وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | دنیای فناوری

راه‌ های اتصال گوشی به تلویزیون چیست ؟ + 5 روش

انتشار ۱۴۰۰/۱/۲۷ . ۱۳۱۴ بازدید

امروزه تلفن‌های هوشمند به یکی از وسیله‌های ضروری در بین افراد تبدیل شده‌اند. تقریبا همه مردم، عکس‌ها و فیلم‌های خود را در گوشی‌ها ذخیره می‌کنند تا در زمان‌هایی که دوست دارند آنها را تماشا کنند. اما شاید دلتان بخواهد عکس‌ها و فیلم‌های خود را در صفحه نمایشگری با ابعاد بزرگتر ببینید. به نظر شما آیا لذت تماشای فیلم در گوشی با تماشای آن در تلویزیون یکسان است؟

امروزه و به لطف پیشرفت تکنولوژی، می‌توان اتصال گوشی به تلویزیون را به راحتی انجام داد. با این روش، مشکل کوچک بودن صفحه نمایش، کم بودن صدا و… رفع می‌شود. در نتیجه به راحتی می‌توانید عکس و فیلم را در تلویزیون ببینید.

روش‌های اتصال گوشی به تلویزیون

حالا که به لطف اتصال گوشی به تلویزیون، می‌توان محتوای ویدئویی و تصویری موبایل را در نمایشگر بزرگتری دید؛ این سوال پیش می‌آید که با چه روش‌هایی می‌توان تلفن هوشمند را به تلویزیون متصل کرد؟ در حالت کلی می‌توانید از طریق کابل یا بی‌سیم، گوشی خود را به TV متصل کنید. در ادامه راه‌های اتصال موبایل به TV را شرح می‌دهیم.

اتصال گوشی به تلویزیون از طریق کابل HDMI

اگر تلویزیون خود را نزدیک به 10 سال است که خریده‌اید حتما دارای درگاه HDMI می‌باشد. این پورت، رابط همزمان صدا و تصویر آن هم به صورت دیجیتال است. کاربران می‌توانند به کمک پورت HDMI محتوای ویدیویی یا تصویری را با کیفیت بالا تماشا کنند.

 

وصل شدن گوشی به تلویزیون

 

پورت HDMI در سه اندازه متفاوت تولید می‌شود. سایز A، که در دستگاه‌های بزرگ استفاده می‌شود. سایز دوم یا سایز B، که همان سوکت‌هایی است که در تبلت‌ها دیده‌اید. سایز سوم یا سایز C، کوچک ترین سایز از این پورت است. شما می‌توانید کابل HDMI را از فروشگاه‌های لوازم جانبی گوشی تهیه کنید. پس از تهیه یکی از این کابل‌ها، به راحتی گوشی خود را به تلویزیون متصل کنید تا محتوای موجود در آن را در صفحه تلویزیون مشاهده کنید.

اتصال گوشی به تلویزیون با پورت microUSMHL

با این که استفاده از کابل HDMI برای اتصال گوشی به تلویزیون، راه خوبی است اما اگر گوشی یا تبلت شما چند مدل پایین‌تر باشد چه؟ برای حل این، مشکل می‌توانید از پورت microUS استفاده کنید. با این پورت می‌توانید کابل MHL یا SlimPort را به تلویزیون وصل کنید تا محتوای داخل گوشی را در تلویزیون ببینید.

پاوربانک

چه مدل پاور بانکی برای خرید مناسب است؟

برای کار با این دو کابل، به یک کابل رابط هم احتیاج خواهید داشت تا سیگنال‌های گوشی را به سیگنال‌هایی سازگار با HDMI تبدیل کند. انواع مختلفی از کابل‌های MHL و SlimPort وجود دارد که می‌توانند کیفیت و وضوح تصویر و فیلم را تا 4K بهبود دهند. حتما قبل از خرید کابل‌های MHL یا SlimPort، دستگاه خود را چک کنید که پورت مربوط به این کابل را داشته باشد.

اتصال گوشی به تلویزیون به صورت بی‌ سیم

اگر تمایل به استفاده از کابل برای اتصال تلفن هوشمند خود به TV ندارید روش میراکست (Miracast) بهترین راه است. اغلب تلویزیون‌های هوشمند به Miracast مجهز بوده و بدون نیاز به هیچ سخت افزاری می‌توانید تصاویر و ویدیوها را با بالاترین کیفیت مشاهده کنید.

 

برنامه اتصال گوشی به تلویزیون

 

اگر گوشی اندرویدی شما دارای نسخه 4.2 و بالاتر است از میراکست پشتیبانی می‌کند. برای استریم کردن محتوای گوشی می‌توانید از گوگل کروم کست استفاده کنید. به کمک این انتقال دهنده می‌توانید به جای استفاده از کابل، عکس و فیلم را روی تلویزیون کنترل کنید.

اتصال موبایل به تلویزیون از طریق WiFi

یکی دیگر از روش‌های وصل کردن موبایل به تلویزیون، وای فای است. با این روش هم می‌توانید فیلم‌های موجود در گوشی را روی TV تماشا کنید. بیشتر شرکت‌های بزرگ تولید کننده تلویزیون‌های هوشمند امکان اتصال تلفن هوشمند به تلویزیون را از طریق شبکه وای فای فراهم کرده‌اند.

وصل کردن موبایل به TV با اپلیکیشن ‌های مخصوص

شما می‌توانید با برنامه‌هایی مانند iMediaShare-Photos & Music گوشی خود را به تلویزیون متصل کنید. در نتیجه به راحتی عکس و ویدئوهای روی موبایل را در ابعاد بزرگتر و در صفحه نمایش تلویزیون ببینید.

قاب گوشی

برای خرید قاب گوشی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

در این مطلب درباره روش‌های اتصال گوشی به تلویزیون صحبت کردیم و پنج روش که به کمک آن می‌توانید این اتصال را برقرار کنید بیان کردیم. خوشبختانه به کمک پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه تکنولوژی، به راحتی می‌توانید تلفن هوشمند خود را به TV وصل کرده و تصاویر و ویدئو‌های خود را با کیفیت و وضوح بالا، صدای بیشتر و در صفحه نمایش بزرگتر مشاهده کنید.

آیا تا به حال برای دیدن فیلم، گوشی خود را به تلویزیون وصل کرده‌اید؟ آیا روش‌های دیگری برای اتصال موبایل به TV می‌دانید که در این مطلب به آن اشاره نشده باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
بلاگ | اخبار اپراتورها
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
امروزه سرقت تلفن همراه به یکی از از دغدغه های افراد تبدیل شده است. متاسفانه به دلیل شرایط اقتصادی کنونی کشور، برخی افراد برای گذراندن زندگی...
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف مانند واتساپ، اینستاگرام و پلتفرم های ویدیویی مانند یوتیوب، آپارات و ... وجب افزایش مصرف اینترنت...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
بلاگ | بازار موبایل
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
آیا می دانید در زمان خرید گوشی در سال 2021 چه نکاتی را بیشتر توجه کنیم؟ برای این که با توجه به بودجه خود تصمیم بگیرید کدام گوشی برای شما...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست