وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | دنیای فناوری

راز هایی باور نکردنی درباره ADSL

انتشار ۱۳۹۹/۱۱/۱۹ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۱۱/۱۹ ۱۲:۰۹ . ۲۶۹۵ بازدید

امروزه استفاده از ADSL به قدر زیادی معمول شده است. البته فناوری های ما روز به روز در حال بیشتر شدن هستند. با این حال شاید هنوز صدای جیغ جیغ اینترنت dial up در گوشتان باشد!اینترنت dial up برای خیلی از ما به عنوان یک نوستالژی خاطره انگیز است؛ اما سرعت کند آن و قطعی تلفن ثابت و دیگر معایب آن باعث شد تا این نوع اتصال به صندوقچه خاطرات منتقل شود. 

امروز می‌توان گفت فناوری ADSL و اینترنت همراه جایگزین dial up  در خانه ها و دفاتر شده اند. شرکت های زیادی نیز وجود دارند که فناوری ADSL را ارائه می‌دهند. در ادامه این مقاله قصد داریم اول به بررسی فناوری ADSL بپردازیم. سپس به بررسی خدمات شرکت های مختلف خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید!

 

خرید ADSL

 

ADSL چیست؟

ADSL مخفف عبارت Asymmetric digital subscriber line به معنای خط اشتراک دیجیتال نامتقارن است. اما شاید از اسم آن نوع کارکرد آن برایتان مشخص نشود. به دلیل اینکه این تکنولوژی با استفاده از خطوط تلفن ثابت کار می‌کند به همین دلیل کلمه Line در آن وجود دارد. از طرفی این فناوری، دیجیتالی است. در  سامانه دیجیتالی داده ها با مقدار های گسسته ( معمولا 0 و 1) کار میکنند. روش دیجیتال پایه ی سیستم های کامپیوتری است. 

در مقابل روش دیجیتالی ، روش آنالو قرار دارد که از داده ها با مقدار های پیوسته استفاده می کند. سیستم های دیجیتال نسبت به آنالوگ امن تر و ارزان تر و حتی سریعتر هستند به این دلیل در تکنولوژی ADSL  از روش دیجیتالی استفاده شده است.

تکنولوژی ADSL خطوط تلفن ثابت را به راهی برای دستیابی به صوت  تصویر و تبادل اطلاعات با سرعت نسبتا بالا تبدیل میکند. به طور کلی ADSL فناوری انتقال به سرعت بالا است و میتواند داده و تصویر را با سرعت بالا بدون اشغال بودن خط تلفن ثابت با سرعتی چندین برابر روش های قدیمی مانند dial up  فراهم کند.

 

خرید اینترنت خانگی

 

ADSL چطور کار می‌کند؟

اگر یادتان باشد اینترنت Dial up  باعث قطعی تلفن میشد ولی امروزه با استفاد از ADSL  هی اتفاقی برای تلفن نمی افتد. ADSL  برای دریافت و انتقال اطلاعات از دو باند فرکانسی جداگانه استفاد میکند. از باند بالا برای دانلود اطلاعات و از باند پایین برای آپلود استفاده می گردد. در تکنولوژی ADSL  از طعه ای به اسم splitter استفاده می شود که به احتمال زیاد آن را دیده اید. نقطه شرایطی را مهیا می کند تا کاربر به طور همزمان از تلفن و اینترنت استفاده کند بدون اینه این دو تداخلی با هم داشته باشند. 

راهنمای خرید مودم ADSL

چگونه مودم مناسب برای ADSL بخریم؟

 

اینترنت مخابرات

 

چگونه از ADSL استفاده کنیم؟

امروزه شرکت های بسیاری این سرویس را به مردم ارائه می‌دهند؛ اما مسئله مهم برای مردم این است که کدام شرکت خدمات بهتری می دهد. خدمات و تعرفه های اینترنت هر شرکت متفاوت است. اما مهم ترین موضوع برای خرید اینترنت، کیفیت و سرعت آن است. البته در عین حال قیمت اینترنت باید به صرفه باشد.

یکی دیگر از مهم ترین عوامل خرید سرویس ADSL ، مناطق تحت پوشش شرکت ها است. پس ابتدا از وضعیت اینترنت شرکت های مختلف در محل زندگی خودتان با خبر شوید. 

با این حال نمی‌توان یک شرکت را بهترین دانست. شرکت ها هر کدام در زمینه های مختلفی بهتر هستند. برای مثال قیمت اینترنت مخابرات به صرفه تر از شرکت های دیگر است. اما شرکت های سرعت اینترنت بالاتری ارائه می‌دهند. شما باید با توجه به نیازتان بهترین شرکت را انتخاب نمایید.

 

ADSL چیست

 

چه شرکت هایی فناوری ADSL را ارائه می‌دهند؟

همانطور که گفتم شرکت های زیادی هستند که فناوری ADSL را ارائه می‌دهند. اما مسئله مهم تر این است که از کدام شرکت سرویس ADSL را دریافت نماییم؟ عوامل زیادی برای خرید سرویس ADSL وجود دارد. امروزه برای بیشتر مردم سرعت اینترنت حرف اول را می‌زند. البته سرعت بسیار مهم است اما شاید همه چیز نباشد! در واقع کیفیت سرعت اینترنت هم متناسب با نوع کارکرد تفاوت پیدا می‌کند. 

شاید شما به سرعت بالا برای انجام بازی های آنلاین نیاز داشته باشید. شاید برای امور تجاری به سرعت بالا نیاز دارید. سرعت بالای اینترنت در بازی آنلاین و در امور تجاری می‌تواند متفاوت باشد! در ادامه چند شرکت که فناوری ADSL را ارائه می‌دهند معرفی و بررسی خواهیم کرد. 

 

ADSL

ADSL شاتل 

شرکت شاتل یکی از پر سابقه ترین ارائه دهندگان سرویس های اینترنتی در ایران است. اگرچه گاها پیش آمده که سرویس های شاتل با اختلال مواجه شوند ولی همچنان یک از بهترین های این زمینه هستند. اما به دلیل تعداد زیاد تقاضا از این شرکت ممکن است در برخی مناطق امکان ارائه اینترنت به شما را نداشته باشند. 

نکته دیگر این است که قبل از تصمیم به خرید حتما مناطق تحت پوشش شاتل را از سایت شاتل بررسی کنید. اگر هزینه ای که برای ADSL  می‌خواهید بکنید برایتان مهم است تعرفه های شاتل را نیز چک کنید. البته باید بگوییم که خدمات شرکت شاتل به ADSL  محدود نمی شود  و از  دیگر خدمات شاتل ، میتوان به شاتل موبایل ( سیمکارت مجازی) و FMC  اشاره کرد.

طبق بررسی های ما ، اینترنت شاتل در اکثر مناطق برای همه کار های اینترنتی شامل کار های تجاری، بازی، تماس صوتی و تصویری و دانلود های حجیم مناسب است.

همچنان شاتل یکی از بهترین شرکت های ارائه دهنده اینترنت است. می‌توانید از سایت نت سنج پلاس برای سنجش کیفیت و سرعت اینترنت شاتل در منطقه خودتان استفاده نمایید.

ADSl صبانت

در همین ابتدای مطلب بگویم که اگر دنبال انجام کاری های تجاری ، بازی و یا تماس تصویری هستید اصلا سراغ صبانت نروید. عملکرد شرکت صبانت متوسط است و در برخی موارد حتی ضعیف! استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان ، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان اصلا تحت پوشش صبانت نیستند و این خود نکته ای منفی برای این شرکت محسوب میشود. 

با این حال اگر دنبال انجام کار خاصی با اینترنت نیستید و زیاد نمی خواهید خرج کنید، بد نیست تعرفه های صبانت را بررسی کنید. از طرفی صبانت عملکرد متوسطی دارد و شما می‌توانید خودتان سرعت آن را تست نمایید. کافی است به سایت نت سنج پلاس مراجعه نمایید و سرعت و کیفیت اینترنت صبانت در منطقه خودتان را بررسی کنید.

 

بهترین شرکت های ارائه دهنده ADSL

 

ADSl آسیاتک

در بررسی های ما، اینترنت آسیاتک خدمات متوسطی ارائه می‌دهد. اگر دنبال انجا بازی های آنلاین و یا تماس تصویری هستید بهتر است آسیاتک را فراموش کنید. البته انتخاب شرکت بر عهده خود شماست و البته توجه به اینکه برای چه کاری دنبال اینترنت هستید. پس اگر دنبال انجام صرفا کاری های معمولی هستید می‌توانید تعرفه های آسیاتک را بررسی کنید.

شرکت آسیاتک روز به روز در حال معروف تر شدن است. اگر چه شاید سرعت اینترنت این شرکت به شرکت های دیگر نرسد، ولی قیمت مناسب اینترنت آسیاتک باعث جذب مشتریان بیشتری شده است. قبل از خرید سرویس اینترنت آسیاتک، به سایت نت سنج پلاس مراجعه نمایید و از سرعت و کیفیت اینترنت آسیاتک در منطقه خودتان با خبر شوید.

ADSL های وب 

شرکت های وب یکی از بهترین ارائه دهندگان اینترنت است و برای هر کاری مناسب است. های وب علاوه بر ADSL  سرویس ای مانند اینترنت 4G  در روستاها ارائه می‌دهد برای اطلاع بیشتر از سرویس ها  تعرفه های شرکت های وب به سایت های وب مراجعه نمایید. 

شرکت های وب هم یکی از مشهورترین شرکت های ارائه دهنده اینترنت در ایران است. این شرکت به دلیل کیفیت خدمات خوبی که دارد روز به روز معروف تر می‌شود. البته تعرفه های این شرکت کمی بیشتر از رقبا اش است. به همین دلیل اگر دنبال اینترنت های به صرفه تر می‌گردید، باید به سراغ شرکت های دیگری بروید.
برای بررسی کیفیت و سرعت اینترنت های وب در منطقه تان می‌توانید به سایت نت سنج پلاس مراجعه نمایید.

 ADSL مخابرات ایران

شرکت مخابرات ایران در کنار خدمات دیگرش ADSL  نیز ارائه می‌دهد. می‌توان گفت ADSL این شرکت در هر زمینه ای  نسبتا خوب است. پوشش اینترنت مخابرات بسیار عالی است و تقریبا میتوان گفت همه جای ایران را تحت پوشش قرار میدهد. علاوه بر ADSL ، مخابرات سرویس های اینترنتی دیگری مانند تانوما ( اینترنت فوق پرسرعت بر بستر فیبر) نیز ارائه می دهد. جهت مطلع شدن از سرویس ها و تعرفه اینترنت مخابرات به سایت مخابرات ایران مراجعه نمایید. 

سرویس های مخابرات یکی از به صرفه ترین ها هستند. مخابرات اینترنت نسبتا ارزانی ارائه می‌دهد. اگر اینترنت ارزان می‌خواهید، مخابرات یکی از بهترین گزینه هاست. علاوه بر اینکه اینترنت مخابرات ارزان است، از کیفیت خوبی نیز برخوردار است. در بیشتر مناطق کیفیت اینترنت مخابرات خوب نشان داده شده است.

اما برای اطمینان بیشتر از کیفیت اینترنت مخابرات در منطقه خودتان، می‌توانید به سایت نت سنج پلاس مراجعه نمایید.

 

خرید اینترنت خانگی

 

ADSL پارس آنلاین

خدمات شرکت پارس آنلاین طبق بررسی های ما برای هر کاری اعم از بازی آنلاین و تماس تصویری بسیار خوب  مناسب است. در کنار ADSL  این شرکت،  VDSL و اینترت بی سیم و حتی پهنای باند اختصاصی ارائه می دهد.شرکت‌های تجاری خصوصی و دولتی، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، موسسات مالی و اعتباری، صنایع، سازمان‌های شهری و خدماتی از جمله مشتریان اصلی پهنای باند اختصاصی جهت اتصال به شبکه اینترنت می‌باشند. اگر تمایل به خرید سرویس های پارس آنلاین یا اطلاع از تعرفه های این شرکت دارید، به سایت پارس آنلاین مراجعه کنید.

ADSL پیشگامان

اگر دانلود های حجیم کار روزانه تان است ما به شما ADSL پیشگامان را توصیه می‌کنیم. شرکت پیشگامان در تمامی زمینه ها از جمله امور تجاری،  بازی آنلاین و تماس تصویری بسیار عالی عمل میکند.شرکت پیشگامان سرویس های جالب دیگری نیز دارد. برای مثال اگر در  برج و مجتمع های بزرگ زندگی می‌کنید می‌توانید از سرویس اینترنت مرکزی پیشگامان استفاده کنید.

خیلی از کسب و کار های بزرگ نیاز به پهنای باند اختصاصی دارند که میتواند از طریق شرکت پیشگامان این کار را انجام دهند. در برخی مناطق مخصوص تهران این شرکت اینترنت رایگان ارائه می‌دهد که میتوانید از آن استفاده کنید. برای آگاهی بیشتر از خدمات این شرکت، به سایت شرکت پیشگامان راجعه نمایید. 

شرکت پیشگامان نیز یکی از بهترین ارائه دهندگان اینترنت در ایران محسوب می‌شود. اما برای اطمینان بیشتر از خدمات این شرکت می‌توانید به سایت نت سنج پلاس مراجعه نمایید. در این سایت می‌توانید کیفیت سرعت و آنتن دهی اینترنت شرکت پیشگامان را بررسی کنید.

ADSL لایزر

ADSL  شرکت لایزر برای استفاده های تجاری و بازی آنلاین و تماس تصویری بسیار عالی است. شرکت لایزر خدمات دیگری مانند پهنای باند اختصاصی و سرویس VDSL ارائه می‌دهد. اما از خدمات جذاب و جالب این شرکت می توان به شبکه اختصاصی و سرور اختصاصی اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر از تعرفه ها و خدمات این شرکت به سایت شرکت لایزر مراجعه نمایید.

البته شاید لایزر به شهرت شرکت های دیگر نرسیده باشد. اما این به معنای بد بودن کیفیت و امکانات آن نیست.  برای اینکه از خدمات این شرکت در منطقه خودتان با خبر شوید، به سایت نت سنج پلاس مراجعه نمایید.

 

اینترنت خانگی وای فای

ADSL رهام تک

این شرکت خدمات متوسطی ارائه می‌دهد که برای کارهای روزمره مناسب است. البته مناطق تحت پوشش این شرکت بسیار کم است و فعلا فقط شامل چند استان کشور میشود. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت شرکت رهام داتک مراجعه کنید. 

رهام تک را شاید نتوان به خوبی دیگر شرکت ها دانست. اما شاید قیمت های این شرکت برای برخی به صرفه تر باشد. چنانچه خواستید از اینترنت این شرکت استفاده نمایید ابتدا از طریق سایت نت سنج پلاس از سرعت و کیفیت آن مطلع شوید.

ADSL فن آوا 

ADSL شرکت فن آوا برای بازی و تماس های تصویری بسیار عالی است اما در زمینه های دیگر اینترنت این شرکت متوسط و معمولی عمل میکند. البته این شر خدمات دیگری نیز مانند پهنای باند اختصاصی  اینترنت مخصوص برج ها ارائه می دهد که شاید برایتان جالب باشد. اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره این شرکت دارید به سایت شرکت فن آوا مراجعه نمایید.

مناطق تحت پوشش شرکت فن آوا را حتما چک کنید. علاوه بر آن کیفیت عالی اینترنت این شرکت شاید فقط مربوط به مناطق خاصی باشد. شما باید کیفیت اینترنت هر شرکت را در منطقه خودتان بسنجید. برای اینکار می‌توانید به سایت نت سنج پلاس مراجعه کنید.

ADSL  حلما گستر

این شرکت به طور کلی خدمات متوسطی ارائه دهد که برای کارهای روزانه تان کافی است . البته این شرکت فعلا فقط چند استان کشور را تحت پوشش قرار داده .با این حال بد نیست از تعرفه و سرویس های آن با خبر باشید . برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت حلما گستر مراجعه نمایید. 

حلما گستر نیز به اندازه شرکت های دیگر به شهرت نرسیده است. اما شاید تعرفه های آن را بتوان به صرفه تر دانست. از طریق سایت نت سنج پلاس، کیفیت اینترنت این شرکت را در محل زندگی خودتان چک کنید! 

اینترنت 5G به ایران رسید!
بررسی اینترنت 5G در ایران 

 

اینترنت مخابرات

 

چگونه شرکت مناسب را انتخاب کنیم؟

ما در این مقاله سعی کردیم شرکت های موجود را معرفی و بررسی کنیم اما مهم ترین عامل برای تصمیم گیری ، نیاز و نوع اینترنتی است که می خواهید. قبل از انتخاب اول از خودتان بپرسید برای چه کاری اینترنت میخواهید؟

 7 فاکتور اصلی را برای خود در نظر داشته باشید:

1. امور تجاری

 2. بازی آنلاین

 3. تماس های صوتی و تصویری (تماس ها اینترنتی)

 4. دانلود های پر حجم

 5.وبگردی 

 6. مقدار هزینه ای می خواهید کنید ( تعرفه ها)

7. سرعت اینترنت مورد نیازتان

سپس درجه اهمیت هر کدام این7 فاکتور را برای خودتان معین کنید و با کمک از اطلاعاتی که به شما دادیم شرکت مناسب را انتخاب کنید. اگر بعد از مدتی از سرویس های شرکت های خود ناراضی بودید میتوانید شرکت خودتان را عوض کنید پس نگران نباشید. درباره تعرفه ها هم واضح است که هر چه خدماتی که دریافت می کنید بهتر و پر سرعت تر باشد ، هزینه ها گرانتر خواهد بود. اما به دلیل جو رقابتی بین شرکت های ارائه دهنده اینترنت ، این شرکت ها تا میتوانند از تخفیف های ویژه استفاده میکنند پس حتما تعرفه شرکت ها را نیز چک کنید. در آخر اگر مجددا قصد تست سرعت و کیفیت سرویس های اینترنتی در منطقه مد نظرتان هستید از سایت نت سنج پلاس که از طرف وزارت ارتباطات معرفی شده استفاده کنید.

 

خرید اینترنت مخابرات

 

در آخر از شما می‌خواهم که تجربیات خودتان را در رابطه با شرکت های مختلف ارائه دهنده اینترنت، با ما به اشتراک بگذارید. 

به نظر شما بهترین شرکت ارائه دهنده اینترنت کدام است؟

مطالب مرتبط
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف مانند واتساپ، اینستاگرام و پلتفرم های ویدیویی مانند یوتیوب، آپارات و ... وجب افزایش مصرف اینترنت...
آیا می دانید کدام  اپراتور 100 گیگ و 50 گیگ اینترنت هدیه می دهد؟
بلاگ | خدمات سیم کارت
آیا می دانید کدام اپراتور 100 گیگ و 50 گیگ اینترنت هدیه می دهد؟
اپراتور رایتل یک سیم کارت دائمی جدید با امکانات ویژه ای ارائه می دهد. بر اساس اطلاعات به دست آمد از اپراتور رایتل این اپراتور یک سیم کارت...
بررسی بهترین سرعت اینترنت بازی آنلاین
بلاگ | اخبار اپراتورها
بررسی بهترین سرعت اینترنت بازی آنلاین
آیا می دانید بهترین سرعت اینترنت گیمرها بازی آنلاین چگونه می توان خریداری کرد. سرعت دانلود و آپلود همچنین پینگ تایم برای گیمر های حرفه ای...
  تلفن ثابت اینترنتی چیست؟
بلاگ | تلفن ثابت
تلفن ثابت اینترنتی چیست؟
در این نوشته با قیمت گذاری تلفن ثابت آشنا می شوید. آیا پس اگر شما هم از کاربران تلفن ثابت اینترنتی هستید و یا علاقه مند هستید درباره تلفن...
تعداد 1 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 5
1
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. سلام شاتل بدرد نمیخوره فقط مخابرات خوبه؟!

    پاسخ :

    با سلام. سرعت اینترنت را باید با استفاده از سرعت سنج ها در منطقه خودتان تست کنید.

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست