وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | سیم کارت

تبادل بیش از 31 میلیون دقیقه مکالمه بین دو کشور ایران و عراق در اربعین حسینی

انتشار ۱۳۹۶/۸/۲۲ . ۵۵۰۰ بازدید
هرساله و با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی حجم ترافیک مکالمه بین دو کشور ایران و عراق به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند این در حالی است که حجم مکالمات صورت گرفته در شرایط عادی بین دو کشور ایران و عراق به‌ طور رایگان روزانه در حدود 150 هزار دقیقه می‌باشد.

چهاردهم آبان ماه امسال بود که وزیر ارتباطات و فناوری جمهوری اسلامی ایران در یکی از شبکه‌های اجتماعی (صفحه شخصی اینستاگرامش) به ایجاد برقراری سرویس اینترنت وای فای در مسیر نجف به کربلا اشاره کرد. وی در صفحه شخصی خود چنین نوشته بود: «برای برقراری سرویس وای فای نجف به کربلا تلاش زیادی صورت گرفت اما متأسفانه هیات اتصالات عراق با وجود تعهدات وزارت آن کشور در این موضوع مجوز لازم را صادر نکرد و با وجود پیگیری‌ های وزیر کشور و بنده و سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق تجهیزات وای فای توسط مراکز امنیتی عراق توقیف شد.

با این‌ حال اسماعیل رادکانی مسئول کمیته ارتقای کیفیت ارتباطات عتبات عالیات وزارت ارتباط و فناوری اطلاعات درباره وضعیت و میزان ترافیک مبادله شده بین ایران و عراق در ایام اربعین حسینی چنین بیان کرد: از ابتدای آبان ماه و آغاز حرکت زائران تا نیمه‌ شب 15 آبان ماه 31 میلیون دقیقه ترافیک مکالمه بین دو کشور ایران و عراق مبادله شده است.

وی همچنین تصریح کرد که از این حجم مبادله شده 19 میلیون دقیقه ترافیک صادره از ایران و 12 میلیون دقیقه نیز ترافیک وارده از عراق است. رادکانی همچنین از روز 14 آبان ماه به‌عنوان روزی یاد کرد که در آن بیشترین حجم تبادل ترافیک بین دو کشور ایران و عراق صورت گرفته است. وی اشاره کرد که در این روز بین دو کشور ایران و عراق چیزی فراتر از 5 میلیون دقیقه ترافیک مکالمه ایی صورت گرفته است.

رادکانی همچنین تأکید نمود که سیم‌کارت‌های فعال در عراق تا تاریخ 15 آبان ماه به بیش از یک‌ میلیون و 900 هزار سیم کارت رسیده که از این میان سهم هریک از اپراتورهای فعال به شرح زیر است:

60 درصد همراه اول، 36 درصد ایرانسل،4 درصد رایتل
رادکانی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت ارتباطات در منطقه به‌صورت پایدار برقرار است و تاکنون هیچ مشکلی گزارش نشده است.
لازم به ذکر است که وزیر ارتباطات (آذری جهرمی) چندی قبل بیان نموده بود که توصیه ما برای زوار این است که در عراق از سیم‌کارت عراقی برای مکالمات استفاده کنند.
آذری جهرمی خاطرنشان کرد: برای مردم عادی که کسب‌وکار ویژه‌ای ندارند و نیازی ندارند تا شماره همراه ایران آن‌ها روشن باشد در سفر اربعین از سیم‌کارت‌های عراقی برای مکالمات میان خود استفاده کنند تا هزینه کمتری داشته باشد.
سیم کارت ، مکالمه

 

تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست