وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | اخبار اپراتورها

تلفای همراه اول چیست و استفاده از این سرویس چه مزایایی به همراه دارد؟

انتشار ۱۳۹۹/۹/۱۶ . ۲۰۷۱۸ بازدید

با گسترش تلفن‌های همراه هوشمند و البته نفوذ شدید و تاثیر گذار اینترنت در زندگی مردم کشورمان، بسیاری از کاربران دیگر از مکالمه‌های صوتی معمول فاصله گرفته اند. اغلب مردم به وسیله اپلیکیشن ها و برنامه‌های گوناگون اقدام به برقراری تماس‌های صوتی می کنند که به جای هزینه مکالمه، از اینترنت آن ها مصرف می شود.

تلفای دقیقا چیست؟

ممکن است در موقعیتی که دسترسی به اینترنت داشته اما سیگنال اپراتورتان ضعیف باشد، قرار گرفته باشید. منظور از اینترنت در اینجا همان ADSL خانگی یا محل کار است.

در این موقعیت برای برقراری تماس و دریافت یا ارسال پیامک کوتاه مشکل خواهید داشت. اما نگران نباشید، تلفای به کمک شما خواهد آمد.

تلفای یا مکالمه تلفنی بر بستر وای‌ فای از سرویس‌های محبوب و کاربردی مربوط به اپراتورها است که در سراسر جهان به مشترکین خود ارائه می‌دهند. با این روش می‌توانید به کمک اینترنت و وای‌ فای با مخاطبین خود که به اینترنت دسترسی ندارند، تماس بگیرید!

به کمک این سرویس، بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های رومینگ برای تماس‌های خارج از کشور، به آسانی با مخاطبین خود تماس گرفته و هزینه‌ای معادل با تماس‌های داخلی و عادی پرداخت خواهید کرد.

با استفاده از اپلیکیشن‌های تماس صوتی یک مکالمه بدون محدودیت با ضریب بالای اتصال و البته هزینه کمی کمتر برقرار می شود. به همین دلیل است که مکالمه‌های صوتی با موبایل هم به سمت تماس‌های اینترنتی سوق پیدا کرده است و کاربران کمی از روش‌های قدیمی برای مکالمه و برقراری تماس صوتی استفاده می کنند.

 

تعرفه تماس تلفای همراه اول مانند تعرفه می باشد

 

در واقع هرجا که وای فای یا حتی اینترنت همراه وجود داشته باشد، کاربران ترجیح می دهند که از طریق اپلیکیشن ها با طرف مقابل خود صحبت کنند. حسن بزرگ این نوع اپلیکیشن ها رایگانی آن است و این که به راحتی می توان از طریق آن فایل جابجا کرد و متن فرستاد و چت کرد.

اما مشکل اساسی آن کیفیت مکالمه می باشد به طوری که با تاخیر و حتی قطعی در موارد مختلف روبرو خواهید بود.

از مزیت‌های این سرویس این است که علاوه بر برقراری تماس با دیگران، می‌توانید تماس دریافتی از آنها هم داشته باشید. همچنین به سادگی برای ارسال یا دریافت پیام کوتاه اقدام کنید.

کدام اپراتورها از این سرویس پشتیبانی می‌کنند؟

تنها اپراتور ارائه دهنده این خدمت در کشور، اپراتور همراه اول است که در اربعین سال 96 توانست سرویس وای‌ فای کالینگ را در مناطقی از مسیر پیاده‌روی اربعین، در عراق اجرایی کند.

البته اپراتور ایرانسل نیز از سرویس وای‌ فای خود در مراسمی رونمایی کرد‌ه، اما هنوز اقدامی برای ارائه آن انجام نداده است.

با این وجود به دلیل رقابت‌هایی که بین اپراتورهای کشور برقرار است، به نظر می‌رسد زمان زیادی تا پوشش سراسری این سرویس در کشور باقی نمانده باشد.

در حال حاضر این خدمت تنها از سوی شرکت همراه اول ارائه شده و مشترکین سایر اپراتورها فعلاً باید منتظر بمانند.

تلفای همراه اول

همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور کشور و اپراتور اول، که در تلاش برای ارائه خدمات بهتر است ،برای اولین بار در کشور و برای رفع نیاز مشترکان خود به تماس‌های صوتی ، از سرویس جدیدی به نام تلفای همراه اول رونمایی کرده است که بدون نیاز به هیچ اپلیکیشن و برنامه جانبی می تواند تماس صوتی و مکالمه را با کیفیت بالا برای کاربر برقرار کند. شما می‌توانید با خرید سیم کارت همراه اول از این خدمت این اپراتور بهره‌مند شوید.

 

تلفای همراه اول برای ios

 

برای استفاده از این سرویس مشترکین همراه اول نیازی به پوشش شبکه تلفن همراه برای برقراری و دریافت تماس ندارند. تنها با وصل شدن به وای‌ فای می توانند با دوستان خود مکالمه داشته باشند.

 چنین امکان جذابی می تواند حتما برای مشترکین یک آفر ویژه به حساب بیاید که بدون استفاده از اپلیکیشن ها، تنها با استفاده از شماره گیر تلفن همراه و مشابه تماس عادی، تماس صوتی با کیفیت بالا برقرار شود.

کاربرد این ویژگی و خدمت جدید برای کسانی که تماس‌های صوتی و مکالمه بسیار زیادی در طول روز برقرار می کنند بیش از سایرین مشخص می شود و متوجه می شوند که این امکان جدید چه میزان می تواند به صرفه باشد.

مزیت‌های تلفای همراه اول

1. قابلیت تماس روی وای‌ فای بدون نیاز به اپلیکیشن واسط

مشترکین همراه اول پس از نصب برنامه برای فعالسازی سرویس، می‌توانند به طور عادی و از شماره‌گیر گوشی خود بدون اینکه به سراغ اپلیکیشن بروند، تماس برقرار کنند. یعنی اپلیکیشن فقط تنظیمات مربوط به فعالسازی سرویس را انجام می‌دهد و برای برقراری تماس نیازی به استفاده از آن ندارید. تنها استفاده شما از اپلیکیشن زمانی است که بخواهید تنظیماتی را انجام دهید.

2. برقراری و دریافت تماس در نقاطی با آنتن‌دهی ناپایدار یا ازدحام بالا

به کمک این سرویس مشکل ناپایداری آنتن‌دهی شبکه تلفن همراه در داخل بعضی ساختمان‌ها یا در نقاط با ازدحام بالا مانند اماکن زیارتی یا مجتمع‌های تجاری حل خواهد شد.

تلفای همراه اول چه تفاوتی با دیگر راه‌های تماس اینترنتی دارد؟

*از آنجایی که برنامه‌های موبایل تماس اینترنتی، به استفاده از یک اپلیکیشن برای برقراری تماس نیاز دارند، استفاده از تماس بر بستر وای‌ فای به مشترکین این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به استفاده از برنامه خاصی و مثل همیشه تنها با شماره‌گیر گوشی، شماره مخاطب مورد نظر را گرفته و مکالمه کنند.

 

هزینه تلفای

 

* هنگام تماس، مخاطب تفاوتی بین تماس عادی و تماس برقرار شده از طریق تلفای نمی‌بیند.

* بر خلاف سایر اپلیکیشن‌های تماس اینترنتی که لازم است دو طرف برنامه را نصب کنند، برای تماس از طریق این خدمت طرف دیگر نیازی به فعال سازی این سرویس ندارد.

کجا می‌توان از سرویس تلفای استفاده کرد؟

با اتصال به هر وای‌ فای ارائه شده توسط هر شرکتی، می‌توانید از این خدمت استفاده کنید. فعالسازی این سرویس رایگان بوده و تعرفه تماس آن مشابه تعرفه تماس عادی است.

البته مشکلی که وجود دارد این است که در صورت خارج شدن از محدوده وای‌ فای، تماس شما قطع خواهد شد. همچنین سرویس توانایی انتقال خودکار به آنتن معمولی را ندارد. برای حل این مشکل باید تماس را قطع کرده و دوباره اقدام به برقراری آن کنید.

سرویس تلفای همراه اول چگونه کار می کند؟

سرویس تلفای در سراسر جهان استفاده و عملیاتی شده است .نام این سرویس در کشور‌های خارجی وای فای کالینگ (Wifi Calling) است. به این ترتیب نمی توان همراه اول را مبدع چنین طرح و خدمتی نامید زیرا پیش از این با نام‌های تجاری دیگری مورد مصرف قرار گرفته است. اما در کشور ما چنین طرحی برای نخستین بار اجرایی می شود.

این سرویس از مزایای بالایی برخوردار است که می تواند نیازهای کاربر را در یک تماس صوتی به طول کامل برطرف کند. مثلا در مواقعی که آنتن دهی مناسبی وجود ندارد و تماس صوتی معمولی امکان پذیر نیست، تلفای می تواند یک تماس صوتی با کیفیت بالا و بدون قطعی برای کاربر فراهم کند.

 

هزینه فعالسازی تلفای همراه اول

 

از طرفی عدم نیاز به دانلود و نصب اپلیکیشن‌های دیگر و مشکلاتی مثل سرعت و قطعی و وصلی در این برنامه ها نیز گریبان گیر کاربر نخواهد شد.

 

خرید خط 0912 رند

در فروشگاه مای رند می توانید سیم کارت رند 0912 را به صورت آنلاین رزرو نموده و خریداری کنید.

اما پس از آن دیگر برای تماس‌های تلفای نیازی به نصب، استفاده و انتظار برای اتصال هیچ نوع برنامه جانبی نیست و کاربر می تواند به صورت مستقیم با تلفای اقدام به برقراری تماس صوتی با کیفیت کند بدون اینکه نگرانی بابت هزینه‌های قبض ماهانه و آنتن دهی منطقه ای که در آن حضور دارد داشته باشد.

از طرفی، در مورد این امکان کارآمد، الزامی به برقراری تماس درون شبکه‌ای بین خطوط اپراتور همراه اول نیست بلکه امکان استفاده از این خدمت برای همه اپراتور ها و همچنین تلفن ثابت تمام کشورها وجود دارد .

به این ترتیب که اگر شما سرویس مورد نظر را روی خطتان فعال کرده باشید فقط کافی است تماس را برقرار کنید، نیازی نیست که حتما فرد آن طرف خط همراه اول داشته باشد یا حتی تلفای را روی خط خود فعال کرده باشد.

نحوه ی استفاده از سرویس تلفای همراه اول و نصب اپلیکیشن 

  • ابتدا اپلیکیشن تلفای همراه اول را از فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید.
  • به شبکه وای‌ فای یا دیتای گوشی وصل شده و برنامه را نصب و سرویس را فعال کنید.
  • برای برقراری یا دریافت تماس به وای‌ فای وصل شده و مانند قبل با شماره گیر تلفن، تماس بگیرید.
  • فراموش نکنید که برای فعالسازی سرویس، سیم کارت شما باید حتما USIM بوده و از نسل چهارم پشتیبانی کند.
  • همه تماس‌ها در صورتیکه به وای‌ فای متصل باشید به صورت پیش فرض با تلفای انجام می‌شود. البته می‌توانید در صورت تمایل با غیر فعال کردن آن در تنظیمات، موقتاً این پیش فرض را تغییر دهید.
  • در حال حاضر این سرویس تنها برای مشترکین داخل کشور قابل استفاده است.

نمایش آیکون آن در نوار وضعیت بالای صفحه نمایش گوشی، به این معنی است که این سرویس آماده کار کردن برای برقراری و دریافت تماس از طریق وای‌ فای است.

 

نصب تلفای

 

در مورد هزینه البته چندان جای خوشحالی نیست، این سرویس تفاوتی در هزینه‌های کاربر ایجاد نمی کند و کاربر تفاوتی بین تماس صوتی و تلفای در قبض خود احساس نمی کند و البته که این می تواند یک نقطه ضعف باشد. چرا که اکثر افراد مجددا به سمت استفاده از اپلیکیشن ها حرکت می کنند و بهتر بود همراه اول در مورد هزینه تفاوتی میان این خدمت خود و تماس عادی قائل می شد تا کاربر بیشتر به استفاده از این خدمت تشویق شده و به استفاده کنندگان آن اضافه شود.

کیفیت تماس از این طریق به مراتب بهتر از تماس‌های صوتی معمولی و مکالمه‌های از طریق سیم کارت است هرچند برقراری تماس‌های این خدمت به اینترنت با دسترسی مناسب نیاز دارد. به این ترتیب هر چقدر فاصله کاربر تا وای فای کم شود و کیفیت سیگنال ها بهبود یابد می تواند یک مکالمه با کیفیت تر به کاربر ارائه دهد.

البته نکته ای که قبلاً در مورد تلفای به آن اشاره شد را فراموش نکنید. این خدمت، در حال حاضر فقط برای سیم کارت‌های نسل چهارم فعال است. یعنی سیم کارت‌هایی که از نسل‌های قبل هستند ، نمی توانند از آن پشتیبانی کرده و از یک مکالمه با کیفیت بالا برخوردار باشند.

سرویس تلفای چگونه غیرفعال می‌شود؟

1. برای غیرفعال کردن موقت این خدمت، می‌توانید به صفحه تنظیمات اپلیکیشن رفته و از طریق گزینه فعال/غیرفعال کردن تماس‌های تلفای تنظیمات مربوط به آن را انجام دهید.

 

تلفای همراه اول برای ios

 

2. غیر‌فعال کردن این سرویس به صورت دائم و همیشگی با حذف (Uninstall) کردن اپلیکیشن آن از گوشی انجام می‌شود.

کیفیت مکالمه از طریق تلفای همراه اول به چه صورت است؟

این کیفیت تنها به کیفیت وای‌ فایی که گوشی به آن وصل می‌شود بستگی دارد. پس بهتر است برای برقراری تماس مطلوب از یک شبکه وای‌ فای که پهنای باند مناسبی دارد و بیت ریت آن حداقل 12 کیلوبیت بر ثانیه است، برای برقراری تماس استفاده کنید.

در این مطلب شما را با سرویس مکالمه صوتی بر بستر وای‌ فای یا تلفای آشنا کرده و از مزیت‌های آن گفتیم. همچنین سرویس ارائه شده از سوی شرکت همراه اول با نام تلفای همراه اول را معرفی کردیم.

خدمتی که همراه اول برای مشترکین خود ارائه کرده تا در صورت وجود مشکل در آنتن شبکه از آن استفاده کنند.

تجربه شما از این سرویس چیست؟ آیا تاکنون از این سرویس استفاده کرده‌اید؟ نظرات خود را به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
بلاگ | خدمات سیم کارت
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
امروزه با پیشرفت تکنولوژی شما می توانید به راحتی توسط امکاناتی مانند سامانه‌ های الکترونیکی، تلفن بانک، کدهای دستوری و یا اپلیکیشن های پرداخت...
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
بلاگ | لوازم جانبی
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
امروزه ساعت های هوشمند سیم کارت خور یا واچ فون، یکی از محبوب ترین گجت ها و فناوری های جدید و مدرن است. این ساعت به دلیل کاربردهای فراوانی...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
بلاگ | سیم کارت
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
جالب است بدانید در دوران قدیم سیم کارت های رند جذاب و منحصر به فرد بودند. این موضوع باعث شده سیم کارت های رند از دیگر سیم کارت ها جدا شوند...
تعداد 5 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 5
5
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. به‌نظر‌من‌عالی‌است‌من‌نظرم‌مثبت

  2. عالیست؟بسیارخوشحالیم ازاینکه درکشور ازتکنلوژی پیشرفته ارتباطی فضامجازی ارتباطات دنیا برخوردارمی شود،

  3. Ali***@yahoo.com

    عالیه

  4. جالب بود ولی زمانی که اپلیکیشن هایی مثل تلگرام و فیس تایم و ... موجود هستند کسی از تلفای استفاده نمی کنه.

  5. www***@gmail.com

    اگرامکانات تماس وپیام وکیفیت مانندسیم کارت ویابهترازاون باشه که واقعاعالیه،تمام اروپادارن همینکاررومیکنن.واقعامتشکرازراهنمایی تون.تماس بابرنامه هایی مثل لاین،واتس اپ ویاتلگرام ووووووکه واقعااکثرمواقع مشکل دارهستن.امتحان این اپلیکیشن خالی ازلطف نیست وتجربه ای جدیده،چون واقعانشنیده بودم.متشکرم.

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست