وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | بازار موبایل

نقد و بررسی گوشی های گلکسی m51 با A71

انتشار ۱۴۰۰/۳/۱۷ . بروز رسانی ۱۴۰۰/۳/۱۷ ۱۱:۴۸ . ۱۴۸۱ بازدید

سامسونگ گلکسی m51 و A71 هر یک دارای ویژگیهای منحصر بفرد خود هستند. با ما همراه باشید تا یک مقایسه جامع و کامل بین این دو مدل از گوشی های سامسونگ داشته باشیم. این مقایسه به طور بالقوه به شما کمک می کند درک کنید که چرا گلکسی m51 در برابر گلکسی A71 قرار گرفته است. با به شما کمک خواهیم کرد تا ارزان ترین گوشی های سامسونگ را خریداری کنید. سپس با بررسی مشخصات و ویژگیهای گوشی گلکسی m51 با A71 تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.  

نقد و بررسی  گوشی های گلکسی m51 با A71

 

 

گلکسی m51 بهتر است یا گلکسی A71 ؟  

اگرچه هر دو گوشی از رم  گیگابایت / 8 6 گیگابایت برخوردارند و دارای 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی قابل ارتقا از طریق microSD تا 512 گیگابایت هستند، اما گلکسی m51 از چیپست بهتری برخوردار است. این گوشی به یک اسنپدراگون G SoC ۷۳۰ مجهز است در حالی که در گوشی سامسونگ گلکسی A71 از اسنپدراگون ۷۳۰ استفاده شده است. توصیه ما به شما این است که برای یافتن پاسخ این سوال این مقاله کامل و جامع را تا انتها دنبال کنید.  

تفاوتهای گلکسی m51 با A71 در یک نگاه  

کاربرانی که از هر دو گوشی استفاده کرده اند و یا هر دو مدل آنها را در دست گرفته اند میتوانند برخی از تفاوتها را به راحتی تشخیص دهند. اما اگر در مرحله انتخاب گوشی مناسب خود هستید، نگران نباشید. توصیه ما به شما این است که با آگاهی کامل انتخاب نمائید. همراه ما باشید تا در دنیای این دو گلکسی سامسونگ با هم اندکی قدم بزنیم. اگر میخواهید متوجه تفاوتهای بین این دو گوشی شوید لازم است نگاهی به کیفیت ساخت بدنه و پنل پشتی آنها بیندازید. به طور کلی میتوان گفت که سامسونگ برای M51 از طراحی کاملا" ساده ای استفاده کرده است. برخلاف A71 زمان زیادی را برای طراحی این مدل صرف نکرده است. با وجود اینکه هر دو مدل گوشی  دارای ساختار پلاستیکی هستند، اما در ساخت گلکسی  a71 از مواد باکیفیت‌تری استفاده شده است.  

طراحی گلکسی m51 در مقابل گلکسیA71 ، یکسان یا متفاوت؟  

هر دو مدل به عنوان گوشی های میان‌رده و با قیمت‌های نزدیک به هم هستند.  همچنین هر دو گوشی دارای مشخصات و ویژگیهای یکسان زیادی هستند. ساده بگویم زبان طراحی این دو گوشی کاملا" یکسان است. یک قاب پلاستیکی برای هر دو گوشی استفاده شده است. این قاب به صورتی قرار گرفته است که چهار دوربین در یک فریم مستطیلی به صورت L مانند را در خود جای داده و لوگوی سامسونگ هم در پایین این قاب قرار گرفته است. قاب پشتی این دو گوشی تا حدودی با هم متفاوت هستند. قاب پشتی m51  کاملا ساده طراحی شده است. قاب پشتی A71 دارای خطوطی انتزاعی است. قاب جلویی هر دو گوشی دارای نمایشگر 6.7 اینچی هستند. هر دو گوشی دارای حاشیه‌های نسبتاً کم بوده و 87 درصد از فضا را نمایشگر آنها پر کرده است. هر دو گوشی نمایشگر Infinity-O دارند و در قسمت بالایی صفحه نمایش آنها حفره‌‌های کوچکی برای قرارگیری دوربین سلفی قرار گرفته است. سامسونگ در m51 از گوریلاگلس نسخه 3+ برای حفاظت از صفحه نمایش استفاده کرده است. در مقابل، A71 گوریلاگلس نسخه 3 را به کار برده است.  

 

شباهتها و تفاوتهای گلکسی سامسونگ m51 و A71 در طراحی

 

شباهتها و تفاوتهای گلکسی سامسونگ m51 و A71 در طراحی  

فریم پلاستیکی هر دو گوشی به صورتی است که در سمت راست قاب آنها از کلیدهای پاور و ولوم، در قسمت بالا از میکروفون دوم، در قسمت سمت چپ از درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی و در قسمت پایین از اسپیکر تکی، درگاه Type C، میکروفون اصلی و جک 3.5 میلی متری صدا استفاده شده است. بنابراین در همه این موارد مشابه هستند. از نظر تفاوتها میتوان گفت که هر دو گوشی دارای 34 گرم اختلاف وزن  و 1.8 میلی متر اختلاف ضخامت هستند. بنابراین میتوان گفت که A71 دارای ارگونومی کاملا" مناسب است وm51  یک محصول کاملا" سنگین و ضخیم می باشد. بنابراین میتوان گفت هر دو گوشی دارای طراحی مشابهی هستند به طوریکه تشخیص آن‌ها از طریق قاب پشتی و جلویی آنها برای کاربران دشوار است. اما از نظر ارگونومی، وزن و ضخامت گوشی گلکسی A71 یک سر و گردن از m51 بالاتر است و در رقابت در این موارد ذکر شده برنده خواهد بود.  

مقایسه نمایشگر گلکسی سامسونگ m51 و A71  

نمایشگر هر دو گوشی از نوع Super AMOLED Plus است. از نظر اندازه و رزولوشن کاملا" برابر هستند. از نظر میزان روشنایی، کیفیت، جذابیت و پویایی نمایشگر فوق العاده هستند. شک نکنید که تماشای انواع محتوا به روی این دو دستگاه برای شما به کاری لذت بخش و اعتیاد آور تبدیل خواهد شد. در واقع صفحه نمایش هر دو مدل میان رده سامسونگ به منظور تماشای فیلم خواندن کتاب فعالیت در شبکه های اجتماعی و ..بسیار مناسب هستند.  در مورد تفاوتها میتوان گفت که به نظر می رسد در  a71 رنگ‌ها سچوره تر و غنی‌تر نمایش داده می شوند. تفاوت دیگری که در این بخش وجود دارد، این است که سنسور اثر انگشت در  A71زیر نمایشگر و در m51 کنار و گوشه آن تعبیه شده است.  از نظر عملکرد هم سنسور m51 دارای عملکرد سریعی‌تری نسبت به A71 است.  

 

مقایسه اسپیکر گلکسی سامسونگ m51 و A71  

هر دو مدل گلکسی سامسونگ دارای صدای استریو نیستند. هر دو گوشی از اسپیکرهای تکی استفاده می‌کنند.  به طور کلی اسپیکرهای آنها مناسب و قابل قبول است. به طوریکه امکان تولید صدای مناسب و با کیفیت مطلوب را دارا هستند. به طور کلی هیچگونه تفاوت و برتری ای در اسپیکرهای هر دو نوع دیده نمی شود. بلندگوهای عالی هر دو مدل به صورتی است که نیازهای اولیه شما را برطرف می کنند. ایراد کوچک اسپیکرهای هر دو مدل گلکسی را میتوان، میزان بلندی صدای پخش شده توسط آن‌ها  دانست.  

 

مقایسه عملکرد سخت‌افزار و نرم‌افزاری گلکسی سامسونگ m51 و A71  

به طور کلی از نظر عملکرد سخت افزاری و نرم افزاری هر دو مدل گوشی مزایا و معایب خود را دارند. در مورد M51 میتوان گفت باتری غول‌آسای ۷۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی نقطه قوت این مدل از گلکسی می باشد.  مجموعه‌ی دوربین چهارگانه‌ی گلکسی M51 عملکرد رضایت‌بخشی دارند. تراشه‌ی اسنپدراگون 730G ، تجربه‌ی خوشایندی برای کاربران به‌ارمغان می‌آورد. در مورد گلکسی A71 هم میتوان گفت نسبت به مدلهای همرده و هم نسل خود در تمامی موراد بهبود یافته است. این مدل از گلکسی سامسونگ دارای نقاط قوت بیشماری از جمله: نمایشگر با رنگ‌های طبیعی‌تر و روشنایی بسیار بیشتر، دوربین توانمندترِ ۶۴ مگاپیکسلی، عمر باتری بیشتر و عملکرد گرافیکی بهبودیافته می باشد.  

شباهتها و تفاوتهای سخت افزاری گلکسی سامسونگ m51 و A71

 

شباهتها و تفاوتهای سخت افزاری گلکسی سامسونگ m51 و A71

Galaxy A71 و Galaxy M51 از نظر سخت افزار، در بیشتر موارد مشابه هم هستند. هر دو مدل دارای رم و حافظه داخلی یکسانی هستند. اسلات کارت اس دی با قابلیت افزایش فضای ذخیره سازی تا 512 گیگابایت، از دیگر ویژگیهای مشابه آن‌ها می باشد. تنها یک تفاوت در سخت افزار آن‌ها وجود دارد. تراشه گلکسی A71 در برابر گلکسی M51، قدرت کمتری دارد. تراشه اسنپدراگون 730G در گوشی m51 استفاده شده است، در حالی که گوشی A71  دارای تراشه اسنپدراگون 730 می باشد. قدرت پردازش گرافیکی پردازنده اسنپدراگون 730G بیشتر است. در نتیجه قدرت پردازش گرافیکی گوشی M51 بیشتر بوده و برای بازی‌های موبایل، دارای عملکرد بهتری است. از نظر مجهز بودن به پردازنده گرافیکی آدرنو 618 هر دو گوشی مشابه هم هستند. به طور کلی میتوان گفت هر دو گوشی برای بازی کردن عالی هستند. هر دو مدل با دارا بودن رم 6 و 8 گیگابایتی از پردازنده‌های سریعی برخوردار می باشند. بنابراین نگران نباشید در هر دو گوشی بازی‌های سنگین بدون هیچ تاخیری برای شما اجرا می‌شوند.

شباهتها و تفاوتهای نرم افزاری گلکسی سامسونگ m51 و A71

به طور کلی در مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی a71 و سامسونگ گلکسی  m51 از نظر نرم افزار، این دو گوشی تفاوتی با هم ندارند و در این زمینه میتوان گفت با هم برابر هستند. نرم افزارهای هر دو گوشی به عنوان یکی از بهترین تجربه‌های رابط کاربری سامسونگ One در بین گوشی‌های گلکسی است. سیستم عامل هر دو گوشی، اندروید 10 می باشد. هر دوی آنها دارای رابط کاربری One ورژن 2.5 هستند. از نظر اجرا نیز رابط کاربری در هر دو گوشی بسیار روان و آسان بوده و هیچگونه توقفی ندارد. شرکت سامسونگ رابط کاربری One را برای نمایشگرهای بزرگ این دو گوشی طراحی کرده است. در هر دو مدل افزونه‌های بسیاری موجود است. مانند افزونه حالت Dark Mode که پس زمینه را تاریک می‌کند تا چشم شما اذیت نشود. شرکت بزرگ سامسونگ به تولید گوشی های تاشو در سال 2021 پرداخت. این مدل گوشی ها امکانات جذابی را برای کاربران ارائه  کردند.

 

مقایسه باتری گلکسی سامسونگ m51 و A71  

M51، هم در مورد باتری و هم از نظر سخت افزاری نسبت به A71 برتری دارد. گوشی M51 دارای باتری 7000 میلی آمپر ساعتی بوده و باتری گوشی A71، 4500 میلی آمپر ساعتی است. به طور کلی تفاوت این دو مدل گوشی از نظر قیمت نیز به علت باتری‌های آن‌ها می باشد. میتوان گفت باتری گوشی A71 ، می‌تواند یک روز یا بیشتر دوام داشته باشد. اما، باتری گوشی M51 کاملا" خارق‌العاده است. این باتری می‌تواند تا 2 یا 3 روز نیز دوام بیاورد. در واقع نقطه قوت اصلی گوشی M51 دارا بودن این باتری است. با شارژ سریع 25 واتی، گوشی A71  در عرض 80 دقیقه و گوشی M51 در مدت دو ساعت پر خواهد شد.

 

مقایسه دوربین گلکسی سامسونگ m51 و A71  

گلکسی M51 و A71 دارای چهار دوربین در قاب پشتی هستند. دوربین اصلی این گلکسی ها 64 مگاپیکسلی هستند. این دوربین ها در داخل یک لنز 26 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته اند. اندازه دو سنسور 1/1.73 اینچی با پیکسل 0.8 میکرونی است. دوربین فوق عریض هر دو مدل 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2  بوده و می‌‌تواند تصاویر 123 درجه‌ای به ثبت برساند. همچنین این گلکسی ها دارای دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی با عمق میدان 5 مگاپیکسلی هستند. در مورد تفاوت دوربین های هر دو گوشی میتوان گفت که سنسور A71 ساخت شرکت سامسونگ و مدل Samsung Bright S5KGW1 می‌باشد، در حالی که سنسور M51 با مدل Sony IMX682 EXMOR RS ساخت شرکت سونی است. تفاوت بعدی در زمینه پردازش تصویر توسط این دو گوشی است که باعث می‌شود در نهایت کیفیت متفاوتی را شاهد باشیم.  

دوربین اصلی گلکسی سامسونگ m51 و A71: تفاوتها و شباهتها

کیفیت عکس‌های گرفته شده با این دو محصول تقریبا" یکسان می باشند. یکی از تفاوتها در ثبت رنگ‌ها است، در واقع M51 عکس‌های گرم‌تر و A71 عکس‌های سردتری را ثبت می کنند. همچنین به طور کلی میتوان گفت که  M51 محصول برتری در عکس‌های روز با دوربین اصلی است. در تصاویر گرفته شده در شب نیز گلکسی M51  از برتری نسبی برخوردار است.

دوربین فوق عریض گلکسی سامسونگ m51 و A71: تفاوتها و شباهتها

عکس‌های گرفته شده با دوربین‌های فوق عریض در هر دو مدل کیفیت کمتری نسبت به دوربین‌های اصلی دارند.  به طور کلی میتوان گفت که  M51 عملکرد بهتری در ثبت عکس با این دوربینهای فوق عریض هم در روز و هم در شب دارد.  

دوربین ماکرو و عکس‌های پرتره گلکسی سامسونگ m51 و A71: تفاوتها و شباهتها

 

دوربین ماکرو و عکس‌های پرتره گلکسی سامسونگ m51 و A71: تفاوتها و شباهتها

دوربین های ماکرو در این گلکسی ها با دارا بودن سنسور 5 مگاپیکسلی تصاویر جذابی را به ثبت می رسانند. تنها در بین ماکروهای گرفته شده با M51 تصاویر از شارپنس بهتری برخوردار هستند. تصاویر پرتره هر دو مدل نیز با دوربین اصلی و کمک سنسور 5 مگاپیکسلی از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند.  

دوربین سلفی گلکسی سامسونگ m51 و A71: تفاوتها و شباهتها: در دوربین سلفی هم مانند دوربین اصلی تنها تفاوت این است که گلکسی A71 رنگ‌ها را سردتر و M51 رنگ‌ها را گرم‌تر به ثبت می‌رساند. در دوربین سلفی نیز M51  دارای برتری اندکی نسبت به A71 است. به طور کلی میتوان گفت که در بخش دوربین اختلاف این دو محصول بسیار اندک می‌باشد. این دو مدل جزوه پر فروش ترین گوشی های سال2021 می باشند.

 

مزیت های و معایب گلکسی سامسونگ m51 در مقابل مزایای گلکسی سامسونگ a71

از مزایای گلکسی سامسونگ m51 میتوان به شارژدهی کم‌نظیر، نمایشگر OLED با روشنایی و دقت بسیار مناسب، دوربین‌هایی با عملکرد فوق العاده در زمینه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری و دارا بودن شارژر سریع ۲۵ واتی و ایرباد اشاره کرد. همچنین گوشی گلکسی سامسونگ A71 دارای مزایایی مانند: شارژدهی خوب، عملکرد بسیار مناسب دوربین اصلی در طول روز، نمایشگر Super AMOLED بسیار روشن همراه با رنگ‌های جذاب و شارژر سریع ۲۵ واتی اشاره کرد.  

 معایب گلکسی سامسونگ m51  شامل: ضخامت و وزن زیاد، نمایشگر ۶۰ هرتزی، تراشه‌ی ضعیف‌تر نسبت به  رقبا و عدم  پشتیبانی از5G، همچنین دارا بودن اسپیکر تک‌کاناله در برابر رقبایی با اسپیکرهای استریو اشاره کرد. نبود دوربین تله‌فوتو و عملکرد ضعیف دوربین ماکرو و دارا بودن بدنه‌ی پلاستیکی از نقاط ضعف گلکسی سامسونگ A71 می باشند.  

گلکسی m51 بهتر است یا گلکسی A71 ؟

بعد از مقایسه گلکسی سامسونگ m51 انتخاب می شود یا A71؟

به طور کلی تفاوت زیادی بین m51 و A71 وجود ندارد. تنها تفاوت برجسته ی این دو مدل از گوشی های سامسونگ در باتری آن‌ها است. همچنین سخت افزار گوشی M51 از نظر گرافیکی بهتر بوده و حسگر اثر انگشت آن نیز در کنار گوشی قرار دارد. در حالی که حسگر اثر انگشت در گوشی A71 زیر صفحه نمایش آن قرار دارد. از نظر رزولوشن و تنوع لنز هیچ تفاوتی بین این دو مدل مشاهده نمی شود. ولی A71 تصاویر واقعی‌تری ثبت می‌کند و گلکسی M51 کمی درجه رنگ را بالا برده و در ثبت جزئیات بیشتر هم عملکرد بهتری داشته و تصاویر شارپ‌تری ثبت می‌کند، اما زمانی که نور کافی موجود نباشدa71   تصاویر شفاف‌تری را ثبت می‌کند. نمایشگر هر دو مدل از نوع Super AMOLED Plus  با اندازه‌ای برابر ۶.۷ اینچ است. از نظر رزولوشن هم هر دو گوشی با هم برابر هستند. اگر اهل بازی کردن هستید هر دو گوشی از نظر گرافیکی تقریباً در یک سطح بازی‌ها را اجرا می‌کنند. همچنین با توجه به اینکه پسوند G نشان از گیمینگ بودن یک پردازند‌ه دارد، بنابراین میتوان گفت که   گلکسی ام ۵۱ نسبت به ای ۷۱ از این نظر دارای برتری است. در مقایسه دو گوشی گلکسی A71 با گلکسی M51، گوشی M51 با دارا بودن ویژگیهایی مانند: باتری فوق العاده، دوربین های با کیفیت و صفحه نمایش بی نظیر از برتری نسبی برخوردار است. بنابراین، اگر به باتری قدرتمند نیاز دارید، پیشنهاد ما به شما خرید گوشی M51 است. چنانچه قیمت گوشی برای شما مهم است، گوشی A71 می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. در حقیقت تفاوت این دو مدل گلکسی سامسونگ، در باتری آن‌ها است و تفاوت خاص و برجسته دیگری مشاهده نمی‌شود.  

 

نقد و بررسی گوشی های  A71 وM51

 

نقد و بررسی گوشی های  A71 وM51  

پاسخ به این سوال که کدام‌یک از این دو مدل گلکسی سامسونگ بهتر است و یا برای شما مناسب تر است تنها سلیقه شما و اولویت ها و انتظارات و استفاده ی شما از یک گوشی هوشمند برمیگردد. ما در این مقاله سعی کردیم تمامی ویژگیهای هر دو گوشی را به طور کامل و جامعی برای شما مقایسه نمائیم. بنابراین با توجه به توضیحات ارائه شده در هر بخش به راحتی می توانید تصمیم بگیرید که کدام محصول برای شما کارایی بیشتر و بهتری دارد. اما به طور خلاصه می‌‌توان گفت که اگر ارگونومی گوشی هوشمند و راحتی آن هنگام در دست گرفتن برای شما اولویت اصلی است، حتما گلکسی A71 را انتخاب کنید. اما اگر این موضوع جزو اولویت‌های اصلی شما نیست، انتخاب گلکسی M51 با توجه به شارژدهی خارق العاده و دوربین کمی بهتر ، منطقی‌تر به نظر می‌رسد. می توان سامسونگ گلکسی A21s را بعد از A71 وM51 مناسب ترین گوشی از سری Aمعرفی کرد.

به نظر شما گلکسی سامسونگ M51 بهتر است یا گلکسی سامسونگ A71 ؟ بی‌صبرانه منتظر نظرات شما در بخش کامنت هستیم.  

 

 

تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست