وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | تکنولوژی

طرح رجیستری گوشی های موبایل از ۲۸ مهر در کشور اجرایی خواهد شد

انتشار ۱۳۹۶/۷/۲۵ . ۱۰۹۲۳ بازدید
طرح ریجستری طرحی که با هدف مبارزه با قاچاق گوشی تلفن همراه قرار است از ۲۸ مهر در کشور اجرایی شود . 
اجرای طرحی که بنا بر برنامه ریزی های صورت گرفته  به گفته حسین فلاح رئیس سازمان تنظیم مقررات رادیویی در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما می تواند گوشی های همراهی که ثبت نشده اند را شناسایی کند و از این پس این گوشی های که از راه غیر قانونی وارد کشور شده اند از کار خواهند افتاد. این طرح قبلا در سال ۸۵در کشور اجرا شد اما به دلیل اجرا ناموفق آن در مدت کمتر از ۱۲ ماه در سال ۸۶ متوقف شد. ولی به گفته فلاح با رفع نواقصی که در دور اول طرح رجیستری وجود داشته دیگر امکان جعل در این طرح از بین رفته است .
اما تکلیف گوشی های موجود دربازار چه خواهد شد؟ آیا گوشی هایی که مردم خریده اند و شاید قاچاق باشند غیر فعال خواهد شد؟
فلاح پاسخ به این سوال گفت:مردم نگران نباشند چون حتی با اجرای این طرح، گوشی هایی که هم اکنون دست مردم هستند همه کار خواهند کرد از نظر ما مجازند . اما پس از اجرای این طرح فقط گوشی تلفن همراه به صورت قانونی وارد کشور شده باشد با وارد کردن سیم کارت فعال می گردد . حدود ۹۵
 درصد از واردات گوشی تلفن همراه از راه قاچاق می باشد و این گوشی ها دارای کارت گارانتی معتبر نمی باشند بنابراین اجرای این طرح ضروری به نظر می رسد اما اجرای اشتباه و غیرکارشناسانه ی این طرح می تواند باعث افزایش قیمت گوشی های همراه گردد. طرح ریجستری همچنین می تواند به تولید داخلی تلفن همراه در داخل کشور کمک کند.
مدیرکل دفتر صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با برنامه گفتگوی خبری گفت:از جمله اهداف طرح ریجیستری تولید گوشی تلفن همراه در داخل کشور می باشد و برخی برندها برای ساخت محصول مشترک آمادگی خود را  اعلام کرده اند. اما تلفن همراه از سال ۱۳۷۲ وارد کشور شده است ولی تا سال ۸۶ قاچاق موبایل در کشور وجود نداشت وجود نداشت. اما دلیل افزایش روز افزون قاچاق اعمال تعرفه ها زیاد و تصمیمات غیرکارشناسانه بوده است.
غلامحسین کریمی کارشناس حوزه مخابرات که در این برنامه حضور داشته گفته و افزود: ۸۰ میلیارد تومان برای اجرایی کردن طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه هزینه کرده ایم اما با وجود اینکه زیرساخت های لازم برای اجرایی کردن طرح ایجاد شده است اما بنده به شخصه به اجرای کامل و دقیق آن خوش بین نیستم.
ریجستری یا مجوز سلامت گوشی‌های وارداتی طرحی است که از سال ۸۵ تا به امروز بارها به تعویق افتاده و امید داست با اجرای درست این طرح می توان جلوی قاچاق کالاهای بدون گارانتی را گرفت و خریداران با اطمینان بیشتر می توانند گوشی بخرند همچنین به تولید داخلی کمک می شود.اما اجرای غیر کارشناسانه و نادرست این طرح باعث افزایش قیمت گوشی های همراه و آشفتگی بازار خواهد شد.
به هر حال این طرح باید طوری انجام شود که مزاحمتی برای فروشندگان و مصرف‌کنندگان به وجود نیاورد. هر چند اعلام شده که این طرح مزاحمتی برای گوشی های همراه فعال نداشته باشد اما فروشندگان موبایل باید گوشی های فروخته نشده و موجود در انبار را باید طی مراحل قانونی در این طرح ثبت نام کنند.

 

تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست