وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | اخبار اپراتورها

تعویض رایگان سیم کارت از 3G به 4G همراه اول ، ایرانسل و رایتل

انتشار ۱۴۰۰/۱/۴ . ۱۷۳۲۱۵ بازدید

طی سالهای 2013 و 2014 بود که  اینترنت نسل چهارم معرفی شد. چیزی نگذشت که این تکنولوژی به سرعت فراگیر شده و به ایران رسید اما شرط استفاده از این تکنولوژی تعویض سیم کارت به نسل چهارم است که در ادامه به چگونگی انجام آن خواهیم پرداخت.

معرفی نسل های شبکه تلفن همراه

قبل از اینکه بخواهیم به توضیح چگونگی تعویض سیم کارت 3G به 4G بپردازیم بد نیست نگاهی به نسل های مختلف اینترنت یعنی 4.5G، 4G، 3G، 2G بیندازیم. حرف G مخفف کلمه Generation و یا همان نسل می باشد. هر نسل جدید که روی کار می آید قاعدتا مسئله ی سرعت انتقال و پهنای باند را مرتفع می سازد اما همانطور که می دانیم پیشرفت غیرقابل کنترل دنیای تکنولوژی پیوسته نیاز به، به روز کردن پیوسته ی پروتکل ها و سخت افزارهای پایه برای برقراری ارتباط بین کاربران سراسر جهان را دارد. 

نسل دوم  2G

در نسل دوم اینترنت یعنی 2G تلفن های همراه وسیله ای برای برقراری تماس و ارسال پیامک به یکدیگر بودند GSM نام یکی از استانداردهای نسل دوم است که سرعت انتقال اطلاعات در GSM، از 14/4 کیلوبایت بر ثانیه بیشتر بود. این سرویس متعلق به دهه 90 بود، مشترکان در این دوره افزایش پیدا کردند و شرکت ها به بهبود کیفیت، افزایش مناطق تحت پوشش و پیشرفت خدمات خود پرداختند.

 

فعال سازی سیم کارت ایرانسل غیر فعال شده

 

نسل سوم 3G

با شروع قرن جدید مخابرات نیاز به یک انقلاب بزرگ داشت و آن هم نسل سوم شبکه تلفن همراه 3G بود. 3G برخلاف GSM که نسلی برای انتقال صدا و پیام بود، این نسل جدید سرعت بالا برای انتقال فایل های چندرسانه ای را فراهم ساخت. در نسل سوم همه چیز در قالب اطلاعات دیجیتال منتقل شد و امکاناتی از قبیل تماس های تصویری بی سیم، با کیفیت مناسب قابل استفاده گردید.

نسل سوم شبکه های تلفن همراه یا 3G، در سال 2003 به آمریکا وارد شد. با کمترین سرعت اینترنت 144 کیلوبایت بر ثانیه، قرار بود شبکه موبایل با باند پهن را تامین کند؛ اما امروزه به خاطر انواع مختلف 3G، یک کانکشن از این نوع می تواند سرعتی بین 400 کیلوبایت بر ثانیه تا ده برابر بیشتر از آن را برایتان فراهم کند. حداکثر سرعت در 3G به 42 Mbps می رسد ولی در ایران طبق قوانین جمهوری اسلامی این سیستم را حداکثر تا سرعت نیم مگابیت یا 0.5 Mbps ارائه می دهد.

نسل چهارم 4G

 سیم کارت های مبتنی بر نسل سوم شبکه های تلفن همراه ( 3G) در برخی موارد، سرعت قابل قبولی برای تلفن های هوشمند فراهم می سازند، اما مشکل اینجاست که در برخی مواقع دیگر، سرعت اتصال به اینترنت در این سیم کارت ها به هیچ وجه قابل قیاس با سرعت اینترنت خانگی نیست و در مواقع نیاز، نمی توان چندان روی سرعت آن حساب کرد.

نسل چهارم اینترنت همراه، پاسخ مناسبی برای این نیاز است. در واقع زیرساخت های موجود 3G در بسیاری از کشورها دیگر نمی تواند جوابگوی نیاز روزافزون مشترکان باشد.کارشناسان مخابراتی در طراحی 4G کوشیدند حجم بیشتری از داده های دیجیتال را در سیگنال های رادیویی بگنجانند و به این ترتیب سرعت و کارایی شبکه خود را افزایش دهند.

فزایش حجم داده تبادلی و نیز افزایش توان ارائه خدمات به کاربران، از اصلی ترین ویژگی های 4G است. یکی دیگر از مزیت های 4G، کاهش تاخیر است. این موضوع در بسیاری از کاربردهای تلفن همراه (نظیر بازی های آنلاین) از اهمیت زیادی برخوردار است.

کاهش تاخیر همچنین سبب طبیعی تر جلوه کردن صدا در مکالمات تلفنی و نیز می شود.خوب است بدانیم تاخیر در شبکه های 4G LTE بین 20 تا 40 هزارم ثانیه است. 4G به راحتی و به صورت هوشمندانه می تواند افزایش ناگهانی حجم ترافیک دریافتی را مدیریت و ترافیک اضافه را به دکل های مجاور منتقل کند.

همچنین 4G دارای قابلیت خودترمیمی نیز می باشد. یعنی در صورت بروز مشکل در یکی از دکل ها، این موضوع را به صورت هوشمندانه درک کرده و کاربران را به سایر دکل های فعال اطراف هدایت و متصل می کند.امروزه اکثر گوشی های هوشمند تلفن همراه به اینترنت نسل 4 دسترسی داشته و می توان به سادگی با استفاده از شبکه سیم کارت در آن ها اقدام به فعال کردن اینترنت 4G نمود.

 

سامانه استعلام سیم کارت

 

تفاوت 4G با 4.5G

نسل 4.5 در واقع واسطی میان نسل 4 مخابراتی و نسل 5 است. در هنگام بحث در رابطه با اینترنت نسل 4.5G، گاها با عباراتی مانند 4G+، LTE-A، LTE-Advanced و یا LTE-Advanced Pro به جای 4.5G مواجه می شویم که صحیح ترین لفظ برای آن 4.5G است؛ چرا که این عبارت به یک نسل ارتباطی اشاره دارد و فناوری ها و تکنیک های ارتباطی دیگر، زیر مجموعه آن هستند.

در واقع به صورت پایه، نسل 4.5 با بهبود ارائه خدمات توسط نسل 4، از چند تکنیک مخابراتی استفاده می کند تا بتوان از یک شبکه نسل 4 و چند ابزار سخت افزاری، به سرعت های به مراتب بالاتری دست یافت.ایده و پایه و اساس اصلی4.5Gبا استفاده از سه تکنولوژی 256 QAM، Massive MIMO و Carrier Aggregation به دست آمده است که با تلفیق آنها توانایی دستیابی به سرعت های تا بیش از 1 گیگابیت بر ثانیه در بستر مخابراتی نسل 4 ممکن می شود.

این تکنولوژی های اضافه شده اساس تفاوت 4G با 4.5 G را تشکیل می دهند. از سوی دیگر باید همه تکنیک های بکار رفته به دستیابی به سرعت بالاتر ارتباطی ختم شود.از این رو مودمی که برای برقراری ارتباط مورد استفاده واقع می شود باید بتواند سرعت های ارسال و دریافت داده در حد استاندارد 1 گیگابیت بر ثانیه را ارائه دهد.

در این حالت به این نتیجه میرسیم که مودم های مورد استفاده در تکنولوژی 4.5G باید حداقل از کتگوری 6 مخابراتی با سرعت ارسال داده 300 مگابیت بر ثانیه و سرعت دریافت 50 مگابیت بر ثانیه برخوردار باشد، که این یک مورد دیگر از سری تفاوت 4Gبا 4.5G می باشد. در این حالت با استفاده از تکنیک های مورد اشاره در فوق، می توان به سرعتی بسیار بالاتر از این دو عدد دست یافت. ماکزیمم سرعت تعریف شده برای نسل 4.5نیز 1.2 گیگابیت بر ثانیه است.

گوشی 5G

 برای مشاهده لیست برترین گوشی‌های 5G و بررسی آن‌ها به این صفحه مراجعه کنید.

چرا باید سیم کارت 3G خود را با سیم کارت 4G تعویض کنیم؟

اینترنت 4G بیشتر برای کسانی که موبایل های هوشمند، تبلت و لپ تاپ دارند مناسب است. کسانی که اغلب وقتی که خارج از محدوده پوشش وای فای هستند نیازمند سرعت بالا برای مرور وب، استفاده از اپلیکیشن ها و کار با ایمیل می باشند.
شبکه نسل چهارم باید کاملا مبتنی بر پروتکل اینترنت ip باشد. کاربر باید هنگام تحرک بالا(در ماشین یا قطارهای تندرو) حداقل به اینترنتی با سرعت 100 مگابیت بر ثانیه دسترسی داشته باشد و هنگام تحرک پایین (هنگام پیاده روی و در منزل) به سرعتی معادل یک گیگابیت بر ثانیه دسترسی داشته  باشد.
باید دقت داشت استفاده از عبارت (حداقل) در توصیف نسل چهارم به این معناست که اگر استانداردی بتواند سرعتی بیش از حداقل های تعیین شده را محقق سازد لزوما از نسل چهارم متفاوت نخواهد بود.
این بدین معناست که ادعای شرکت هایی که مدعی گذر از نسل چهارم و عرضه نسل پنجم شبکه تلفن همراه هستند، بدون اخذ تاییدیه اتحادیه جهانی مخابرات یک ادعای بی اساس و کذب خواهد بود.
چرا که همان طور که در پاراگراف قبلی اشاره شد مرجع تعیین حداقل های نسل پنجم اتحادیه جهانی مخابرات است.

 

تبدیل گوشی 3g به 4g


نسل چهارم یک راه حل جامع بر مبنای ip برای انتقال صدا، تصویر و داده استفاده میکند. و بر پایه اصل  (هر جا و هر زمان)داده ها را با  سرعتی بسیار بالاتر از نسل های قبل در اختیار کاربر قرار میدهند.
یکی از شاخه های فناوری نسل چهارم Lte مخفف long term evolution است. وقتی علامت 4G در بالای صفحه نمایش موبایل به چشم میخورد به این معنا نیست که واقعا از یک شبکه 4G استفاده می کنیم.
بلکه زمانی که استاندارد اینترنت نسل چهارم  تصویب شد، بیشتر ارائه دهندگان سرویس موبایل با پول دادن به شرکت های سازنده موبایل 4G را وارد مشخصات پشتیبانی محصول کردند تا روی صفحه نمایش نشان داده شود.
همین جا بود که شبکه نسل چهارم از مسیر اصلی خود منحرف شد اما تنظیم کنندگان استانداردهای آمریکا برای تفاوت بین 4G تقلبی از 4G واقعی Lte را تعریف کردند که به معن��ی تکامل در بلند مدت است.

البته برای استفاده از تکنولوژی 4G صرفا نوع سیم کارت کافی نیست و به دو عامل دیگر یعنی پشتیبانی گوشی، تبلت یا لپ تاپ از این فناوری و محل استفاده بستگی دارد زیرا که منطقه ای که در آن حضور دارید باید از خدمات 4G پشتیبانی کند.
میان سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل هرکدام از این اپراتورها تعدادی از شهرها و روستاهای کشور را تحت پوشش اینترنت همراه نسل چهار قرار داده اند.
برای مثال اپراتور همراه اول بیش از 30 شهرو روستا، اپراتور ایرانسل بیش از 170 شهرو روستا و رایتل هم بیش از 20 شهرو روستا را تحت پوشش اینترنت همراه 4G قرار داده اند.

 

سیم کارت رایگان همراه اول


مزیت های 4G/Lte


1. صرفه جویی در مصرف باتری موبایل
2. کاهش هزینه ها
3. بدون محدودیت مخابراتی
4. سرعت بالا(حداقل سرعت آن برابر 100 مگابیت بر ثانیه روی گوشی مویابل است.البته بر اساس تصمیم سازمان اتحادیه رادیویی، اتحادیه بین المللی مخابرات حداکثر سرعت دانلود در حین حرکت باید 100 مگابیت در ثانیه باشد و زمانی که بدون حرکت و ساکن است باید به یک گیگابیت بر ثانیه برسد.)

5. پایداری بالا و پینگ پایین
6. استفاده همزمان چند کاربر

تعویض رایگان سیم کارت 3G به 4G اپراتور همراه اول

در این قسمت به نحوه تبدیل سیم کارت نسل قدیم به نسل چهارم اینترنت همراه در اپراتور همراه اول (usim) می پردازیم. در صورتی که هنوز از سیم کارت همراه اول قدیمی استفاده میکنید و پس از مطمئن شدن از پشتیبانی تلفن همراه خود از نسل چهارم اینترنت همراه به یکی از روش هایی که در ادامه معرفی می‌شود مراجعه کنید.
1. سامانه پیامکی 8938 و 990009:کد پستی محل مورد نظر برای دریافت سیم کارت جدید را به یکی از این دو شماره ارسال کنید.سپس طبق دستورالعمل ها پیش بروید.
2. شماره گیری کد دستوری #6*10*:پس از شماره گیری این کد دستوری این دو گزینه را مشاهده میکنید،(0-استعلام نسل سیم کارت.)
(1-درخواست سیم کارت نسل چهارم.)پس از انتخاب یکی از گزینه ها طبق دستورالعمل مراحل رو انجام بدهید.
3. تماس با مرکز تماس همراه اول 9990

4.مراجعه حضوری:مشترکین محترم می توانند با مراجعه به دفاتر همراه اول یا امور مشترکین در سراسر کشور نسبت به دریافت سیم کارت نسل چهارم (usim) اقدام نمایید.

 

تعویض سیم کارت همراه اول

 

طرح های تشویقی همراه اول


تمامی مشترکین دائمی و یا اعتباری که برای بار نخست اقدام به تعویض سیم کارت نسل قدیم خود به نسل چهارم اینترنت همراه می کنند مشمول دریافت هدیه 20 گیگابایت برای مشترکین دائمی و 15 گیگابایت برای مشترکین اعتباری خواهند شد. تعویض سیم کارت برای مشترکینی که برای اولین بار اقدام به تعویض یوسیم نمایند رایگان است.

تبدیل رایگان سیم کارت 3G به 4G اپراتور ایرانسل
 

در این قسمت به طریقه تبدیل سیم کارت نسل قدیم به سیم کارت نسل چهارم اینترنت همراه در اپراتور ایرانسل می پردازیم. ضمن اطمینان از پشتیبانی تلفن همراه از نسل چهارم اینترنت همراه میتوانید یکی از روش های زیر را جهت تعویض سیم کارت خود انتخاب کنید:

  1. مراجعه به فروشگاه اینترنتی ایرانسل
  2. مراجعه به اپلیکیشن ایرانسل من
  3. درخواست افلاین
  4. مراجعه حضوری به مراکز فروش و خدمات-شماره گیری کد دستوری #34*555* با خط فعلی

مراحل فعالسازی سیم کارت جدید اپراتور ایرانسل


پس از دریافت سیم کارت جدید می بایست با شماره گیری کد دستوری #34* و وارد کردن شماره کیت سیم کارت جدید که بر روی پوکه حک شده است فرایند فعالسازی را تکمیل نمایید. پس از انجام فرایند پیامکی مبنی بر تاییدیه تعویض سیم کارت دریافت خواهید کرد.
بعد از غیرفعال شدن سیم کارت قدیمی سیم کارت جدید را وارد کرده و با فعال کردن تنظیمات 4G تلفن همراه، از اینترنت نسل چهارم ایرانسل لذت ببرید.

 

درخواست سیم کارت 4g ایرانسل


طرح های تشویقی ایرانسل


مشترکین در صورت پشتیبانی تلفن همراه خود از نسل چهارم اینترنت همراه، 72 ساعت پس از فعالسازی و استفاده از سیم کارت جدید،20 گیگ اینترنت، 200 دقیقه مکالمه ایرانسلی و 2000 پیامک ایرانسلی با اعتبار 20 روز هدیه میگیرند.


نکات مهم تعویض سیم کارت به نسل چهارم اینترنت همراه
 

توجه داشته باشید که در صورت تعویض سیم کارت به نسل چهار شماره خط تغییری نمیکند و صرفا فناوری سیم کارت تغییر می کند. بسته اینترنت فعلی شما با تعویض یوسیم از بین نخواهد رفت و بسته هدیه تعویض یوسیم برای شما رزرو خواهد شد.
مطمئن شوید که قبل از تعویض سیم کارت تمام مخاطبین خود را بر روی حافظه تلفن همراه نسخه برداری (backup) کرده باشید در غیر این صورت احتمال از بین رفتن مخاطبین ذخیره شده بر روی حافظه سیم کارت شما وجود دارد.

 

خرید سیم کارت همراه اول

 


تبدیل سیم کارت از3G به 4G " اپراتور رایتل "


جهت استفاده از نسل چهارم شبکه تلفن همراه 4G رایتل نیازی به پرداخت هزینه اضافی برای تعویض سیم کارت یا فعال سازی نخواهید داشت.

فقط کافیست در منطقه تحت پوشش نسل چهارم 4G رایتل قرار داشته باشید و گزینه 4G/lte را بر روی گوشی یا تبلت خود فعال کنید و بدون نیاز به هر گونه تنظیمات پیچیده و زمانبر از سرعت و کیفیت اینترنت نسل چهارم رایتل لذت ببرید.

تبدیل سیم کارت از 3G به 4G " اپراتور تالیا "


شرکت تالیا اولین اپراتور اعتباری کشور موفق به ارتقا شبکه خدمت رسانی خود به 4.5G/lte شده است.هم اکنون  تمامی مناطق شهری و اغلب مناطق روستایی و جاده های کشور تحت پوشش شبکه تالیا بوده و مشترکان محترم می توانند با استفاده از سیم کارت های یوسیم تالیا تجربه لذت بخشی از اینترنت همراه با سرعت بالا داشته باشند. 

اینترنت 5G به ایران رسید

برای مطالعه مزیت‌های اینترنت 5G روی عبارت رنگی بالا کلیک کنید.


جهت تبدیل سیم کارت 3G خود با سیم کارت 4G تالیا می توانید یکی از راه های زیر را انتخاب کنید.
1-ارتباط با مرکز تماس تالیا
2-مراجعه حضوری به یکی از دفاتر امور مشترکین تالیا
3-ارسال کد پستی خود از طریق خطوط تالیا به سر شماره 50005 
لازم به ذکر است تعویض سیم کارت های قدیمی تالیا هزینه ای برای مشترکین محترم تالیا نخواهد داشت.مشترکین تالیا پس از تعویض و ارتقا سیم کارت خود به یوسیم از 5000 تومان شارژ رایگان فعال سازی اولیه سیم کارت بهره مند خواهند شد.

 

تعویض سیم کارت سوخته ایرانسل


تلفن های پشتیبانی همراه اول،ایرانسل و رایتل

مشترکین ایرانسل می توانند با شماره گیری 700 با خط ایرانسل و یا شماره گیری 09377000000 از خط ثابت یا دیگر اپراتورها مشکل خود را با پشتیبانی ایرانسل مطرح کنند.
مشترکین همراه اول می توانند با شماره گیری 9990 با خط همراه اول و یا شماره گیری 09129990 از خط ثابت یا دیگر اپراتورها مشکل خود را با پشتیبانی ایرانسل مطرح کنند.
مشترکین رایتل می توانند با شماره گیری 200 با خط رایتل و یا شماره گیری 09202000000 از خطوط ثابت یا دیگر اپراتورها مشکل خود را با پشتیبانی رایتل مطرح کنند. 
مشترکین اپراتور تالیا می توانند با شماره گیری 999 از خطوط تالیا و با شماره گیری 09329990000 از خطوط ثابت یا دیگر اپراتورها مشکل خود را با پشتیبانی تالیا مطرح کنند.

آیا موبایل و سیم کارت شما از فناوری 4G پشتیبانی می‌کند؟

مطالب مرتبط
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
بلاگ | خدمات سیم کارت
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
امروزه با پیشرفت تکنولوژی شما می توانید به راحتی توسط امکاناتی مانند سامانه‌ های الکترونیکی، تلفن بانک، کدهای دستوری و یا اپلیکیشن های پرداخت...
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
بلاگ | لوازم جانبی
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
امروزه ساعت های هوشمند سیم کارت خور یا واچ فون، یکی از محبوب ترین گجت ها و فناوری های جدید و مدرن است. این ساعت به دلیل کاربردهای فراوانی...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
بلاگ | سیم کارت
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
جالب است بدانید در دوران قدیم سیم کارت های رند جذاب و منحصر به فرد بودند. این موضوع باعث شده سیم کارت های رند از دیگر سیم کارت ها جدا شوند...
تعداد 17 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 4.3
11
2
2
2
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. سلام یه سیم کارتی من 7سال داشتم بعد به نام کس دیگه ای بوده حالا من سیم کارتم با گوشیم دزدیدن حالا بخام اون سیمکارتا بگیرم باید چکار بکنم

    پاسخ :

    همراه عزیز مای رند، سلام وقت بخیر. لطفا با مدارک مالک سیم کارت به یکی از دفاتر اموز مشترکین مراجعه فرمایید.

  2. سلام دوستان چجوری تعویض سیم کارت رایتل کردید و چی کدی را زدید

    پاسخ :

    سلام و وقت بخیر خدمت شما همراه عزیز مای رند. لطفا مطلب بالا را به طور کامل بخوانید و در صورت بروز مشکل با پشتیبانی اپراتور خود تماس حاصل فرمایید.

  3. سلام خسته نباشید سیم کارتم فورجی شکسته میخوام دوباره یاهمون شماره خودم فورجیش بگیرم چه باید بکنم

    پاسخ :

    با سلام با‌ مراجعه به دفاتر پیشخوان و یا پست بانک ها و ارائه مدارک مربوطه می‌توانید سیم کارت جدیدی دریافت کنید

  4. سلام من سیمکارت ۴Gتحویل گرفتم ولی سیم کارت ۳Gهمون شماره رو ندارم چطور باید 4G رو فعال کنم؟

  5. سلام من میخوام سیم کارتمو پورجی کنم

  6. سلام من میخوام سیم کارت اعتباری همراه اول ۴gکنم باید چه کاری انجام بدم؟

  7. سلام ببخشید من یه سیمکارت ایرانسل دارم و امروز یه سیمکارت همراه اول خریدم روی سیمکارت شرایط فعالسازی نسل چهارم رو نوشته و میگه که با سیمکارت فعلی *۱۰*۴۵*کد۱۹ رقمی رو بزنیم. میخواستم بپرسم میتونم با ایرانسل که هم اکنون سیم کارت فعلی من است این کار رو انجام بدم؟هرچی میزنم میگه شما تراکنش نا موفقی ندارید .لطفا راهنمایی کنید ممنون

  8. چطوری همراه خود را به نسل ۴ بگیریم

  9. سلام.من اول *34#رونزدم وسیمکارتم روبرداشتم.حالاسیم کارتم غیرفعال شده حالاچکارکنم تاسیم کارت جدیدم فعال بشه.

  10. سلام وخسته نباشید اگر کسی اشتباهی یک بسته اینترنتی گرفته باشد بعد بخواهد سیمکارت 3Gروبه4Gتبدیل کنه بسته اش چی کار میشه لغو میشه یا بعد از4Gادامه بسته رو میشه استفاده کرد

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست