وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | اخبار اپراتورها

سلب امتیاز مالکیت سیم کارت های همراه اول + معرفی اپلیکیشن سلب امتیاز

انتشار ۱۴۰۰/۶/۲ . بروز رسانی ۱۴۰۰/۶/۲ ۱۱:۴۴ . ۵۶۸۰ بازدید

طبق اخرین اطلاع از سلب امتیاز سیم کارت همراه اول طی مصوبه کمسیون ارتباطات اپراتور های کشور  پس از گذشت 90 روز عدم استفاده از سیم کارت اعتباری و تراکنش انجام ندادن سیم کارت اعتباری در 90 روز سیم کارت قطع و سلب امتیازخواهد شد. سلب امتیاز سیم کارت همراه اول به دلیل محدود کردن در شماره گذاری و نامبرینگ سیم کارت صورت گرفته است. اپراتور ها این امکان را دارند که سیم کارت های بدون استفاده در 90 روز را قطع و سلب امتیاز کنند.اطلاعیه جدیدی از اپراتور همراه اول به دست ما رسیده طبق این اطلاعیه اپراتور همراه اول با ارسال پیامکی به تمام مشترکین سیم کارت اعتباری از آن ها خواست اگر سیم کارت بدون استفاده دارند پس از گذشت 90 روز قطع و سلب امتیاز می شود. پس اپراتور همراه اول از مشترکین خود خواسته تا به سرعت سیم کارت بدون استفاده خود را فعال کنند. اپراتور همراه اول در این پیامک خاطر نشان کرد بر اساس محدودیت شماره های جدید سیم کارتی که تا 90 روز (3 ماه) تراکنش انجام نداده اند سیم کارتشان قطع و سلب امتیاز می شود. در صورتی که مشترک سیم کارت اعتباری تمایل به حفظ سیم کارت خود دارند برای جلوگیری از سلب امتیاز اقدام کنند. مشترک همراه اولی که از یکطرفه سیم کارت اعتباری استفاده می کنند سیم کارتشان در معرض سلب امتیاز می باشد. این کار برای بهینه سازی سیم کارت بدون استفاده در اپراتور همراه اول انجام شده است. اپراتور همراه اول پیزی حدود 38 میلیون سیم کارت اعتباری دارد.

 

سلب امتیاز مالکیت سیم کارت های همراه اول + معرفی اپلیکیشن سلب امتیاز

 

اگر 3 ماه سیم کارت بدون استفاده باشد چه می شود؟

اگر گمان می کنید استفاده نکردن از سیم کارت  هزینه ای نخواهد داشت و اعتبار سیم کارتتان بدون استفاده قرار خواهد گرفت. سخت در اشتباه هستید ، چرا که استفاده نکردن از سیم کارت اعتبار شما را کاهش می دهد. طبق اطلاعیه ارتباطات همراه اول سیم کارت های اعتباری که در مدت 3 ماه تراکنش انجام نداده اند قطع و سلب امتیاز می شود. طبق این گزارش سیم کارت های مشترکین همراه اولی سیم کارت اعتباری در حساب خود اعتبار داشته باشند اپراتور همراه اول می تواند در مدت زمان 3 ماه بدون تراکنش قرار دادن سیم کارت اعتباری اپراتور می تواند به منظور جبران هزینه لازم جهت ارتباط تعرفه 20 دقیقه نرخ مکالمه دائمی را از مشترک کم کند. پس اگر فکر می کنید سیم کارت بدون استفاده اعتبار در آن باقی می ماند سخت در اشتباه هستید. اگر سیم کارت مشترک بدون اعتبار باشد اپراتور قادر خواهد بود سیم کارت اعتباری را قطع یا سلب امتیاز کند. به ازای هر تراکنش صورت گرفته از طرف مشترک مهلت جدیدی برای شیم کارت لحاظ می شود و آخرین تراکنش مشترک شروع باره 90 روز می باشد. اگر مشترک در مدت زمان 90 روز از سیم کارت اعتباری همراه اولی استفاده نکند و سیم کارت مشترک اعتبار داشته باشد ، اپراتور همراه اول می تواند هزینه 20 دقیقه تماس اندازه سیم کارت های دائمی را از شما کم کند ، اعتبار سیم کارت همراه اول اعتباری شما کاهش میابد. در صورت موجود نبودن اعتبار سیم کارت سیم کارت شما قطع یا سلب امتیاز می شود. جالب است بدانید امکاناتی که اپراتور همراه اول جهت افزایش اعتبار انجام داده است اعتبار سیم کارت مشترکین قطع یک طرفه یا دوطرفه و سلب امتیاز نخواهد شد. اگر سیم کارت قطع دو طرفه شود اپراتور تا زمان سلب امتیاز سیم کارت همراه اول "شماره مشترک "را حفظ می کند.

 

اگر 3 ماه سیم کارت بدون استفاده باشد چه می شود؟

 

سامانه سلب امتیاز سیم کارت های تمام اپراتور ها راه اندازی شد؟

طبق آخرین اطلاعیه سازمان ارتباطات رادیویی فاز نخست سامانه سلب امتیاز سیم کارت همراه اول با امضاء وزیر ارتباطات در راستا توسعه دولت و شهروند الکترونیک بر اساس کاهش مراجعه مردم به دفتر های پیشیخوان و نمایندگی های رسمی اپراتور ها در زمان ویروس کووید19 برای مالکیت و سلب امتیاز سیم کارت همراه اول طراحی شده است. این سامانه به منظور مدیریت سیم کارت ها جهت مالکیت و سلب مالکیت کلید خورد. با راه اندازی سامانه مالکیت و سلب مالکیت سیم کارت مشترکین با نصب اپلیکیشن بر اساس سیم کارت خود ( همراه اول my mci ، ایرانسل my irancell ، رایتل my rightel ، شاتل my shatel سامانتل my samantel) در قسمت مدیریت سیم کارت برای سلب مالکیت سیم کارت در اپراتور خود اقدام کنند. مشترکین سیم کارت اپراتور مجازی کشور (MVNO) به عنوان مثال شاتل موبایل ، های وب ، آپ تل ، لوتوس می توانند با وارد شدن به وبسایت اپراتور خود از سیم کارت مالکیت خود اطلاع کسب کنند.تنها کافیه وارد وبسایت شوید و در قسمت عدم نیاز به سیم کارت یا عدم صدور سیم کارت برای سلب مالکیت سیم کارت مجازی خود اقدام کنید. نکته مهم : زمانی که سلب امتیاز سیم کارت همراه اول صورت گرفت به صورت کامل مالکیت سیم کارت از مشترک گرفته خواهد شد. یکی از کار های که در زمان مفقودی سیم کارت انجام می دهیم سوزاندن و مسدود کردن سیم کارت می باشد.

 

سامانه سلب امتیاز سیم کارت های تمام اپراتور ها راه اندازی شد؟

 

از کجا متوجه شویم سیم کارت همراه اول سلب امتیاز شده؟

در این نوشته بررسی می کنیم در چه صورت اگر خود مشترک سیم کارت اعتباری خود را سلب مالکیت نکرده باشد اپراتور همراه اول در چه شرایطی سیم کارت را قطع یک و دو طرفه و سلب مالکیت می کند. بر اساس قوانین شرکت ارتباطات ایران مشترک تعهد می دهد که از سیم کارت به صورت غیر مجاز تجاری برای ارسال پیامک تبلیغاتی ، غیر اخلاقی و غیر قانونی استفاده نکند. در این صورت اپراتور به مشترک در بازه اول پیامک اخطار می دهد و در بازه دوم به مدت 15 روز سیم کارت قطع می شود و اگر مشترک این کار ها را ادامه دهد سیم کارت وی سلب مالکیت می شود. اگر مشترکین همراه اول از سیم کارت اعتباری خود جهت مزاحمت استفاده کنند به صورت عمد یا سوء نیت در بازه اول پیامی حاوی اخطار به او داده می شود و سیم کارت در مدت یک هفته قطع خواهد شد و به منظور ارتباط دوباره مشترک باید هزینه ای را پرداخت کند. در بازه دوم پیامی حاوی اخطار و قطع کتبی سیم کارت مشترک در مدت 3 ماه و پرداخت هزینه ای همراه خواهدبود. در بازه سوم سیم کارت مشترک قطع دائمی می شود، خط وی سلب امتیاز سیم کارت همراه اول خواهد شد. اگر مشترک از دادن هزینه امتنا کند اپراتور همراه اول براساس بند 3-11-2 می تواند سیم کارت وی را سلب مالکیت کند. پس از مدت زمان مهلت زمانی که امتیاز سیم کارت گرفته نشده است و سیم کارت از مالکیت وی سلب نشده هر زمان که هزینه را مشترک پرداخت کند همچنین هزینه مجدد وصل کردن مشترک بر اساس تعرفه قوانین کمسیون ارتباطات کشور مشترک می تواند از سیم کارت خود استفاده کند. ئر صورتی که سیم کارت سلب شود و اپراتور هنوز سیم کارت را به شخص دیگری واگذار نکرده باشد. 

 

از کجا متوجه شویم سیم کارت همراه اول سلب امتیاز شده؟

 

مشترک هیچ گونه اولویتی ندارد و این خط را تمام متقاضیان می توانند خریداری کنند. زمانی که مشترکی که سیم کارت وی سلب شده مراجعه کند به شرکت بر اساس بند 4-5 4-7 پس از پرداخت بدهی و سپرده یا تضمین سیم کارت به وی داده می شود. شماره های رند در صورتی که شماره سیم کارت از طریق قرار داد مستقیم با شرکت در صورتی که تمام بدهی را پرداخت کند و هزینه های اضافی غیر از هزینه مجاز را پرداخت کند سیم کارت به مشترک داده خواهد شد. در صورتی که مشترک سیم کارت رند هزینه را پرداخت نکند مشترک در مدت زمان دو سال غیر از مدت زمان یک ساله  بر اساس بند 3-11-2 قوانین ارتباطات سیم کارت مشترک محفوظ می باشد. و پس از مدت زمان تعیین شده اگر مشترک هزینه را پرداخت نکرده باشد. اپراتور همراه اول می تواند سیم کارت وی را بعد از مدت زمان تعیین شده سلب امتیاز کند. زمانی که خط مشترک سلب امتیاز سیم کارت همراه اول شد، بر اساس قیمت "کارشناسی رسمی سیم کارت" بدهی از وی کسر می شود و هزینه اولیه حق اتصال مجدد، هزینه مجاز واگذاری ، حق دولتی ، مالیات پرداختی و حق کارشناسی دادکستری کسر می شود و باقی پول به مشترک سلب امتیاز شده داده می شود. می توان از طریق استعلام سیم کارت تعداد سیم کارت های به نام خود اطلاع کسب کنیم.

به دلیل عدم پرداخت بدهی سیم کارت سلب امتیاز می شود؟

اگر شما در یکی از شرایط گفته شده قرار گرفتید دیگر نمی توان سلب امتیاز سیم کارت همراه اول را برگردانید، زیرا اپراتور همراه اول امکان برگرداندن سیم کارت سلب امتیاز را ندارد و زمانی سیم کارت سلب امتیاز شد دیگر قادر نخواهید بود  مالک سیم کارت همراه اول باشید. پراکه مالکیت از شما خارج شده است. ولی می توان بر اساس شرایط اپراتور همراه اول سیم کارت را وارد قیمت کارشناسی کند و قصد فروش داشته باشد شما می توانید از دفتر های پیشخوان رسمی اپراتور همراه اول  از واگذاری سیم کارت برای فروش اطلاع کسب کنید. و قبل از اینکه سیم کارتتان به فروش برسد خودتان آن را خریداری کنید. اپراتور همراه اول هیچ پیامکی بر اساس این گه سیم کارت شما در چرخه واگذاری و فروش قرار گرفته به شما نمی دهد و خودتان اگر تمایل به خرید دارید باید از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان اطلاع کسب کنید.

 

به دلیل عدم پرداخت بدهی سیم کارت سلب امتیاز می شود؟

 

نحوه سلب امتیاز غیرحضوری با نصب اپلیکیشن

اگر شما سیم کارت همراه اول دارید و تمایل دارید سیم کارت خود را به صورت غیر حضوری سلب امتیاز کنید تنها کافی است که " اپلیکیشن همراه من" را نصب داشته باشید. با نصب این برنامه می توانید سیم کارت خود را  سلب امتیاز کنید. این امر با درخواست سلب امتیاز میسر می شود.جالب است بدانید سامانه سلب امتیاز سیم کارت همراه اول همان اپلیکیشن همراه من می باشد. در این نوشته مراحل سلب انتیاز سیم کارت را آموزش می دهیم، با ما همراه باشید. 

نکته مهم : باید به این نکته توجه کرد که سلب امتیاز سیم کارت همراه اول با قطع سیم کارت تفاوت دارد زمانی که شما اشتباه کنید و این درخواست را بدهید دیگر مالک سیم کارت نخواهید بود و امکان بازیابی ندارد. شرکت اپراتور همراه اول خاطر نشان شد که هیپ مسئولیتی در این زمینه ندارد و زمانی اشتباها سیم کارت را سلب کنید در خواست از قبیل ویرایش و... وجود ندارد.

 

نحوه سلب امتیاز غیرحضوری با نصب اپلیکیشن

 

آموزش مراحل سلب امتیاز غیر حضوری سیم کارت های همراه اول

وارد اپلیکیشن همراه من می شوید. بعد در قسمت خدمات کلیک می کنید. حال لیستی از خدمات نمایش میابد برای سلب سیم کارت همراه اول کافیه در قسمت مدیریت سیم کارت کلیک کنید. در این قسمت مشترک می تواند سیم کارت اعتباری خود را قطع یا سلب امتیاز نمایید. برای سلب امتیاز سیم کارت همراه اول برروی گزینه سلب امتیاز کلیک کنید. قبل از اینکه تایید شود پیامی برای شما نمایش میابد متن هشدار " مشترک گرامی، در صورت تایید فرایند سیم کارت شما به صورت کامل قطع و سلب امتیاز می شود و امکان ندارد بتوانید سیم کارت سلب امتیاز را بازگردانید. و دیگر امکان بازیابی ، اعتبار و بسته اینترنتی برروی سیم کارت موجود نمی باشد. با تایید متن هشدار و آگاهی از قوانین سلب مالکیت انجام می دهم و بر روی گزینه سلب مالکیت کلیک کنید. حال شما از این طریق به صورت غیر حضوری سیم کارت همراه اولی خود را سلب امتیاز کردید و دیگر لازم نیست به دفاتر پیشخوان و نمایندگی های همراه اول بروید و این ایام کرونایی همراه اول با این طرح غیر حضوری تعداد کرونایی های کشور  را کاهش داد.

 

 

مطالب مرتبط
سیم کارت سلب امتیاز شده چیست؟ + اخطار پلیس فتا درباره این موضوع
بلاگ | اخبار اپراتورها
سیم کارت سلب امتیاز شده چیست؟ + اخطار پلیس فتا درباره این موضوع
همانطور که اطلاع دارید در کشور هر فرد بیش از 2 عدد سیم کارت به نام یا فعال دارد. اما بعضا به دلایلی از یک یا چند سیم کارتی که به نامشان...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست