وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | اخبار اپراتورها

نکات مهم برای بهبود سرویس کاهش پینگ برای بازی آنلاین

انتشار ۱۴۰۰/۱۰/۲۰ . بروز رسانی ۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ۱۵:۲۹ . ۲۰۴۸ بازدید

جالب است بدانید بدانید امروزه بخش بزرگی از بازی ها به صورت دو و چند نفره آنلاین صورت می گیرد. این گونه بازی ها را شما می توانید از طریق متصل شدن به اینترنت و با همکاری چند نفر به صورت آنلاین بازی کنید. یکی از مهم ترین نیاز های کیمر ها و افراد برای بازی انلاین اینترنت پر سرعت می باشد. برای مثال کسی که در ایران زندگی می کند با مشکل اینترنت مواجه است. خدمات اینترنت مناسب و بازی کردن به صورت انلاین با وجود گران بودن در دستری تمامی افراد قرار ندارد. اینترنت مناسب گیمر ها اینترنتی می باشد که به پهنای باند یا سرعت اینترنت مناسب و زمان تاخیر Latency و زمان پینگ Ping کم و مسیر یابی Routing متناسب بهرمند باشد. گاهی پیش می آید افراد به امکانات و قابلیت های و هزینه مازاد برای بهبود سرعت بازی انلاین ندارد. این سخن بدین معنی نیست که نمی توان با حذف مواردی و رعایت کردن برخی نکات بتوان سرعت اینترنت را بهتر کنیم. در این نوشته با نکات مهمی آشنا می شوید کهمی توان با رعایت آن ها با حداقل هزینه مازاد کیفیت اینترنت مصرفی خود را بهبود دهیم.  آیا می دانید سرویس کاهش پینگ  پیست؟ در ادامه با سرویس کاهش پینک اپراتور ها ( همراه اول ، ایرانسل ،رایتل ) و مقایسه سرعت اینترنت اپراتور ها آشنا می شویم.

 

بررسی جامع  سرویس کاهش پینگ اپراتور ها

 

کاهش پینگ سرویس به وسیله روتر 

یکی از راه های کاهش سرویس پینگ استفاده درست از وای فای یا روتر می باشد. اگر شما مثل اکثریت افراد از شبکه وای فای Wifi برای بازی انلاین استفاده می کنید. اولین قدم برای بالا بردن کیفیت اینترنت نزدیک شدن به روتر یا مودم می باشد. بیشتر بودن فاصله دریافتی و روتر باعث افزایش قدرت سیگنال دریافتی و در ادامه باعث بهتر بودن پینگ می شود. جالب است بدانید موانع مانند دیوار باعث می شود توان سیگنال وایرلس را کاهش بدهد و در سرعت و کیفیت اینترنت اثر گذار باشد. بهتر است برای بازی آنلاین از کابل Lan که با پینگ بهتر و کیفیت بهتری نسبت به اتصال بی سیم ( وای فای ) دارد. 

 

کاهش پینگ سرویس به وسیله روتر

 

بخش پهنای باند در سرعت اینترنت

جالب است بدانید استفاده کردن از نرم افزار ها همچنین آپدیت و بروز رسانی ها ی خودکار باعث می شود در حد زیادی پهنای باند  را در اختیار خود قرار دهند. همچنین باعث می شوند کیفیت اینترنت را با باز کردن کاهش بدهند. راه های بسیاری برای دسترسی نرم افزار به اینترنت وجود دارد در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنم.

 

بخش پهنای باند در سرعت اینترنت

 

بروز رسانی خودکار ویدوز 

آیا می دانستید در بیشتر مواقع ویندوز و نرم افزار به صورت خودکار بروزرسانی می شوند. بروزرسانی در زمان پهنای باند محدود شده در زمان بازی کردن می توان مخرب باشد پس لازم می باشد دسترسی خودکار ویندوز را قطع کنید. برای قطع دسترسی خودکار ویندوز در قسمت تنظیمات ویندوز Settings در بخش SecurityUpdate & و در قسمت Windows Update کلیک کنید در این مرحله روی گزینه Advanced options کلیک کنید و صفحه را باز کنید تنظیمات Pause updates را تغییر دهید ، در این قسمت روی بروزرسانی های ویندوز تاریخ معینی را تعیین کرده تا به صورت خودکار در زمان بازی آنلاین برای شکا مزاحمت ایجاد نکند. اگر شما در ویندوز 10 از سرویس ابری ماکروسافت (Microsoft OneDrive) را فعال کرده باشید آپلود خودکار این نرم افزار روی سیستم یا syncing باعث می شود پهنای باند را کاهش بدهند. برای بستن و خاموش کردن در منو استارت اپلیکیشن OneDrive را باز کنید. صفحه پاپ آپ نمایش میابد در قسمت Pause Syncing این بروزرسانی ها را برای بازه زمانی معیین در تب Account در صفحه باز شده روی گزینه  Choose Folders کلیک کنید. در صفحه باز شده با با برداشتن آدرس های که تیک دارند آدرس های نرم افزار OneDrive باعث بکاپ آپ گرفتن می شود غیر فعال کنید. در ادامه راه های سرویس کاهش پینگ مورد بررسی قرار می دهیم. 

 

  برورزسانی خودکار ویدوز

 

نرم افزارهای  ویندوز دسترسی را ببندید؟

یکی دیگر از راه های سرویس کاهش پینگ برداشتن دسترسی نرم افزار های ئیندئز می باشد. بیشتر کاربران نرم افزار هایی در ویندوز دارند که برای دریافت و آپدیت به اینترنت نیاز دارند. این نرم افزار ها به صورت پنهان و خودکار به اینترنت وصل شده اند برای بستن دسترسی ها می توانید از انواع فایروال ها ((Firewall بهره بگیرید. نرم افزار فایروال بسیاری وجود دارد بر ااس سلیقه شخصی یکی را انتخاب کنید ، آسان ترین روش استفاده کردن از فایروال ویندوز می باشد . برای استفاده روی بخش Settings عبارت Firewall‌ را سرچ کنید.

دیوایس متصل را محدود کنید؟

جالب است بدانید افزایش تعداد دیوایس های متصل به روتر باعث می شود سرعت پینگ افزایش پیدا کند . بدین صورت در زمان بازی انلاین دسترسی به دیوایس ها ی بدون استفاده به اینترنت را محدود کنید . تنظیمات مودم یا روتر به شما این امکان را می دهد دسترسی و محدودیت دیوایس متصل به وسیله مک آدرس دارد بنابراین باعث سرویس کاهش پینگ  خواهد شد. 

سرویس کاهش پینگ پیست؟

در حال حاظر سرویس های اختصاصی بسیاری به صورت ماهانه برای خدمات دهی سرویس کاهش پینگ  طراحی شده اند. این خدمات دهی مانند سرویس های ضد فیلترینگ می باشند با یک اختلاف قابل توجهسرویس های کاهش پینگ به جای اتصال به سرویس خارجی با استفاده از بستر اینترانت ملی به سروراختصاصی به وسیله پینگ تایم پایین اتصال می شود. تا به صورت واسط بین سیستم کاربر و سرور بازی عمل می کند بدین صورت ازمسیر های پینگ پایین ترافیک برای بازی آنلاین عبور می کند.

سرویس کاهش پینگ به وسیله سرور محلی 

جالب است بدانید بازی های مولتی پلیر یرور هایی در نقاط مختلف دارد. برای دسترسی به اتصال با کیفیت و پایدار لازم به سرور های که د رکشور ایران یا کشور های مجاور وجود دارد متصل شوید. 

 

سرویس کاهش پینگ به وسیله سرور محلی

 

سرویس کاهش پینگ اپراتور ها

جالب است بدانید اینترنت اپراتور های همراه اول و ایرانسل  هر دو اپراتور  وضعیت پینگ نامناسبی دارند. بسیار سخت می باشد بازی کردن به صورت انلاین با اینترنت ها را تحمل کنید. سرویس کاهش پینگ تاثیرات بسیاری روی سرویس ها نداردند. آیا می دانید دلیل این اتفاق چیست  ؟ در این نوشته با روش های کاهش پینگ آشنا می شوید اگر دقت کنید می بینید که نوسان در این دو شرکت بسیار بالا است به گونه ای که پینگ واقعی در نامناسب ترین وضعیت قرار دارد. حالا هر قدر هم پینگ سرور نسبت به بازی آنلاین کم باشد پینگ داخلی اجازه کاهش آمدن پینگ را نمی دهد. آیا می دانید بهترین سرعت اینترنت بازی آنلاین چقدر است؟

آیا راهی برای سرویس کاهش پینگ وجود دارد؟

جالب است بدانید تنها راه برای کاهش پینگ نسبت به سرور داخلی خوب است یا خیر ؟  اگر خوب می باشد موقت خوب بودن یا دائمی است . در این صورت می توانیم از سرویس کاهش پینگ بهره بگیریم باز یک مشکل وجود دارد نوسان سرویس هیچ راهی برای نوشان سرویس وجود ندارد. 

پینگ در بازی آنلاین چیست؟

آیا می دانستید هر چقدر پینگ در تست سرعت یکسان باشد ولی تغییرات اندک می توان برای کاربران که انجام بازی آنلاین تمایل دارند، تاثیرات قابل توجه ای دارد. اجرای برنامه آنلاین OverWatch روی شبکه در هر سه اپراتور ( همراه اول ، ایرانسل ، رایتل ) انجام دادیم نتایج به دست آمده عبارت از :

اپراتور همراه اول در این قسمت بازی با پینگ بین 115 تا 200 میلی ثانیه در جدول در مقام نخست قرارگرفت که برای بازی کردن رقم قابل قبولی می باشد.

اپراتور ایرانسل با پینگ بین 125 تا 130 در محدود نیبتا قابل قبولی قرار دارد و در جدول در جایگاه دوم قرار گرفت. 

اپراتور رایتل پینگ بین 180 تا 260 در نوسان بود و برای بازی آنلاین تربه خوبی نخواهد داشت و در جدول در جایگاه سئم قرار گرفت.

 

پینگ در بازی آنلاین چیست؟

 

سرعت لود ویدیو در اپراتور ها

در تست بارگذاری کردن ویدیو اپراتور همراه اول با ثبت زمان 5.49 ثانیه در جدول جایگاه اول قرار گرفت.

اپراتور ایرانسل با اختلافی کم با ثبت زمان 5.57 ثانیه در جدول جایگاه دوم گرفت.

اپراتور رایتل برای بارگذاری ویدیو زمان 7.43 ثانیه را ثبت کرد و در جایگاه سوم قرار گرفت.

بررسی سرویس کاهش پینگ اپراتور همراه اول و ایرانسل

جالب است بدانید با پروپینگ و کانفیگ موفقیت آمیزی که روی سرور ها ی کاهش پینگ داشته است تا کاربران بتوانند بهترین نتیجه از عملکرد از اپراتورهای  همراه اول ، ایرانسل ، رایتل  داشته باشد. کاربران بسیاری که از اینترنت اپراتور ایرانسل بهره میگیرند و پینگ مناسب ندارند بزرگترین سوال که در ذهن پیش می آید این است که سرویس کاهش پینگ تاثیر بر اپراتور ایرنسل دارد یا خیر. آیا می دانید چرا توصیه شده از کاهش پینگ برای اینترنت ایرانسل استفاده نکنیم؟ جالب است بدانید بسیاری از گیمر ها بخاطر مشکلات بسیار از طرف شرکت  یا مخابرات چاره ای جزء دیتای سیم کارت گوشی ندارند. غیر از پشتیبانی ضعیف اپراتور ها اینترنت با سرعت مناسبی ارائه می دهند . ولی مهم ترین مسئله برای گیمر ها پینگ و دیتای گوشی پینگ مناسب ندارد است. یکی از دلایل استفاده نکردن از سرویس کاهش پینگ برای اپراتور ایرانسل فقط پینگ داخلی است. عملکرد کاهش سرویس پینگ اینگونه است که افراد با یک سرور داخل کشور اتصال پیدا می کنند و پینگ داخلی مناسب باید داشته باشند. به عنوان مثال هر چقدر پینگ داخلی کمتر باشد پینگ بهتر خواهد بود. یکی از مهم ترین دلایل بحث استیبل نبودن پینگ می باشد یعنی در هر لحظه دچار نوسان شدید خواهید بود. 

سرویس کاهش پینگ اپراتور ها

جالب است بدانید اپراتور های دیتا سرویس کاهش پینگ ارائه نمی دهند بهتر می باشد برای استفاده از کاهش پینگ از سرویس آنتن کامل استفاده کنید. قبل از استفاده کردن حتما تست کاهش پینگ انجام بدهید. پینگ داخلی مهم ترین توصیه نکردن می باشد. همان طور که اشاره کردیم اینترنت سیم کارت به این دلیل که ثابت نبودن آنتن هر لحظه دچار نوسان می شود. این نوسان می تواند باعث بالا رفتن پینگ شوند همچنین کاهش پینگ تاثیری نمی تواند داشته باشد.

راه های کاهش پینگ سرویس

همان طور که اشاره کردیم راه های برای کاهش پینگ وجود دارد یکی از راه ها دیوایس می باشد . سعی کنید دیوایس را در منطقه ای قرار بدهید که آنتن کامل باشد. از جابه جایی دیوایس اجتناب کنید پیشنهاد می کنیم از بستر LTE / 4G بهره بگیرید. 

 

راه های کاهش پینگ سرویس

 

آیا از اینترنت گوشی برای سرویس کاهش پینگ می توان بهره گرفت؟

اتصال اینترنت از طریق وایرلس گوشی Wireless HotSpot در این زمان می توان بدون هیچ مشکل از سرویس کاهش پینگ استفاده کنید. برای کاهش پینگ به  نکات زیر دقت کنید:

  1. سعی کنید گوشی هوشمند یا مودم ایرانسل یا همراه اول را در منطقه قرار دهید که آنتن دهی کامل است.
  2. از جابه جا کردن مودم اجتناب کنید از بستر LTE / 4G بهره بگیرید. 
  3. برنامه های اضافی در گوشی هوشمند و تبلت را ببندید و در زمان استفاده HotSpot از گوشی یا تبلت خود بهره بگیرید.
  4. گوشی یا تبلت را در مکان قرار بدهید که به آسانی بتوان وایرلس را متصل کرد و شاهد سرویس کاهش پینگ ( کمترین پینگ داخلی در اینترنت ) باشید.

نکات مهم برای بهبود سرویس کاهش پینگ در مودم TD-LTE4G، 3G

آیا می دانستید جابه جا کردن مودم TD-LTE ایرانسل 4G، 3G در چهار جهت جغرافیا ( شمال ، جنوب ، شرق و غرب )  خانه خود در هر بار با کلیک بر روی گزینه محاسبه پینگ داخلی می توان پینگ را به دست آورد. سعس کنید مودم یا روتر به سمت پنجره  و در ارتفاع 30 تا 50 سانتی متر از کف اتاق قرار بدهید تا بتوانید نتیجه خوبی بگیرید. سعی کنید از مودم در مکانی که قرار بدهید که ساختمان های بلند کمتری وجود داشته باشد.

چرا باید روتر را از دستگاه های خاص دور کنیم؟

آیا می دانستید سیم های برق بخاطر میدان مغناطیسی در دور خود باعث به وجود آمده نویز و اختلال در ارتباط روتر یا مودم فورجی می شوند. وسایل فلزی با جذب کردن امواج رادیویی باعث ضعیف شدن سیگنال می شوند. دستگاه های بی سیم باعث اختلال در امواج فور جی  همچنین کارکرد روتر یا مودم می شوند. مودم باید در مکانی قرار بگیرد که از مکان های زیر دور باشد:

  1. کابل و سیم سه راه برق
  2. میز های فلزی
  3. دستگاه الکترونیکی مانند لبتاپ ، تلوزیون و گوشی

 

تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست