وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | لوازم جانبی

راهنمای انتخاب و خرید ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند سال 2021

انتشار ۱۴۰۰/۴/۹ . بروز رسانی ۱۴۰۰/۴/۹ ۱۱:۰۹ . ۱۲۶۳ بازدید

راهنمای انتخاب و خرید ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند سال 2021 نیازی است که امروزه در بازار بیش از پیش احساس می شود. گذر سال‌ها از ورود این محصولات هوشمند به بازار نشان داد که ساعت‌ها و مچ‌بندهای هوشمند آمده‌اند تا با ما بمانند. هم اکنون قابلیت‌هایی مانند: مکالمه، سنجش ضربان قلب و استرس و ردیابی با GPS این ابزارها را بسیار کاربردی کرده است. با توجه به اینکه مدل‌های موجود در بازار بسیار متنوع هستند بنابراین انتخاب بهترین‌ آنها واقعا مشکل است. در این  مقاله تمامی نکات مربوط به راهنمای انتخاب و خرید ساعت هوشمند و مچ بند سال 2021 را برای شما عزیزان ارائه کرده ایم تا انتخاب درستی داشته باشید. پس برای داشتن بهترین انتخاب و خرید ساعت هوشمند شیائومی و مچ بند  برند های پر طرفدار سال 2021 تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

راهنمای انتخاب و خرید ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند سال 2021

 

برای انتخاب و خرید ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

نکاتی که باید برای خرید و انتخاب ساعت هوشمند بدانید

 سازگار بودن با گوشی هوشمند شما  

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که با گوشی شما سازگاری داشته باشد. بنابراین قبل از انتخاب لازم است از این مسئله اطمینان حاصل کنید. برای این کار می توانید از سایتهای معتبر اطلاعات لازم را کسب نمائید.  

 چگونگی اتصال اینترنتی

برای خرید ساعت هوشمند باید بدانید که آیا اتصال اینترنتی می خواهید یا خیر. البته دارا بودن این ویژگی برای بسیاری از کاربران الزامی و دارای اهمیت نیست. در مواردی که گوشی خود را استفاده نمی‌کنید ولی نیاز دارید که از اعلان‌های خود باخبر باشید، ساعتی با اتصال سلولی برای شما گزینه مناسبی است. از طرفی اتصال به اینترنت، مصرف باتری شما را افزایش می‌دهد و شما به ساعتی با باتری قوی تری نیاز خواهید داشت. همچنین تنوع ساعت های هوشمند با قابلیت اتصال به اینترنت کمتری است و معمولاً این نوع ساعت‌ها از انواع بدون اتصال گران‌تر هستند.

میزان عمر باتری  

طول عمر باتری ساعت هوشمند می تواند بر اساس استفاده‌ای که از آن می‌کنید، متغیر باشد. این ویژگی به تکنولوژی استفاده شده در ساعت شما و میزان پیشرفته بودن آن بستگی دارد. به عنوان نمونه ساعت‌هایی با  قابلیت‌ پاسخ به مکالمات، باتری‌شان زودتر تمام می‌شود.  

دارا بودن رابط دکمه ای یا تاچ

کاربران ترجیح می دهند که رابطی ترکیبی داشته باشند. این نوع رابط ترکیبی از یک صفحه نمایش لمسی است که قادر به تشخیص و زدن و نگه داشتن بوده و همراه با یک تاج دیجیتال است. در ساعت های هوشمند اپل از این نوع رابط ها استفاده شده است. در نهایت شما می توانید با توجه به سلیقه خود ساعت هوشمندی با رابط مناسب انتخاب کنید.  

 

 مقاوم بودن در برابر آب

شما نیاز دارید که در شرایط مختلف و به مدت طولانی از ساعت هوشمند خود استفاده کنید. بعضی از این ساعت‌ها در برابر پاشیده شدن آب و در برابر بارش باران مقاوم اند. برخی ساعت‌های هوشمند دیگر به صورتی طراحی شده اند که تا عمق معینی در آب میتوان از آنها استفاده کرد. بنابراین اگر می‌خواهید به طور مثال هنگام شنا کردن ساعت خود را همراه داشته باشید، حتما قبل از خرید به ضدآب بودن آن توجه کنید.

 صفحه نمایش مناسب

به طور کلیرساعت های هوشمند جدید دارای یک صفحه LCD یا اولد هستند. میزان مصرف انرژی در   صفحه ‌نمایش‌های رنگی به حدی است که بیشتر ساعت‌ها، صفحه نمایش را وقتی که مورد استفاده قرار نمی گیرد، کلا خاموش می‌کنند و شما نمی‌توانید زمان را بدون روشن کردن صفحه نمایش ساعت ببینید. همچنین صفحه نمایش‌های LCD ضخیم‌تر از انواع صفحه نمایش های اولد هستند.  

 ردیابی های سلامت ساعت هوشمند

بیشتر ساعت‌های هوشمند حداقل قابلیت شمردن قدم‌های شما را دارند. اگر ساعت هوشمندی را با اولویت استفاده در ورزش کردن می‌خواهید، شما باید ساعتی را انتخاب کنید که دارای قابلیت های ردیابی سلامتی مانند: سنجش میزان فشار خون، میزان ضربان و تپش قلب، مقدار تحرک انجام گرفته در طول روز، میزان و کیفیت خواب و همچنین برخی دیگر از معیارهای عمومی سلامتی هستند. بنابراین ساعت هوشمند شما پرونده‌ای از وضعیت عمومی جسمانیتان را در خود ذخیره می‌کند.

 

  نکات مهمی که قبل از خرید ساعت هوشمند باید بدانید

 

نکات مهمی که قبل از خرید ساعت هوشمند باید بدانید

ساعت هوشمند و ادعای داشتن اشعه  

بررسی ها نشان می دهد که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه این ادعاها درباره همه کاربران ساعت هوشمند صحیح باشند وجود ندارد.  

ساعت هوشمند و تلگرام  

شما می‌توانید از اپلیکیشن‌های مختلفی در ساعت هوشمند خود استفاده کنید. تمام قابلیت‌های تلگرام گوشی در ساعت هوشمند شما نیز پشتیبانی می‌شود.

از چه جایی باید ساعت هوشمند خرید؟

توصیه ما به شما کاربران عزیز برای خرید ساعت هوشمند انتخاب فروشگاه‌های اینترنتی معتبر است. با توجه به شرایط موجود و بحران کرونا به راحتی میتوانید ساعت هوشمند مناسب خود را از این فروشگاه های معتبر خریداری کنید. همچنین فراموش نکنید که قبل از خرید، نظرات کاربرانی که قبلا از محصولات مورد نظر شما استفاده کرده‌اند را در فروشگاه، مطالعه کنید.  

 

چه ساعت هوشمندی مناسب شماست؟

برای خرید هر محصولی از جمله ساعت هوشمند، باید کاربرد آن را در نظر بگیرید. به طور مثال ممکن است شما انتظاراتی که از یک ساعت هوشمند دارید را یک دستبند سلامتی هم برایتان انجام دهد.  

نکات مهمی که قبل از خرید مچ بند هوشمند باید بدانید

مچ بند هوشمند یا همان ردیاب سلامتی به عنوان ابزاری برای پایش فعالیت‌های بدنی و به نوعی سلامت شما محسوب می شود. این مچ بندها با حسگر کار می‌کنند. قبل از خرید باید نکات مهمی را در مورد انتخاب بهترین مچ بند هوشمند بدانید.  

 نوع مچ بند هوشمند

در حال حاضر انواع‌ مچ بندهای هوشمند در بازار موجود هستند. هر یک از مدلهای این مچ بندها برای رفع مجموعه‌ای از نیازهای بخصوص برای طراحی شده اند. مچ بندهای هوشمند در دو نوع ساده و پیشرفته ساخته می شوند.  

مچ بند هوشمند معمولی و ساده  

این نوع از مچ بندها به منظور پایش فعالیت‌های معمولی که در شما طول روز دارید طراحی شده‌اند.  

قابلیت ها و امکانات مچ بندهای ساده

1- شمارش و ثبت تعداد قدم‌های شما

2- شمارش و ثبت پله‌هایی که بالا رفته‌اید

3- اندازه‌گیری مدت زمان ورزش شما

4- اندازه‌گیری میزان کالری سوزانده‌ شده توسط شما  

5- اعلام هشدار برای شما به دلیل عدم تحرک

6- بررسی و پایش وضعیت خواب شما

 

مچ بند هوشمند معمولی و ساده

 

مچ بند هوشمند پیشرفته  

نکته مهمی که باید برای خرید مچ بند هوشمند در نظر بگیرید این است که  چقدر به قابلیت‌های پیشرفته این محصول کاربردی نیاز دارید. مچ بند ساده برای شمردن تعداد قدم‌های پیموده‌شده و کالری سوزانده‌شده توسط شما در هر روز کفایت می‌کند. در واقع مدل‌های پیشرفته به درد کسانی می‌خورند که میخواهند به ‌طور جدی ورزش کنند.

 

قابلیت ها و امکانات مچ بندهای پیشرفته

1- اندازه‌گیری ضربان قلب شما  

2- بررسی و تشخیص الگوی تنفس شما  

3- اندازه‌گیری میزان مسافت طی ‌شده توسط شما

4- اندازه‌گیری سرعت راه رفتن و حرکت شما

5- تشخیص مسیر و تغییرات ارتفاع برای شما

6- پخش موسیقی متناسب  با انجام فعالیت ورزشی برای شما

 استایل مچ بند هوشمند

ردیاب‌های سلامتی با استایل های گوناگونی طراحی می شوند. برخی از آنها مانند گیره به لبه‌ لباس یا بند کفش وصل می‌شوند. مدل‌های گردن‌آویز و انگشتری و مدل هایی که زیر سربندهای ورزشی وصل می‌شوند نیز از انواع دیگر آنها هستند. اما واقعیت این است که مدل‌های مچ‌بندی از قابلیت‌های بیشتری برخوردارند. توصیه ما به شما این است که قبل از خرید مچ بند هوشمند حتما مدل‌های مختلف آن را امتحان کنید. شما باید مطمعن شوید که  کدام مدل را می‌توانید ساعات طولانی بپوشید.

 صفحه‌نمایش‌ مچ بند هوشمند  

به طور کلی مچ بندهای هوشمند از نظر صفحه‌نمایش در سه نوع مختلف طراحی می شوند.  

1- مچ بند بدون صفحه‌نمایش

2- مچ بند صفحه‌نمایش‌دار

3- مچ بند دارای نشانگرهای LED

مچ بندهای هوشمندی که فاقد صفحه ‌نمایش هستند دارای اپلیکیشن مخصوصی بوده که روی گوشی نصب می‌شود و از این طریق شما می‌توانید نتایج پایش آنها را ببینید. از این نظر مدل‌های صفحه‌نمایش‌دار اربری  راحت‌تری دارند. شما می توانید به راحتی در هر لحظه زمان و سایر داده‌ها را در آنها ببینید. مچ بندهای هوشمندِ دارای نشانگر LED برای کسانی مناسب‌ هستند که تمایل دارند که با یک نگاه تنها از معیارهای پایش سلامت مانند تعداد قدم‌های پیموده‌شده مطلع شوند.

 

صفحه‌نمایش‌ مچ بند هوشمند

 

 قابلیت‌های جانبی

برخی از قابلیت های جانبی متنوع و جذاب مچ بندهای هوشمند

1- اندازه‌گیری ضربان قلب شما

2- اندازه‌گیری محدوده نوسانات ضربان قلب شما در حین ورزش کردن  

3- اندازه‌گیری میزان ضربان قلب شما وقتی که در حالت استراحت کردن هستید

4- افزایش دقت محاسبه‌گر کالری‌سوزی و پایشگر خواب با توجه به لحاظ ‌شدن اطلاعات قلبی شما در نتایج پایش

با توجه به اینکه اغلب مچ بندهای هوشمند جدید از این قابلیت ها با دقت اندازه گیری مناسب برخوردارند. ولی فراموش نکنید که اطلاعات حاصل از این مچ بندها نمی‌توانند جایگزین چکاب پزشکی برای شما باشند.

سیستم موقعیت‌یاب جهانی یا  (GPS)

مچ بندهای هوشمند مجهز به موقعیت یاب جهانی در دو شکل زیر در بازار موجود هستند:

1-  مچ بندهایی که دارای GPS  داخلی هستند و در واقع خود مچ بند به سیستم موقعیت‌یابی مجهز شده است.

2- مچ بندهایی که دارای GPS  اتصالی هستند. در این نوع از مچ بندها شما باید از طریق اپلیکیشن به GPS گوشی موبایل‌ وصل شوید.

شما می توانید با توجه به نیاز و اولویت های خود مدل موردنظرتان را انتخاب کنید. به طور مثال اگر نیازی به ارائه اطلاعات دقیق مسافتی نمی بینید مدل مجهز به  GPS داخلی را انتخاب کنید.  

 

 قابلیت پایشگر خواب

مچ بندهای هوشمندی که دارای قابلیت پایش خواب هستند، معمولا" از لحاظ کیفیت و دقت بسیار متفاوت اند. این نوع مچ بندها با استفاده از داده‌های مربوط به پایش ضربان قلب و فعالیت‌هایی که در طول روز انجام داده ‌اید، میتوانند الگوی خواب‌ شما را بررسی کنند.  

 دارا بودن اپلیکیشن  

توجه داشته باشید که به طور کلی اپلیکشن به عنوان آپشن‌های ضروری برای مچ بندهای هوشمند نیست. درصورتی اپلیکیشن برای شما مفید خواهد بود که کاربرپسند باشد. همچنین لازم است که قبل از انتخاب حتما" چک کنید که اپلیکیشن ارائه‌شده بر روی چه سیستم‌عاملی قابل‌نصب است. زیرا برخی از این اپلیکیشن‌ها تنها برای نصب روی گوشی‌های تحت iOS طراحی شده‌اند.  

میزان  طول عمر باتری  

این گزینه ای است که باید در انتخاب آن دقت کرده و توجه ویژه ای به آن داشته باشید. به طور کلی طول عمر باتری در مچ بندهای هوشمند به میزان پیشرفته ‌بودن دستگاه شما بستگی دارد. این طول عمر می تواند از چند روز تا چند ماه متفاوت باشد. برای انتخاب ساده تر شما می توانید به قابلیت های جانبی یک مچ بند توجه کنید. زیرا هرچه قابلیت‌های جانبی بیشتری در دستگاه شما وجود داشته باشد، یعنی شارژ باتری ان زودتر خالی می‌شود.  

مقاوم بودن در برابر آب

شما به عنوان کاربر در برخی موارد دوست دارید که با مچ بند هوشمندتان استخر هم بروید یا حتی استحمام کنید، بنابراین باید مدلی بخرید که در برابر آب کاملا" مقاوم باشد. اما مچ بندهای هوشمند معمولا کاملا ضدآب نبوده و از مقداری مقاومت نسبی در برابر آب برخوردار هستند.  

 کیفیت و میزان دقت

با توجه به اینکه مچ بندهای هوشمند برای ارائه اطلاعات مربوط به پایش سلامت شما و یا اطلاعات دیگری از این‌دست از حسگرها و الگوریتم‌ها استفاده می‌کنند. حتما درصدی احتمال خطا در محاسبات آنها وجود دارد. بنابراین حتما به این نکته مهم توجه داشته باشید که به منظور دسترسی به داده‌هایی با درصد خطای کمتر، بهتر است از دستگاه‌هایی که برای اندازه‌گیری یک عملکرد خاص  و به ‌طور تخصصی طراحی شده‌اند استفاده کنید.  

قیمت  

قیمت در انتخاب هر محصولی دارای اهمیت است. در مچ بندهای هوشمند هرچه کیفیت و دقت دستگاه بالاتر باشد و دستگاه شما مجهز به قابلیت‌های جانبی بیشتری باشد، به قیمت آن اضافه می‌شود. بنابراین توصیه ما به شما انتخاب بر اساس نیاز و میزان بودجه شما برای خرید این محصول کاربردی است.  

ویژگیهای شیائومی می بند 3

 

معرفی بهترین ساعت ها و مچ بند های هوشمند در بازار  

معرفی بهترین مچ بند هوشمند بر اساس قیمت  

ویژگیهای شیائومی می بند 3

1- قیمت مناسب و بسیار ارزان  

2- دارا بودن نمایشگر لمسی

3- نمایش و پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا به صورت آنلاین  

4- نمایش اعلان‌های اپلیکیشن‌های مختلف مانند واتساپ و تلگرام

5- امکان رد تماس

6- اندازه‌گیری میزان ضربان قلب شما

7- شارژدهی مناسب

8- پشتیبانی نکردن از زبان فارسی برای نمایش پیام‌های متنی  

 شیائومی می بند 5

 

 شیائومی می بند 5

ساعت هوشمند شیائومی mi band 5 ، پنجمین ساعت هوشمند خانواده می بند از هر جهت بهبود یافته و با وجود امکانات و قابلیت منحصر به فرد با قیمتی باور نکردنی به فروش می رسد. سنسور ها، صفحه نمایش و پردازشگر در ساعت هوشمند شیائومی می بند5  ارتقا پیدا کرده اند .

 ویژگیهای شیائومی می بند 5

1- دارا بودن نمایشگر اولد بزرگ و رنگی همراه با روشنایی زیاد

2- دارای شارژر مغناطیسی

3- قیمت مناسب و مقرون به صرفه  

4- قابلیت کنترل دوربین گوشی از راه دور

5- مجهز به انواع حسگرهای سنجش ضربان قلب

6- مجهز به اکسیژن سنج و استرس سنج

7- قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی برای نمایش پیام‌های متنی  

ویژگیهای آنر بند 6

 

ویژگیهای آنر بند 6

مچ بند آنر بند 6 از نظر ظاهری شباهت بسیاری به ساعت های هوشمند دارد. آنر بند 6 یک صفحه نمایش 1.47 اینچی AMOLED دارد و وضوح صفحه  آن ۱۹۴ در ۳۶۸ و دارای شیشه 2.5 D  دارد. مچ بند آنر 6 از نظر ظاهری با مدل های قبلی تفاوت بسیاری دارد.

1- کیفیت بالا  

2- دارای نمایشگر بزرگ ۱٫۴۷ اینچی

3- مجهز به حسگر سنجش اکسیژن خون

4- دارای سیستم هوشمند سنجش ضربان قلب ۲۴ ساعته

5- قابلیت رصد ۱۰ نوع ورزش

6- دارای باتری قدرتمند با شارژدهی مناسب و دوهفته‌ای

7- قابلیت شخصی‌سازی پوسته ساعت

8- قابلیت پشتیبانی کامل از زبان فارسی

9- قیمت مناسب و مقرون به صرفه  

 

ویژگیهای شیائومی می بند 6

 

ویژگیهای شیائومی می بند 6    

1- دارای نمایشگری بزرگ‌تر و باکیفیت‌تر با لبه‌های باریک‌تر

2- مجهز به حسگر سنجش اکسیژن خون

3- امکان سنجش میزان کیفیت خواب شما  

4- قابلیت پشتیبانی کامل از زبان فارسی

معرفی بهترین ساعت هوشمند بر اساس قیمت  

 

ویژگیهای ریلمی واچ

1- دارا بودن نمایشگر مربعی و ۱٫۴ اینچی با شیشه ضد خش گوریلا گلس نسل سوم

2- امکان سنجش ضربان قلب شما به‌صورت پیوسته

3- امکان سنجش سطح اکسیژن خون شما  

4- دارا بودن حالت‌های مختلف برای رصد کردن ۱۴ نوع ورزش

5- مقاوم در برابر آب  

6- مجهز به باتری ۱۶۰ میلی‌آمپر  

7- قیمت مناسب  

 

ویژگیهای ریلمی واچ

امیزفیت T-Rex

ویژگیهای امیزفیت تی-رکس

1- ضد ضربه  

2- دارای ۱۲ گواهینامه نظامی

3- در برابر آب، گردوغبار و ضربه مقاومت

4- حسگر سنجش ضربان قلب و اکسیژن خون

5- GPS و نمایشگر اولد ۱٫۳ اینچی

6- پشتیبانی نکردن از زبان فارسی  

 

ویژگیهای سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 2

1- دارا بودن دو سایز ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری برای بانوان و آقایان

2- طراحی مینیمال  

3- مجهز به سیستم عامل تایزن

4- امکان استفاده از حلقه لمسی دور نمایشگر برای کنترل رابط کاربری

5- شارژدهی مناسب

6- پشتیبانی کامل از زبان فارسی

 اپل واچ سری 3

اگر از گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنید، توصیه ما به شما این است که تنها از اپل واچ6 استفاده کنید. این ساعت در دو مدل ۳۸ و ۴۲ میلی‌متری برای خانم‌ها و آقایان طراحی شده است. اگر شما کاربر آیفون هستید پس با خیال راحت اپل واچ 3 را بخرید و از تجربه کار با آن نهایت لذت را ببرید.

 

ویژگیهای گلکسی واچ 3 سامسونگ

گلگسی واچ 3 سامسونگ امکانات و قابلیت های بسیار جذابی نسبت به گلگسی واچ2 سامسونگ دارد.

1- مجهز به نمایشگر سوپر امولد

2- امکان مکالمه و پاسخ به پیغام‌ها

3- دارای حسگر اکسیژن خون

4- امکان کنترل موسیقی

5- دارای بدنه مقاوم در برابر نفوذ آب تا عمق ۵۰ متری

6- مجهز به باتری ۳۵۰ میلی‌آمپرساعتی

 

ویژگیهای اپل واچ SE

 

ویژگیهای اپل واچ SE  

1- دارای نمایشگر اولد با روشنایی ۱۰۰۰ نیت

2- مجهز به تراشه S5 با پردازنده دو هسته‌ای ۶۴ بیتی

3- مجهز به بلندگوی قدرتمند  

4- دارای ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی  

5- دارای دو سایز ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری برای خانم‌ها و آقایان  

 

ویژگیهای اپل واچ سری 6

1- دارای قدرتمندترین تراشه جهان

2- مجهز به بهترین نمایشگر  

3- دارا بودن بیشترین امکانات جانبی  

 

ساعت و مچ بند هوشمند  

در بازار ایران هزاران مدل ساعت و مچ بند هوشمند با برندهای ناشناخته و تقلبی وجود دارد. فروشندگان این مدلها ادعا می‌کنند که این محصولات دارای همه‌ی امکانات مدل‌های گران‌قیمت ولی با قیمتی ناچیز هستند. توصیه ما به شما این است که به هیچ عنوان از مدل‌های ناشناخته و به اصطلاح «فیک» ساعت ها و مچ بندهای هوشمند خریداری نکنید. برای انتخاب مناسب به سایت فروشگاه های معتبر مراجعه کرده و با آگاهی بهترین خرید را داشته باشید. توصیه شما خرید کدام ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند است؟ بی صبرانه شمنتظر نظرات شما در بخش کامنت هستیم.

 

 

 

تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست