟

 

چرا باید گوشی دو سیم‌کارته بخریم؟

دانستن پاسخ این سوال که چرا باید گوشی دو سیم‌کارته بخریم بسیار مهم است. شما باید بدانید که به چه علت نیاز پیدا می‌کنید که یک گوشی دو سیم‌کارته بخرید. برای خرید  این کار گوشی دو سیم‌کارته سه دلیل اصلی وجود دارد:

  1. افرادی که نیازمند استفاده از دو خط مجزا هستند

اگر شما از کاربرانی هستید که یک خط تلفن کاری و یک خط شخصی در اختیار دارید؟ اگر لازم است که تماس‌های کاری و شخصی خود را از یکدیگر مجزا کنید؟ همچنین به طور کلی دلایل فراوانی وجود دارد که به واسطه آن‌ها کاربران تمایل به جدا کردن خطوط تلفن از یکدیگر دارند. در این شرایط داشتن یک دستگاه واحد برای استفاده همزمان از دو سیم‌کارت برای شما مقرون به‌ صرفه تر و کاربردی تر از حمل دو گوشی هوشمند است. 

  1. افرادی که زیاد سفر می‌کنند

اگر شما زیاد در حال سفر هستید، یک گوشی دو سیم‌کارته می‌تواند برای شما مزایای زیادی داشته باشد. برای درک این مطلب به این مورد توجه کنید. به طور مثال اگر شما با تلفن‌همراه خود مسافرتی انجام داده باشید، به خوبی می‌دانید که در برخی مواقع هیچ راهی جز خرید یک سیم‌کارت محلی برای انجام تماس‌هایتان نیست. بنابراین با یک گوشی دو سیم‌کارته شما می‌توانید اطلاعات خود را در اختیار داشته باشید و با هزینه کم تمامی تماس‌های محلی خود را به راحتی برقرار سازید. همچنین شما می توانید ارتباط خود با تمامی تماس‌ها و پیامک‌های مربوط به کشورتان را نیز حفظ کنید. 

 

چرا باید گوشی دو سیم‌کارته بخریم؟

 

استفاده از دو شرکت مخابراتی مجزا چه مزایایی دارد؟

در برخی مواقع شما می‌توانید با یک قرارداد مخابراتی مناسب با یک شرکت از سرویس‌های اطلاعاتی آن به راحتی بهره‌مند شوید. همچنین شما می توانید یک قرارداد مخابراتی بسیار مناسب برای برقراری تماس‌ها و ارسال پیامک‌ها را با شرکت دیگری در اختیار داشته باشید. توجه داشته باشید که بیشتر افراد همه این سرویس‌ها را از یک شرکت مخابراتی می‌گیرند، اما شما می توانید از یک گوشی دو سیم‌کارته استفاده کنید و از خدمات دو شرکت مخابراتی مجزا بهره مند شوید. توصیه ما به شما این است که اگر مجبور به پرداخت ماهانه هزینه‌ها نیستید و اگر هزینه‌های استفاده از سیم‌کارت برای شما زیاد نیست، این روش بهترین کار برای برقراری ارتباط با دو دنیای متفاوت برای شما است. امروزه بهترین گوشی ها ی ارزان 2021 با قیمت مناسب  در مراکز خرید گوشی و لوازم جانبی به فروش می رسند. 

آیا می‌‎توان از دو‌سیم کارت از دو اپراتور مختلف استفاده کرد؟

توجه داشته باشید که در برخی از کشورها این امکان وجود ندارد. اما در کشور ما، خوشبختانه می‌توان از دو سیم کارت از اپراتورهای مختلف استفاده کرد. زمانی داشتن گوشی هایِ دو سیم کارته از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار بود، زیرا وقتی قصد استفاده از دو سیم کارت را داشته باشی، خیلی راحت تر است که هر دو سیم کارتت را در یک گوشی دو سیم کارته جای دهی. در حال حاضر شاید به نحوی اوضاع برای بعضی از کاربران متفاوت شده است. حالا برخی از کاربران گوشی هایِ هوشمند اصرار به خرید نسخه هایِ تک سیم کارته بعضی از پرچمداران دنیا دارند. 

گوشی دو سیم کارته یا تک سیم کارته؟ 

شاید به دلیل عدم آگاهی اصرار به تهیه نسخه تک سیم کارته گوشی هایِ پرچمدار دارند. به طور مثال سونی برای اولین بار در پرچمدار خود از یک نسخه دو سیم کارته در کنار نسخه تک سیم کارته بهره برد. اکسپریا Z3 اولین پرچمدار سونی و مجهز به نسخه ای دو سیم کارته بود. کاربران این مدل از گوشی سونی خاطرات بدی از نسخه دو سیم کارته آن دارند. زیرا به دلیل دیر عرضه شدن بروزرسانی هایِ پیش از اَندروید 5.1 برای نسخه دو سیم کارته گوشی اکسپریا Z3، بسیاری از کاربران نسبت به نسخه هایِ دو سیم کارته پرچمداران بعدی سونی بدبین شدند. البته کاربران عزیز باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که با عرضه محصولات خانواده Z5 سونی و عرضه 2 محصول از دو نسخه دو سیم کارته از گوشی هایِ Z5 و اکسپریا Z5 Premium، تجربه نشان داده که مدل تک سیم کارته و دو سیم کارته تفاوتی در دریافت آپدیت ها ندارند .

 

گوشی دو سیم کارته یا تک سیم کارته؟

 

انتخاب بین گوشی دو سیم کارته و تک سیم کارته

به طور کلی  از لحاظ علمی و عملی ثابت شده است که دو سیم کارته بودن گوشی هایِ هوشمند امروزی به دلیل بهینه سازی هایِ سیستم عامل اَندروید و پشتیبانی رسمی از گوشی هایِ دو سیم کارته بعد از عرضه اَندروید 5.1 توسط گوگل، دیگر نگرانی شما کاربران عزیز را در مورد مصرف باتری از بین برده است. همچنین گوشی هایِ دو سیم کارته نسبت به نسخه هایِ تک سیم مصرف باتری بسیار بالاتری ندارند. از طرفی مصرف روزانه باتری به صدها عامل بستگی دارد که یکی از آنها مصرف شبکه های موبایل است. به جز این عامل که نسخه دو سیم و تک سیم کارت گوشی ها با یکدیگر تفاوت دارند در تمامی موارد دیگر تفاوتی بین گوشی تک سیم و دو سیم وجود ندارد! در مجموع در بین سیکل ترکیبی مصرف باتری، شبکه های موبایل تاثیر آنچنان محسوسی ندارند. بر طبق آزمایشاتی که انجام شده است نسخه دو سیم کارته با دو سیم کارت همزمان فعال اگر در باند کاری G 3تا 48 ساعت دوام بیاورد، نسخه تک سیم کارت 50 ساعت دوام خواهد آورد! به طور مثال در اکسپریا Z3سونی یک تفاوت بین گوشی تک سیم کارت و دو سیم کارت خود قائل شده بود که آن هم عدم پشتیبانی از شارژر سریع برای گوشی دو سیم کارت است. اما از اکسپریا Z3 Plus به بعد سونی در این خصوص نیز هر دو نسخه تک سیم کارت و دو سیم کارت را به این فناوری مجهز کرد. بنابراین لازم نیست که نگران عدم پشتیبانی از شارژر سریع برای نسخه های دو سیم کارت اکسپریا Z3 Plus، اکسپریا Z5 Premium و اکسپریا Z5 باشید.

 

انتخاب بین گوشی دو سیم کارته و تک سیم کارته

 

دلایل انتخاب گوشی دو سیم کارته و تک سیم کارته 

در مجموع میتوان گفت اصلی ترین دلایل برخی کاربران برای انتخاب نسخه تک سیم کارته پرچمداران سونی نسبت به نسخه تک سیم کارته همین مواردی بود که در قسمت بالا به آنها اشاره شد. نسخه دو سیم کارته برتری هایِ مانند استفاده از هر 2 سیم کارت به صورت همزمان را در اختیار کاربران قرار میدهد، که نسخه تک سیم از آن بی بهره است. اگر شما به روند ساخت گوشی های پرچمدار در نسل های اخیر نگاهی داشته باشید متوجه توجه بیشتر به نسخه دو سیم کارته در نقاط مختلف دنیا خواهید شد. به طور مثال نسخه دو سیم کارته آخرین پرچمدار سونی یعنی اکسپریا Z5 هم اکنون در نزدیک به 10 کشور اروپایی عرضه شده است. در حال حاضر دلیل پراکندگی بیشتر نسخه دو سیم کارته در سطح دنیا، میزانِ تقاضایِ بازار برای نسخه هایِ دو سیم کارته پرچمداران مطرح دنیاست. امروزه نه تنها سونی، بلکه سامسونگ و ال.جی نیز نسخه هایِ دو سیم کارته پرچمداران خود را برای بازارهایی که تقاضایِ بیشتری برای نسخه دو سیم کارت دارند عرضه میکنند. همچنین روز به روز تعداد پرچمداران دو سیم کارته کمپانی ها در حال افزایش است. بنابراین میتوان گفت که کمپانی هایِ بزرگ دنیا دریافته اند که نیاز بازار امروز نسخه هایِ دو سیم کارته است. برای خرید گوشی دوسیم کارت و بیشتر به مراکز معتبر فروش گوشی و لوازم جانبی مراجعه کنید. 

 

دلایل انتخاب گوشی دو سیم کارته و تک سیم کارته

 

بررسی گوشی های هوشمند دو سیم کارت

اما اگر بخواهیم نتیجه گیری کنیم، به این نتیجه میرسیم که در بازار گوشی های هوشمند در حال حاضر تعداد زیادی گوشی های دو سیم کارته موجود هستند. گوشی های دو سیم کارته، نه تنها هیچ چیزی از نسخه های تک سیم کارته کمتر ندارند، بلکه در یک زمینه آن هم پشتیبانی از دو سیم کارت از مدل های تک سیم کارته دارای برتری هستند پس کاملاً معقول و منطقی است که شما به عنوان کاربر گوشی های هوشمند در هنگام خرید گوشی های هوشمند پرچمدار، گوشی دو سیم کارته را انتخاب کنید. اگر شما قصد استفاده از دو سیم کارت را در گوشی هوشمند خود دارید، کار برای شما با انتخاب گوشی دو سیم کارته راحت میشود و اگر هم قصد استفاده از یک سیم کارت را دارد، با انتخاب گوشی دو سیم کارت چیزی را از دست نمیدهد! اگر شما به عنوان کاربر تجربه کار با گوشی های هوشمند دو سیم کارته را دارید میتوانید تجربیات کاربری خود را با ما و سایر عزیزان در میان بگذارید. به نظر شما گوشی هوشمند تک سیم کارته با گوشی دو سیم کارته تفاوت دارد ؟ اگر نظرتان مثبت است. از نظر شما چه تفاوت هایی بین گوشی هوشمند دو سیم کارته و تک سم کارته وجود دارد؟ بی صبرانه منتظر نظرات شما در بخش کامنت هستیم.

 

تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست