وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | نرم افزار

حالت مهمان در گوشی چیست + روش فعال سازی

انتشار ۱۴۰۰/۱/۲۵ . بروز رسانی ۱۴۰۰/۱/۲۵ ۱۳:۵۸ . ۶۵۵۵ بازدید

تلفن همراه یک وسیله شخصی بوده و نباید آن را در اختیار دیگران قرار داد. با این حال بعضا ما بنا به دلایلی مجبور می‌شویم که تلفن همراه خود را در اختیار دیگران قرار دهیم.

در این حالت ممکن است فرد مورد نظر به تمام فایل‌های شخصی ما در تلفن دسترسی داشته باشد و یا حتی بدتر از آن، از یک لحظه غفلت ما استفاده کرده و برنامه‌ای مخرب را روی گوشی ما نصب کرده و اقدام به هک گوشی نماید و یا به صفحه پیام‌های ما رفته و اطلاعاتی را در رابطه با چت‌ها و پیامک‌ها به دست آورد.

برای حل این مشکل باید حالت مهمان را در گوشی خود فعال کنید. اگر شما تاکنون ویژگی حالت مهمان را در تلفن همراه خود فعال نکرده‌اید و نحوه فعال کردن حالت مهمان را بلد نیستید با ما همراه باشید.

 

حذف کاربر مهمان

 

حالت مهمان چیست؟

حالت مهمان در گوشی موبایل گزینه‌ای می‌باشد که با فعال کردن آن می‌توانید تمام دسترسی‌های اضافه را تا زمان غیر فعال شدن محدود کنید. به این ترتیب یک حساب جدید ایجاد خواهد شد که در آن هیچ کدام از اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی موبایل شما نمایش داده نخواهد شد و فقط برنامه‌های پیش فرض قابل استفاده خواهند بود.

عکس، فیلم و موسیقی‌های شما نشان داده نمی‌شود. امکان نصب برنامه‌های جدید از طریق گوگل پلی وجود خواهد داشت که پس از غیر فعال کردن حالت مهمان لغو نصب خواهند شد.

دقت داشته باشید که در بخش برنامه‌ها می‌توانید اپلیکیشن‌هایی را که از قبل روی دستگاه شما بارگیری شده‌اند را ببینید اما هیچ یک از این برنامه‌ها برای مهمان قابل استفاده نخواهد بود.

در نهایت شما می‌توانید موبایل خود را بدون هیچ اطلاعاتی در اختیار دیگران گذاشته و پس از اتمام کار با تنظیمات و اطلاعات گذشته خود تحویل بگیرید. در صورت نصب برنامه و ثبت هرگونه اطلاعات دیگری توسط مهمان بر روی موبایل شما، با غیر فعال شدن حالت مهمان این اطلاعات حذف خواهند شد.

ریست کردن تنظیمات اینترنت موبایل

برای آموزش ریست کردن تنظیمات اینترنت موبایل خود روی عبارت رنگی بالا کلیک کنید.

چگونه حالت مهمان را در گوشی خود فعال کنیم؟

حالت مهمان یا همان guest mode را می‌توانید از بخش تنظیمات گوشی خود بیابید. البته مسیر رسیدن به آن ممکن است بر اساس گوشی شما متفاوت باشد، اما در گوشی‌هایی که از اندروید خام برخوردارند (مانند گوشی‌های نکسوس و پیکسل) می‌توانید مراحل زیر را طی کنید:

  • به تنظیمات بروید
  • گزینه users and accounts را انتخاب کنید
  • سپس users را انتخاب کرده
  • و در ادامه guest  را انتخاب کنید

همچنین اگر گوشی شما فاقد گزینه‌های users and accounts است مسیر زیر را دنبال کنید:

  • به تنظیمات بروید
  • سپس وارد بخش Privacy شوید
  • و گزینه Guest mode را انتخاب کنید

در برخی از موارد شما می‌توانید حالت مهمان در اندروید را تنها با کشیدن پایین منوی نوتیفیکیشن و ضربه بر روی عکس پروفایلتان در سمت راست قسمت بالایی صفحه فعال کنید.

 

دانلود برنامه حالت مهمان برای اندروید

 

فعال سازی حالت مهمان در گوشی گلکسی 8

برای فعال کردن Privacy mode در این گوشی باید مسیرهای پایین را طی کنید. این بخش کمی متفاوت است.

Go to Settings > Lock Screen and Safety > Secure folder

ابتدا به صفحه اول اندروید رفته و با استفاده از کشیدن انگشت خود به سمت پایین ، منوی دسترسی سریع را باز نمایید. (ممکن است برای باز شدن کامل منوی تنظیمات سریع نیاز باشد تا دوبار انگشت خود را به پایین بکشید).

از گوشه سمت راست تصویر گزینه User یا کاربر را انتخاب کنید. یک یوزر جدید را با استفاده از گزینه New user ایجاد کرده و تنظیمات مربوط به سطح دسترسی‌های در صفحه باز شده، او را دنبال کنید.

پس از این که تنظیمات به دلخواه انجام شد و دسترسی‌های مورد نظر به یوزر داده شد، حال می‌توانید برای یوزر مهمان، یک نام انتخاب نمایید. پس از اینکه حالت مهمان در گوشی را ایجاد کردید، گوشی به صورت اتوماتیک به این حالت خواهد رفت.

حال برای دوباره برگشتن به حالت معمول، می‌توانید از طریق مرحله 1 به منوی تنظیمات سریع رفته و از طریق مرحله 2 به قسمت کاربران گوشی بروید. در اینجا دوباره نام کاربری خود را انتخاب نمایید تا پس از دریافت رمز عبور، بتوانید به عنوان کاربر اصلی، به گوشی دسترسی پیدا نمایید.

کاربرانی که گوشی‌های آن‌ها از قابلیت حالت مهمان برخوردار نیستند می‌توانند با privacy mode اطلاعاتشان را مخفی نگه دارند.

 

Guest mode

 

3 روش فعال سازی حالت مهمان در گوشی‌های اندروید

روش اول: فعال سازی این حالت در موبایل‌هایی که از شرکت‌های مختلف می‌باشند، متفاوت است. اما در اکثر موارد با استفاده از مسیر زیر می‌توانید اقدام به انجام این کار نمایید.

  1. نوار اعلانات خود را پایین بکشید و روی آیکون پروفایل ضربه بزنید
  2. در این بخش حساب خود را تغییر داده و روی Guest قرار دهید

به این ترتیب حالت مهمان در گوشی‌های اندروید فعال خواهد شد.

در نهایت پس از آن که موبایل خود را در اختیار گرفتید و خواستید تنظیمات آن را به حالت اولیه باز گردانید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. مجددا نوار اعلانات را باز کرده و بر روی آیکون پروفایل ضربه بزنید
  2. حساب شخصی خود را انتخاب کرده و یا بر روی گزینه Remove guest ضربه بزنید
  3. به صفحه قفل دستگاه هدایت خواهید شد و با وارد کردن رمز عبور یا الگوی خود می‌توانید از حالت مهمان در اندروید خارج شوید

اگر موبایل خود را به صورت مکرر با یک فرد به اشتراک می‌گذارید می‌توانید حساب آن فرد را ذخیره کنید. به طور مثال اگر برای انجام بازی موبایل خود را در اختیار فرزندان قرار می‌دهید، می‌توانید یک حساب به اسم او ایجاد کرده و بازی‌های مورد علاقه ‌اش را در حساب جدید با استفاده از اکانت گوگل جدید نصب کنید. به این ترتیب هر بار نیاز به نصب برنامه نخواهد بود و به راحتی و بدون نگرانی می‌توانید موبایل خود را در اختیار آن فرد قرار دهید.

روش دوم:

اگر آیکون پروفایل را در نوار اعلانات خود مشاهده نمی‌کنید باید از بخش تنظیمات موبایل اقدام به فعال سازی این گزینه نمایید. مراحل زیر را طی کنید تا بتوانید تنظیمات مورد نیاز برای حالت مهمان در اندروید را اعمال نمایید.

  1. از اعلانات یا منوی موبایل وارد تنظیمات شوید. (Setting)
  2. تنظیمات کاربران را انتخاب کنید. (User)
  3. ایجاد کاربر مهمان را انتخاب نمایید. (Guest)

اگر از مراحل بالا نتوانستید به تنظیمات راه پیدا کنید مسیر Setting > System > Advanced > Multiple User راه ساده تر پیدا کردن این بخش جستجوی عبارت Guest در بخش تنظیمات می‌باشد.

انفجار گوشی در حال شارژ

آیا کار با گوشی در حال شارژ باعث منفجر شدن آن می‌شود؟برای دیدن این مطلب به آدرس بالا مراجعه کنید.

روش سوم:

در نهایت اگر موبایل شما این امکان را نداشت و در تنظیمات آن گزینه حالت مهمان در اندروید وجود نداشت می‌توانید با نصب اپلیکیشن‌های اندروید اقدام به انجام این کار نمایید. برخی از این برنامه‌ها عبارتند از:

  • SwitchMe Multiple Account
  • SAFE Internet Security
  • AUG Launcher
  • Kids Place
  • Guest Mode

با استفاده از این برنامه‌ها می‌توانید برخی از اپلیکیشن‌هایی که بر روی موبایل خود را نصب دارید را برای اکانت مهمان فعال کنید. همچنین می‌توانید مدت استفاده از این اکانت را مشخص کرده و تا پایان این زمان به صورت خودکار از حالت مهمان خارج شود و به صفحه قفل کاربر اصلی بازگردد.

به این ترتیب با استفاده از این روش ها می‌توانید اطلاعات و حریم شخصی خود را حفظ کنید.با فعال سازی حالت مهمان در اندروید در صورت نیاز بدون نگرانی موبایل خود را در اختیار دیگران قرار دهید.

حالت مهمان یک قابلیتی است که در اکثر گوشی‌ها حتی می‌توان گفت که در تمام گوشی‌ها وجود دارد و کار این حالت تغییر صفحه اصلی  به مهمان خواهد بود. در کل حتی می‌توانید با این قابلیت از گوش خود به صورت چند کاربره استفاده کنید.

می‌توانید برای فرزند خود، خواهر یا برادر خود صفحه ای با برنامه‌های دلخواه درست کنید که به اطلاعات شخصی شما دسترسی نداشته باشند و فقط از برنامه‌ و بازی‌های منتخب استفاده کنند.

البته این قابلیت را می‌توان به دو حالت تشریح کرد: یک این که با افزودن حالت مهمان می‌توان یک صفحه دیگر مانند صفحه اصلی گوشی خود راه اندازی کرد و این کار مانند این است که گوشی خود را ریست کرده باشید و تمام اطلاعات آن حذف شده باشد.

دومین حالت اینکه می‌توان چند برنامه را در یک صفحه پین کرد که در ادامه به روش های فعال کردن این دو حالت خواهیم پرداخت.

 

حالت مهمانی شیائومی

 

چگونه برنامه‌ها را در یک صفحه پین کنیم؟

برای پین کردن برنامه ها در یک صفحه شما باید نرم افزار guest mode را دانلود و بر روی گوشی خود نصب کنید.

سپس برنامه را اجرا نموده و روی علامت مثبت + کلیک کنید

در این قسمت تمام برنامه هایی که روی گوشی خود نصب کرده اید را مشاهده خواهید کرد ، برنامه های مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی apply کلیک کنید

حالا روی فلش سمت راست پایین صفحه کلیک کنید.

در این کادر شما باید یک تایم انتخاب کنید که ما ۱۰ انتخاب میکنیم سپس به شما یک رمز ۴ رقمی میدهد که اگر تایمر شما ۱۰ باشد یا هر عدد دیگری رمز شما دو تا ۱۰ خواهد بود ، روی start کلیک کنید و تمام.

حالا حالت مهمان در زمان مشخص شده اجرا میشود.

برای غیر فعال کردن این حالت شما باید روی حالت مهمانی که در حالت اجرا است تپ کنید و رمز خود را وارد کنید تا این حالت غیر فعال شود.

آیا تا به حال از این قابلیت گوشی خود استفاده کرده‌اید؟

مطالب مرتبط
معرفی امکانات اندروید ۱۲ و اینکه چه گوشی هایی اندروید ۱۲ رو دریافت می کنند؟
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی امکانات اندروید ۱۲ و اینکه چه گوشی هایی اندروید ۱۲ رو دریافت می کنند؟
به طور کلی روند شرکت گوگل به این صورت است که برای هر نسخه اندروید از یک نام به عنوان کد داخلی آن استفاده می‌کند. برای اندروید ۱۰ نام Quince...
آموزش تماس گروهی با استفاده از سیمکارت و اپلیکیشن
بلاگ | اپلیکیشن
آموزش تماس گروهی با استفاده از سیمکارت و اپلیکیشن
تماس گروهی در این ایام کمک زیادی به همه ما کرده است! از برگزاری کنفرانس ها گرفته تا مهم ترین جلسات را می‌توان از طریق تماس گروهی برگزار...
از عزیزان خود محافظت کنید! [آموزش جامع بکاپ گیری از مخاطبین]
بلاگ | اپلیکیشن
از عزیزان خود محافظت کنید! [آموزش جامع بکاپ گیری از مخاطبین]
از دست دادن مخاطبین ذخیره شده در تلفن همراه، همیشه زجر آور است! اما‌ آیا راهی برای جلوگیری از این مشکل وجود دارد؟ جواب مثبت است! امروزه...
راه‌ های اتصال گوشی به تلویزیون چیست ؟ + 5 روش
بلاگ | دنیای فناوری
راه‌ های اتصال گوشی به تلویزیون چیست ؟ + 5 روش
اتصال گوشی به تلویزیون، از راه‌هایی است که کاربران می‌توانند به کمک آن عکس‌ها و ویدئوهایی که در حافظه گوشی دارند در صفحه نمایش تلویزیون...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست