وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | تکنولوژی

قسمت اول/نکاتی که باید هنگام خرید گوشی به آن توجه کنیم

انتشار ۱۳۹۸/۲/۱۴ . ۲۴۶۱ بازدید

خرید موبایل شاید یکی از جذاب ترین خرید هایی باشد که هر کسی متواند ان را تجربه کند. اینکه با یک تلفن همراه جدید می توانید دنیایی تازه را به روی خود بگشایید و با فناوری های روز دنیا همگام باشید و همچنین خودتان را بروز نگهدارید. شاید برای بسیاری از ما گوشی تلفن همراه یک نیاز اساسی باشد که کم از غذا و آب ندارند! گوشی های امروزی نیز به قدری هوشمند شده اند که بتوانند به عنوان یک دستیار قابل اعتماد و کار راه انداز به کمک ما بیایند، در مواقع مختلف و در موقعیت های گوناگون محاسن خود را اثبات کنند.

تهیه یک گوشی جدید همیشه چالش های زیادی را به همراه دارد، از اینکه چه نیازی دارید و با موبایل خود چه برنامه هایی را می خواهید اجرا کنید و یا اینکه حتی عکاسی برایتان چقدر اهمیت دارد. اندازه گوشی برایتان مهم است یا نه، امکانات جانبی آن مانند فینگر پرینت و حسگر های مختلف کابردی برایتان دارد و آیا به نظرتان جذاب است؟

احتمالا با همین سوالات و حتی سوالات بیشتر در موقع خرید یک گوشی جدید مواجه باشید، اما پاسخ به اکثر آن ها در دستان خود شماست، هیچکس بهتر از خودتان نمی داند که قرار است با گوشی تان برنامه و بازی های سنگین اجرا کنید، به عکاسی بپردازید یا صرفا چند شبکه اجتماعی روی آن نصب کنید و گاهی سلفی بگیرید و به اشتراک بگذارید.

اولین قدم این است که در راه خرید گوشی، بودجه خود را مشخص کنید. این روزها دیگر گوشی های زیر یک میلیون تومان کمتر پیدا می شوند که کارایی مناسبی هم داشته باشند و اکثر گوشی های میان رده با قیمت هایی در بازه یک میلیون تا سه میلیون تومان خرید و فروش می شوند. گوشی های کمتر از یک میلیون را اکثرا برندهای متفرقه ، فیک و چینی را تشکیل می دهند که شاید خرید آن ها در بلند مدت چندان به صرفه نباشد و صرفا نیاز لحظه ای شما را با توجه به بودجه تان مرتفع سازد.

حال که بودجه تان را تعیین کردید، بهتر است بدانید که آیا برند برای شما مهم است یا نه! اگر برند باز باشید و کارایی چندان برایتان اهمیت نداشته باشد و بودجه بالایی هم برای خرید گوشی در نظر گرفته باشید، حتما انتخاب اول شما گوشی های ساخت شرکت آمریکایی اپل خواهد بود! در همه جای دنیا اپل به عنوان مهم ترین و به نوعی لوکس ترین تلفن همراه هوشمند به شمار می رود که طرفداران بسیاری دارد تا حدی که حتی در زمان رونمایی از مدل های جدید گوشی، در مقابل استور های آن صف های چند صد متری تشکیل می دهند و برای خرید اولین مدل از جدیدترین تولیدات اپل لحظه شماری می کنند. در کشور ما هم اپل علی رغم قیمت نجومی و بالایی که دارد، جزو محبوب ترین گوشی های تلفن همراه هوشمند است. هرچند تحریم های آمریکا هر روز فشار را بر کاربران اپل بیشتر می کند، اما امنیت بالای سیستم عامل آی او اس و هچنین لوکس بودن تولیدات اپل باز هم تعداد زیادی از ایرانی ها را راضی به استفاده از آن می کند.
قسمت اول/نکاتی که باید هنگام خرید گوشی به آن توجه کنیم

اما اگر آزادی در نصب برنامه های مختلف، راحتی استفاده و قیمت های به صرفه تر برایتان مهم است می توانید از گوشی های اندرویدی استفاده کنید. سامسونگ و هواوی جزو بزرگترین تولید کنندگان گوشی های اندروید در جهان هستند و البته در کشور ما نیز بازار بسیار پر رونق و مناسبی در اختیار دارد. بر اساس آخرین آمار بیش از 80 درصد گوشی های هوشمند جهان مجهز به سیستم عامل اندروید است و سایر سیستم عامل ها از جمله آی او اس تنها 20 درصد سهم از بازار های جهانی را در دست دارند. اندروید در گوشی های پایین رده زیر یک میلیون و همچنین گوشی های پرچمدار چند ده میلیون تومانی قابل دسترسی است.

حافظه گوشی نیز جزو ارکان اصلی یک تلفن همراه هوشمند است. اگر قصد دارید برنامه های زیادی روی موبایلتان نصب کنید، عکس های زیادی بگیرید و با آن برای طولانی مدت فیلمبرداری و یا حتی فایل های مختلفی را دانلود کنید بهتر است که به سمت گوشی هایی با حافظه داخلی بالا بروید تا پس از مدتی به مشکل نخورید. اما اگر چندان اهل عکاسی نیستید و یا حتی آشنایی کافی با برنامه های متفرقه را ندارید و اساسا کاربرد تلفن همراه از شبکه های اجتماعی و تماس و پیامک برای شما فراتر نمی رود، بهتر است که چندان هزینه بالایی برای گوشی های با حافظه چند ده گیگی نداشته باشید. از طرفی می توانید با افزودن حافظه های جانبی و اس دی کارت ها به گوشی تان، حجم زیادی از حافظه ای که نیاز دارید را به راحتی و با هزینه ای اندک تامین کنید. هرچند اگر واقعا نیاز به حافظه بالا در موبایلتان دارید، بهتر از از گوشی هایی با حافظه داخلی بالا استفاده کنید زیرا از نظر سخت افزاری و سرعت نسبت به رم های اس دی و میکرو اس دی شرایط بهتری برای کاربران فراهم می کنند.

یک گوشی خوب با باطری مناسب  می تواند خیال شما را از اینکه موبایلتان در مواقع ضروری دستتان را در پوست گردو نمی گذارد راحت باشد. فکرش را بکنید، در حالی که در خیابان به دنبال یک آدرس می گردید، با کسی قرار می گذارید، می خواهید غذا سفارش دهید، تراکنش مالی داشته باشید و پولی به حساب دیگری واریز کنید، هزینه تاکسی اینترنتی را پرداخت کنید و... متوجه شوید که تلفن همراهتان شارژ ندارد و بلا استفاده است!

قسمت اول/نکاتی که باید هنگام خرید گوشی به آن توجه کنیم

قطعا در چنین شرایطی وجوب یک باطری قدرتمند در کنار گوشی شما حس می شود، هرچند بسیاری سعی می کنند که با خرید پاوربانک های با ظرفیت بالا، خلا نبود باطری را در تلفن همراهشان جبران کنند، اما تجربه ثابت کرده است که پاور بانک ها هم مشکلات خودشان را دارند، از حجم زیادی که می گیرند تا سرعت پایین شارژ شدنشان و....

به هر حال اینکه شما یک تلفن همراه داشته باشید که در روز حداقل بتواند تا پایان ساعت کاری تان شما را از استفاده از پاوربانک و شارژر بی نیاز کند، یک مسئله مهم است که باید به آن توجه ویژه داشت.

هرچند، استفاده های مختلفی که از تلفن همراه هوشمندتان دارید از جمله بلوتوث، وای فای، بسته اینرنتی، صدا، نور صفحه و... به راحتی می تواند روی مصرف باطری گوشی تاثیر مثبت یا منفی داشته باشد، اما تلفن های همراهی که از باطری های با ظرفیت بالا بهره می برند قابل اتکا تر هستند.

قسمت اول/نکاتی که باید هنگام خرید گوشی به آن توجه کنیم

باطری های لیتیومی که چند سالی است جای باطری های قدیمی را گرفته، نسبت به نسل های سابق وزن کمتر و طول عمر بیشتری دارند. با ظهور این نوع باطری، حجم گوشی ها کاهش یافت و تلفن های همراه سبک تری نسبت به تلفن های پیش از آن به بازار عرضه گردید. هرچند قیمت این نوع از باطری ها نسبت به سایر باطری ها بالاتر است اما از نظر کارایی تا حد زیادی نیاز های کابر را برطرف می سازد. این باطری ها می توانند تا هر مدتی به شارژ وصل باشند، بدون اینکه برایشان مشکلی پیش بیاید یا حتی تاثیر منفی بر روند شارژ شدن آن داشته باشد. این نوع باطری همچنین بر روی حافظه گوشی نیز تاثیری نمی گذارد. در مدل های قبلی باطری، پس از پایان شارژ، مقداری از حافظه گوشی پر می شد و مشکلاتی را برای کابران به وجود می آورد که در این نسل از باطری، این مشکلات رفع شده است به همین خاطر این باطری ها در حال حاضر جزو محبوب ترین باطری ها هستند.

تعداد 1 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 5
1
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست