وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | نرم افزار

ریکاوری پیام های پاک شده گوشی را چگونه انجام دهیم؟

انتشار ۱۳۹۹/۱۰/۲۹ . ۲۵۶۷۱ بازدید

ریکاوری پیام های پاک شده، اتفاقی است که اغلب کاربران تلفن‌های همراه درگیر آن می‌شوند.کمتر کسی وجود دارد که حداقل یکبار تجربه پاک شدن پیامک‌های گوشی را نداشته باشد. این اتفاق ممکن است به طور ناخواسته باشد یا به دلیل کمبود فضای حافظه مجبور به پاک کردن پیام‌ها شوید.

در این مطلب قصد داریم تا روش‌های ریکاوری پیام های پاک شده در گوشی را به شما معرفی کنیم. در نتیجه می‌توانید همه‌ی پیام‌های پاک شده را به گوشی خود بازگردانید.

روش بازیابی پیامک ‌های پاک شده به این موضوع بستگی دارد که گوشی شما روت شده باشد یا نه؟ چون مراحل بازیابی آنها در هر دو حالت متفاوت است.

چگونه در گوشی روت نشده پیام‌های پاک شده را بازیابی کنیم؟

حتما می‌دانید که هرچه زمان کوتا‌ه‌تری از پاک شدن پیام‌ها گذشته باشد، شانس بازیابی پیام‌های پاک شده بیشتر است. برای ریکاوری پیام‌ها در ابتدا لازم است گوشی خود را آماده کنید، برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • اطلاعات جدید وارد گوشی خود نکنید. (منظور اطلاعات نوشتاری است)
  • برنامه‌های اجرایی که در پس زمینه گوشی هستند را غیرفعال کنید.
  • مطمئن شوید که اتصال دیتای موبایل و WiFi قطع است.
  • سیم‌کارت را از گوشی خارج کنید.
  • یک برنامه بازیابی پیامک ‌های پاک شده دانلود کنید. برنامه‌های مختلفی برای ریکاوری پیام های پاک شده وجود دارند که ممکن است عملکرد هرکدام از آنها با توجه به گوشی اندرویدی شما متفاوت باشد. پس برنامه‌ای را نصب کنید که با گوشی شما سازگار باشد.

اندروید 11

ویژگی‌های شگفت انگیز این نسخه از سیستم عامل اندروید چیست؟

یکی از برنامه‌های که می‌توانید برای بازگردانی پیام‌های پاک شده استفاده کنید، DiskDigger است. معمولا روش کلی همه برنامه‌های بازیابی پیام مشابه یکدیگر بوده و ممکن است تفاوت‌های جزئی داشته باشد.

با این حال می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر بخش Help این برنامه‌ها را مطالعه کنید. البته برخی از این ابزارها مراحل ریکاوری اطلاعات را به صورت تصویری آموزش می‌دهند. اما روش کلی همه برنامه‌ها به صورت زیر است:

1. ابتدا برنامه ریکاوری پیام های پاک شده را روی گوشی نصب کنید.

2. سپس وارد قسمت تنظیمات یا Setting گوشی شده و بر روی گزینه Developer Options کلیک کنید.

 

خواندن پیام های حذف شده

 

*اگر این گزینه را در بخش تنظیمات مشاهده نکردید، تنها کافی است مسیر زیر را طی کنید:

وارد بخش About Phone شده و چند بار روی گزینه Build Number ضربه بزنید تا پیغام You are a Developer را مشاهده کنید. در نتیجه گزینه Developer Options را در بخش تنظیمات خواهید دید.

 

چگونه اس ام اس پاک شده را برگردانیم

 

3. در صفحه پیش‌رو گزینه USB debugging را انتخاب کنید تا فعال شود. پس از فعال کردن این گزینه گوشی را با کابل USB به کامپیوتر متصل کنید.

4. بلافاصله پس از اتصال گوشی به کامپیوتر، برنامه گوشی شما را شناسایی می‌کند. حال باید گزینه‌‌ای که اطلاعات پیامکی را ریکاوری می‌کند بیابید.

سپس حافظه دستگاه را اسکن کنید. با انتخاب گزینه اسکن، عملیات بررسی حافظه برای پیدا کردن اطلاعات پاک شده شروع می شود.

5. با تمام شدن مرحله اسکن، برنامه، اطلاعاتی که قابل بازیابی هستند را نشان می‌دهد. در این مرحله باید روی گزینه Recover یا Restore کلیک کنید تا اطلاعات بازیابی شوند.

پس از پایان این مرحله بهتر است از پیامک‌های گوشی یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. برنامه‌های مختلفی برای تهیه نسخه پشتیبان وجود دارند که می‌توانید از فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید.

ریکاوری پیام های پاک شده در گوشی روت شده چگونه است؟

شانس بازگردانی پیام‌های پاک شده در گوشی‌های روت شده به مراتب بیشتر از گوشی‌های روت نشده است. حتی تنوع برنامه‌های ریکاوری پیام های پاک شده در گوشی‌های اندرویدی روت شده بیشتر است.

برای بازیابی پیام‌ها دو راه دارید:

1. برنامه را روی گوشی خود نصب کرده و اطلاعات پیام‌ها را بازیابی کنید. در این روش استفاده از کامپیوتر نیاز نیست.

 

Mobikin doctor برای بازیابی پیامک حذف شده

 

2. در روش دوم باید مشابه بازگردانی پیام در گوشی‌های روت نشده عمل کنید. این روش نیاز به یک برنامه غیر اندرویدی و کامپیوتر دارد. پس مراحل زیر را انجام دهید:

  • اطلاعات جدید وارد گوشی نکنید.
  • اتصال به دیتا و WiFi را قطع کرده و حالت هواپیما را فعال کنید.
  • اپ‌های در حال اجرا را ببندید و برنامه ریکاوری مورد نظر خود را انتخاب کنید. برنامه‌های متنوعی همچون Android Data Recovery برای این کار وجود دارد.
  • یکی از این برنامه‌ها را پس از انتخاب بر روی کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود نصب کنید.
  • شبیه به روش قبل که گفته شده گوشی خود را با کابل به کامپیوتر وصل کرده و منتظر باشید تا برنامه حافظه آن را شناسایی کند. فراموش نکنید که باید گزینه USB debugging را در گوشی فعال کرده باشید.
  • در نهایت مواردی را که می‌خواهید اطلاعات آنها بازیابی شوند، انتخاب کنید. حافظه را اسکن کرده و پس از اتمام این مرحله، با انتخاب گزینه Recover یا Restore پیامک‌های پاک شده را ریکاوری کنید.

چطور از پیامک‌های موجود در گوشی نسخه پشتیبان بگیریم؟

برای اینکه بعدا با دردسرهای ریکاوری پیام‌ های پاک شده مواجه نشوید، بهترین کار این است که همیشه یک نسخه پشتیبان از آنها تهیه کنید.

برنامه‌های متفاوتی برای بکاپ‌گیری از پیامک‌ها وجود دارند. یکی از این برنامه‌ها، Restore & SMS Backup است. کار با این برنامه آسان است. تنها کافیست پس از نصب، اجازه دسترسی به اطلاعات را به آن بدهید.

سپس روی گزینه Set up a Backup کلیک کنید. در گام بعدی باید مشخص کنید که مایلید از چه فایلی نسخه پشتیبان بگیرید.

 

بازگرداندن پیامک های پاک شده در گوشی ساده

 

چون این برنامه می‌تواند از پیامک‌ها، فهرست تماس‌ها یا هر دو بکاپ بگیرد. سپس باید محل ذخیره سازی نسخه پشتیبان را مشخص کنید. برای این کار می‌توانید از Google Drive، Dropbox، OneDrive یا فضای ذخیره‌سازی محلی گوشی خود استفاده کنید. سپس روی گزینه Next ضربه بزنید.

در گام آخر باید بازه زمانی پشتیبان‌گیری را انتخاب کنید، آیا می‌خواهید پیام‌ها به صورت روزانه بکاپ گیری شوند یا ساعتی و... . پس از اتمام تنظیمات، روی گزینه Backup now کلیک کنید تا اولین نسخه پشتیبان از پیامک‌ها و لیست تماس‌ها تهیه شود.

شما حتی می‌توانید برای اطمینان از نحوه صحیح بکاپ‌گیری، از طریق گزینه View backup عملکرد برنامه را ببینید. در نهایت برای بازیابی پیامک پاک شده گزینه Restore را انتخاب کنید.

ریکاوری پیام های پاک شده در گوشی آیفون چگونه است؟

برای ریکاوری پیام ‌های پاک شده در آیفون باید از سرویس iTunes استفاده کنید. یعنی فرآیند بکاپ‌گیری از پیام‌ها و اطلاعات شما باید به صورت خودکار و همیشه انجام شود.

آیفون SE 2020

ویژگی‌های سخت افزاری و نرم افزاری این محصول اپل چیست؟

سپس زمانی که به بازیابی اطلاعات نیاز داشتید، گوشی آیفون خود را به کامپیوتر متصل کرده و آیتونز را فعال کنید.

در مرحله بعد در محیط آیتونز، دستگاه آیفون خود را انتخاب کرده و بر روی گزینه Restore Backup کلیک کنید.

پس از این مرحله فرآیند بازیابی پیام‌ها و اطلاعات پاک شده شروع می‌‌شود. پس از پایان این مرحله، پیامک‌های حذف شده ریکاوری خواهند‌شد.

 

بازیابی پیامک های پاک شده سیم کارت

 

در این مطلب روش‌های ریکاوری پیام های پاک شده را به شما معرفی کردیم. باید بدانید که اگر پیامک‌های شما اتفاقی یا به خواست خودتان از گوشی پاک شوند، تا مدت محدودی زمان دارید که آنها را بازیابی کنید.

یعنی هرچقدر زمان بیشتری از پاک شدن پیام‌ها گذشته باشد شانس شما برای ریکاوری آنها کمتر است. البته ممکن است ریکاوری پیامک های پاک شده همیشه هم جواب ندهد!

در کنار توجه به زمان، پس از پاک شدن پیامک‌ها باید توجه داشته باشید که اطلاعات جدید جایگزین اطلاعات قبلی نشده باشند تا شانس بیشتری برای بازگردانی داشته باشید.

آیا شما هم تجربه ریکاوری پیام های پاک شده داشته‌‌اید؟ بازیابی اطلاعات شما موفقیت آمیز بود با خیر؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط
معرفی امکانات اندروید ۱۲ و اینکه چه گوشی هایی اندروید ۱۲ رو دریافت می کنند؟
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی امکانات اندروید ۱۲ و اینکه چه گوشی هایی اندروید ۱۲ رو دریافت می کنند؟
به طور کلی روند شرکت گوگل به این صورت است که برای هر نسخه اندروید از یک نام به عنوان کد داخلی آن استفاده می‌کند. برای اندروید ۱۰ نام Quince...
آموزش تماس گروهی با استفاده از سیمکارت و اپلیکیشن
بلاگ | اپلیکیشن
آموزش تماس گروهی با استفاده از سیمکارت و اپلیکیشن
تماس گروهی در این ایام کمک زیادی به همه ما کرده است! از برگزاری کنفرانس ها گرفته تا مهم ترین جلسات را می‌توان از طریق تماس گروهی برگزار...
هات اسپات چیست و چگونه هات اسپات آیفون را فعال کنیم؟
بلاگ | دنیای فناوری
هات اسپات چیست و چگونه هات اسپات آیفون را فعال کنیم؟
هات اسپات کردن، روشی برای اشتراک داده های تلفن همراه با دیگر دستگاه ها است. به طوری که بعد از فعال کردن هات اسپات گوشی خود، بقیه دستگاه...
از عزیزان خود محافظت کنید! [آموزش جامع بکاپ گیری از مخاطبین]
بلاگ | اپلیکیشن
از عزیزان خود محافظت کنید! [آموزش جامع بکاپ گیری از مخاطبین]
از دست دادن مخاطبین ذخیره شده در تلفن همراه، همیشه زجر آور است! اما‌ آیا راهی برای جلوگیری از این مشکل وجود دارد؟ جواب مثبت است! امروزه...
تعداد 1 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 5
1
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. پیام هه حذف شده است بازگردانم

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست